Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

zaterdag......

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
plankie
Deur-surfer
Deur-surfer

zaterdag......

Bericht door plankie » wo dec 05, 2018 10:12 am

Er lijkt een aardige puist wind te komen aanstaande zaterdag.
Ik als herintreder, die na jaren pas weer tweemaal heeft gevaren moet nog inkomen. Die tweemaal was op het Grevelingenmeer, Kabbelaarsbank.
Met de hoeveelheid wind die voorspelt wordt zit ik daar niet op mijn plek denk ik. Een beetje de beschutting op zoeken lijkt het plan. Dat klinkt wel vreemd hier geloof ik.
Zou Vlietlanden met west, 26 knopen, een optie zijn vanaf het strandje vanaf de overzijde van de surfclub?
Liggen er op Noord aa Zoetermeer of Zevenhuizerplas mogelijkheden??
Alle ook enigszins omdat de locatie makkelijk(ik woon in Pijnacker) en zou het zonde vinden om naar grevelingen te rijden om alleen naar anderen te kijken...….
Denken jullie dat met mijn 100kg en een 4,5m2,is mijn kleinste,( plank 123ltr.) ook bij west 34 knopen op de kabbelaarsbank wel te varen is?
ik heb ook nog een oude bic rap (88ltr)liggen uit mijn tienerjaren...dat zal hem wel nooit meer worden.....
wat doen/denken jullie?????
Groeten Ron

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Re: zaterdag......

Bericht door coen76 » wo dec 05, 2018 10:32 am

Hoi,
ik zou inderdaad gaan voor binnenwater. Je zeilmaat 4,5m2 is op zich zo gek nog niet denk ik, maar 123liter is gewoon te groot op de grevelingen met die wind. Het lastige van binnenwater met stormachtig weer is wel dat het extreem vlagerig wordt. Ik zou eerder voor Strand Horst oid gaan. Omdat het daar ondiep is heb je minder chop, waardoor je grote board rustiger op het water blijft, en je hebt de ruimte waardoor de wind constanter is.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo dec 05, 2018 7:46 pm

Ik zou zelf nergens NIET naar toe gaan omdat mijn board te groot is, maar als je kan kiezen...
Strand Horst vind ik eng ondiep,daar ken ik inmiddels drie ernstige ongelukken van.
Vlietland is met west vanaf het surfstrand geen aanrader, als je bij het zwemstrand op wil stappen loop je heel ver met je spullen en als je langs de A4 opstapt is er een boswachter die je met liefde een prent geeft omdat je daar niet mag parkeren.
Dan ga je beter naar het Valkenburgse Meer of de Noord Aa.

fokkie2411
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: fanatic Severne my wallet

Bericht door fokkie2411 » wo dec 05, 2018 8:42 pm

de ondiepte op strand horst valt wel mee..met pure westen wind kun je mooie lange rakken varen en afstappen wanneer het nodig is..Het wordt een dikke 7 tot misschien wel 8 beaufort..dat zijn niet de beste omstandigheden om op te stappen...ik zou die 88 liter rap pakken en van opstap plaats naar opstap plaats te varen..en brouwersdam of grevelingen kun je lekker knallen...verder gewoon lekker varen..al is het maar voor een uurtje...

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » wo dec 05, 2018 9:43 pm

Je maakt het jezelf wel erg moeilijk om weer op te stappen.
Als je de keus hebt, zou ik lekker een relaxter dagje pikken en weer even op techniek inzetten ipv overleven. :P
Maar als je het echt wilt, gewoon doen natuurlijk. Zolang je de lol maar niet verliest daardoor.

Wat betreft locatie, een meertje is inderdaad wel lekker.
Zelf vind ik ook het oostvoornse meer wel erg lekker, maar ook hier kun je enorme wind verwachten.
Anders opties, Reeuwijkse plassen en Zevenhuizerplas, prima locaties om weer iets vertrouwdere omgeving te nemen.

