Welkom op het vernieuwde forum van Windsurfing.nl!

Nieuwe dingen en vragen kun je hier vinden : Forum

4 Maart Brouwersdam Actie!

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Noldus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: S2 Venom, Maui Sails TR, Futura

4 Maart Brouwersdam Actie!

Bericht door Noldus » zo feb 12, 2017 12:34 pm

Omdat ik deze net op Dailydose tegenkwam, en hier nog nergens zag, dacht ik, laat ik m hier ook ff delen.

09.02.2017
Menschenkette
Brouwersdam
Menschenkette

Im Kampf gegen die Errichtung von künstlichen Inseln mit Luxusvillen soll am 4. März 2017 an der Middelplaat am Brouwersdam die Bildung einer Menschenkette den Protest vieler Surfer und Anwohner signalisieren. Die Aktion startet um 11:00 Uhr und soll um 12:30 beendet sein.

Hintergrund: Die Gegner des Bauprojektes am Brouwersdam sehen ihre Lebensqualität eingeschränkt, denn es wird nicht nur der bekannte Surfspot eingeschränkt bzw. vernichtet, sondern auch Ankerplätze für Segler. Ein hoher Lärmschutzwall soll die Gebäude gegen unerwünschte Geräusche abschirmen, nimmt aber im Gegenzug der Allgemeinheit vom Damm die Aussicht auf das Grevelingenmeer.

Anmeldung und Info:

www.lintaandekust.nl
Share on Twitter
Menschenkette

link: http://dailydose.de/news/brouwersdam-2 ... 5.htm?pg=2

Nou heb ik de Kabbelaarsbank nog niet zo lang geleden ontdekt als Surfspot (surf dan ook nog niet zo lang), maar begrijp wel dat áls je in het kommetje wilt starten met zuid of zuid-west dit "eiland" ervoor zorgt dat je een groot gedeelte van datzelfde kommetje niet meer fatsoenlijk kunt bevaren.

Wist niet goed in welk sub-forum dit bericht te plaatsen, daarom leek deze me de beste plaats.

Plaats reactie