Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, 5-Oceans, CAAS masten, Patagonia pak

Re: Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Bericht door Barbatruc » do jan 24, 2019 8:04 pm

Vandaag minder wind gehad en daarom na een dagje wandelen en chillen in de zon bij Angulo een uurtje wat groters gehuurd:
120 liter wit board (denk CV1 met 42cm G10 slalom vin) met 6.4 S2 Banshee.

Hahaha keihard die gasten op hun Fanatic Blasts met top Duotone zeilen ingehaald, hilarisch wat een lol :cheer: Uurtje raggen is dan wel leuk. Morgen fietsen en haaien spotten je duimen voor hardere wind later.
Bijlagen
IMG-20190124-WA0015.jpg
IMG-20190124-WA0012.jpg

RM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RM » vr jan 25, 2019 11:42 pm

Wij gaan 9 februari naar Sal. Het lukt ons nog niet om vanuit Nederland een 4x4 te huren. Hebben jullie ergens een auto gehuurd, of weten jullie misschien waar we een auto kunnen huren? Ook vroeg ik mij af welke boards en zeilen we het beste mee kunnen nemen. In jullie verhalen lijkt de wind licht te zijn, misschien neemt het in februari nog wat toe. Welk volume waveboard gebruiken jullie ( en welk gewicht heb je zelf), dan kan ik het een beetje omrekenen naar mijzelf.

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Barbatruc » za jan 26, 2019 1:30 am

Auto hebben we niet en als je er überhaupt een nodig hebt kun je met een taxi (pickup oid).. Huren kan ook, moet je ter plekke dan ff navragen.

Wij zitten superdicht bij Angulo (Surfhouse heeft zowel appartementen als een hostal, heel relaxed) en we lopen met setje en al zo uit zee naar de stalling. Sowieso zou ik niet naar een (afgelegen) resort gaan, maar gewoon naar een klein hotelletje in t dorp, veel leuker en ook nog eens beter voor de lokale economie. Maar ja, dat moet je allemaal zelf weten ook. Wij zitten in elk geval superdicht bij alles in Santa Maria.

Qua boards hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe t waait... De mannen van 75-80 kg hebben 81l Quad's (nieuwe Goya en Quatro) met 4.7-5.3-5.8 zeilen en die van rond 65kg boards van 76-84l. (Fanatic, Quatro) met 4.0-4.3/4.7-5.0/5.3.

Huren kan natuurlijk ook, ook voor een uurtje.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za jan 26, 2019 7:37 am

Zelf rijden daar zou ik niet zo snel doen gezien de wegen en hoe er gereden wordt door andere

Kwa wave board en zeilen ligt het er een beetje aan waar je wil varen en de wind/swell voorspelling vlak voordat je vertrekt. Zelf gebruikt ik met mijn 80 kilo in de 6 keer dat ik er was een Freewave 96 of 104 met meestal 5.3 tot 6.2 voor de golfjes naast Angulo surfcenter

Kwa verblijf is mijn ervaring Leme Bedje. Vlak achter Angulo.

RM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RM » za jan 26, 2019 9:35 am

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er echt ontzettend veel zin in. Met jullie info kan ik goed nadenken over welke spullen we mee gaan nemen. Top!

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Barbatruc » ma jan 28, 2019 12:22 pm

Als je toch 4x4 wilt huren:
Bijlagen
IMG_20190128_101244.jpg

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Barbatruc » do jan 31, 2019 10:45 pm

Zo nu weer thuis in de natte sneeuw... Hoewel we op meer wind gehoopt hadden heb ik van de 8 dagen er toch 6 gevaren :-) Ik heb 2x een uur een grotere set gehuurd (bij Angulo) gewoon even voor het gevoel, om even te raggen. En 4 dagen op m'n eigen set (84 l waveboardje met 5.0/4.3 zeil bij 64kg) gevaren. Laatste dag was de wind net als de eerste dag boven de 20-26kn, heel gaaf in de golven bij de punt van Ponta Leme, weer een ervaring rijker. M'n Spinloop heb ik helaas niet kunnen oefenen, maar wel voor t eerst in jaren de old school duck jibe weer soepel gedaan en dat vind ik nog altijd een leuke jibe.

Wie weet wie er foto's gemaakt heeft op di.ochtend 29 januari (er stond een man met een wit baardje dacht ik op de kant te fotograferen) mag me een PB sturen...

Nog 2 tips:
- print je boekingsbevestiging uit als je extra ruimbagage (20kg bijv) hebt bij geboekt. Ik kreeg op de terugweg vragen of ik dat wel geboekt had en had gelukkig een print bij me..
- neem labello oid mee, kan geen kwaad in die zon en wind!
Have fun, mocht je nog gaan

RM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RM » ma feb 04, 2019 7:42 pm

Bedankt voor je update barbatruc! Super fijn. Door de info, hebben we besloten om toch een board met iets meer volume mee te nemen! We zijn echtvheel benieuwd hoe het daar is, en houden nu al de sites met windvoorspellingen in de gaten!

RM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RM » wo feb 20, 2019 10:10 pm

Nog bedankt voor jullie adviezen. We zijn vannacht terug gekomen uit Sal en we hebben een hele gave vakantie gehad! Echt een leuke windsurfbestemming. We hebben bijna elke dag kunnen varen. Er was voldoende wind (wel lichter dan we gewend zijn) en voldoende swell voor mooie surfdagen. En wat is het water blauw en lekker warm :D . Dat wordt weer wennen hier in Nederland.

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Sal -Kaapverdië 9 tm 23 januari

Bericht door Barbatruc » vr aug 23, 2019 3:50 pm

.
(Sorry, onderwerp past beter in andere topic)

Plaats reactie