Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Krassen bijwerken (Starboard Go)

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71, JP freestyle 100, NP H2(R) 8,7 + 7.2, NP wizard 5,1 + 4.5 + 3.8

Krassen bijwerken (Starboard Go)

Bericht door eicher4048driver » wo mei 25, 2016 2:33 pm

Beste surfers,

Door als kleine jongen met mijn Starboard Go 121 '12 van en naar het water te zeulen, je kent het wel net een vlaagje en BANG je kan het even niet onder controle houden en mijn Board raakt wat kiezeltjes...
Staan er nu dus wat ondiepe krassen in het board. Ik denk zo aan max. 1mm misschien een enkele 1.5mm. voor het uiterlijk en in het vooruitzicht dat ik deze opt eind van het jaar wil verkopen zou ik graag deze krassen bijwerken.
Valt dit zelf makkelijk te doen met epoxy? Heb je ook witte epoxy (-+ zelfde kleur als de Go) zo dat ik nadien niet moet zitten bijverven?
En waar haal je die epoxy kit?
Of zeggen jullie van: voor die paar krasjes is het de moeite niet en het geeft geen meerwaarde.

Mvg Siebe

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 115, GUN, Vector

Re: Krassen bijwerken (Starboard Go)

Bericht door Gabber » wo mei 25, 2016 2:43 pm

Lekker laten zitten als het geen echte schade is (in de zin van lek en zo). Je krijgt meer vragen over een slechte of mislukte reparatie, dan over wat krasjes die in elk board te vinden zijn. (denk ik)

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » wo mei 25, 2016 3:30 pm

eens.

Ik heb ook op dit forum gelezen dat je krasjes (mits dus niet lek !! check dat eerst) kunt "bijwerken" met wat secondelijm.

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » wo mei 25, 2016 4:48 pm

Ik repareer ook veel kleine oppervlakkige krasjes met secondenlijm; eventueel ff tip ex eronder als het wit moet zijn. Licht opschuren en het is weer als nieuw

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71, JP freestyle 100, NP H2(R) 8,7 + 7.2, NP wizard 5,1 + 4.5 + 3.8

Bericht door eicher4048driver » wo mei 25, 2016 10:19 pm

barth schreef:Ik repareer ook veel kleine oppervlakkige krasjes met secondenlijm; eventueel ff tip ex eronder als het wit moet zijn. Licht opschuren en het is weer als nieuw
De krasjes zijn absolute niet lek'. Is heel oppervlakkig en puur uiterlijk.
Dus secondenlijm mengen met van die vloeibare tip-ex? Welke secondelijm gebruik jij?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do mei 26, 2016 12:53 pm

Heeft de starboard Go geen ASA huidje? Dan is wegwerken praktisch onmogelijk. Ontkleuren wordt dan je alternatief. Niks aan doen is ook een optie. Wel zo eerlijk naar de koper toe :angel:

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door eicher4048driver » do mei 26, 2016 1:01 pm

Huug schreef:Heeft de starboard Go geen ASA huidje? Dan is wegwerken praktisch onmogelijk. Ontkleuren wordt dan je alternatief. Niks aan doen is ook een optie. Wel zo eerlijk naar de koper toe :angel:
wat is ASA? Afkorting voor?

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou/JP/Gaastra/North

Bericht door Bolus » do mei 26, 2016 7:25 pm

Acrylonitrile Styrene Acrylate (Mocht dat wat toevoegen:)

Krasjes zijn toch gewoon een bewijs van gebruik? Als t niet te is zou ik er niets aan doen.

Nog een schoonmaaktip; het kan zijn dat je board geel verkleurd is. In dat geval een goedkope pot appelmoes kopen en er over uit smeren. Even in laten trekken, afspuiten en het is verdwenen. Het kan evt ook met citroensap.
Krasjes van bijv je trapezehaak gaan er prima af door ze met een krasvrij schuurmiddel weg te poetsen.
Je board wordt zo echt weer als nieuw.

Starboard fan
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Starboard fan » zo mei 07, 2017 6:16 pm

Ik heb ook een starboard go en ik had ook diepen krassen ik heb de krassen gevuld met epoxy hars en daana geschuurd en daarna met de goeden verf gespooten

Plaats reactie