Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

DIY Foilboard conversion, iemand Tips?!

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: DIY Foilboard conversion, iemand Tips?!

Bericht door iSonic » ma feb 19, 2018 10:06 pm

Heb je niet veel te weinig volume met zo'n klein boardje?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Northsails/Lokefoil

Bericht door WhiteofHeart » ma feb 19, 2018 10:08 pm

iSonic schreef:
ma feb 19, 2018 10:06 pm
Heb je niet veel te weinig volume met zo'n klein boardje?
92L is een paar liter meer dan de femto van horue en de kleinste maat tiny. Het doel is om het board te gebruiken vanaf waterstartbare wind met een 5.2, wat voor mij rond de 14-15 knopen ligt. Het wordt even kijken, maar ik verwacht dat door de boxy outline en breedte/volume achterin het wel zal gaan. Daarbij gaat na wat rekenwerk +/-0,5cmx65cmx150cm≈5L EVA foam er ook nog bij, dan hou je 97L over, wat echt wel genoeg moet zijn om ook op te trekken met een licht freestyletuigage. (Gezien dit ook lukt op de flink smallere 99L freestyle.)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za feb 24, 2018 1:42 pm

Vandaag ff de foil gepast, ziet er goed uit! Op de foto van de zijkant staat de achterkant van de fuselage op de grond, maar de voorste nog zo'n 2cm hoger door de wingtips. De verwachting is dat het board rechter vliegt dan daar te zien is. Het boardje bleef in evenwicht staan met de schroevendraaier achter, wat indiceert hoe weinig swing weight er over blijft! Zoals te zien op de foto als een kind zo blij! ;)

Daarna de bodem van het board gelamineerd. 1 laag op het kaal geschuurde PVC, daarna van groot naar klein 2 lagen op bijna het hele geschuurde gebied (+/- 50x40cm) en 2 stroken in de lengterichting er nog bovenop, omdat daar de meeste kracht komt.
Bijlagen
IMG_20180224_123814.jpg
IMG_20180224_121416.jpg
IMG-20180224-WA0039.jpg
IMG_20180224_110605.jpg
IMG-20180224-WA0047.jpg
IMG_20180224_095845.jpg
IMG_20180224_095839.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za mar 03, 2018 10:09 am

Box is ondertussen netjes passend gemaakt en de inserts achter in het schuim geplakt. Ik ga denk ik nog wel een keertje met epoxy langs de inserts om zeker te weten dat het allemaal water dicht is.
Bijlagen
IMG-20180226-WA0019.jpeg
IMG-20180226-WA0017.jpeg
IMG-20180226-WA0013.jpeg
IMG-20180226-WA0015.jpeg
IMG-20180226-WA0022.jpeg
IMG-20180226-WA0024.jpeg
IMG-20180303-WA0002.jpeg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » wo mar 07, 2018 2:17 pm

Ik ben nog niet verder gekomen met knutselen, maar heb wel bij morevafoam.com eva grip besteld. Uit china omdat het relatief goedkoop is, 70€ voor een sheet van 65x230cm met grip die je zelf mag uitkiezen (ik ben dus voor de supergrippy grip gegaan, die ik voor alsnog alleen op recente mistral waveboardjes heb gevonden). Daarnaast heb ik nog een paar stroken harder schuim besteld, om onder de enkels ophogingen te kunnen maken. Voor foilen zijn naar mijn idee boxy rails het beste, maar gezien dit board dat niet heeft dacht ik op die manier toch de meeste leverage te kunnen krijgen ;)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za mar 17, 2018 2:48 pm

In principe is het board vanaf overmorgen vaarbaar! Knutsel de knutsel gedaan vandaag! De rocker ook gecontroleerd, vanaf de achterkant van de box naar voren is de rocker heel netjes geworden. Daarachter een beetje negatief, dus dat wordt een volgende keer nog mooi gemaakt. Volgende stappen zijn schuren, verven en grip plakken, en dan is ie af!!
Bijlagen
IMG_20180317_125013.jpg
IMG_20180317_125021.jpg
IMG_20180317_113907.jpg
IMG_20180317_121947.jpg
IMG_20180317_121950.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di mar 20, 2018 8:21 pm

