Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Algemene Discussie] Zoet meets Zout 2006 gaat niet door

Op initiatief van windsurfers van deze site worden meetings georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke held gaan we dan met zijn allen het water onveilig maken.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer
Surf spul: Witchcraft 80 / 89 / RRD FSW 111/ Superfreaks / Smacks / Fire Power

[Algemene Discussie] Zoet meets Zout 2006 gaat niet door

Bericht door Mr. Happy » za okt 16, 2004 11:01 pm

Een hersenspinsel. Eigenlijk doordat ik gisteren bij Jeroensurf was en hoorde dat Submarine bij hem geweest was om z'n Evo te testen. Ook door een post aan Onno (biljartlaken surfer).

Iedereen draagt zijn steentje bij aan dit forum met alle respekt. Je blijft een splitsing houden tussen de binnenwater surfers en de zoutwater surfers.

Zou het niet leuk zijn om de 'zoetwater' surfers een keer te ontvangen aan het zoute deel van het land (inclusief clinic) en ook de zoutwater surfer de fijne kneepjes van het gps surfen bij te brengen. Wij hebben volgens mij een hoop van elkaar te leren.
Laatst gewijzigd door Mr. Happy op do jun 08, 2006 8:27 pm, 14 keer totaal gewijzigd.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » za okt 16, 2004 11:20 pm

Count me in !

Grappig dat Jeroensurf het er vd week met mij nog over had. Het feit dat "wij" wel erg leuk vinden het forum en de mensen die er aan hangen maar er zelf nooit of bijna nooit bij zijn. :oops:

Dus roept u maar !!

FreakyFree
Forever a Freak
Forever a Freak
Surf spul: T1, Fanatic, North Sails 5.4 t/m 11.0

Bericht door FreakyFree » za okt 16, 2004 11:28 pm

wel een leuk idee, kunnen jullie dan de branding uitzetten? :lol:
Heb vroeger wel op zee gesurft, mn in Frankrijk maar in NL nooit. Heb denk ik zoutwatervrees, maar als iemand mij leert om een branding zonder kleerscheuren door te komen zou dat wel verholpen kunnen worden. (en iemand die mijn setje afspoelt met zoet water :+ )

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo okt 17, 2004 9:03 am

Ik heb reeds het beste van twee werelden: Zout EN Binnenwater :+

Maarre leuk hersenspinsel

Sputnik
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Sputnik 265 WC slalom(thommen)-F2 tomahawk 4.1 een pryde v6 5.0 en pryde vx3 6.3

Bericht door Sputnik » zo okt 17, 2004 9:10 am

Op t ijselmeer kun je best grote golfjes tegenkomen(okee t is geen zee)
maar zoetwater bijt niet uit op je carbon, Alu en Monofilm.

Ik vind t idee erg leuk, echt... maar niet met m'n eigen spul, misschien een dagje spul ter plekke huren ofzo?

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » zo okt 17, 2004 10:00 am

Sputnik schreef:maar zoetwater bijt niet uit op je carbon, Alu en Monofilm.

Ik vind t idee erg leuk, echt... maar niet met m'n eigen spul, misschien een dagje spul ter plekke huren ofzo?
Een dag zout zal echt geen dramatisch effect op je surfspul hebben hoor.

Maarre, count me in.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » zo okt 17, 2004 10:22 am

Superleuk idee!!

Ik heb 2 slalom-boardjes en een 85 liter freeridertje, Mistral Flow v85. Deze heb ik ook gekocht om hiermee wat ruige omstandigheden (misschien ook de branding als die niet te ruig is) te trotseren, ander vinnetje en een voetband minder achterin.

Dus count me in.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo okt 17, 2004 10:49 am

De vraag naar een "zeedag" is denk ik best groot, hier, maar ook op het prikpaginaforum zijn er een hoop mensen die de zee op willen, maar dat alleen niet durven.
(lijkt mij dus handig om zo,n dag voor beide forums te integreren indien mogelijk).
Het organiseren lijkt mij niet zo,n probleem als er geen overnachtingen bijkomen is het gewoon een keertje een dagje Wijk aan Zee of IJmuiden plannen zodra de voorspellingen dat toelaten.
Enige probleem dat we hebben is dat volgens mij het jaargetijde een beetje ongeschikt is.
Op zee surfen wordt gvoor vrijwel iedereen een kwestie van ook veel zwemmen, zelfs voor de betere surfers,omdat jullie niet gewend zijn aan dit soort omstandigheden.....en met deze tijd van het jaar lijkt mij dat wat koud :z
Als dit geen probleem is, moeten we gewoon de weerkaartyen in de gaten houden en plannen, maar ik denk dat een dergelijke dag in mid-april/ mei(2005) gewoon leuker is.

