Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Bericht door Nelis » za jan 12, 2019 9:14 pm

Woensdag aangekomen en ingecheckt op Sol Dunas resort, 900 meter van de legendarische spot Punta Preta. Donderdag acclimatiseren en vrijdag een spot check gedaan bij Punta Preta.. Op magicseaweed.com stond er 0,7 meter aangegeven en dan breekt het erg erg dicht langs de kant daar. 4 golfsurfers er in waarvan 1 met helm en 3 vd 4 regular. Die 0.7 Meter is de achterkant van deze supersnelle golf de face is zeker 1.8 meter. Naast mn windsurf set ook de sup mee maar deze sessie even overgeslagen.
Vandaag de taxi gepakt naar Ponta Sino de uiterste zuidpunt van het eiland. Met iets meer vergevingsgezinde golf wilde ik de vakantie wel beginnen. Vol vloed en.... Een takke end lopen van de weg naar strand.. Ijmuiden is er niks bij. Maar de 25 graden en surfshorts icm lycra maakten veel goed 😊
Bijna twee uur gesupt en omdat het een landpunt is komen er twee swells samen. Ook was er weer wat wind opgestoken en mijn gebrek aan sup uren, trifin setup, toch wel behoorlijk wat rotsen en het feit dat ik alles backside moet pakken maken het niet makkelijker. Maar toen ik de sets doorhad en op de juiste lag was het weer erg erg gaaf. Golf is supersnel steil en diagonaal in peddelen een must! En de kracht van de meter golf is ongekend zoveel power! Heerlijk backside ritten gemaakt en twee keer weer frontside terug naar het schuim.... Jihaa!. Morgen weer sup maar mss andere spot... Alibaba lijkt prima met hoog water maar ik moet ook afstemmen met mijn achterban. Vanaf volgende week woensdag gaat de wind aan en dan is Ponta wel een optie. Voel me meer op gemak op windsurf set dan sup. To be continued met beeld!

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Re: Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Bericht door rvdhorst » za jan 12, 2019 10:51 pm

Klinkt goed Nelis. En windsurfgear en sup, dat zal behoorlijk wat sjouwwerk geweest zijn :) maar het betaalt zich uit. Hoe is Ponte Sino in vergelijking met Ponte Leme, bij Angulo voor?

Wij (een groep van 7 man) komen aan in de middag van 22 januari. Voorspelling ziet er goed uit voor komende week. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » ma jan 14, 2019 8:28 am

Update van zondag 13 januari. Taxi gepakt ( kost 5 euro) en naar ponta preta laten brengen. Wilde toch echt wel ervaren wat een snelle golf doet. Na 10 min de sets en Shorebreak bestudeerd te hebben was het zover. Daarna nog dik 5 min gewacht op een gaatje op door de Shorebreak te komen. Echt een hoge, brute en krachtige golf is dat. Peddel op board en als een gek op je buik peddelen. Toen naar de peak toe waar slechts een surfer lag. Aantal sets gekeken hoe hij de golven pakte en toen zelf ( iets naast de peak) klaar gaan staan. Holy shit toch wel hoog en steil! En de golf gaat rechts maar ik peddel al jaren over links in. Gevolg :erg erg late drop en haal daardoor eerste sectie net maar de rest vd golf zie ik sluiten. Ook in een flits zie ik de rosten onderwater en de kant wel erg dichtbij. Eject voor mij en de golven erachter is al op weg om mij op de rotsige kant te duwen. Even duiken en hopen dan mn leash het houdt. Dat gaat goed en ik peddel met lijf vol adrenaline terug naar line up. Lessen geleerd: factor 50 op benen smeren icm grippad plank geen goede combi, over verkeerde schouder in peddelen is een must en een goedkope nep go pro (merk: Salora) die moet je niet hebben 😢 casing was al direct open geschoten en camera doorweekt. Nog 2 x een golf op de peak gepakt en toen naast de peak liep er met afgaand tij een iets laffer en en kleinere golf. Die nog paar keer gepakt en dat was ineens een stuk makkelijker. Daar goed geoefend met andersom inpeddelen en dat is wel wennen. Terug het wat uit was ook nog ff opletten. Lease alvast los gemaakt en hoewel je aanspoelt op zandstrand is timing om naar binnen te komen essentieel.
Spullen opgeruimd en nog even in shorebreak ge bodysurft. Heb de chicopracter afgezegd want niks kraakt je lijf beter dan een goede spoel en wasbeurt 😂

