Vrijdag 16 juni 2017 - Strand Horst : forum clinic

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Vrijdag 16 juni 2017 - Strand Horst : forum clinic

Bericht door EdwinR » wo jun 14, 2017 9:35 pm

Voor komende vrijdag staat er een leuke bries voorspeld, mooi windje voor een nieuwe editie van:

Windsurf clinic voor en door forumleden

Wat ik kan bieden is assistentie en motivatie bij oefenen, leren en verbeteren van moves, bv. een duckgijp, backwindgijp, ducktack, airjibe, 360. Veel old-skool dingen dus die waanzinnig leuk zijn om te leren en te doen. Ook bij een airjibe kan ik je helpen met tips en tricks en film.
Daarbij zal ik deelnemers ook filmen. De film krijg je later toegestuurd zodat je zelf je progressie kan zien en stoer aan iedereen je geleerde move kan tonen.

Wat wil ik er voor terug? Niks, nou ja, alleen een onbetaalbare glimlach.

Dus: wie heeft er zin om vrijdagmiddag een uurtje of langer keihard te oefenen onder mijn bezielende leiding met voorbeelden, tips en een filmpje van jezelf?

Ik zal op de kant starten met kennismaking, materiaal en set-up check. Daarna even varen om te kijken hoe je er voor staat, gevolgd door specifieke instructie van wat jij wilt leren of verbeteren.

Ik kan vier mensen tegelijk effectief instrueren, volgen en filmen.
Als je interesse hebt, drop een berichtje hier of in een PB dan spreken we een starttijd af.

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Re: Vrijdag 16 juni 2017 - Strand Horst : forum clinic

Bericht door Barbatruc » do jun 15, 2017 8:06 pm

wat een gaaf initiatief! Ik zie nog weinig reacties, maar wens je ontzettend veel plezier en hoop dat je dit nog eens gaat doen.. Ik ben nog even zoet met m'n Helitack oefeningen, wil die eerst consequent kunnen hebben.. maar zodra ik aan m'n volgende move ga werken lijkt me dit zeker heel leuk! :-)

cabrioakkie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door cabrioakkie » do jun 15, 2017 10:27 pm

Wat goed zeg! Ik probeer morgen begin van de avond langs te komen, maar je hoeft me niet filmen met mijn spullen uit 1992 die ik na 15 jaar weer van zolder heb gehaald. :lol: Mag ik je wel even aanschieten om wat tips te krijgen over aanschaf van een ander plankie?

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door EdwinR » vr jun 16, 2017 8:17 am

Nou, het loopt geen storm... Ik zal denk ik rond half drie op Horst zijn.
En hoewel ik zelf duckjibes enzo het leukst vind kan ik ook speedjibes en helitacks filmen en tips voor geven.
En anders ga ik gewoon lekker zelf klooien, ik moet toch ook dit jaar een spock en flaka kunnen leren... :crazy:

Waterleiding
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 sx M en L, North Ram F8 en Warp F2007, Angulo sumo, Ice en Duke

Bericht door Waterleiding » vr jun 16, 2017 9:54 am

Super leuk initiatief!

Ik was eigenlijk van plan om lange rakken te gaan varen met mijn slalom spul maar het lijkt mij ook heel erg leuk om eens wat anders te doen en eindelijk weer eens wat nieuws te leren. Zelf zou ik heel graag een beetje leren springen en de duckjibe komt het ook maar steeds niet van.

Ik heb alleen geen freestyle spullen maar wel een angulo sumo 105. Zal deze meenemen en maak dan graag gebruik van je tips.

Laat maar weten waar je gaat staan dan ga ik daar ook staan met de auto. Ik rij in een lichtblauwe opel astra station.

Mvg,
Wouter

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door EdwinR » vr jun 16, 2017 10:34 am

Half drie bij het toiletgebouw tussen parkeerplaats en grasveld!

Waterleiding
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Waterleiding » vr jun 16, 2017 11:18 am

Ik zorg dat ik er half drie ben.... Komt ook nog een vriend mee die wel wat tips kan gebruiken.

Tot straks! Zin in!

Eierwekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Eierwekker » vr jun 16, 2017 8:46 pm

he balen ik lees je bericht nu pas. Had graag meegedaan was vanmiddag op Horst...Misschien volgende keer?

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door EdwinR » vr jun 16, 2017 11:03 pm

Ik vond het een mooie middag en avond :thumbup: !
"Waterleiding" en zijn maat hebben heel wat gijpjes ingezet voor mijn neus waarbij waterleiding na een middag de duckgijp dus gewoon kan :clap:.
Hand ver naar achter, snel beginnen met 'ducken' en hoppa, het lukt!
Maatje Lowdewijk moet vooral aan deze spelling van zijn naam denken als hij een gijp inzet. Laag gaan door de knieën, druk op de voorste voet en de mastvoet. Dan blijft het board in de lenterichting vlak en op snelheid.

