Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

8 juni Strand Horst

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Fanatic Jag 135L / Zeilen: Gaastra Phantom 9.2 en 7.9 en Swift 6.5

8 juni Strand Horst

Bericht door Ikkie »

Ik zit erover te twijfelen of ik vandaag laat in de middag nog ff het water op zal gaan. Zijn er nog anderen die dat van plan zijn?

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Re: 8 juni Strand Horst

Bericht door oossie71 »

misschien dat ik toch nog ga, maar zal dan rond 18u-18:30 zijn

Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Fanatic Jag 135L / Zeilen: Gaastra Phantom 9.2 en 7.9 en Swift 6.5

Bericht door Ikkie »

Als ik ga, dan ben ik er rond die tijd zeker nog wel. Dus wellicht tot straks op het water :thumbup:

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

ik laat het gaan, er komt nog een afspraak tussen en mijn enkel is nog steeds te dik om lekker te varen die gun ik maar ff wat meer rust.

Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Ikkie »

Goede keuze. Sterkte met herstel!
Was niet veel gisteren (voor mij). Om ongeveer half 6 het water opgegaan en tot een uur of 8. Toen was de wind ineens helemaal weg. Heb maar een keer of 4 lekker geplaneerd met 9.2 meter zeil. Er was er maar 1 die de hele tijd stond te planeren met een Avanti Machine, echt tenenkrommend om hem de hele tijd langs te zien speren. Terwijl ik me het schuim op de mond stond te pompen zonder in plane te komen, stuurde die gast zijn board een klein stukje downwind en zonder pompen was hij weg......

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf »

Tja, ik was op Muiderberg. Vanaf 19.00 tot 21.15 dikke noorden wind. Ik schat 14 - 20 knoppen. Heerlijk gevaren met Tabou Speedster 69 en Gaastra Phantom 7,8. Het was redelijk druk en ja veel kiters, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewent...

X3M
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door X3M »

Ik was maandagavond ook nog even bij strand Horst met 8.5 Cosmic (die jou heel bekend voor moet komen Ton ;)) en een JP Magic Air 150 inflatable die ik afgelopen zondag ook al voor het eerst uitgetest had. Echt een geinig boardje.
Was maandagavond voor mij ook een vol uur planeren met die combo tussen 19 en 20u. Maar na de buien viel de wind echt compleet weg en heb ik maar ingepakt.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ »

X3M schreef:Ik was maandagavond ook nog even bij strand Horst met 8.5 Cosmic (die jou heel bekend voor moet komen Ton ;)) en een JP Magic Air 150 inflatable die ik afgelopen zondag ook al voor het eerst uitgetest had. Echt een geinig boardje.
Was maandagavond voor mij ook een vol uur planeren met die combo tussen 19 en 20u. Maar na de buien viel de wind echt compleet weg en heb ik maar ingepakt.
Ben wel heel benieuwd hoe die magic air het doet! Wil je me daar wat meer over vertellen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

X3M
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door X3M »

niels40+ schreef:
wo jun 10, 2020 8:24 pm
Ben wel heel benieuwd hoe die magic air het doet! Wil je me daar wat meer over vertellen?
Zeker!
Afgelopen zaterdag beetje in een opwelling gekocht met onzekere zomer in vooruitzicht. Dacht kan handig zijn om bijvoorbeeld op vakantie mee te nemen in vliegtuig (in 1 quiver bag met 3 zeilen en een giek). Of apart in de bijgeleverde backpack. Die overigens nog steeds niet heel compact is. Vond hem groter dan ik had verwacht op basis van de plaatjes die ik gezien had. Het is dus eigenlijk een 200 liter doordat hij overal gelijke dikte heeft maar ze noemen hem 150 omdat hij qua afmetingen gelijk is aan een hard 150 liter board.

Zondag meegenomen naar Strand Horst om uit te testen. Binnen 5 minuten heb je hem wel op 1 bar (met zweet op de rug) dus gelijk een goede warming up. Ik had een Gaastra Cosmic 8.5 (2-camber) zeil opgetuigd en er een Lessacher 36cm onder geschroefd.

Zondag stond er vrij veel man te dobberen maar klein pompje en ik begon al te planeren. In het begin is het gevoel een beetje vreemd omdat geklots van het water een beetje door het board trekt maar daar wen je eigenlijk heel snel aan. Voetbanden wel meteen wat strakker gezet (stonden al in buitenste positie) zodat gewicht nog wat meer aan de buitenkant bleef. Die 8.5 was op sommige momenten flink werken.
Voetbandposities hadden van mij persoonlijk nog iets verder naar buiten gemogen.

Vaart heel gemakkelijk, haalt nog netjes 40km/u en ook een carvegijp gaat eigenlijk heel eenvoudig omdat het board ook een beetje meegeeft waardoor je dus meer rocker krijgt. Ook achterin met chop ging eigenlijk nog prima. Ook geen enkele spin-out gehad.
Heb er die dag superveel lol mee gehad al was het ook maar door al die gasten die hun nek verdraaiden om te kijken waar ik op aan het varen was terwijl ze zelf veelal nog aan het dobberen waren. :)

Is me dus zeker goed bevallen. Best onder de indruk dus eigenlijk als je bedenkt dat het een inflatable is. Handig voor de keren dat je geen zin hebt om de hele zooi op het dak te gooien of om mee te nemen op vakantie. Heb er ook een carbon peddel en leash bij gekocht dus ga binnenkort ook eens kijken hoe het supt. :)

Plaats reactie