Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

P-board project

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: P-board project

Bericht door arnewindsurf » za aug 04, 2018 2:16 pm

8FA7532C-1304-441D-8F03-17FB47FFF5A2.jpeg
Bijlagen
200408B8-70AF-4FE2-B68C-1CD5645E4239.jpeg

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » za aug 18, 2018 4:52 pm

Board is klaar,heb het simpel gehouden en wit gelakt en hier en daar opgeschuurd zodat het Carbon er doorheen komt.
Heb van kurk footpads gemaakt, weet niet of het duurzaam is maar eerst maar eens proefvaren dan kunnen er later in het jaar nog wat aanpassingen worden gedaan.
CAFBCA81-D712-4417-8C23-B3A92B18598E.jpeg
7D250F59-A300-413A-8834-097D29D3E8BD.jpeg
529CFB68-0BFE-421A-BE28-9F987613E7DB.jpeg

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za aug 18, 2018 9:19 pm

Gaaf, die footpads ook. Ik vraag me altijd af hoe de fabrikanten die carbon/schuurvegen maken; op zo'n manier dat hetber toxh strak uit blijft zien. Spuiten zij er nog wat overheen ofzo? Ben benieuwd naar je vaar-ervaringen straks.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3X SXM, 2XSXL, SXXL, Gun Sails GS-R 2014/2016 5,6-9,5
Contacteer:

Bericht door Speedsurfer142 » zo aug 19, 2018 9:57 am

Je board is mooi geworden.

Ik heb wel een vraag. In je eerste posting schrijf je dat je een board wilt maken dat goed vaart in chop. Nu heb ik afgelopen maand in Fuerteventura uitgebreid met Balz Muller gesproken over zijn boards (MB-Boards) en ik kan je vertellen dat zijn boards absoluut een draak zijn om te varen in chop. Je kunt dat ook heel goed zien als hij vaart, hij stuitert alle kanten op. Sotavento beach is extreem choppy, dus een goede testlocatie. Balz zegt dat het eigenlijk foilboards zijn waar je ook op kunt freestylen.

Wat heb jij in jou design anders gedaan om een goed varend board te maken?

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » zo aug 19, 2018 10:12 am

@Barbatruc weet niet hoe fabrikanten die schuurplekken er precies in krijgen,maar ik heb eerst het hele board wit gelakt en daarna met een korrel 120 schuurpapier het dek op sommige plekken opgeschuurd.
Rail en onderkant zijn gewoon dekkend wit.
Ik ben ook benieuwd hoe het vaart,komende week genoeg wind😋 dus zal verslag hier uitbrengen .

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » zo aug 19, 2018 10:52 am

@Speedsurfer142 oei dat is niet zo goed om te lezen dat de MB boards als een draak varen in de chop volgens Balz.
Ik ben aan dit project begonnen omdat ik reuze benieuwd ben naar dit nieuwe concept en omdat er weinig tot geen onafhankelijke reviews op het internet te vinden zijn ben ik zelf maar aan de slag gegaan met het risico dat het misschien voor geen meter vaart.
Ik heb nog nog nooit een MB board in het wild gezien😉 of contact gehad met Balz Müller dus ben afgegaan op mijn eigen ervaringen met fabrieks boards die ik gevaren heb en heb daar de eigenschappen van genomen die ik persoonlijk prettig vind varen.
Freestyleboard zijn in de jaren alleen maar vlakker geworden(minder V) en hebben vrij rechte rails wat het poppen makkelijker maakt maar niet het gijpen en controle in chop.
Ben begonnen met freestylen op een Tabou 3s die heerlijk vaart in chop en waar ik basistrucs zoals vulcan en spock overal kon doen waar ik maar wou(chop/vlak water).
Jaren later op merken zoals Jp en F2 rodeo gevaren en ben er op achteruit gegaan wat betreft trucs,vulcan en spocks zijn in chop lastiger maar poppen op,vlak water gaat dan wel weer reuze makkelijk.
Omdat ik dus goeie herinneringen heb aan de 3s heb ik dit proberen over te zetten naar mijn shape en heb het board de nodige V gegeven, een dubbel concaaf en de rechte rail van de conventionele freestyleshapes iets ronder gemaakt.
Iets wat volgens mij een MB board of ander merk freestyleboard niet heeft, maar heb dus nog nooit een MB board in het echie gezien.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » wo sep 12, 2018 3:01 pm

Heb je er al mee kunnen varen??

arnewindsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door arnewindsurf » do sep 13, 2018 10:04 pm

Ja heb er vorige week opgevaren,had er hoge verwachtingen van maar het board vaarde teleurstellend.
Aanplaneren was nogal een dingetje,moest erg naar achteren staan om in planee te komen en dat ging het beste met de voorste voet al in de voetband.
Rechtuit varen viel niet tegen,board vaarde rustig in de chop zoals bedoeld was,gijpen daarentegen was weer wat lastiger.
Als je ruim gijpt dan lijkt het alsof het board op een rail loopt,heel soepel en bijna altijd gelijk kunnen doorvaren.
Dit zou het effect kunnen zijn van wat MB boards bedoeld met hun natural drive outline,maar zodra je scherper door de bocht gaat dan verkant het board en lig je er naast.
Springen ging gewoon niet,kreeg het board eenvoudig niet uit het water,tail lijkt mij gewoon te breed of de Voetbanden staan iets te ver uit elkaar.
Ondanks dat het board breed in de neus is en flink wat volume heeft ging een snelle tack om de mastvoet ook niet,neus zinkt als een baksteen.
Al met al een teleurstellende poging om iets als een MB board te bouwen,ben er ook nog niet helemaal achter waar het precies is misgegaan maar vermoed dat het te maken heeft met het breedtepunt dat nu zowel achter als vooraan ligt.
Ben ook wel benieuwd waar een MB board wezenlijk verschilt met mijn board.
Was er een week goed chagerijnig van maar ben inmiddels weer bezig aan een nieuw project want het shapevirus heeft me weer te pakken!
Dit wordt dan wel weer een conventionele shape.

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » vr sep 14, 2018 12:06 am

Balen man... Maar ik ben benieuwd naar de volgende stap we worden er zo allemaal wijzer van :-)

Plaats reactie