Vandaag eerste testvlucht gemaakt!! Ik was te stoked om hem te laten liggen hahah.... Dus, bij de voetbanden beetje grip op het board geplakt zodat de voetbanden bleven zitten (ohja, ook nog de gaten even opengemaakt), voetbanden erop geschroefd, foil erin geschroefd en gegaan! Ik heb denk ik 20 seconden geschuurd om de scherpe randjes weg te halen, maar daar is ook alles mee gezegd.

Waren pittige condities vandaag, gisteren lag in de haven nog ijs, wind was NO, wat betekend op de westeinder vreselijk vlagerig. Ik gok 10-26 knopen. Ik heb met 4.4 gewoon geplaneerd vandaag en keihard gezonken. Voetbanden achter in de middelste positie, voor in de middelste positie en mastvoet in het midden (95cm van de voorste vinboxschroef denk ik).

In het begin wel even wennen zeg, ik stap op, wind net weg, zwemmen.... Hij dobbert nog vrij stabiel door de breedte schterin, al het volume zit onder de voeten en het is heel goed te doen om met terwijl het hele board een halve meter onderwater ligt gewoon in de voetbanden te staan. Optrekken lukte dus echt niet, was even pielen om weg te komen. Eenmaal weg in de vlagen van 20-26 knopen heel makkelijk weg te komen met 4.4, met de voet in de achterste voetband ook heel goed pompbaar op de foil. Ook in de lucht was even wennen. Voor overpowered varen staat de achterste voetband voor mij nog te ver naar achteren. Ik krijg te veel lift op snelheid. Ik kon echter makkelijk blijven vliegen met mijn achterste voet halverwege tussen de voetbanden, dus ik heb hem gewoon wat naar voren gezet. Dit was ook het idee, de achterste voetband is voor springen, voor de rest wilde ik hem niet gebruiken. In de lucht een minder stabiel dan de JP135, maar dat verwacht je ook van te voren als je zo'n radicaal boardje bouwt. Was wel te doen, zeker met de achterste voet voor de voetband ben ik niet gevallen. De voorste voetbanden hadden een halve cm verder naar binnen gekund, ik ga hier de rail ietsje ophogen met harder schuim om dat te compenseren. Ik heb ook hele fijne kitevoetstraps, die vrij groot gezet kunnen worden (voet ver erin), maar nog steeds veel support aan de tenen geven, fus dit was geen probleem. De schroefgaten voor de voetbanden zaten qua breedte echt precies goed uit elkaar, de voet zat goed vast in de band. 14,5cm is de way to go voor freestylefoil!

Ik ben een paar keer vrij hard gecrasht, geen probleem, want volgensmij is de neus zo kort dat mijn mast het water raakt voor de neus dat doet hahah. Ik ben ook positief verrast door de manier waarop het board terugstuiterd van het water. Ik heb 2 keer een foilout zonder veel moeite kunnen redden, ookal is het board maar 189 lang en heeft het totaal geen volume in de neus!

In de gaten was het heel fijn dat de achterste voetbanden zo ver naar achteren zaten. Op die positie gaf de foil ontzettend veel lift en kon ik zelfs vrij goed pompen op de foil met practisch geen zeildruk!

De dag was klaar toen ik op een gegeven moment in zo'n enorm windwak terecht kwam dat ik een paar honderd meter terug moest zwemmen naar de kant. Dat was echt niet leuk. Water wat gisteren nog bevroren was en een vrij lek wetsuit zijn niet de beste combo.

Volgende keer denk ik voetbanden wat verder naar voren voor, maar ik wil het eerst nog een keer met constantere condities proberen.

