Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schellinkhout 29 september - zondag

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
zeldenrust
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Veel oude meuk dat het nog prima doet

Bericht door zeldenrust » zo sep 29, 2019 9:59 am

Ondanks de nattigheid wil ik het zo toch maar even gaan proberen omdat het gisteren niet ging. De auto staat al ingepakt. Hopen op minder buiigheid. ETA 11.00 uur.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Een boel

Re: Schellinkhout 29 september - zondag

Bericht door jeroentvb » zo sep 29, 2019 10:15 am

Het wordt zo als het goed is iets droger, maar ik verwacht nog steeds regen.
Ik ben daar over een minuut of 20

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » zo sep 29, 2019 6:14 pm

Na een zwaar weekend met (alcoholische) verplichtingen vandaag eindelijk tijd om te varen na een week chagrijnig door het raam naar buiten kijken.
Richting was niet echt ideaal maar nog lekker kunnen varen met 93L en nieuwe NP combat 5.0. 14:00 water op en 15:30 was de energie op. (ook niet zo gek na twee nachten met 5uur slaap)
Vond het vandaag wel rustig met windsurfers, iedereen gister al zijn portie gehad of was het in de ochtend wel druk?

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Een boel

Bericht door jeroentvb » zo sep 29, 2019 8:23 pm

funride schreef: Vond het vandaag wel rustig met windsurfers, iedereen gister al zijn portie gehad of was het in de ochtend wel druk?
Veel waren gister al geweest en hadden waarschijnlijk geen zin in regen (die ik persoonlijk wel mee vond vallen). Vandaag waren de meeste surfers ‘s ochtends. Toen jij het water op ging had ik er al 3 uur op zitten.

De windrichting was ook niet mijn favoriet omdat ik graat met rechtsvoor spring. Ben daarom een lijn verder naar buiten gaan varen en daar was het prachtig. Mooie hoge golven. Af en toe een rak met zoveel golven dat ik meer door de lucht heb gevlogen dan gevaren

Heb gevaren met 3.5 en 74L. 3.5 was in het begin aan de kleine kant en vrij lastig op gang te krijgen. De wind trok steeds meer aan en 3.5 was perfect. Dat ik stopte was het zelfs overpowered. De afstelling van mijn spul was wel ff zoeken omdat ik al heel lang niet meer met zo’n klein zeil heb gevaren.

Was een mooie afsluiting van 3 mooie winderige dagen

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » zo sep 29, 2019 8:34 pm

jeroentvb schreef:
zo sep 29, 2019 8:23 pm
funride schreef: Vond het vandaag wel rustig met windsurfers, iedereen gister al zijn portie gehad of was het in de ochtend wel druk?
De windrichting was ook niet mijn favoriet omdat ik graat met rechtsvoor spring. Ben daarom een lijn verder naar buiten gaan varen en daar was het prachtig. Mooie hoge golven. Af en toe een rak met zoveel golven dat ik meer door de lucht heb gevlogen dan gevaren

Heb gevaren met 3.5 en 74L. 3.5 was in het begin aan de kleine kant en vrij lastig op gang te krijgen. De wind trok steeds meer aan en 3.5 was perfect. Dat ik stopte was het zelfs overpowered. De afstelling van mijn spul was wel ff zoeken omdat ik al heel lang niet meer met zo’n klein zeil heb gevaren.

Was een mooie afsluiting van 3 mooie winderige dagen
Hmm dan was ik net aan de late kant denk ik, vond de golven juist matig. Lastig om echt golven te vinden die steil werden (zeker achter)
wel hoog maar dan met ronde bovenkant, goed voor zweefsprongen maar minder voor hoogte.
Maar achter in wel mooie deining en uit de goeie richting bij de netten (linkerkant) om frontside te gaan :)

zeldenrust
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Veel oude meuk dat het nog prima doet

Bericht door zeldenrust » zo sep 29, 2019 9:37 pm

Van 11.15 tot 14.30 op het water geweest met de 4,5 Ice. Heerlijk geknald en door het vlakke water aan de binnenkant bij de dijk goed op de doorgeplaneerde gijp kunnen oefenen. Met wisselend succes . Uiteindelijk wilde ik nog wel door maar vonden mijn armen het welletjes. Wanneer gaan we weer?

bobphilipse
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Severne Fox 95/120, Naish Global 78, Simmer Icon, Severne NCX/Blade
Contacteer:

Bericht door bobphilipse » zo sep 29, 2019 9:53 pm

Mooie sessie met Fox 95 en Icon 4.7. Deze set werd een beetje te gortig. Verder op de JP Rww83, dat gaf wat rust Temperatuur was prima.

Plaats reactie