Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Woensdag 14 sept Hoek van Holland

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Woensdag 14 sept Hoek van Holland

Bericht door Jeroensurf » do sep 14, 2017 9:48 am

Je kan gaan stormchasen, maar met stoten van 125km p/u vaar ik ook met 3.4 niet meer echt lekker. :silent:
Daarom gewacht tot begin van de middag en naar Hoek van Holland gereden waar West Side-Side on is.
Hoek heeft eigenlijk NW swell nodig om golven binnen te laten komen vanwege de behoorlijk lange strekdam daar, maar na zoveel dagen flinke wind loopt het daar ook best :D

Toen ik om 13.00uur het water op ging was Bart de Vries er al (100+ kg) met 3.7 maar die gaf aan dat het wat krapjes werd dus mijn Hot KS34.0 en Witchy V4 86l gepakt.
power was prima, niet teveel niet weinig, en de golven :9~ :9~ :9~ side side on en achteraan dik boven masthoog mooie cleane lijnen waar je makkelijk 4 goeie turns op kon maken en aan de binnenkant een metertje of 2. klinkt geweldig en was het ook, maar ook lang geleden dat ik zoveel heb gezwommen, want het was best heftig! :lol:

Al vrij snel kwamen er meer en leek het wel een Wijk local reunie en er 15?20?? man was :D , verder was er een duitser die ff goiters maakte :crazy: en Dieter van Eijken gaf ook een showtje luchtacrobatiek weg en hoe het echt moet terwijl Jan Peter van Popta achter zijn camera stond om foto,s te maken :thumbup: :thumbup:

Geleidelijkaan nam de wind (zoals voorspeld) af en vielen er steeds grotere windgaten midden in de branding, kon eerst mijn 104l Flextail eronder.
Verbazend hoe je met een 4.0 gecontroleert met zo,n groot board lekker kunt varen en ook echt beste golfritten kunt maken. 86l is wendbaarder, maar met iets meer porrr erin draait hij vrijwel net zo kort :P
Toen de wind nog meer afnam en ik steeds meer werd opgegeten door de grote rollers nog omgetuigd naar 4.6 tot dat ook niet meer ging.
Om 18u was de koek ook wel redelijk op en heeeel blij naar huis gegaan :)

Dieter vooraan in actie:
foto Jepe
Afbeelding
Meer plaatjes zullen op FB nog wel volgen.

Surfjunky
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: MUF- Boardkings - JANGA
Surf spul: MUF/FLIKKA/5-OCEANS-mXr-Loft
Contacteer:

Re: Woensdag 14 sept Hoek van Holland

Bericht door Surfjunky » zo sep 17, 2017 9:06 pm

Lees m nu pas. Ziet er naar uit dat het een topdag is geweest :thumbup: Als ik wat meer tijd had die dag, had ik zeker richting Hvh gereden voor een 2e sessie.
tja, ik was er zo één die met 130kmh. windkracht 12 werd weggeblazen op wijk aan zee met een 3.0m2. Maar een mooie ervaring rijker :D
Volgende keer mag het best ietsje minder zijn voor mn 3.0m2. Windkracht 10 ofzo, meer dan zat :lol:

Plaats reactie