Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Lek bij voetbandpluggen

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Surfingpeter
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Isonic 107, f2 sx s en xs & Loft blades 5,6-7,8

Lek bij voetbandpluggen

Bericht door Surfingpeter » zo jun 02, 2019 3:26 pm

Mijn isonic brobbelt in de zon water op bij de voetbandpluggen. Het lijkt of er iets ruimte is ontstaan tussen het dek en de pluggen. Het water komt niet van onder uit de pluggen maar als het ware tussen het dek en de plug vandaag. Dacht eerst dat het met wat afkitten en dan de schroeven erin wel weer waterdicht zou zijn, maar dat is dus niet het geval. Iemand tips hoe ik mijn board hier weer waterdicht krijg?
Ligt nu lekker te drogen in de zon, en de hoeveelheid water is niet zo groot wat er uitkomt, is ook nergens daaromheen zacht.

Misschien helemaal met epoxy met filler over de pluggen plamuren en dan de gaatjes van de schroeven voorzichtig opnieuw uitboren?
Bijlagen
WhatsApp Image 2019-06-02 at 15.20.29.jpeg

Flowmaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Re: Lek bij voetbandpluggen

Bericht door Flowmaster » zo jun 02, 2019 4:19 pm

Ik ben bang dat iedere simpele methode onaf doende gaat zijn, zelf zou ik kiezen voor uitfrezen en vervangen. Hierdoor heb je beeld op de werkelijke omvang van de lekkage, kan het echt drogen en kun je indien noodzakelijk hardschuim plaatsen. Bij elkaar een weekje tijd met uitharden erbij maar dan weet je zeker dat het goed is. Er zijn overigens meerdere merken die kwalitatief goede inserts leveren, zoals chinook
Bijlagen
Chinook-2-Hole-Footstrap-Insert-bigsurfshop.jpg

Ironnsonic
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Lek bij voetbandpluggen

Bericht door Ironnsonic » zo jun 02, 2019 8:51 pm

Had ik ook met mijn voorste ongebruikte Voetband plug van mijn Isonic
Bubbelde ook in de zon
Met kit gaat niet wordt eruit geblazen door de druk
Nu heb ik het schroef gat vol gegoten met epoxy
En nu dicht