Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

surfmaatje brouwersdam/grevelingen gezocht.

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
yoh
Deur-surfer
Deur-surfer

surfmaatje brouwersdam/grevelingen gezocht.

Bericht door yoh »

Hallo allemaal ik ben frank 38 jaar en dit jaar begonnen met windsurfen.ben dus een echte beginner.ik zou het leuk vinden om toch ook met andere te kunnen afspreken of appen die daar ook regelmatig te vinden zijn.beetje advies mee pikken en afkijken en lijkt me ook wat veiliger.groetjes

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: surfmaatje brouwersdam/grevelingen gezocht.

Bericht door JP-T1surfer »

Hoi Frank

Ik veronderstel dat je ondertussen eventueel eigen spullen hebt?

Indien niet dan lijkt het mij persoonlijk zinvol om lessen te nemen (of samen spullen te huren?) in het surfcentrum...heb je onmiddellijk ook een nieuw surfmaatjes-clubje.

yoh
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door yoh »

Ja ik heb spullen :)en een paar lessen gehad afgelopen zomer bij de surf school.gisteren heerlijk gesurft vandaag iets te veel woei :)

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door JP-T1surfer »

yoh schreef: zo nov 15, 2020 3:09 pm Ja ik heb spullen :)en een paar lessen gehad afgelopen zomer bij de surf school.
dit jaar begonnen met windsurfen.ben dus een echte beginner.ik zou het leuk vinden om toch ook met andere te kunnen afspreken of appen die daar ook regelmatig te vinden zijn.beetje advies mee pikken en afkijken en lijkt me ook wat veiliger.
Als je inderdaad je eigen spullen hebt..én regelmatig daar gaat surfen...zal je automatisch kennismaken met anderen denk ik zo. De echte beginners zullen dan vermoedelijk in 'De grote kom' en aan lager wal in de baai te vinden zijn (afhv de windrichting), de 'iets meer gevorderden' zoeken dan meer de ruimte op.

Belangrijk als beginner is natuurlijk dat je de omstandigheden niet onderschat (of net uw huidige skill's overschat): daarom is het verstandig om je startplaats ed telkens te kiezen ifv wind-kracht en -richting. En dat is net een héél sterke troef van de Kabbank= je hebt diverse mogelijkheden.

firefly16
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door firefly16 »

Hallo Frank, wat mooi dat je ook/weer bent gaan windsurfen. Je aansluiten bij een groep enthousiastelingen is zeker leuk en idd vaak ook stukje veiliger want dan wordt er een beetje op je gelet. Ik zit zelf in een vriendengroep op whatsapp met inmiddels 44 deelnemers en we surfen in zuidholland / zeeland, waar er maar wind is, maar de meeste van ons wel op binnen water. Brouwersdam, oostvoornse meer, kabbelaarsbank, en soms ook Amstelmeer, Westeinder, Kaag etc.
Waar kom je zelf vandaan en waar surf je op?
Bij ons zijn de meesten 30+ en op een redelijk niveau (waterstarten, gijpen, meerdere boards en zeilen) en ik kan alleen maar bevestigen dat een groep erg veel voordelen bied.
Spreek idd mensen aan op de kabbelaarsbank en maak een praatje. De meeste windsurfers zijn ontzettend aardig :) en vertellen maar wat graag hun tips en tricks want we zijn ooit zelf ook begonnen.
Grt Theo

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink »

En vergeet voor de Grevelingen vooral niet een paar erg goede schoenen te kopen. De talrijke oesters zijn vlijmscherp namelijk.

Nicole 123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Nicole 123 »

Hoi Frank en Theo, ik ga ook graag een keer mee. Heb eigen spullen, vervoer en kom aan de surfspots te zien uit de zelfde omgeving. Ben dit jaar begonnen, heb drie zeilen en kan waterstarten, met trapze in voetbanden varen en gijpen lukt soms. Heb dit najaar wanneer der wind was op de Brouwersdam, Oostvoorne en Schellinkhout gevaren. Afgelopen zondag op Herkingen. Heb wel minimaal 18kn nodig, me zeilen zijn relatief klein. Ben ook 30+. Groetjes Nicole

yoh
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door yoh »

bedankt voor jullie reacties.super leuk.
morgen weer het water op.als het goed is staat er prima wind,
ik heb een klijn 4.2 zeil te leen (geel dr x)en een jp board denk 144 l
maar heb eind volgende maand mijn eigenboard :-).zo veel zin in!
ik zit in scharendijke dus grevelingen is op loopafstand

Plaats reactie