Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Kleine schade aan board: snelle reparatie met een epoxy putty stick of zware reparatie?

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Rguz126
Deur-surfer
Deur-surfer

Kleine schade aan board: snelle reparatie met een epoxy putty stick of zware reparatie?

Bericht door Rguz126 » wo aug 14, 2019 12:34 am

Ik kwam van het water toen ik een klein steentje in mijn board zag vast zitten. Het is een relatief klein steentje maar het is toch redelijk diep gegaan. Nu is het deze week goede wind en heb ik nu veel tijd om te windsurfen en gaat een grote reparatie moeilijk gaan. Nu is mijn vraag, werken deze epoxy putty sticks(ik weet de nederlandse naam niet) voor de schade die aan mijn board is of zou ik toch echt het voor langere tijd uit het water halen, terug naar een plaats waar ik het kan repareren met echte epoxy?(ik heb het in een locker staan omdat ik zelf geen auto heb) Ik denk niet dat er water in is gekomen maar moest ik nu zien dat er effectief water in zit ga ik natuurlijk mijn board eerst goed moeten laten uitdrogen. Het board is een simmer freemove 120 en ter vergelijking is er een muntje van 5 cent naast gelegd.
Schade board.jpg
Mijn tweede vraag is, waar zou ik een epoxy stick kunnen verkrijgen in België of Nederland?(woon zelf in België)

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Re: Kleine schade aan board: snelle reparatie met een epoxy putty stick of zware reparatie?

Bericht door Ron Gijzen » wo aug 14, 2019 6:40 am

Druppeltje 5min epoxy uit de bouwmarkt voldoet hier volgens mij. Gaatje is heel klein, zo te zien geen scheuren in het laminaat eromheen.

Flowmaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Re: Kleine schade aan board: snelle reparatie met een epoxy putty stick of zware reparatie?

Bericht door Flowmaster » wo aug 14, 2019 8:18 am

idd een druppeltje epoxy zal voldoende zijn, voor de hechting het gaatje een beetje opruwen.

Wat ook mogelijk is bij dit soort kleine schades die soms wel water inlaten is een stukje aluminium tape plakken, dit plakt genoeg en is waterdicht (eveneens bouwmarkt) en dan later de reparatie doen op een windstille dag dat het vriest bijvoorbeeld

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 CrossX 97 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s
Contacteer:

Bericht door Ouwe » wo aug 14, 2019 8:59 am

Wel even je plug er uit draaien, als je board warm wordt door de zon en het plekje door is dan blaast de uitgezette lucht de hars er weer uit.
Zelf doe ik dit soort plekjes met 5 seconde lijm.(maar dan ook even de plug er uit.)

Rguz126
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rguz126 » wo aug 14, 2019 9:12 pm

Bedankt voor de antwoorden. Ben vandaag 5 minuten epoxy lijm gaan kopen en ga morgen mijn board repareren.(het heeft een uithardingstijd van een uur dus in de namiddag zou ik nog kunnen surfen als alles goed gaat). Eerst ga ik dan alles dat kapot is er uit halen, het hele oppervlak een beetje ruw schuren en dan de lijm bevestigen en daarna als het uitgehard is glad schuren.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » do aug 15, 2019 11:32 am

ik zou alleen opschuren en vullen.
Weghalen van wat kapot is bij zon kleine beschadiging zou ik niet doen. En zoals gezegd hierboven secondenlijm (druppeltje doet wonderen) icm met dergelijke kleine putjes is goed te doen. Het is gelijk dicht en als je even wacht kun je het ook weer vlakschuren.

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5 Dyno 95 gator 5.5/4.7

Bericht door martijn73 » do aug 15, 2019 11:53 am

Ontvetten en een druppel secondelijm erin. dan is het weer dicht, kun je later altijd nog besluiten om het gaatje professioneel te laten repareren

Plaats reactie