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » ma jan 14, 2019 8:33 am

@rvdhorst ben nog niet bij Angulo (Santa Maria strand) geweest. Omdat het nog niet heeft gewaaid en er geen zuid swell is heeft het mijn interesse ook niet. Vandaag gaat de swell van 1.3 naar 1.5 maar is puur NW

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » ma jan 14, 2019 6:10 pm

Goed punt om inderdaad de swellrichting in de gaten te houden als we daar zijn!

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » ma jan 14, 2019 8:35 pm

Vandaag was er., ondanks de verwachtingen van magicseaweed.com en windfinder geen swell.. 😳

https://nl.windfinder.com/forecast/sal_ponta_preta

Sup toch mee naar ponta preta maar er liep helaas bijna niks. Doorgereden naar leme bedje en bij Angulo en Ion centre en daar was het vechten om een 8.2 of groter 😳 (uploads foto's via mobiel zoals je ziet was ik er ondersteboven van) 😁

Swell ziet er dramatisch uit en een alibaba of ponta windsurf sessie zie ik nog niet gebeuren 😱👀 ben bang voor een aantal sessie tussen onze theezakjes op Kitebeach ☠️👻👹
Bijlagen
20190114_134759.jpg
Leme
20190114_134123.jpg
Shizzle
20190114_134055.jpg
Weinig wind
20190114_133834.jpg
Blauwe lucht

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di jan 15, 2019 3:41 pm

Zie ik goed op die laatste foto lijkt het alsof de keien/kiezels weg zijn? Vorig jaar moest je bij Angulo over de kiezels het water in lopen.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » di jan 15, 2019 4:17 pm

Hoog water vs laagwater wellicht?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di jan 15, 2019 4:38 pm

Lekker bezig Nelis!

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di jan 15, 2019 8:32 pm

Nelis schreef:
di jan 15, 2019 4:17 pm
Hoog water vs laagwater wellicht?
Neh, denk het niet. Zo zag het er in februari vorig jaar uit:
Ponte Leme - Feb 2018.jpg
Maar dat was zo'n beetje het enige vervelende aan die stek. Dus dat belooft veel goeds :D

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » di jan 15, 2019 11:32 pm

Dinsdag 15 januari : tegen beter weten in toch taxi naar Ponta preta en.... Plat als een pannenkoek. Wel wind voor kiters die van zwemmen houden of van pompen met hun kite. Praatje gemaakt met een semi lokale vliegeraar en die gaf aan dat er een wijziging in de swell richting gaat komen. Wind zie ik al op de kaarten staan vanaf donderdag maar nu ook met swell die gunstig is voor Leme Bedje. Jammer dat ik hoogstwaarschijnlijk niet op Ponta ga windsurfen maar wel over mn goede voetje voor lekker laffe golfjes ga pakken vanaf de punt bij Leme bedje!

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo jan 16, 2019 9:13 pm

20 jan = feest :-)
Heroes' Day is a public holiday in Cape Verde on 20 January. It commemorates the 1973 assassination of Amílcar Cabral, who is remembered as a hero for fighting western colonialism and exploitation.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » do jan 17, 2019 11:32 pm