Al met al, supergelukkig met het eindproduct! Wel ga ik denk ik de voorste strapinserts weer kaal schuren, epoxiën en daarna weer lamineren voor de extra waterdichtheid. Ik heb na afloop gezogen aan de inserts, maar liever safe than sorry. Ook komt er onder de achterste voetbanden nog wat extra glas, 1 of 2 lagen 120 grams, gewoon voor de stevigheid. Daarna schuren en verven van het dek, schuren, plamuren en verven van de bodem en het aanbrengen van de deckpad!

Heeft iemand tips voor een goed licht plamuurspulletje om de bodem mee te doen? Epoxy met microballoons vind ik wat overkill... De rocker is al vrij goed (boven verwachting eigenlijk heel netjes), maar achter de vinbox is het 2mm negatief, wat ik graag weer recht zou willen hebben met de rest.
Bijlagen
IMG_20180320_121143.jpg
IMG_20180320_121138.jpg

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » wo mar 21, 2018 9:09 am

WhiteofHeart schreef:
di mar 20, 2018 8:21 pm
Heeft iemand tips voor een goed licht plamuurspulletje om de bodem mee te doen? Epoxy met microballoons vind ik wat overkill...
Leuk project.
Hoezo is epoxy met balloons een overkill? Er zijn bij diverse shops lichtgewicht plamuur setjes te koop maar zelf maken door aan epoxy 1 deel areosil en 1 deel balloons toe te voegen werkt ook super. Speelt gewicht geen rol dan maakt Motip (autoindustrie) echt super plamuur om af te werken.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » wo mar 21, 2018 9:34 am

Ik vind epoxy vrij zwaar om de hele bodem mee te bewerken 🙈, het boardje is al zwaarder geworden dan menig ander 90L board denk ik..

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » zo apr 01, 2018 6:50 pm

Vandaag deck pad aangebracht, jammergenoeg achteraf een klein beetje scheef, maar visueel is het boardje toch niet zooo sterk haha. Ook geprobeerd de rocker te corrigeren, alleen we konden de waterpas niet vernaggelen dus moesten van de baas er plastic omheen doen, dit trok groeven.. gelukkig is de rocker nu in principe wel goed, dus nog eventjes tussen de groeven opvullen volgende keer en dan verven.

Gaten in de deckpad gedaan door spijkers in de inserts te stoppen en door de deckpad heen te duwen, daarna met een verzinkboortje de gaten netjes gemaat, is vind ik heel netjes geworden!
Bijlagen
IMG_20180401_101404.jpg
IMG_20180401_114859.jpg
IMG_20180401_100114_01.jpg
IMG_20180401_100104.jpg
IMG_20180401_094619.jpg
IMG_20180401_094624.jpg

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » zo apr 01, 2018 9:42 pm

MAAR waarom heb je het board niet eerst helemaal geschuurd/bijgewerkt en geschilderd en dan het deckpad er op lijmen?
Nu moet je heel secuur er omheen schuren/plamuren en ook nog strak schilderen.
Het kan natuurlijk wel zo, maar in mijn beleving is dit veel meer werk en moeilijker om het netjes te krijgen.

Heb je een test gedaan met de lijm die je voor de deckpad hebt gebruikt?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di apr 03, 2018 11:52 pm

Hahahah @Rob Rock, ik werd gewoon heel enthousiast toen hij bijna af is, vandaag mee gevaren, ging als een jekko, goed gesprongen en lekker gevaren met 5.7 in 15 knoopjes ofzo.

Deckpad is met 3M tape aan de onderkant, plakt vrij goed, ga denk ik de randjes nog met iets van kit beter vastplakken. Verven leek mij geen probleem omdat ik vaker collega's van mij op deze manier boardjes heb zien verven! Gewoon de randen van de deckpad aftapen en lekker rollen haha.

