Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Organisatie hnm 2010

Op initiatief van windsurfers van deze site worden meetings georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke held gaan we dan met zijn allen het water onveilig maken.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Organisatie hnm 2010

Bericht door Lemster Joost » do feb 04, 2010 4:34 pm

Zes jaar geleden hebben Sebastiaan en ik het plan opgevat om in het noorden een meeting te organiseren. De HNM is snel uitgegroeid tot een evenement met een hoog bezoekersaantal en veel deelnemende importeurs. De locatie aan het Tjeukemeer blijkt erg geschikt te zijn voor een meeting en door o.a. de nodige aandacht in de media is het gelukt om ieder jaar een groepje opstappers kennis te laten maken met de surfsport. Met clinics, muziek, de tombola en ander vertier, zijn de deelnemers altijd lekker beziggehouden en blijkt de gekozen formule goed te werken. Voor 2010 waren we zelfs van plan om een geheel nieuwe wervingsactie aan het evenement te koppelen.

Twee jaar geleden heeft Stijn het stokje van Sebastiaan overgenomen en zijn we op dezelfde voet verder gegaan. Nu komen we aan in het zesde jaar en blijkt dat de doelstellingen van de HNM organisatie onvoldoende aansluiten bij de doelstellingen van het bestuur van Windsurfing.NL . Er is dan ook in overleg besloten dat het bestuur op zoek gaat naar een andere organisatoren. Ik heb altijd met veel plezier de HNM georganiseerd en vertrouw erop dat de nieuwe organisatoren ook weer een evenement van formaat neer zullen zetten. Als deelnemer zal ik graag de HNM blijven bezoeken en ik wens de nieuwe organisatie veel succes.

Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Re: Hoge Noorden Meeting 2010

Bericht door Marcel » do feb 04, 2010 5:11 pm

Het bestuur wil ook via deze manier Joost, Sebastiaan en Stijn bedanken voor de inzet van de laatste 6 jaar!!
Helaas inderdaad dat de plannen voor dit jaar anders liepen en we er op korte termijn niet uit konden komen.
We gaan er alles aan doen om ook komend jaar gewoon een meeting in het hoge noorden te houden.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo feb 07, 2010 11:33 pm

Goh, dus zoals ik het nu lees is er dit jaar geen HNM Meeting meer.
Tenzij er andere HNM organisatoren worden gevonden.

Dacht toch dat zo'n meeting een hoog, van surfers, voor surfers gehalte had. Maar goed, nou weet ik ook niet wat er afgesproken wordt onderling tussen HNM en Windsurfing.nl.

Wat ik wel weet is de keren dat ik er bij was, ik me super vermaakt heb.
Joost, Sebas en Stijn, bedankt.

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma feb 08, 2010 9:54 am

Lemster Joost schreef:.....Nu komen we aan in het zesde jaar en blijkt dat de doelstellingen van de HNM organisatie onvoldoende aansluiten bij de doelstellingen van het bestuur van Windsurfing.NL.
Komt dit doordat de Enquete al aangaf dat maar 1 op de 4 vaste bezoekers ooit naar een meeting is geweest?
25,7% van de ondervraagden heeft wel eens een forummeeting bezocht.
Gaan dit jaar alle meetings niet meer door of alleen de HNM niet meer, uit de enquete kwam toch:
De Hoge noorden meeting is de populairste meeting

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » ma feb 08, 2010 10:51 am

Enqu°ªteren en de uitkomsten ervan interpreteren is een vak apart. Het vraagt veel inzicht en nuance om tot de juiste vraagstelling te komen en de uitkomsten op hun werkelijke waarde in te schatten. Vaak wordt dit onderschat.

Als het goed is gaan alle drie de meetings door, het bestuur van Windsurfing.NL zal echter op zoek moeten naar een andere organisatie voor de HNM. Het bestuur staat volledig in haar recht om met haar eigen visie beleid te vormen voor de drie meetings. Nu blijkt dat de HNM-organisatie dat beleid onvoldoende kan ondersteunen, is er besloten dat het beter is dat anderen dit namens Windsurfing.NL gaan doen. Hierbij wil ik voorop stellen dat de HNM-organisatie uitsluitend heeft gehandeld vanuit een visie waarbij de windsurfer centraal stond en dit in de breedste zin van het woord. Persoonlijke of commerciële belangen hebben hierin nooit een rol gespeeld.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » ma feb 08, 2010 12:12 pm

Ameland schreef:Dan wil ik wel eens weten wat de visie van windsurfing.nl is :-?
Of moet ik dit in een pb aan je vragen Joost?
Doe maar... :+

Windsurfing.NL is ook voor windsurfers, altijd al geweest! 8)

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma feb 08, 2010 12:25 pm

Ik "proef" iets in dit topic.

