Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

19 september Raceboard/LT km's vreten

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

19 september Raceboard/LT km's vreten

Bericht door matchbox008 »

Wie heeft zin, als de voorspellingen blijven zoals ze nu zijn, om zaterdag een rondje te maken in de Zeeuwse/Zuid~Hollandse Delta?

De vooruitzichten bieden prima weer om lekker een lange afstand te knallen in de trapeze met een zonnetje en aangename temperatuur als bonus. Het zwaard zal waarschijnlijk minder gehanteerd worden met de voorspelde windrichting maar dat mag je bewaren voor de strijd wie na afloop het eerste rondje gaat halen.

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: 19 september Raceboard/LT km's vreten

Bericht door JP-T1surfer »

Dank voor het initiatief Joost maar komend weekend reeds andere plannen. Have fun!

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Leuk. Ik kom zaterdagochtend uit de nacht, misschien kan ik later aansluiten.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door matchbox008 »

Was, ivm de verwachting dat de wind af zou nemen, zaterdag om kwart voor tien op de Kabbelaarsbank en 3,5 uur gevaren met de 8.0. Met groot plezier veel en hard gevaren (vooral het eerste uur). Lekker met een warm zonnetje in de trapeze op en neer gedenderd totdat de wind (conform voorspelling) eruit begon begon te piepen. Veel aanspraak gehad bij de twee korte pauzes om wat aan de settings te tweaken en een banaan te pakken. De LT blijft op zo'n dag toch een vreemde eend in de bijt en grappig om de interesse te zien waarom ik met zo'n raar board het water op ga. Snelheid op het water was gewoon erg goed en na het eerste rakje hoog naar buiten te varen het vaarwater praktisch voor je alleen. Vlak voordat ik ging inpakken zag ik een MOD met een origineel MOD tuigage op het water. Van dat beeld word ik altijd blij en hij liep gewoon hard en hoog.

Weer wat dingetjes ontdekt en kunnen tweaken om de boel harder te kunnen varen. Daarbij, de combi LT en GTX gaat wel maar is niet ideaal. Er is ruimte voor een substantiële verbetering op dat vlak en dus wordt het een missie om een 8.5 raceboard zeil te vinden. Heb na de ervaring met de SGR 8.5 van Bas veel interesse in zo'n zeil maar de vader van het SGR concept heeft (nog) niet gereageerd op mijn mail. Zou graag met hem in contact komen om zo'n zeil te kunnen kopen. Maar als iemand weet heeft van een ander goed 8.5 raceboard zeil dat ergens in een garage stof ligt te vangen dan hou ik me van harte aanbevolen.

Op naar de volgende!

gr MB

Plaats reactie