Voor het geval ik dat nog niet gementioned had, de inserts voor heb ik weer open gehaald en op dezelfde manier als de inserts achter nog een keer geplakt voor de extra 100% zeker waterdichtheid. Ook achter nog wat extra (2 laagjes 90gr.) glas op het dek.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » wo apr 18, 2018 6:10 pm

Hij doet het! Bedankt iedereen en vooral @Rob Rock voor al het advies, ik heb ik denk wel al 20 van dit soort sprongen en higer gedaan en hij houdt nog steeds!
Bijlagen
IMG_5253.JPG

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do apr 19, 2018 9:16 am

Petje af voor dit project hoor!
En je skills, zag in je profiel dat je pas in 2014 met windsurfen bent begonnen.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » do apr 19, 2018 10:14 am

Thanks! Ik doe mijn best haha, ik zeil wel al sinds mn 3e, oa 49er, FD en moth, dus das misschien een beetje valsspelen ;).
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook verbaasd ben over hoe goed het er allemaal uit gekomen is, zodra op mn werk het verfhok leeg is nog ff een mooi kleurtje geven, maar ik ben steeds te stoked om hem te laten liggen haha

KeesG
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP en Neilpride Wave/Freeride

Bericht door KeesG » do apr 19, 2018 3:41 pm

Wouw @WhiteofHeart super knap! Je bio ziet er inderdaad heel indrukwekkend uit, ik zou willen dat ik zo goed was na 4 jaar surfen! Mijn hoed gaat ook af voor jou!

Ik zie alleen wel dat je geen helm draagt!

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do apr 19, 2018 6:44 pm

KeesG schreef:
do apr 19, 2018 3:41 pm
Dat moet hij toch lekker zelf weten.
Da's juist het relaxte van windsurfen, ouwe zooi, nieuwe zooi, jong en oud, met helm en zonder helm, als je maar plezier hebt.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » do apr 19, 2018 8:03 pm

KeesG schreef:
do apr 19, 2018 3:41 pm
Vergeten :S

Edit: tijd om mn bio weer bij te werken ook volgensmij ;)

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » vr apr 20, 2018 5:20 pm

Graag gedaan Whiteofheart. Elke knutselaar/doe het zelfer draag ik een warm hart toe, omdat ik denk dat wanneer je de armen uit de mouwen steekt om iets te bereiken/te behalen het levens geluk je altijd toe lacht. Zelf maken geeft zoveel voldoening dat zelf het leergeld je niet deert. Voor mij is de combinatie knutselen en het water op en kijken of je ideeën goed uitpakken de ultieme hobby. Ik ga zelden het water op om niet iets nieuws te proberen. (gisteren met verstijfde zeillatten gevaren. Wat een succes)
Daarnaast vind ik het prachtig dat jij (whiteofheart) het foilen begrip oprekt met een boardje voor meer wind en stunts. Foilen is niet alleen dat je bij weinig wind eerder het water op kunt. Het is zoveel meer! Het maakt windsurfen weer een echte funsport.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » zo mei 13, 2018 4:42 pm

Hi Bart, ik dacht dat ik een PB gestuurd had, maar zie die niet in mn verzonden items, maar kan ook wel zo eigenlijk. Ik heb een paar vragen:
- foil je nu vooral op dit diy board, hoe bevalt hij nu je wat vaker gevaren hebt?
- hoeveel € was je nu ongeveer kwijt aan extra materiaen? (Naast het board)
- Nog tips..?(ik overweeg hetzelfde te gaan doen en dan alleen een losse foil te kopen. Doel: bump & jump vanaf zeg 10 kn. met 64 kg eigen gewicht. Dust TOW omhoog..)