Donderdag 17 januari eindelijk wind maar golven zijn weg tot zeer medium. Door wat zieken "thuis" (Ook dat is all inclusieve 🤔) Pas om 1630 weg van hotel. TAXIs zijn super chill hier en gooi maar acherin en met eigen spanbanden is het altijd weer een puzzel die past.
Aangekomen bij Angulo (Ponta Preta was vlak) was mij verteld dat je bij de punt nog wel wat golven zou hebben. Optuigen was ff klooien want vinnen met schroefjes lagen door hele boardbag.
Het leek wat weing maar achteraan zag ik wel wat vlagen. 5.5 behoorlijk bol en GO! Magisch om in je zwembroek zo op je eigen setje weg te varen en het avontuur tegemoet.
Eenmaal halverwege toch even geplonst om de boel vlakker te trekken en giek lager want het waaide erg goed door en minder vlagerig. Bij de punt af en toe een dikke roller en die begon naar de kant af te buigen.. Erg steil werd het niet maar je vaart heerlijke "lussen" met side off wind. Morgen maar wat dichter op de kant /rotsen. Tussen de rakken door vliegende vissen langs je plank en gijpen op echte oceaan deinig maakte het plaatje compleet!
Na uurtje was mn tijd op en de zon ook. Ingepakt en taxi terug gepakt. Bonus terwijl ik op taxi wacht komt Josh Angulo zelf aanrijden in zn dikke truck! Hij stapte zelf niet uit maar wel weer mooi gespot! Morgen waarschijnlijk 4.9 weertje 👍

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » vr jan 18, 2019 2:41 pm

De foto van het Angulo verhuurbedrijf staan allemaal witte boards. Zijn dit 2019 modellen of zijn hier de stickers van afgehaald?
Ik zie dat bij de voorste Chango de voetbanden helemaal voorin staan. Worden alle boards zo afgesteld?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » vr jan 18, 2019 9:19 pm

Kwa boards geen idee wat ik wel zag waren de challenger zeilen en Angulo slalom tegen het plafond die voor Josh klaar lagen.
Vandaag 18 januari weer gevaren op leme bedje en meer wind en meer swell!
4.9 standje medium en mn vertrouwde witch 99 er onder.
Bijna twee uur op de punt gevaren en erg veel geleerd en de grens stukje verlegd 😜 steeds meer upwind starten met golf en dichter langs de rotsen. Golf is zonder set golven niet steil genoeg en dan val je er achter. Zeker dicht bij rotsen is de wind bijna weg. Maaaarr als je wel een goede set hebt is het veilig en super voorspelbaar je rit opzetten. Paar keer express laat downwind gegaan en dan puur op golf snelheid naar het schuim toegeknald..
Wat heerlijk en voorspelbaar waardoor je steeds beter en met zelfvertrouwen je golfies pakt! Voor laaste rit even iets minder outhaul er op gezet om zo ruime wind terug naar strand te knallen.
Even voor de goede orde: er liggen (weer) rotsen onder water bij het strand... Geen schade gemaakt en spullen voor 3 nachtjes bij Angulo gestald.
Sprak nog even een windsufer die hier vanaf 18 december zit en nu pas weer kan windsurfen 🙄🤔😱 hij was zelf aan het kiten geslagen 😱👻

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » za jan 19, 2019 12:54 pm

Jee zo lang al gebrek aan wind...? Ook nu ziet de verwachting na dinsdag er slecht uit op Windfinder etc.. :crazy:

Straks kan ik beter mn foil meenemen dan surfboards

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » zo jan 20, 2019 1:52 pm

19 januari
Weer 4.9 en ben steeds meer op mn gemak langs de rotsen.. Ook de tweede baai binnen loopt met grotere set een super snelle korte holtrekker recht voor een uitstekende rots formatie.
Er goede timing nodig en geluk met de juiste vlaag en golf maar wow hoe een goede turn je middag kan maken.
Familie ook mee naar Angulo en iedereen happy! Josh ook ff koet gezien in zijn bar/restaurant en nog niet naar zijn toekomst plannen gevraagd 👻
Bijlagen
IMG-20190119-WA0014.jpg
IMG-20190119-WA0016.jpg

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » zo jan 20, 2019 2:19 pm

Klinkt goed! Weet je wat die stalling voor een weekje kost?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » zo jan 20, 2019 3:25 pm

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » zo jan 20, 2019 7:21 pm

Februari tot April zijn de beste windmaanden voor Kaapverdië . Januari kan ook goed zíjn hoor. Hoop dat je nog wat krijgt deze laatste dagen