Mochten er mensen zijn die echt geen spullen hebben waarmee ze de zee op kunnen (een RS4 lijkt mij bijvoorbeeld wat gewaagd :+ ), ik heb altijd wel wat uit te lenen zolang je het heel houdt 8)

FreakyFree
Forever a Freak
Forever a Freak

Bericht door FreakyFree » zo okt 17, 2004 12:04 pm

geef mij dan maar een TC Beacher met voetbanden... :roll:

zonder dollen: count me in
Lijkt me heel leuk om op zee te varen, al is het maar met m'n FD en 9.0 want ik heb te vaak gelezen dat Jeroensurf lekker aan het cruisen was terwijl ik bij IJburg aan het dobberen ben.
btw, is Katwijk bij Timboektoe wat "makkelijker"?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » zo okt 17, 2004 12:31 pm

Katwijk is leuk, maar het stroomt er wel behoorlijk :roll: , dat maakt het voor opstappers redelijk ongeschikt.
Doordat je bij IJmuiden en Wijk aan zee vrijwel geen stroming hebt (en geen strekdammen zoals bij Scheveningen) zijn dat volgens mij de beste spots om op te stappen.
Verder heb je daar de mogelijkheid om te kiezen om wat dichter bij de pier te gaan varen waar je vrijwel altijd iets minder golven hebt, wat het toegankelijker maakt voor "alle" nivo,s (waterstarten is wel echt een vereistte op zee).

Met grote lappen de zee op heeft volgens mij weinig zin, los van dat het water wat anders smaakt wijkt het op zee dan niet veel af van het IJselmeer met zeg 5bft.
Ik denk dat je toch moet proberen de zee op te gaan met planneer omstandigheden voor zeilen van max 6.0m2.
Met 6.0 en kleiner kun je makkelijk waterstarten en het is al manevreerbaar genoeg om een golfje mee te pikken :P

FreakyFree
Forever a Freak
Forever a Freak

Bericht door FreakyFree » zo okt 17, 2004 12:42 pm

ik bedoelde eigenlijk ook Wijk aan Zee :oops:
Dan word het toch wat lenen voor me, heeft Nelis nog steeds die "grote" gele F2? Maar het lijkt me nog steeds leuk om met jou te cruisen/matchracen met een grote set op zee, al is alleen maar om mij in de smiezen te houden. Maar dat is dan meer iets voor surfmaatje

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » zo okt 17, 2004 12:51 pm

Katwijk lijkt me een goed idee, ben er nog nooit geweest namelijk :wink:
Stroming is vooral afhankelijk van het tij, dus daar zou gewoon rekening mee gehouden moeten worden.
Maar ik weet dus niet hoe het er voor de rest is..

Ik ben tegen Wijk aan Zee omdat het verschrikkelijk druk kan zijn en het ver lopen is, waardoor je niet voor je plezier even wat gaat drinken.
Binnenwater piloten zijn over het algemeen netjes op de spulletjes, dat zwarte zand van wijk waarderen ze denk niet.
Voor de rest een top spot hoor :wink:

Ijmuiden is toch alleen goed met wind van rechts?

Maar nog meer opties? zandvoort, Noorwijk, bloemendaal?

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Bericht door Nilsini » zo okt 17, 2004 12:51 pm

Super idee, ik neem de tomaten mee dan smaakt die cup-a-soup wat beter. Ik denk dat Wijk aan Zee de beste plek is om dit te doen.

Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer

Bericht door Mr. Happy » zo okt 17, 2004 12:53 pm

Leuk om te zien dat er animo voor is. Ben erg benieuwd hoe Opper met z'n biljartlaken gijpjes op zee gaat :wink: Nee ik zou het erg leuk vinden om verstokte zoetwatergangers een beetje wegwijs te maken op zee.

Wijk/IJmuiden lijken mij een goede spots om de redenen die Jeroen al aangeeft. Om het wat concreter te maken is het misschien handig om (in verband met de kou) bijvoorbeeld de maand mei te reserveren? Een oproep systeem voor de weekenden in mei met in achtname van een onderste windlimiet. Zelf zat ik te denken aan een knoop of 18.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » zo okt 17, 2004 1:38 pm

klinkt allemaal erg goed !
Wijk is ok en wellicht kunnen we gewoon een complete party tent neerzetten met koek en zopie ?

de 18 knopen kijkt me een goede optie en een dubble digit voor de water temp? :x Zeker omdat er veel gezwommen wordt de eerste paar keren.... 8)

Ik bent er zeker bij, hoewel het nog ver weg is kijk ik er nu al naar uit....

Verder blijft de uitnodiging staan voor allen die nog komende donderdag 21-10-04 naar Zandvoort willen komen.....