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di mei 15, 2018 8:10 pm

Barbatruc schreef:
zo mei 13, 2018 4:42 pm
Hi Bart, ik dacht dat ik een PB gestuurd had, maar zie die niet in mn verzonden items, maar kan ook wel zo eigenlijk. Ik heb een paar vragen:
- foil je nu vooral op dit diy board, hoe bevalt hij nu je wat vaker gevaren hebt?
- hoeveel € was je nu ongeveer kwijt aan extra materiaen? (Naast het board)
- Nog tips..?(ik overweeg hetzelfde te gaan doen en dan alleen een losse foil te kopen. Doel: bump & jump vanaf zeg 10 kn. met 64 kg eigen gewicht. Dust TOW omhoog..)
Ik heb naast dit board nog een JP135 voor lichtweer en gebruik deze vooral ook in minder constante wind. ik hoopte dat ik met dit board voldoende float had om nog op te trekken als het moest, maar dat is eigenlijk net te weinig, vooral door het geringe volume in de neus. ik ben nu in het proces om een soort combi noseprotector/drijfvermogen in elkaar te knutselen, met als doel dat optrekken nog wat makkelijker gaat. Met je 64kg zou een board als deze al geschikt moeten zijn, maar ik snap nu waarom horue bij de tiny zo'n brede neus gebruikt (volume in de neus om op te trekken). ik gebruik dit board met 86kg met 5.7 vanaf een vrij constante 14 knopen ongeveer omdat dat waterstartbare wind is. Daaronder kan ik echter al vliegen en ik denk dat voor jou 10 knopen een goed haalbaar doel is. Qua vaareigenschappen ben ik heel erg happy! In de lucht is het een super speels (voor een beginner kan je lezen 'lastig') board door de super compacte setup. Ik gebruik de achterste voetband alleen upwind of als ik wil springen, downwind geeft die voetpositie te veel lift en sta ik met mijn achterste voet halverwege tussen beide banden. Als je ook rustig in beide voetbanden wilt kunnen varen zou ik voor de achterste strap (extra) inserts maken zo'n 2-5cm verder naar voren als ik ze nu heb. Ik vind dit zelf niet nodig en op een golfje zelfs fijn, omdat je makkelijk met je voet kan schuiven omhoog en naar beneden om hard op korte golfjes te kunnen draaien. de positie van de masttrack is goed, ik gebruik hem vooral halverwege en verder naar voren van het midden momenteel, maar ik verwacht dat dat in de toekomst steeeds verder naar achteren zal schuiven voor meer pop. Voor het gehele project was ik denk ik zo'n 500E kwijt. De kosten zitten naast het board eigenlijk vooral in de foilbox en inserts. het board heeft me als ik het goed herinner 250E gekost, Dus dan blijft er nog 250E over.

Als ik zelf een boardje zou kunnen shapen vanuit schuim hiervoor zou ik qua voetbandposities en masttrack eigenlijk hetzelfde aanhouden, ik zou dus alleen een 10-15L meer volume in een dikkere/bredere neus stoppen voor makkelijker optrekken en de voorste voetbanden nog een cm verder naar binnen zetten, dit heb ik nu opgelost door kitevoetbanden voorop te zetten, dit werkt ook.

Zoals ik al zei, zo'n klein boardje is wel tricky om op te beginnen, misschien een idee om eerst een paar keer te huren oid tot je het een beetje onder de knie hebt voor je op zo'n miniboardje gaat varen.

Als je wilt echt vooral wilt bump/jumpen zou ik je een horue vini of naish foil aanraden ;).

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di mei 15, 2018 10:02 pm

Cool, tnx!
Die Femto lijkt inderdaad heel gaaf, ik weet niet of zoiets van scratch bouwen te doen is (behalve voor Rob Rock dan.. ;-) Als je weet hoe dan kan dat vast ook voor €500... Oude kite formulaboards zie ik wel voor €250 ja.

Hele set kost naar NL vervoeren €3.200 en daar kan ik van dromen.. Zelf(ver)bouw zou voor de helft moeten lukken en klinkt al realistischer (ik heb vrijwel alles via MP nu dus die stap is al heel groot..)

