Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Knap zelf je oude windsurfboard op; tuttlebox inbouwen, verander de rocker en geef je board een nieuw uiterlijk.

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Knap zelf je oude windsurfboard op; tuttlebox inbouwen, verander de rocker en geef je board een nieuw uiterlijk.

Bericht door Rob Rock » wo okt 25, 2017 9:02 pm

Soms zie je een board te koop staan (of je hebt er een) waarvan je weet dat het super vaart, maar zit er een powerbox in , of heeft veel kleine plekjes. Kortom een opknapper.
Zo kwam ik dit board tegen, waarvan ik dacht; leuk voor de kids en wanneer het wat harder waait voor mezelf op locaties waar hogere golven staan dan op mijn homespot. En omdat je nooit genoeg boards kan hebben.
Voor 25 euro opgehaald, maar thuis na een grondigere inspectie bleek de onderkant niet strak en bleek de rocker in mijn optiek te groot. Het ombouwen van power naar tuttle en de verf beurt had ik al ingecalculeerd. De deuk voor de vinbox en de wijziging aan de rocker kon er ook nog wel bij.
De klus is gefilmd, gemonteerd en van ouwe lullen muziek voorzien. Te zien op mijn You Tube kanaal; Rob Rock Windsurfboards
Veel kijk plezier.

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Re: Knap zelf je oude windsurfboard op; tuttlebox inbouwen, verander de rocker en geef je board een nieuw uiterlijk.

Bericht door Ron Gijzen » wo okt 25, 2017 10:00 pm

WoW.
Echt fantastisch, zo'n 'wood graining tool ' !
Mooi!

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Re: Knap zelf je oude windsurfboard op; tuttlebox inbouwen, verander de rocker en geef je board een nieuw uiterlijk.

Bericht door agr64 » do okt 26, 2017 8:18 am

:thumbup: ... en in echt is ie nog mooier!

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » do okt 26, 2017 10:09 am

Gaaf Rob...
Ik heb nog een Echte Cobra Slalom 280 uit ik dacht 1989 liggen, die ik ook wil opknappen, paar osmose plekjes. Maar ben er nog steeds niet aan toe gekomen, maar gaat heus eens gebeuren.
5C186EC8-D1D2-4CDD-B601-93EF982B52F4.jpeg

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » do okt 26, 2017 10:54 am

Gaaf Rob!!! Ik ga vast ook ooit zo'n project een keertje aanpakken; je video's geven een goede impressie wat haalbaar is en hoe je het aanpakt. Handig om een kleine V in te bouwen!

Wat voor "plamuur" gebruik je op het eind van video 1 om die grote delen te vlakken met een rij?

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » vr okt 27, 2017 10:17 am

@ Barth, De plamuur die ik gebruik is gewoon polyester plamuur. Wel een goede kwaliteit die te koop is bij auto materialen shops.
Deze is iets dunner, blijft goed staan en heeft fijnere vul middelen. De droogtijd is ook iets langer, dat is iets wat voor mij niet hoeft, maar geeft de minder geoefende plamuurder iets meer tijd. Overigens worden er meerdere ultra dunne lagen opgebracht om het board vlak te krijgen. Er wordt relatief weinig geschuurd en ook niet met een machine, omdat een langer (rei/)schuurplank het eind resultaat veel strakker maakt.
In het board wordt overigens geen V bodem gemaakt, want die zit er al in. Er zit een deuk voor de vinkast. De vorige eigenaar heeft het board in de chop flink afgebeuld, waardoor uiteindelijk het schuim in het board ingedrukt wordt en zich niet meer hersteld. (leg maar eens een waterpas op je eigen board om dit eens te checken.) Om een strak resultaat te bereiken heb ik eerst de V hersteld met de waterpas en plamuur, daarna de rails strak gemaakt. Aan de achterzijde met een dijkje om de rocker er uit te halen en daarna hoef je het alleen nog strak te trekken met de rei/plamuur.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Het board vaart overigens fantastisch.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » za okt 28, 2017 12:29 am

Dat heb je weer mooi gedaan zeg.
Veel plezier er mee!

Plaats reactie