Er wordt gesproken over het "belang", "nuance", "doelstelling", "commerciele belangen", en het woordje "ook" wat Opper gebruikt, wat zou betekenen dat er "ook" naast het belang voor de windsurfers nog andere belangen spelen.

Tussen de regels doorlezend trek ik in ieder geval de conclusie dat er een verband is tussen de opzet van de meetings, en degene die geld in deze site heeft gepompt in 2009.

Lijkt me ook niet meer dan logisch. Zo werkt het toch altijd? Op een gegeven moment komt er een win-win situatie. "jij krijgt wat van mij, en ik wil daar wat voor terug".

De meetings zijn uitgesproken kansen voor een merk om zich te profileren en kenbaar te maken. Je zou dus kunnen zeggen dat de meetings commercieel worden/zijn. De deelnemers aan de meeting hebben de keuze om daar aandacht aan te geven op die dag, of niet. Lijkt me prima toch?

Als het anders ligt, dan lezen we het wel.

Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma feb 08, 2010 12:38 pm

Laat ik dan even duidelijk maken dat Herman van den Berg ons en de meetings niets verplicht om zijn merken te promoten.
Dat Herman daar staat met een aantal man en trailers komt op uitnodiging van Joost en Intersurf Sneek,
en Herman is niet de enige importeur die tijd en moeite neemt om de HNM te vinden.

Informatie hoeft niet via pb te worden opgevraagd, wat mij betreft mag dit gewoon openbaar.

Wij zijn als bestuur momenteel druk op zoek naar vrijwilligers die dit jaar het stokje willen overnemen en gewoon een meeting neer te zetten.
Wat ons betreft gewoon een HNM, Horstmeeting en Grevelingenmeeting.

Erik Bruining
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: overjarig maar bruikbaar :)
Contacteer:

Bericht door Erik Bruining » ma feb 08, 2010 12:43 pm

Aan welk profiel moeten deze vrijwilligers voldoen ?

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Mausails Vector Fins

Bericht door NielsvdB » ma feb 08, 2010 1:24 pm

Ik ben erg benieuwd waar een Meeting aan moet voldoen om een Windsurfing.nl meeting te zijn. Het Kindje HNM is er niet meer nu tijd voor een nieuw kindje van windsurfing.nl. Wat wordt de meeting in Noord NL?

De aanwezigheid van een merk of aantal merken moet een meerwaarde geven aan een meeting. Wanneer de meeting bedoeld is om meer mensen op de surfplank te krijgen dan is een kar met materiaal erg handig voor de beginners. Wanneer het gaat om een windsurfing.nl forum meeting dan is het niet nodig iedereen heeft zelf wel spul.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma feb 08, 2010 6:39 pm

NielsvdB schreef: Wanneer het gaat om een windsurfing.nl forum meeting dan is het niet nodig iedereen heeft zelf wel spul.
Dit is denk ik precies het kernpunt van een windsurfing.nl meeting!
Surfers onder elkaar, en die hebben toch niets meer en minder nodig dan water, wind, gelijkgestemden en in de avond een gezellige bbq om de sterke verhalen bij te staan.

Op alle andere evenementen zijn het de merken die een kans krijgen.

Tenminste, zo zijn de meetings waar ik geweest ben (Horst 2005, en Grevelingenmeeting in 2006 volgens mij). Wellicht dat de HNM een uitzondering is maar ik heb daar geen ervaring mee

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » ma feb 08, 2010 9:43 pm

Als een van de eerste meetingorganisator wil ik hier even op reageren.
In de beginjaren van windsurfing.nl kon en mocht iedereen een meeting organiseren waar hij of zij maar wilde.
Nu jaren later willen we het graag wat gestructureerder aanpakken en hebben een paar jaar geleden besloten om max 3 meeting te doen Noord, midden en zuid.
Een windsurfing.nl meeting is een gezellig georganiseerd samen zijn met bbq en camping overnachting niet meer en niet minder.
Onze insteek is altijd geweest om de meetingen zo goedkoop mogelijk te houden zodat het voor iedereen toegankelijk bleef.
Een testdag met de nieuwste materialen leek ons fantastisch maar dan wel zonder beperkingen , dus alle merken zijn welkom!
Zo niet: dan geen testdag!
Op die manier blijft het ONZE meeting en niet andersom.
Herman van den Berg is inderdaad de geldschieter hier, wees daar allemaal maar blij om anders hadden we al lang geen forum meer gehad!
Herman investeerd eerder in een meeting dan dat het hem wat opleverd.
Hier laat ik het bij!

Joost , Sebastiaan en Stijn bedankt voor jullie inzet al die jaren.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Marco B » ma feb 08, 2010 9:47 pm

Nou dan zat ik er niet ver naast :wink:

Zo te lezen is het allemaal goed gestructureerd en geregeld! Oh ja, deze topic ging juist over het feit dat er organisatoren gezocht worden :D

Ik begin spontaan zin te krijgen in een meeting! De Grevelingenmeeting staat alvast ingepland, heb er zin an.