Eind van de middag kreeg de clinic een onverwacht leuk vervolg: Tomahowk was er toen ook en als hij er is wil ik altijd ook een spock leren dus dat oefen ik dan een beetje, meestal zonder veel overtuiging. Maar na een paar key-tips van Tom kwam ik ineens een heel eind en werd ik er fanatiek in. Helaas draaide ik nog niet helemaal rond vandaag omdat de wind en ikzelf toch wel een beetje op waren :razz:.

Op naar de volgende keer, ik wil zoiets zeker weer een keer doen - zowel het spocken als de clinic :).

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Bericht door Barbatruc » vr jun 16, 2017 11:06 pm

:clap: Top actie!

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » za jun 17, 2017 11:02 am

Hoi Edwin,

ik lees het nu ook pas. Extra balen dat ik gisteren niet kon, terwijl er een prachtig windje stond! Ik hoop een volgende keer aan te kunnen sluiten (niet zozeer freestyle, meer op het vlak van beginnende powerjibe/waterstart etc.). Super leuk initiatief, en met die glimlach komt het wel goed..... die heb ik alleen al van zo'n initiatief :-)

Michiel

Teddoo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Teddoo » za jun 17, 2017 4:45 pm

Moest helaas werken, lees ook nu net pas de oproep.
n Geweldig initiatief kan ik wel zeggen. Ik hoop dat het n vervolg heeft, want da zal ik zeker mn best doen om er bij te zijn.....!!!

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door EdwinR » za jun 17, 2017 9:46 pm

Nou, met zo veel enthousiasme komt een vervolg er zeker :thumbup:.
@Waterleiding, stuur me nog even je e-mail adres, dan kan ik de filmpjes met je delen.

Waterleiding
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Waterleiding » zo jun 18, 2017 10:07 am

Wat een topmiddag.

Edwin bedankt voor alle tips. Naast de duckgijp een paar keer afgerond te hebben waren het ook de kleine tips over de houding waarvan ik direct al profijt had. Super leerzaam en daarnaast ook een stimulans om weer eens wat nieuws te gaan leren in plaats van altijd maar rakjes heen en weer varen.

Ga volgende keer zeker weer oefenen en heb al op marktplaats gezocht naar een wat groter freestyle board... :D (mocht iemand nog een oud board hebben liggen van 110 a 115 liter).

Tot snel!

tomahowk
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic, GA-sails

Bericht door tomahowk » zo jun 18, 2017 9:14 pm

EdwinR schreef:
vr jun 16, 2017 11:03 pm

Op naar de volgende keer, ik wil zoiets zeker weer een keer doen - zowel het spocken als de clinic :).
Klinkt als voldoende animo voor dit initiatief, misschien moet je het de volgende keer proberen te regelen in het weekend! Als die wind een beetje wil meewerken.....

En... die spock komt er wel hoor! :clap: :cheer:

fil
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fil » di jun 20, 2017 11:53 am

Hallo, ik ben van plan nu donderdag of vrijdag naar Strand Horst te gaan. Hoe zit het momenteel met de waterdiepte en wier? Ik heb namelijk geen anti-wiervin.

TheoH
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou, Gaastra

Bericht door TheoH » di jun 20, 2017 10:55 pm

Qua diepte kun je met 50 cm varen. Maar zelfs de grootste anti-antiwiervin adepten zullen moeite hebben met alle begroeiing op de bodem van het Wolderwijd. Bij lichtweer heb je er nu echt een nodig.

incubes
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Futura, Fanatic Ray 110LTD, Ka Concept, Ka Race, Point7 ACK

Bericht door incubes » za jul 15, 2017 6:40 am

Jammer dat ik het nu pas lees. Was wel op het water. Als ik het ervoor gelezen had had ik mij zeker aangemeld. Ik hoop dat je het nog een keer organiseert. Zal het forum beter in de gaten houden😊

hal
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door hal » wo jul 19, 2017 8:48 pm

incubes schreef:
za jul 15, 2017 6:40 am
Jammer dat ik het nu pas lees. Was wel op het water. Als ik het ervoor gelezen had had ik mij zeker aangemeld. Ik hoop dat je het nog een keer organiseert. Zal het forum beter in de gaten houden😊
+1

ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon / Ka Sails

Bericht door ThomasdeLange » wo jul 19, 2017 10:11 pm

Ik kon helaas niet op de vorige datum maar vind het een erg gaaf initiatief! Ik zou bijvoorbeeld ook nog wel wat hulp kunnen gebruiken met het juist trimmen van mijn set en wellicht wat speed tips. Ik zal dit topic ook in de gaten houden!

Plaats reactie