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » zo jan 20, 2019 7:39 pm

20 januari en weer een dagje in korte broek en lycra. Windje net genoeg voor 5.5 en duurde 5 rakken om bij de punt te komen. Zeer matige golven en lastig om de gang er in te houden.
Na uur en kwartier gestopt en morgen weer. Hoogtepuntjes : vliegende vissen en een heuse schildpad! Skills: waterstarten zonder wind en plat op mn rug vanwege de ondiepte en rotsen 😁 hier nog wat foto's van afgelopen dagen... Sta er zelf niet op maar dan krijg je een beetje een idee waar ik over schrijf
Bijlagen
20190120_173718.jpg
20190120_173748.jpg

Waver
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quad 86, Gaastra Manic 4.0 Gaastra Manic 4.7 Severne 5.4 Severne S-1 5.9 North RAM 5.8, GTX 7.5
Contacteer:

Bericht door Waver » ma jan 21, 2019 5:50 pm

Toch wel cool om je verhalen uit Sal te lezen. Ik ben zelf een aantal jaar geleden samen met een paar vrienden naar Boa Vista geweest. Dat was wel een gave ervaring, vooral de mooie cleane golven zijn mij bijgebleven.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » ma jan 21, 2019 8:48 pm

21 januari /blue monday... En blue dat het water was! 😜 Laaste dag met genoeg wind voor 5.5 en golven was erg lastig. Wind was iets meer oost en dus meer side shore. Golven liepen echt nog meer van je weg en nog minder kracht. Desalniettemin dag 5 in shorts en stabiele wind met vliegende vissen, max 4 kiters en 10 windsurfers op het water. Prima vermaakt en van 14.00 tot 17.30 uur. Ja betere golven was leuk geweest maar ik heb twee dagen gesupt en 5 gewindsurft en dat met vrouw en drie kinderen met de oudste die niet ouder dan 3.5 is.
De "no stress" mentaliteit, eeuwige smile stabiele wind, warm water en op eigen materiaal kunnen varen is al een enorme opsteker! Morgen te weinig wind dus alles al ingepakt.
Obrigado Sal!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » di jan 22, 2019 1:04 pm

Goede reis terug alvast en geniet er nog even van en probeer die no stress mentaliteit vast te houden zolang mogelijk 8) . Misschien volgende keer 1 of 2 maandjes later voor de wind. Ga zelf in Maart naar Sao Vicente.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di jan 22, 2019 3:56 pm

Het gras is aan de andere kant niet altijd groener hoor.
We hebben hier in je afwezigheid par mooie windsurf en sup sessies gehad, en hier heb je ook hagelwitte stranden :+
Afbeelding

Noldus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: S2Maui Venom, JP Salom

Bericht door Noldus » di jan 22, 2019 10:13 pm

Dus jij gaat morgen ook suppen in shorty? :whip:

Wel tof om zo je vakantie avontuur te lezen! 8)

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo jan 23, 2019 9:25 pm

Gisteren aangekomen on Sal. 14 uur geland, na aankomst in het appartement direct voor bij Angulo voor gevaren met 5.2m. Water 24 graden. Heerlijk gevaren. 11 maanden geleden dat we hier voor het laatst waren, met 7 man uit Holland op het water. Fantastisch, wat hebben we dit gemist. :D :D
Vandaag bij kitebeach met minimale wind, maar toch lekker gevaren.

O ja, de kiezels liggen er nog ;(

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » do jan 24, 2019 12:25 am

Bij Santa Maria/Ponta Leme
Gisteren 17-21 kn, met 4.3 op de golven (bij de punt)
vandaag iets minder, maar met 5.0 wel kunnen freeriden
Appartementen Surfhouse zijn aanrader
Bijlagen
IMG-20190123-WA0021.jpg
IMG-20190123-WA0009.jpg

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » do jan 24, 2019 12:46 pm

Haha elkaar net gemist ik vertrok waarschijnlijk met het toestel waar jullie mee kwamen ;-)

Vraag: Foto 1 waar is die genomen?

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » do jan 24, 2019 4:36 pm

Net om de punt heen:
16°35'55.4"N 22°53'20.4"W
https://maps.app.goo.gl/ty82t

Plaats reactie