Moderator edit: oftopic berichten heb ik verwijderd ivm de overzichtelijkheid.

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » do feb 11, 2010 1:27 pm

Lemster Joost schreef:Nu komen we aan in het zesde jaar en blijkt dat de doelstellingen van de HNM organisatie onvoldoende aansluiten bij de doelstellingen van het bestuur van Windsurfing.NL .
Marcel schreef:Informatie hoeft niet via pb te worden opgevraagd, wat mij betreft mag dit gewoon openbaar.
Even de knuppel in het hoenderhok gooien :D

Ik ben erg benieuwd de doelstelling van de voorgaande HNM meetings en de huidige doestellingen van Windsurfing.nl en waar dat met elkaar botst.
Marcel schreef:Wij zijn als bestuur momenteel druk op zoek naar vrijwilligers die dit jaar het stokje willen overnemen en gewoon een meeting neer te zetten.
Dat zou voor mij een reden zijn geweest om er nog even van af te blijven. Zoals ik het nu lees is er dus geen HNM als er geen vrijwilligers gevonden worden?

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » do feb 11, 2010 8:02 pm

osluis schreef: Zoals ik het nu lees is er dus geen HNM als er geen vrijwilligers gevonden worden?
Er zijn inmiddels meerdere mensen die interesse hebben om een meeting in het Noorden des lands te organiseren.
Uiteraard blijven aanmeldingen van harte welkom.

Onze "doelstellingen" zijn: Simpel, goedkoop, gezelligheid!
ALLE Importeurs en shops zijn van harte welkom.

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: mXr Monster 66, mXr Lovemachine 54, FF 132 met Avanti, Loft, mXr vinnen

Bericht door jadveder » vr feb 12, 2010 3:39 pm

Joost, Sebastiaan en Stijn hartelijke bedankt dat jullie een lange tijd veeeel vrije tijd hebben gestoken in het belangeloos organiseren voor wat ik altijd de breedst toegankelijke forummeeting vond.
BEDANKT

Sebastiaan Mulder
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: NoveNove StyleWave99 // JP Single Thruster 82 // Challengersails 4.0 - 7.8
Contacteer:

Bericht door Sebastiaan Mulder » vr feb 12, 2010 6:02 pm

Als eerst natuurlijk dank dat velen de HNM al eens hebben meegemaakt en er van hebben genoten. Ik heb ook alijd een supergezellig weekend gehad met de forummaatjes! En..........heb tot nu toe ieder weekend geplaneerd!

Wat betreft HNM 2010:
Het is maar net hoe windsurfing.nl en de volgende organisator(en) de HNM graag zouden willen neerzetten.

1- Een meeting is redelijk simpel op te zetten. (camping, bbq)
2- Een meeting met meerdere importeurs om testmateriaal uit te proberen vergt iets meer tijd.
3- Een meeting met meerdere importeurs, opstapdag voor beginners, wedstrijdjes, prijzenpot etc etc vergt nog wat meer tijd.

Maar is punt 3 dan nog wel een meeting? Of valt het dan onder het kopje event

In ieder geval hoop ik dat iemand energie wil steken in de HNM 2010 in welke vorm dan ook.

Het is een prachtige locatie, Petra (van de camping en de snacktent) vindt alles best, gezellig wordt het toch wel met alle forummembers bijelkaar. :+ :+

Succes!!! Ik ben benieuwd wie het dit jaar gaat organiseren.

Greetzzzzz

FreakyFree
Forever a Freak
Forever a Freak
Surf spul: T1, Fanatic, North Sails 5.4 t/m 11.0

Bericht door FreakyFree » vr feb 12, 2010 8:09 pm

Sebastiaan Mulder schreef:Ik heb ook alijd een supergezellig weekend gehad met de forummaatjes! En..........heb tot nu toe ieder weekend geplaneerd!
.......
Het is een prachtige locatie, Petra (van de camping en de snacktent) vindt alles best, gezellig wordt het toch wel met alle forummembers bijelkaar. :+ :+
Helemaal mee eens!

Dus Sebastiaan, Stijn en Joost: thanks a bunch!

Persoonlijk zou ik voor optie 1 of 2 gaan, maar ik zit niet in de organisatie. Wel is zeker dat ik er bij ben!
(Al is het alleen al om 16 kabouters naast elkaar te zetten :P )

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl
Contacteer:

Bericht door christiaan1111 » vr feb 12, 2010 8:17 pm

ik ben er ook bij dit jaar.
:D

Monkey
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Monkey » wo feb 17, 2010 8:58 pm

De HNM was mijn eerste meeting, het was altijd zeer gezellig. Ik vind het jammer dat de organisatie er mee stopt.

Misschien moeten we zelf iets kleins organiseren zonder te veel regels, gewoon gezellig surfen, bbqen en een biertje drinken.

Plaats reactie