Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Koningsdag raceboard sessie Numansdorp

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Koningsdag raceboard sessie Numansdorp

Bericht door matchbox008 » zo apr 26, 2020 9:52 pm

Wie gaat er mee? Het belooft een >9.5 windje te worden en met wel en niet planeren. Ik zie het wel. Als iemand met mij de dringende behoefte voelt om ook even het water op te gaan, ik ben er rond 12:30. Zonder bericht hier kan ik morgen zomaar anders besluiten (Hank bijvoorbeeld) dus post tijdig een berichtje om teleurstellingen te voorkomen.

gr MB

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 Vector9.2 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Re: Koningsdag raceboard sessie Numansdorp

Bericht door Kanarie » zo apr 26, 2020 10:13 pm

8 knopen en planeren? Wow. :P

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SB Futura 97, I99 Novenove WCS 115, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Loft RB 6.3

Bericht door da lorch » zo apr 26, 2020 10:27 pm

Blijf toch lekker thuis, des te eerder kunnen we weer varen als er echt wind staat.

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » zo apr 26, 2020 10:57 pm

@Kanarie Acht knopen is voor mij het randje om te glijden/planeren met 9.5 m2, 79 kilo, 303 liter, 380 cm, een hele grote vin en een lange masttrack. Dus, waarom niet als er een lekker zonnetje schijnt? De verwachting is toch wel toenemend naar een 10-12 knopen iets later in de middag en dan gaat het voor mij zeker aan, relaxed op vlak water met een lekker zonnetje in de trapeze. Geen flat-out ram-middag natuurlijk, maar wel cruisen met glijden, railen en (als de verwachtingen kloppen) voluit en relaxed planeren. Goed genoeg voor mij iig om wat plezier te hebben en aan de techniek te werken. Ik ga dan in die omstandigheden ook nog eens makkelijk naar de plekken waar wel wat meer wind staat, heb immers een zwaard om het gebied te verkennen en kan plekken bezoeken waar jullie nog nooit van gehoord hebben (om vervolgens weer ontspannen naar huis te tuffen). Ga maar eens mee, je zal je verbazen.

gr MB

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 Vector9.2 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Bericht door Kanarie » zo apr 26, 2020 11:16 pm

Ik heb eens google gebruikt voor die raceboards. Wat een dingen joh. :P
Nog niet eerder op het water gezien.

Have fun. Ik hoop dat het een lekker dagje wordt en dat ze niet de boel hebben afgesloten.
Op het water is in ieder geval beter dan dat saaie thuis. :cheer:

Hydrograaf (Bas)
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Bericht door Hydrograaf (Bas) » ma apr 27, 2020 10:33 am

Jammer, ik ga zo aan het werk. Anders was ik zeker meegegaan. Veel plezier!

Ps; ik broed op een plannetje voor een rondje Oosterschelde. Patatje bij de Schelphoek als dat allemaal weer kan.

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » ma apr 27, 2020 5:28 pm

De toegangsweg naar het strandje bij de Haringvlietbrug in Numansdorp was afgezet met een hek.. Toen maar naar de Banaan gereden (een klein stukje terug aan de andere kant van de Haringvlietbrug) die gek genoeg wel open was. Wind was daar aflandig in de kom. Een uurtje of wat lekkere rakjes kunnen varen/planeren met de 9.5 verder op het Hollands Diep tussen de zeilboten maar het opkruisen terug de kom in naar de startplek was een heel gedoe met de draaiende wind achter de hoge wal en de bomen. Voor wind uit het oosten echter een goeie plek om op te stappen. Wel weer wat meters gemaakt in het zonnetje, lekker gezweet en de poezelige handjes weer wat minder poezelig gemaakt.

gr MB

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » ma apr 27, 2020 7:02 pm

:D :D Volgende x doe ik mee

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door sgsdebruijn » di apr 28, 2020 1:22 pm

Klopt, strandjes zijn na gedoe met kermisachtig jetski-volk afgesloten.
De Banaan idd open maar alleen geschikt met Oost of Noord.
Volgens mij kan de Hitserse Kaai bij Zuid-Beijerland ook nog, ligt tegenover het puntje van Tiengemeten.

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » di apr 28, 2020 5:11 pm

Ik ken het haventje wel vanaf het water maar ben er nog niet geweest. Kan je daar een beetje fatsoenlijk het water in? Het is altijd een heel gesjouw met zo'n groot en kwetsbaar board en ben daarom allergisch voor balanceren met het gevaarte op gladden keien.

gr MB

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door sgsdebruijn » di apr 28, 2020 5:21 pm

Zijn daar idd keien.

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » di apr 28, 2020 6:55 pm

Dan maar wachten tot het strandje Haringvliet West weer open gaat.. De banaan was overigens prima maar zoals je zei, vooral geschikt bij alles uit oost. Heb verassend lekker gevaren maar het idee dat je de pret mag beleven op open water en daarna met je zware armen naar hoger wal mag opkruisen, terwijl er een krachtveld met anti-materie om de landingsplek is neergelegd, is wel een dingetje. Het zandstrand en gras om op te tuigen vergoedt wel veel daarentegen tov de Hiterse Kaai (en Haringvlietbrug West).

Gr MB

matchbox008
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door matchbox008 » di apr 28, 2020 7:30 pm

Voor de RB liefhebbers, (tijdelijke internationale corona-issues uitgezonderd) dit is dus een spot (+of-een km) waar je dus eigenlijk altijd kan afspreken. Belgen lees vooral mee, relaxed aanrijden en een stuk dichterbij en mooie tochten op groot water. Tot vorig jaar ging ik met alles uit oost naar Zevenhuizen of Reeuwijk. Nu dus niet meer. Stom dat ik dat dus niet eerder in de smiezen had, dacht dat de ketting bij de ingang van de baai lag, zoals vroeger.

Dus: zuid tot noord over het westen: Haringvliet West (onderaan de brug). Bij alles uit Oost, de Banaan (en doorrijden tot naast de botenhelling). De kleine horeca is gelukkig in Willemstad nog in bedrijf.

gr MB

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door JP-T1surfer » wo apr 29, 2020 12:41 am

matchbox008 schreef:
di apr 28, 2020 7:30 pm
Voor de RB liefhebbers, (tijdelijke internationale corona-issues uitgezonderd) dit is dus een spot (+of-een km) waar je dus eigenlijk altijd kan afspreken. Belgen lees vooral mee, relaxed aanrijden en een stuk dichterbij en mooie tochten op groot water. Tot vorig jaar ging ik met alles uit oost naar Zevenhuizen of Reeuwijk. Nu dus niet meer. Stom dat ik dat dus niet eerder in de smiezen had, dacht dat de ketting bij de ingang van de baai lag, zoals vroeger.

Dus: zuid tot noord over het westen: Haringvliet West (onderaan de brug). Bij alles uit Oost, de Banaan (en doorrijden tot naast de botenhelling). De kleine horeca is gelukkig in Willemstad nog in bedrijf.

gr MB
deze Belg dankt je alvast voor het delen van deze héél nuttige informatie maar..stelt toch voor om bij een eerste goede gelegenheid daar eens te proberen samen heen te rijden vanuit een afspreekplek dichtbij deze spots (die iedereen makkelijk kan vinden (afrit, tankstation edm))

Plaats reactie