Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schiermonnikoog oversteek ?

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Re: Schiermonnikoog oversteek ?

Bericht door Chris v B » vr jun 24, 2016 3:26 pm

Mee eens. En de eerste keer met lichtweer omstandigheden.

jhk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Best mooi spul, 1x slalom- & 1x waveset.

Bericht door jhk » za jun 25, 2016 5:18 pm

Hoi,
Zelf meerdere keren gedaan.
Echter met redelijk licht weer ongeveer 15-17 knopen en een slalomboard.
Wegvaren over de dijk (hoek van Bant) met opkomend water.
Groepje mensen (4 stuks)
Vaar je zo naar de veersteiger toe.

Mooi bestendig weer, bij voorkeur oostenwind.

Veel plezier!

Bozzywave
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Witchcraft Wave 83 | Starboard Evo 74/91 Carve 101| Ezzy 3.7/4.2/4.7/5.3/5.8

Bericht door Bozzywave » za jun 25, 2016 11:37 pm

Heb het al vaak gedaan vanaf de hoek van de bant, ook met veel wind. Machtig mooie rollers in de geul bij West en afgaand water. Andere koek dan voor de haven beetje raggen. Daarbuiten ben je veel meer één met de natuur, nietiger ook. Als de wind goed staat sta je in 10-15 minuten op het strand bij Schier.

Enige probleem is dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Heb rare klotsstromingen meegemaakt, grondzeeën die ineens omhoog komen, wind die plotseling weg valt terwijl je op een 83 liter board staat en een keer met een noodsnelheid onder Schier aan de grond gelopen. Ik dacht al, wat is het hier mooi vlak...Trapezehaak in drie stukken, daar sta je dan en je moet nog terug.

Advies: materiaal 100% in orde. Vroeger ging ik met goedkope Windy plastic mastvoetjes de zee op, schoot er om de haverklap uit. Dat overkomt me nu niet meer. Maar dan nog, er kan altijd wat mis gaan. Ben eens bijna op een biels geklapt, die dreef vlak onder het wateroppervlak. En zorg dat je met meerdere mensen bent.

Jaapsurf
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Jaapsurf » wo jun 29, 2016 6:02 pm

Jacco heel veel plezier op de tocht.Toen ik nog jong was heb ik de oversteek ook wel eens gemaakt. Was een topervaring.De tocht van koudum naar Heeg vond ik een stuk gevaarlijker omdat iedereen daar dacht dat ze over mij heen konden varen. Ook was het hele meer vol met boten en andere waterspottters.Ik wil wel mee als backup met de rib. Wereldwijd worden trouwens de meeste zeilers dood gevonden met hun penis uit de broek en de gulp open. Toch hebben zeilers geen slechte naam bij de knrm. Ik zeg gwoon doen.Volgens mij heb ik filmpjes van jullie gezien op youtube. Jullie zijn best goed in plankzeilen. Mijn ervaring is dat de golven op het ijsselmeer een stuk ingewikkelder zijn dan op zee.go with the flow.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo feb 28, 2018 9:45 pm

Ik zit nu op Schier, beetje fris nu.. Maar heeft dit verhaal nog een climax gekregen? Ben wel benieuwd want wat is het hier mooi zeg, heerlijk!

Plaats reactie