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » wo mei 16, 2018 7:23 pm

Nou Huub Huub,
Als je ook een soortgelijk project wil als Bart, dan zou je ook kunnen overwegen om een goedkoop (wave) boardje te kopen en deze in de lengte door te zagen. Je kan de twee helften dan opvullen met tempex en zo breed maken als je zelf geschikt lijkt. Verlijmen met pur schuim.
Het voordeel is dat je zelf niet hoeft te shapen. Nou ja alleen het middelste deel, maar dat is niet moeilijk. De voetband posities blijven ongewijzigd en alleen de mast track en vinbox moeten worden ingebouwd. Daar zijn genoeg filmpjes van te vinden.
Lamineren en een beetje bijwerken en GAAN!

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » wo mei 16, 2018 10:34 pm

vandaag weer heerlijk gevaren met het kleine boardje, geen foto's helaas. Wel is het mij een aantal keer gelukt overstag te gaan en het zeil op te trekken. Het vergt gewoon even een aanpassing met de achterste voet bijna tussen de achterste voetbanden en dan goed druk houden daarop bij het optrekken zonder te draaien... De overstagjes doe ik vanuit de lucht, ik ram hem met mach 6 tegen de wind in en dan heel snel springen, het boardje blijft nog ff planeren soort van en dan haal ik het net met de superkorte neus. Ook vandaag weer een aantal gijpjes doorgevlogen, de voorste voetbanden zitten eigenlijk wel op een heel natuurlijke plek zo bij nader inzien hahaha, wel sta ik met mijn voorste voet echt naar voren gericht om mijn hak op het board te kunnen zetten, maar dat voelt opzich niet raar. (gijpen in de lucht strap to strap) Ik doe wel de racegijp met eerst stappen naar de nieuwe loef en dan klappen. Heb ook andersom wel geprobeerd (zoals die horuemensen het doen), maar ik vind switch het zeil dicht trekken om gang te houden wel echt lastiger dan met bijvoorbeeld een duckgijp op een normaal board. ook omdat je ineens maar 1 voet hebt waar je op moet balanseren in plaats van 2.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » do mei 17, 2018 1:00 pm

Mike's Lab ML70 Windfoil-converted:

In de link bij die video is heel veel info nog te vinden op dit vlak:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 820B49581A

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » vr mei 18, 2018 9:06 pm

Bart waarom heb je eigenlijk niet 2 US boxes gemonteerd zodat je nu had kunnen tunen met een plate/4-bolt mounting system?

Zie evt:
https://foilmount.com/blogs/installatio ... bolt-plate

Overigens weet ik niet of dat moeilijker/makkelijker in te bouwen is, 2 US boxen op juiste afstand en supersterk.
Bijlagen
CollageMaker_20180518_211520635.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za mei 19, 2018 1:11 pm

Mijn foil is deeptuttle, die had ik al. Ik vertrouw deeptuttle ook beter dan twee us boxen, zeker als je ziet hoe zo'n foilbox in elkaar zit

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di mei 22, 2018 6:26 pm

$_84.JPG
$_84.JPG (30.07 KiB) 249 keer bekeken
Dit gaat mijn project worden! :cheer:

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di mei 22, 2018 6:32 pm

Barbatruc schreef:
di mei 22, 2018 6:26 pm
$_84.JPG
Dit gaat mijn project worden! :cheer:
Heel vet! Gaat het zeker doen!! Ik verwacht wel documentatie van je voortgang! ;)

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di mei 22, 2018 6:45 pm

Plan:
- 28cm Chinook mast track op 85 cm vanaf voorkant vinbox (check?)
- DT vinbox vervangen door Horue (zit al flens aan), zie pic
- iets om te voorkomen dat board breekt (carbon van voor-achter? evt onder EVA dek later)
- achteraf pas voetbandposities bepalen(heb ik geen idee van. Die rus van de ml70 vond dat ze al goed zaten bij zijn board)

Doel is light wind bump & jump, géén race. Wel evt board gebruiken voor surfles met 1,5 m2 aan de kids (klein).
IMG_1779_clipped_rev_1.png

Plaats reactie