Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Lac de Serre Poncon - 6 t/m 25 juli

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
InterEric
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: EW1
Surf spul: JP FSW102-JP Single Thruster 82-North X7.3-Duke6.3/Hero4.2/4.7/5.0/5.6-NP TheFly3.6
Contacteer:

Lac de Serre Poncon - 6 t/m 25 juli

Bericht door InterEric »

Tot nu toe elke dag nog wind gehad.
Overdag lekkere 4, wel met vlagen, dus 7.5 op de cross 120 is een prima combi.
In de namiddag/avond trekt de wind steeds weer aan tot een goede 5, dus 6.3 op de tabou 85 :D

Temperatuur was tot vandaag (11 juli) rond de 24 graden en gaat nu flink omhoog. Hopen dat de wind blijft.
Veel surfers op de camping, ook een aantal zeer jonge starters.
Tevens een aantal forumleden ontmoet :)

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: Lac de Serre Poncon - 6 t/m 25 juli

Bericht door sgsdebruijn »

Hoi Eric,
Klinkt goed, in ieder geval beter als vorig jaar.
Wij gaan volgend jaar weer die kant op nu net een kleintje van 6 weken dus geen lange reizen.
Veel plezier daar,
Gr. Sebastiaan

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic »

We zijn gister (zaterdag) net terug gekomen van vakantie en hebben ook een week hier gestaan. Wist niet dat er zoveel gesurft werd daar. Elke dag na de middag trok de wind aan en zag het er goed uit!

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie »

Ik ben er de eerste week van augustus. Hopelijk blijven deze condities voortduren!!

:9

InterEric
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP FSW102-JP Single Thruster 82-North X7.3-Duke6.3/Hero4.2/4.7/5.0/5.6-NP TheFly3.6
Contacteer:

Bericht door InterEric »

zo, kom net weer van het water. wind begint al al aardig toe te nemen, morgen een verwachting van 33 knopen 30 graden :)

toch aardig wat vaardagen al met al

InterEric
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door InterEric »

Zo, gisteravond weer terug in nederland, wat een deceptie :(

Maargoed, over het varen op het Serre Poncon geen klachten:

Even de surfstatistieken:
Totaal 13 surfdagen gehad (van de 20 op de camping), met planeerbare wind!
Op die dagen:
13x met cross120
6x met Tabou 85
13x met North R-type 7.5
5x met North Volcano 6.3
2x met North Duke 5.4

Al met al een geslaagde (surf)vakantie 8) 8)

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door sgsdebruijn »

met zulk "klein" spul zeker niet slecht. ik kon met formula 9.8 iedere dag wel varen vorig jaar.

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka, Severne, Finish

Bericht door TheoB »

InterEric maak me gek mbt wat spreek je over een deceptie?

InterEric
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door InterEric »

Wat ik zo gelezen is het in Nederland zeker niet slecht geweest qua wind.

Maar als je met je sleurhut weer Nederland binnenrijdt en langs Neerlands 'mooie' wateren rijdt, welke eruit zien als een mislukt groentesoep, is het toch niet echt aantrekkelijk om hier op de plank te stappen... :(

Ben nu wat filmpjes aan het uploaden naar youtube, zie:
http://www.youtube.com/intereric1

http://intervis.webhop.org/surfen/foto/ ... index.html

Liliane
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Lac de Serre Poncon

Bericht door Liliane »

Gaat er iemand naar camping manu? Of ben je er al geweest? Ben benieuwd hoe je aan het water zit en waar je surfles kan krijgen?

fokkele
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: jp slw ss en fsw zeilen loftsails switchblade gunsails torro

Bericht door fokkele »

wij zitten op la garenne is naast Manu
surf les geen idee maar denk dat dat wel mogelijk is en anders surfers genoeg die altijd wel bereid zijn je te helpen
camping manu zit niet direct aan het water een karretje is handig voor de surf spullen

gr leon

paultje72
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door paultje72 »

Vorig jaar op La Garenne geweest. La Garenne ligt net aan het water (met name de kampeerplekken zonder stroom), Manu er net naast, maar moet je iets verder lopen met je surfspul naar het water, maar is ook goed te doen.
Mensen van La Garenne laten de spullen veelal aan het water, tussen de bomen liggen, al dan niet met een hangslot.

Sfeer aan het water is gemoedelijk, er zijn ws genoeg mensen die willen helpen.
Er is vlakbij wel mogelijkheid om een surf en kite cursus te volgen.

Een paar honderd meter van de camping is Ski Et Bouees, https://www.skietbouees.fr/ en http://www.altitude-kite.com/. Dit is richting Savines Le Lac.
Ik vond met name de kite cursus erg prijzig.
(Ik had nog foto's gemaakt van de prijslijsten, kan ik je evt. toesturen, mocht de website onvoldoende info geven).
Veel plezier, zal wel lukken! Ik vond het geweldig, rest van de familie (helaas) ietsjes minder. Naast het surfen was er niet zoveel te doen op de camping.

PS, wij gaan dit jaar naar De La Plage in Treffort. Aan het meer van Monteynard. Da's redelijk in de buurt. We gaan eigenlijk nooit 2x naar dezelfde plek, kijken hoe het daar is.

Jurriaanvd
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Lac de Serre Poncon

Bericht door Jurriaanvd »

Liliane schreef:
wo jun 10, 2020 11:30 pm
Gaat er iemand naar camping manu? Of ben je er al geweest? Ben benieuwd hoe je aan het water zit en waar je surfles kan krijgen?
Hoi Hoi, Ik surf al 10-15 jaar op dit meer. Ik surf wel altijd Savines le Lac. het gedeelte waar Camping Manu is vaak heel vol met windsurfers. Boten vind je daar bij wind wat minder. Er zit een kite school met surfschool gedeelte iets verder naar Savines le lac toe. Net aan der andere kant van de steenafgraving. Daar geven ze elke dag wel windsurf les, wel bijna altijd groepslessen. Er zijn rond het meer best een aantal surfscholen, ik dacht alleen niet bij de camping zelf.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie »

Mijn ervaring in augustus 2009 was niet al te best, maar had meer met het schrijnend gebrek aan wind te maken (amper 2 dagen bij het begin van mijn verblijf van 10 dagen kunnen windsurfen, prettig is anders voor zo'n gereputeerde plek :-( ) De rest van de tijd was het er ontiegelijk warm met geen zuchtje wind meer.

Ik verbleef in een houten hut op de "camping municipale" La Garenne. Voldoende comfort en je kan er idd meteen het water op, maar mijn Franse surfmaat verkoos toch om degelijks naar Savines te rijden, waar de wind beter doorkomt, naast de brug.

Na die pechvakantie besloten om meer windzekere bestemmingen op te zoeken zoals Rhodos.

Plaats reactie