Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

indeling surftrailer

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71 + H2R 8.7, H2 7.2 / JP Freestyle 100 + NP NR 5.4, The Fly 4.8, combat 4.0

Re: indeling surftrailer

Bericht door eicher4048driver » do mar 03, 2016 9:59 pm

is het nodig om je board nog vast te leggen in de aanhangwagen? ik denk toch van niet als je isolatie rond de liggers hebt en een boardbag? of gaat het board alle kanten op?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » do mar 03, 2016 10:41 pm

eicher4048driver schreef:is het nodig om je board nog vast te leggen in de aanhangwagen? ik denk toch van niet als je isolatie rond de liggers hebt en een boardbag? of gaat het board alle kanten op?
Waarom zou je uberhaubt je board in je boardbag doen als je 'm in een kar legt. :-?

En ja, het is nodig dat je hem vast legt, neem maar eens een paar verkeersdrempetjes, je weet niet wat er gebeurt in de kar :o

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, SXM, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » do mar 03, 2016 11:58 pm

Houd je trailer ontwerp simpel van binnen. Ik gebruik bewust geen boardbags.
Mijn trailer ziet er zo van binnen uit.

Afbeelding
De zwarte dragers zijn gemaakt van 28 mm dikke bezemsteel met isolatieschuim, omwikkeld met zwarte tape.

Afbeelding
Eenvoudige en snelle manier van vastzetten van je boards.

Afbeelding
Zeilen onderin, masten rechts, gieken komen op de drager waar nu het gele board ligt.

Afbeelding
Vast is vast.

Speedpete
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Inmiddels een aanhanger vol....
Contacteer:

Bericht door Speedpete » vr mar 04, 2016 11:11 am

Die elastieken heb je mooi gemaakt jan Cas! Ga ik ook doen als je het niet erg vindt...... 8)

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, SXM, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » vr mar 04, 2016 12:36 pm

Speedpete schreef:Die elastieken heb je mooi gemaakt jan Cas! Ga ik ook doen als je het niet erg vindt...... 8)
Dat vind ik niet erg, ik plaatste de foto's juist om te helpen.

En als antwoord op de 1e posting.
Als je planken los in de kar liggen zullen ze niet lang mee gaan. Een paar keer verkeersdrempels en ze zijn stuk.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » za sep 10, 2016 6:45 pm

En de volgende surfaanhanger.
De wagen is nog pril, maar ik wil jullie de plaatjes niet onthouden.
Dit omdat ik de oude foto's niet kan inzien, doe ik weer nieuwe toe te voegen.
Het gaat hier om het kleinste Saris model 2.50x1.30x150, een geremd model met zijdeur.
Ik wil de aanhanger graag flexibel houden qua inrichting.
Dus alles moet er ook weer makkelijk uit kunnen.
Zo ging het eerste ritje met 4 race fietsen. (Rondje Stelling van Amsterdam 2016).
De fietsen stonden om en om. De ene zat vast met zijn stuur op de stang en ander onder het zadel.
Bijlagen
IMG_0279.jpg
IMG_0288.jpg
Nu gevuld met 7 zeilen, 4 masten, 2 gieken en 2 planken. Genoeg ruimte onderin. Nooit meer gestoei in de Peugeot.
IMG_0292.jpg
inrichting zonder spullen. Plaat betonplex in tweeën gezaagd op 2.10 en zijkant een moederboard wat nog verwerkt moet worden.
IMG_0286.jpg
Houders en steunen komen voort uit het vrachtverkeer. (Ladingshouders)

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » vr sep 30, 2016 11:22 am

OK. Even een korte expressie en wat aandachtspunten die ik gemist heb.

Een aanhanger is super handig!
Wanneer je een te kleine- of onhandige auto heb qua vervoer voor lange onderdelen.
Bijrijders stoel die niet plat kan of het smalle gedeelte van de deelbare achterbank achter de bijrijder zit. (wie kan mij dit laatste uitleggen waarom dit vaak zo is?)