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » zo okt 17, 2004 10:35 pm

een paar topics hieronder staat ook de brandingsintroductie dag, ontstaan vanuit hetzelfde idee. Denk dat er hier inderdaad al goede ideeen zijn die de haalbaarheid vergroten. Een vergelijking met de USM is hier denk ik snel gemaakt, al zal van dit evenement het karakter wat informeler zijn.

Maar de standby periode van een maand is niet onredelijk, waar in mei ook nog wat leuke vrije dagen zitten die een dag vrijnemen kunnen schelen. Ook wat betreft de wind lijkt 18 knopen oke, windrichting en golven (richting + hoogte) kunnen natuurlijk het beste door de zoute mensen worden beoordeeld.

We kunnen hier nog de hele winter over doorpraten, maar het lijkt me gaaf om de noordzee eens uit te testen in mei.

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Yamaha 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » ma okt 18, 2004 10:50 am

Skep schreef:We kunnen hier nog de hele winter over doorpraten, maar het lijkt me gaaf om de noordzee eens uit te testen in mei.
Zeewater is in de winter toch altijd warmer dan binnenwater?
Waarom wachten tot mei, als het ook eerder kan :-?

m.a.w. ik ben er dus ook bij, vooral buiten het wedstrijdseizoen heb ik zee°ƒÆ’°‚«n van tijd ;)

Ruud
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: North slalom en Gaastra wave zeilen, ST 104, Evo 74

Bericht door Ruud » ma okt 18, 2004 1:18 pm

Heb vroeger wel eens op de noordzee gesurft maar inmiddels is dat bijna 10 jaar geleden. Na een minder prettige ervaring (gebroken mast bij 6 bft ca 200 meter uit de kust) heb ik het bij binnenwater gehouden.

Maar als er gezamenlijk wordt gevaren kom ik graag nog eens naar zee.

dus : count me in

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » ma okt 18, 2004 2:00 pm

RJ schreef:Zeewater is in de winter toch altijd warmer dan binnenwater?Waarom wachten tot mei, als het ook eerder kan :-?
Ja das dan ook wel weer waar :) Mei was het voorstel hierboven, vandaar

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Bericht door RonvO » ma okt 18, 2004 2:55 pm

RJ schreef:Zeewater is in de winter toch altijd warmer dan binnenwater?
Waarom wachten tot mei, als het ook eerder kan :-?
Helemaal mee eens.

En trouwens, zo koud vind ik het ook helemaal nog niet. :-?

FreakyFree
Forever a Freak
Forever a Freak

Bericht door FreakyFree » ma okt 18, 2004 3:31 pm

RJ schreef:Waarom wachten tot mei, als het ook eerder kan :-?
omdat ik dan pas terug in NL ben... :z :lol:
Maar laat mijn afwezigheid jullie niet beletten een eerdere datum te prikken.

Mij lijkt het wel wat kouder als ik de hele tijd gespoeld word en achter m'n set aan moet zwemmen :x

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » wo okt 20, 2004 3:29 pm

Komend weekend valt zo en zo af, dan heb je waarschijnlijk de USM.
Het weekend daarna kan ik helaas niet.

Mei heeft verder een paar grote voordelen tov oktober/november:

*De watertemp is al snel een 3 tot 5graden hoger, dat scheelt behoorlijk als je er veel in ligt, en dat gaat waarschijnlijk wel bij een hoop mensen gebeuren. :z :Z

*De luchttemp is in mei al snel bijna het dubbele van wat hij in oktober is de windchill wordt dus een stuk minder.
Het bijkomen aan de kant wordt daardmee een stukje aangenamer, ook voor het publiek/ partners die jullie/onze capriolen komen aanschouwen.
Verder doen de windstatistieken van mei over de jaren heen niet onder voor die van oktober.

*Verder zijn de strandtenten er dan weer. Niet onbelangerijk om ook aan de innerlijke mens te denken. :P
* de dagen zijn langer en evt overnachtings mogelijkkheden in de buurt beter.

* biedt ons verder de kans om het een beetje te organiseren.
Met de USM door Roger, Martin, Frank en cohorten is de lat op organisatorisch nivo best hoog gezet.
Een stukje theorie, materiaal en zeekennis is wel handig om er dus ook in mee te nemen denk ik.
Verder kunnen we als we data ruim van te voren weten diverse importeurs aanschrijven/mailen/spreken bellen voor een trailertje met demo materiaal.
ruim van te voren geeft ze de tijd om het te overdenken en evt voor te bereidden, als ik vraag of ze met 1 weekje kunnen wordt dat zeer waarschijnlijk:... NEE!.

