Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

3 september - Wijk aan Zee

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
jeroentvb
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: North Volt HD 3.7 t/m 5.9, Goya Custom 66, Thommen wave 74

3 september - Wijk aan Zee

Bericht door jeroentvb »

Op het binnenwater lijkt het tot een uurtje of 2 te gaan waaien (met veel regen) maar dan kan ik niet. En wijk aan zee krijgt eind v/d middag/begin v/d avond wind, dus wil daar eigenlijk wel naartoe (tussen 17 en 17:30 het water op, tot een uur of 20).

Vraag me alleen af of de wind niet teveel onshore wordt. Hij lijkt tussen 230 en 240 graden te gaan schommelen, is dat nog een beetje leuk varen?

Golfhoogte lijkt ook een beetje variabel. De modellen op windguru geven ongeveer 1.8m, maar magicseaweed zegt 1.1m surf en 1.7m swell. Hoe zie ik wat de hoogte van de branding wordt?

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Re: 3 september - Wijk aan Zee

Bericht door ultraprime »

De hoogte van de branding staat nergens voorspelt. Hangt af van getij, eerdere dagen wind, wind, etc. Blijft een verrassing maar zal meevallen vandaag.
En anders dichter bij de pier beginnen.
240grd is nog goed te doen: ruim met snelheid naar buiten, kom je overal door en langs. (En een enkele keer niet...🤣)

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Het wordt gewoon lekker, tot straks allemaal!

jeroentvb
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door jeroentvb »

ultraprime schreef: do sep 03, 2020 11:25 am De hoogte van de branding staat nergens voorspelt. Hangt af van getij, eerdere dagen wind, wind, etc. Blijft een verrassing maar zal meevallen vandaag.
240grd is nog goed te doen: ruim met snelheid naar buiten, kom je overal door en langs. (En een enkele keer niet...🤣)
Ah top. Het heeft een aantal dagen niet gewaaid natuurlijk, dus dan zal het wel prima te doen zijn.
Ik zal sowieso wel wat opkruisen denk ik.

Tot vanmiddag!
Deze gebruikers waarderen jeroentvb voor dit bericht:
EdwinR

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis »

Na 1500 uur is het opkomend tij en dat geeft wat push. De windrichting zorgt niet echt voor opstuwing en golven zijn relatief laag.

Copy / paste van Surfweer:
Veel golven zullen er niet staan, die komen pas later vandaag als de wind aantrekt tot een ruime windkracht 6 met vlagen tot 60 km/u. Dit heeft even tijd nodig voordat er golven staan, maar uiteindelijk is het dankzij afgaand tij nog te surfen net voor donker in Zeeland en al iets eerder in België (maar daar kleiner tot klein). Richting Z-H zijn de golven wat hoger en kan er ook al iets van gunstig afgaand tij worden verwacht helemaal aan het einde van de avond. Eerder is de stroming te sterk, maar op zich is dat geen probleem als je een wandeling of lift terug kan nemen. Vooral het stuk Scheveningen naar Noordwijk leent zich daar voor.
Ben er vanaf 1530 uur, gezelligheid!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf »

+/- 2uurtjes buiten gespeeld :)
Ik ging er grofweg rond 14u op mijn Ezzy Taka 4.7 en Witchraft V4 95l en het was lekker.
Zeker rond laag liepen er lekkere golven en was de windhoek prima. Later meer stroming en gevoelsmatig meer onshore hoewel ik dat niet in de windstats terug zie :-?
Niet spannend wel mellow met soms mooie gladde golven, dus grote blaai! :cheer: :cheer:

EdwardS
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door EdwardS »

jeroentvb schreef: do sep 03, 2020 11:52 am
ultraprime schreef: do sep 03, 2020 11:25 am De hoogte van de branding staat nergens voorspelt. Hangt af van getij, eerdere dagen wind, wind, etc. Blijft een verrassing maar zal meevallen vandaag.
Ah top. Het heeft een aantal dagen niet gewaaid natuurlijk, dus dan zal het wel prima te doen zijn.
Ik zal sowieso wel wat opkruisen denk ik.

Tot vanmiddag!

en vond je t te doen? Ik vond de golven nog verbazingwekkend hoog aangezien t gister avond nog bladstil was. Blijkbaar stond op de Noordzee al eerder een briesje.
Omgekeerd verbaas ik me ook hoe snel t weer flat is. Zoals bijv maandag na de dikke wind van zondag ..

zaten wel mooie golven tussen vandaag! en niet te warm in mijn winterpak

jeroentvb
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door jeroentvb »

Jeroensurf schreef: do sep 03, 2020 5:38 pm Niet spannend wel mellow met soms mooie gladde golven, dus grote blaai! :cheer: :cheer:
EdwardS schreef: do sep 03, 2020 10:08 pm en vond je t te doen? Ik vond de golven nog verbazingwekkend hoog aangezien t gister avond nog bladstil was. Blijkbaar stond op de Noordzee al eerder een briesje.
Ik denk dat Jeroen en mijn woordenboekje nog wat verschillen (zal wel iets met ervaring te maken hebben, of met het tij? :lol:), maar ik vond het allesbehalve mellow. Volgens mijn woordenboekje waren de condities van gister uitdagend. Met wat goede timing was de branding voorin redelijk goed doorheen te komen, maar wat ik wel erg tricky vond was dat het wat meer naar achter af en toe ook brak. Ik dacht door de branding heen te zijn, om het volgende moment een bijna omslaande bak van een meter of 2 aan te zien komen. Wat ook niet echt hielp was dat ik had gekozen voor 4.2, wat te groot was, het waaide dan ook harder dan ik had verwacht. Met snelheid maken en uitvaren was dat wel makkelijk, maar om überhaupt te proberen een golf te rijden was dat waardeloos..

Blijf het toch elke keer weer spannend vinden om naar buiten te varen, vooral met de golven van gister.
Maar blij dat ik even ben geweest. Weer ervaring opgedaan en gezien hoe de omstandigheden ook kunnen zijn. En natuurlijk erg gaaf hoe je af en toe iemand een front- of backloop ziet maken :clap:
Deze gebruikers waarderen jeroentvb voor dit bericht:
Jeroensurf

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Jeroentvb en ik gingen er tegelijk op, we hebben elkaar nog even gesproken. De wind was toen inderdaad best stevig. Voor mij was het prima met 86 liter, 86 kilo en 4.7. Prima golven en niet te lastig vond ik, een leuke speeltuin.
Later werd de wind langzaam steeds ietsie minder, vooral op momenten dat het even niet uitkomt want dan ga ik met mijn kleine boardje onder in plaats van over het schuim.
Maar lekker gevaren, zeker!

En het nivo op het water werd aardig opgetild door de drie worldcuppers die er waren. het blijft mooi om te zien hoe makkelijk dingen dan lijken te gaan bij Oda Johansen, Maaike Huvermann en Sarah-Quita Offringa.
Deze gebruikers waarderen EdwinR voor dit bericht (totaal 2):
Nelisjeroentvb

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime »

Screenshot_20200903-203922_Samsung Internet.jpg
#windsurf78
Wijk was weer TOP 🤩

14u het water op met 4.7
1e rak naar buiten al 2 mooie sprongen en retour al 2x mooie golf rit. (Kon bijna weer naar huis 🤣)
Maar bleef mooi 🤗 en steeds beetje anders met opkomend tij. Wel steeds drukker en meer regen 🤔
18u15 t water af. Pfff.
Veel profs op t water ook! 👍🏻

Plaats reactie