Waar ik voorlopig tegen aangelopen ben:
Het zwaarte punt zit achter de wielen, waardoor ik na mijn idee te weinig kogeldruk heb.
Dit kan op lange afstanden wel een probleem worden ivm slingeren bij een te hoge snelheid, maar ook met de hand op zijn plaats zetten gaat de kar steigeren. Toch nog maar een reservewiel voorop plaatsen en eventueel een disselkast.
De deurtje vastgezet staat de kar helemaal open en geen beschutting meer. Hier moet dus nog een grondpen of een dranger op gemonteerd worden eventueel met een overkapping.
En.... als mijn deur dichtklap zit er binnen geen systeem om de deur weer open te doen? Hier heb ik nog een oplossing voor kunnen vinden, dan alleen een handdoek als kunstmatige drempel tegen het dicht slaan.

Maar de touwtje waarin je voor je surfplank in kan duwen snap ik nog niet helemaal.
Kan iemand mij daarvan een foto sturen, waarop je kan zien hoe het touwtje omhoog gehouden wordt?

Voordelen:
Geen natte auto (lees stoelen) meer binnen
Geen beschadigingen meer aan het interieur van de auto en planken.
Droog omkleden in de aanhanger.
Spullen kunnen er in blijven liggen, zodat het altijd klaar staat.
Alles gaat mee.
en ja, de aanhanger brengt zijn geld op.

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71 + H2R 8.7, H2 7.2 / JP Freestyle 100 + NP NR 5.4, The Fly 4.8, combat 4.0

Bericht door eicher4048driver » wo dec 06, 2017 9:36 pm

IMG_20171205_182020.jpg
Veel ideeën opgedaan hier op het forum over de indeling van mijn surftrailer. Ondertussen wat aan het knutselen geweest en een rek gemaakt van aluminium dat volledig aan mijn eisen voldoet.

Op de bodem kunnen 7 zeilen. In het rechtse giekenrek kunnen makkelijk 5 gieken en daarboven in het mastenvak 4 masten. Daarlangs passen 3 boards van max 80cm breedte. bovenaan zijn nog 2 liggers van 120cm breedt. De aanhangwagen zijn binnenmaten zijn l x b x h 245 x 125 x 150 cm. De profielen opzij zijn tegen de wanden gelijmd en die kunnen er dus niet uit. Alle rest is wel op 5 min eruit te halen want de buizen zitten vast met klempinnetjes.

Nu nog aan de deuren houders voor de mastvoeten en mastverlengers voorzien en dan zijn we klaar voor het nieuwe jaar!

Foto's met materiaal in volgen nog!

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » wo dec 06, 2017 10:22 pm

netjes!

ik heb het met alu steigerbuis (28mm versie) gedaan om meer flexibeler te zijn. En zo kun je de ruimte in een handomdraai vrijmaken en voor andere doelen gebruiken.

Kanarie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Falcon 140, Ray111, Rocket125, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » wo dec 06, 2017 11:01 pm

Zelf ben ik al een half jaartje aan het rondkijken voor een kar.
Nu zou ik denken dat deze best diefstal gevoelig zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo dec 06, 2017 11:10 pm

Mooiste is natuurlijk dat je hem binnen kunt zetten, maar helaas kan niet iedereen dat. Ik gelukkig wel, maar soms staat hij ook wel eens een paar dagen buiten en ik heb er een goed slot op, een asko disselslot, top ding.
Ook kan ik een van de poten naar beneden doen en die op slot zetten zodat dat ook weer een extra beveiliging is. Andes een wielklem er op. En op de deuren ook goede sloten natuurlijk. Succes met je overweging!

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo dec 06, 2017 11:19 pm

Kapitein Rob schreef:
vr sep 30, 2016 11:22 am
Maar de touwtje waarin je voor je surfplank in kan duwen snap ik nog niet helemaal.
Kan iemand mij daarvan een foto sturen, waarop je kan zien hoe het touwtje omhoog gehouden wordt?
zie de eerste foto in het bericht door Reindt » do mar 03, 2016 6:39 pm:
Afbeelding

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » do dec 07, 2017 3:20 pm

Natuurlijk, hoe simpel kan het zijn👌

Plaats reactie