Mochten er mensen eerder willen, i.p wil ik altijd wel op zandvoort mensen in de gaten houden/wegwijs maken, maar met een groep kun je volgens mij beter het iets meer op safe spelen om het voor iedereen leuk en toegankelijk te houden/maken.

Evert van Ingen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: starboard futura 122 en 93 serverne 8.6, 7.5, 6.5 en 5.6
Contacteer:

Bericht door Evert van Ingen » wo okt 20, 2004 6:37 pm

Wat Jeroensurf hierboven schreef lijkt mij een strak plan.
Ik heb zelf nog nooit in de branding/zee gesurfd(afgezien van de Waddenzee bij Terschelling) en kan dus best wel wat aanwijzingen gebruiken.
Als het dan in Mei georganiseerd wordt kun je er een mooi weekend van maken. :P

Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer

Bericht door Mr. Happy » do okt 21, 2004 7:41 am

Ik denk dat Jeroen genoeg argumenten heeft om te kunnen vaststellen dat het mei wordt. Wij gaan de koppen bij elkaar steken en zullen zodra er iets concreet is dit melden. Watch this space!

Verder zal ik in surfmaatje posten waar ik ga varen zodat een ieder die onder niet alleen het zoute wil opzoeken van harte welkom is.

Bobbie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: TEL 030 / Ja, een muffin
Contacteer:

Bericht door Bobbie » do okt 21, 2004 10:41 am

Zee lijkt me echt stoeer ! Maarre hoe goed moet je zijn ? D.w.z. ervanaf liggen is niet erg, maar om af en toe een stukje te varen lijkt me wel leuk.

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » do okt 21, 2004 12:03 pm

Je moet vloeiend kunnen waterstarten, goed trapeze en voetbanden kunnen varen, kunnen gijpen (hoeft niet opper-style, zelfs niet 100% doorplanerend, zolang je op je board blijft staan en kan doorvaren...) En dit op een boardje met behoorlijke scoop van maximaal 100 liter (tussen 80 en 90 is beter, afhankelijk van je gewicht)

(als ik vervoer heb ben ik er bij voldoende wind bij)

T-o-M-M-i-E-J
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Exocet, F2, Gaastra, Select + Overig.

Bericht door T-o-M-M-i-E-J » do okt 21, 2004 3:48 pm

Tiga 26 schreef:Je moet vloeiend kunnen waterstarten, goed trapeze en voetbanden kunnen varen, kunnen gijpen (hoeft niet opper-style, zelfs niet 100% doorplanerend, zolang je op je board blijft staan en kan doorvaren...) En dit op een boardje met behoorlijke scoop van maximaal 100 liter (tussen 80 en 90 is beter, afhankelijk van je gewicht)

(als ik vervoer heb ben ik er bij voldoende wind bij)
Heb ik Bijna

Heb ik

en moet nog te leren zijn voor mei

Heb ik als het goed gaat dan wel binnen

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » do okt 21, 2004 4:48 pm

2 kleine opmerkinkjes (al heb ik er het volste vertrouwen in dat tommiej er in mei bij is).

Ten eerste is dit mijn mening. Als er gevaren wordt met +4 bft vind ik dit minimaal. Maar het lijkt mij logisch dat als er iets wordt georganiseerd, de organisatie minimum eisen qua niveau gaat stellen. Kijkend naar omstandigheden, en de spot. Dit om veiligheid te kunnen garranderen.

Verder qua volume: Volgens mij moet je ongeveer 10 liter meer dan je gewicht kunnen varen (dus voetbanden, gijpen, waterstarten). Ik gok dus dat tommiej meer richting 80 liter dan 100 zal moeten kunnen varen.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic falcon + AC1, Skate + vanalles, f2 wave + 3.7

Bericht door To surf or not to surf » do okt 21, 2004 7:05 pm

Af en toe een gijp maken waarbij je blijft staan is volgens mijn mening voldoende. Het maakt toch niet uit als je bij 5-6 bft met sideshore in het water dondert? :-?
Alleen waterstarten moet je met je ogen dicht kunnen!

Bobke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bobke » do okt 21, 2004 7:19 pm

To surf or not to surf schreef:Af en toe een gijp maken waarbij je blijft staan is volgens mijn mening voldoende. Het maakt toch niet uit als je bij 5-6 bft met sideshore in het water dondert? :-?
Alleen waterstarten moet je met je ogen dicht kunnen!

.... en zo af en toe goed om je heen kijken !!!

Had ik laatst in Ouddorp, lig je lekker te waterstarten, links van je 'n hoge pushloop, rechts van je 'n cleane forward !! :roll: :roll:

Waarom wil iedereen ook alweer naar Maui of Kaapstad ???

Plaats reactie