Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schellinkhout en Enkhuizerzand geblokt

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90+Nitrix 125 - Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Re: Schellinkhout en Enkhuizerzand geblokt

Bericht door Naishman »

Wat heb ik een 2 uur heerlijk geknald zeg (daarna was wat minder).

Maar kwam om even voor 14:00 aan op de parkeerplek, waren hier en daar nog plekjes vrij dus kon daar prima staan.
Waaide toch best wel weer hard, even kijken bij het water wat ik erop zou doen.

Zag een kiter springen die vlak voor een surfer neerkwam, surfer moest vol oploeven/afstappen om erger te voorkomen maar de mast sloeg nog wel tegen de kiter aan.
Surfer stond in het water en kiter gaat gewoon door, draait terug en vaart er weer vlak langs alsof er niks gebeurd is.

Tja, dat is de reden dat sommigen dus niet echt happy zijn op S'hout.

Maar ik had genoeg gezien, 3.7 zou kunnen misschien maar dacht dat het meer 4.2 weer was, en besloten om snel in het diepere deeel te gaan varen.

Dus Naish Global 90 uit de bus, Naish Force 4.2 erop, strak onder en strak achter en gaan.
Geloof het of niet op m`n eerste rak op 3/4 land er vrijwel uit het niets een kiter op enkele meters voor me, door snel oploeven raakte ik hem niet maar sommigen kijken voor mijn gevoel echt niet voordat ze springen.

Naja, het snel hogerop gezocht en dat was een stuk relaxter qua kiters,Jeroen surfde ook nog ergens rond daar en die ging ook lekker los.

Wat een lekkere golven stonden er, geregeld echt lekker los gekomen, beetje gedraaid op de golven en soms erdoor gegrepen.
Maar wat ging dat lekker zeg, eigenlijk net iets te groot was de 4.2 maar het kon er mee door, soms echt wel overpowered maar het ging.

Plank kreeg af en toe zulke klappen dat ik het idee ad dat ie over midden zou breken.

Na een uur of 2 had ik besloten om even wat te gaan eten en drinken en toch de 3.7 erop te zetten.
Dus lekker vlug terug om kiters te missen.

Op m`n laatste rak richting het strand in vol speed licht afvallend en volgas over de golven stuiterend gebeurde het.
Ik had wel wat druk op m`n achterste voet en denk dat ik het board in een spinout trapte op een golf (was wel eens eerder gebeurd) maar nu hapte de lijzijde van m`n board vol in het water, het board lag meteen stil, ik ging met een achterwaarste draai eraf waarbij mijn achterste voet wel uit de voetband kwam maar m`n voorste voet niet.

Wist meteen dat m`n vaardag voorbij zou zijn, enkel deed best heel erg zeer en heb even in het water liggen
%&#(^#()))@&^$%&#$))!@!&
Toen even voelen en hij zat nog vast :-/
Terug komen was nog even pijnlijk maar toch maar ingehaakt met amper druk op m`n voorste voet terug gesurft.

Spullen op de kant en even uit hijgen bij de bus.
Mhhh, die enkel is wat dikker dan die hoort te zijn.....
Afbeelding

Staan en lopen ging op zich wel, niet geheel zonder pijn maar nog goed te doen, omgekleed, spullen afgetuigd en op naar huis.
Thuis maar met het voetje omhoog en wat koel houden.

Even een paar dagen rust nemen maar ...........

Damn, was er nog lang niet klaar mee, 2 uur ging het zo lekker, naja, volgende keer maar weer.
Deze gebruikers waarderen Naishman voor dit bericht:
funride

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Gedver balen naishman! Hopelijk trekt het snel
Weer bij. Ziet er dik uit :-(

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Dat is even balen zeg!
Ik hoop voor je dat het een beetje vlot wegtrekt.
Beterschap.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Niet zo mooi Naishman, beterschap. Ik denk dat je er wel even mee langs de eerste hulp moet gaan. Ik heb ooit ook zoiets gehad en voor goed herstel kreeg ik toen gips en krukken. Geen leuk verhaal maar wel verstandig om het goed te laten bekijken.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Er zijn gister ook weer mooie platen gemaakt!

https://www.kitefoto.nl/album/schellink ... juni-2020/
Deze gebruikers waarderen Ilja1974 voor dit bericht:
Naishman

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: North Volt's HD 3.7 t/m 5.9, Thommen wave 74

Bericht door jeroentvb »

Naishman schreef:
za jun 06, 2020 9:24 pm
Naja, het snel hogerop gezocht en dat was een stuk relaxter qua kiters,Jeroen surfde ook nog ergens rond daar en die ging ook lekker los.
Zeker wel, heb weer heerlijk het luchtruim onveilig kunnen maken :D

Ook meteen mijn 'nieuwe' volt 3.7 kunnen proberen. Ik vaarde met harde wind altijd met een oude gaastra heat wave 3.5. Maar aangezien dat afgelopen winter mijn meest gebruikte zeil was vond ik het tijd worden dat dat ook een volt werd zodat ie aansluit met de rest van m'n zeilen.
En dat vaarde super :D Ondanks dat ik mijn 4m mast erin had voelde het zeil stabieler dan mijn oude gaastra. Ook kreeg ik het idee dat het trimbereik groter is waardoor ik hem langer kan houden terwijl ie 0.2m2 groter is. Met een 370 (die binnenkort wordt geleverd) zou het zeil dus nog fijner moeten varen :cheer:

@Naishman beterschap!

Ps. Wordt het niet eens tijd dat we voor dit soort dagen weer gewoon een apart surfmaatje draadje openen? Dan kan dit draadje weer gebruikt worden voor parkeerinfo.
Deze gebruikers waarderen jeroentvb voor dit bericht:
Naishman

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben: de dijk stond best vol auto's! Heeft er nou iemand een bekeuring of waarschuwing gehad zaterdag???

Plaats reactie