Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zonnemaire, Zat 26 Oktober

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Zonnemaire, Zat 26 Oktober

Bericht door Ron Gijzen » vr okt 25, 2019 1:47 pm

Ik zie Z-ZW 20-25 knopen, is dat een goede richting voor Zonnemaire?
Ik heb een gevorderde beginner bij me met een groot board, zoek dus vlak water.
Ik twijfel een beetje met Herkingen. Dammetje van Herkingen helpt niet bij deze richting maar misschien is het sowieso vrij vlak bij deze richting op Herkingen? Of staat die parkeerplaats al weer vol water?

Ben van plan er van 10:30 tot 15:00 te zijn.

Dennis Bel-19
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: JP NP
Contacteer:

Re: Zonnemaire, Zat 26 Oktober

Bericht door Dennis Bel-19 » vr okt 25, 2019 5:14 pm

Zonnemaire is geen goede optie met ZZW. Herkingen beach is nog vrij vlak maar idd parking staat al onder water denk ik.

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » vr okt 25, 2019 5:36 pm

Bedankt. Dan toch maar Herkingen. Is ook dichterbij. Heeft al ff niet geregend, valt misschien wel mee met parkeren.

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Bericht door RP6conrad » vr okt 25, 2019 5:58 pm

Zonnemaire is wel een spot waar je zeker niet alleen moet gaan surfen. Bij zuidwest is het pal aflandige wind, en dadelijk heb je de diepte van de vaargeul. Bij de binnendammen kan het erg vlagerig zijn, en voor de buitendammen moet je eerst de vaargeul oversteken waar een behoorlijke chop kan staan. Ook waait het daar nog een stuk harder. Als er daar iets gebeurt, ben je nog niet terug aan wal. Zeker nu nu de temperaturen zakken, is een goed winterpak een vereiste. Maar het is wel machtig mooi in het midden van het Grevelingenmeer ! Ik vindt het nog steeds bizar dat er ooit iemand heeft beslist om in het midden van de Grevelingen wat dammetjes in de juiste richting te bouwen, en dat dit nu zo een prachtige speedspot is !

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Ron Gijzen » vr okt 25, 2019 10:06 pm

Bij deze wind is de Grevelingen denk ik nog wat te veel van het goede voor mijn vriend.
Gaan naar Oolderplas, dichterbij en ook voldoende wind.
Ben 1x in Zonnemaire geweest met stevige zuiden wind, was erg mooi inderdaad. Ook het beschutte plekje om op te tuigen pal aan het water vond ik heel comfortabel. Moet er nog een keer terug komen.

Plaats reactie