Grevelingen vind ik wel wat link, met je huidige ervaring/skills en met deze temperaturen.
Zeker als je spullen wat ouder zijn, dan kan er ook wel eens wat stuk gaan. Hou daar rekening mee, zodra je nog aan de kant staat. :)

MR Brick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD X-fire V7 122 / PD 100 / JP IV 60 / Falcon Speed/ GS-r 2015 7.9 / 2014 8.7-7.1-5.6

Bericht door MR Brick » vr dec 07, 2018 9:32 am

Zaterdag zou ik niet naar Oostvoornse meer gaan! Boven de 30knopen wind komen daar hamervlagen voorbij die bijna niet zijn op te vangen. Je zult daar geen plezier beleven. Ik vaar daar heel veel maar bij 30+ ben ik ergens anders.
Sowieso de vraag of je plezier gaat beleven met 8bft.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr dec 07, 2018 10:02 am

MR Brick schreef:
vr dec 07, 2018 9:32 am
......
Sowieso de vraag of je plezier gaat beleven met 8bft.
Inderdaad, dat vraag ik mij eerlijk gezegd ook af! Ikzelf heb nu sinds een paar seizoenen eindelijk ook 'het geschikte materiaal' om bij een 6 a 8 te kunnen surfen maar... ondanks dat én....de weinige kansen die je hebt om dat materiaal dan ook in die omstandigheden beter te leren kennen en te tunen....blijft het voor mijn gevoel altijd meer 'overleven' dan 'plezier hebben'. Zoek zeker naar een spot waar het vrij ondiep is of aanlandige wind hebt om in geval van...snel aan de kant te kunnen, zeker in deze periode van het jaar!

funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » vr dec 07, 2018 10:51 am

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » vr dec 07, 2018 3:38 pm

fokkie2411 schreef:
wo dec 05, 2018 8:42 pm
..met pure westen wind kun je mooie lange rakken varen en afstappen wanneer het nodig is..
Wat jij als kans, dat afstappen, ziet zie ik als gevaar, een vriendje van me veranderde bij een overhaaste afstap (hij werd van zijn board geblazen) zijn kniegewricht in een legpuzzel. Als ik dan toch op m'n bek ga, dan liever zonder de bodem om te raken.

plankie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door plankie » vr dec 07, 2018 7:45 pm

Dank voor alle berichten en visies. ik heb echt wel even zin … maar idd zal het binnenland worden. Mijn vrouw heeft echter ook wat plannen laten doorschemeren dus met oog op de kids zal het niet lang worden. Ook met een survival heb ik wel lol. Mss als ik de smaak volop te pakken krijg wordt dat in de relatie ook het geval ...maar ook daar zullen wel verschillende visies op zijn :think:

mbleeker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door mbleeker » vr dec 07, 2018 10:08 pm

Mocht je gaan, ik zal morgen 1 a 2 uurtjes op het Noord Aa varen. Hier is de wind altijd een aantal knopen lager dan aan de kust.

Grt,
Mark

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

frans1971
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door frans1971 » za dec 08, 2018 8:08 am

Waar parkeren optuigen etc.. Bij de Noord Aa?

mbleeker
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: RE: Re: zaterdag......

Bericht door mbleeker » za dec 08, 2018 9:58 am

frans1971 schreef:Waar parkeren optuigen etc.. Bij de Noord Aa?
Geplaatste speld
vlak bij Aziëweg, Zoetermeer

https://goo.gl/maps/rVNYgYwjosS2

frans1971
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door frans1971 » za dec 08, 2018 10:39 am

Ok bedankt, wellicht ga ik straks nog ff.
Normaal oostvoorne, maar ben niet zo 'n held met deze wind.

plankie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door plankie » za dec 08, 2018 11:05 am

Hoe laar denken jullie daar te zijn mannen? Altijd leuk om tussendoor te babbelen en kunsten Af te kijken😉. Ron

frans1971
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door frans1971 » za dec 08, 2018 11:48 am

Eerst ff klusje bekijken in den haag, zal rond 13.00 zijn

plankie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door plankie » za dec 08, 2018 12:49 pm

Ff wachten op het vrouwtje maar dan kom ik ook even.

mbleeker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door mbleeker » za dec 08, 2018 5:14 pm

Ik was er tussen 15u en 16.30u.

Ik had een 103l FSW mee met een 4.4m wat lastig was doordat het begin een luw stuk is. Midden op het meer wel volle bak.

Morgen hopelijk poging 2. Dan neem ik wel een grotere plank mee.

plankie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door plankie » za dec 08, 2018 8:30 pm

Hoi Marc,
Ik was er wat eerder dan jou en ben rond 15.30 uur gestopt. Toen ik over de azieweg reed was er nog niemand en surfden er wat mensen vanaf het restaurant aan de andere kant van het meer. Ik ben daar ook opgestapt. Ging voor geen meter. Waterstart was easy maar varen...heel matig. Toen ik naar huis reed heb ik jullie waarschijnlijk nog zien varen vanaf de afgesproken plek. Morgen, als ik iets doe zal het vroeg zijn en wederom vanaf het restaurant. Ik vond het wel fijn opstappen daar. Groeten Ron

Plaats reactie