Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Board reparatie met secondenlijn en Backing soda ?

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
firefly16
Deur-surfer
Deur-surfer

Board reparatie met secondenlijn en Backing soda ?

Bericht door firefly16 » za sep 30, 2017 4:12 pm

Zag dit filmpje op youtube. Is dit ooit voor windsurf materiaal gebruikt. Het lijkt zo makkelijk en supersterk :idea:
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat doet dit op polyester, epoxy en Carbon?

Laatst gewijzigd door firefly16 op za sep 30, 2017 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3X SXM, SXL, SXXL - Equipe II, Gun Sails GS-R 2014 5,6-9,5
Contacteer:

Re: Board reparatie met secondenlijn en Backing soda ?

Bericht door Speedsurfer142 » za sep 30, 2017 5:05 pm

De backingsoda op zich is niet belangrijk. De superglue reageert met het fijne poeder extra snel. Dit komt door het grote oppervlak van het poeder. Dit werkt ook met 3m glassbubbles of een ander fijn vulmiddel zoals Aerosil.

Ik gebruik het bij "in the field" vinreparaties. Pvc schuim kan goed tegen superglue. Ik zou voorzichtig zijn met boardreparaties die wat geoter zijn ivm het oplossen van piepschuim door de superglue. Boards repareer ik altijd met epoxy.

Let wel op. Door de snelle reactie van de superglue komt het oplosmiddel in één keer vrij. Dat wil je niet inademen!

Plaats reactie