Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Board Powerbox ombouwen naar Deep Tuttle Box

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
remie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Gaastra Matrix 8.5
Contacteer:

Board Powerbox ombouwen naar Deep Tuttle Box

Bericht door remie » zo aug 19, 2018 1:46 pm

Ik heb een epoxy windsurfboard van 290 cm lang, 90 cm breed, 12 cm dik bij de vinkast en een volume van 220 liter bij 20 kg. Het grootste zeil wat ik hierop vaar is een 12 vierkante meter zeil en ik weeg zelf ongeveer 110 kg. Na al dat gejump van mij is de powerbox zacht geworden. Volgens mij gaat de box op en neer tijdens het surfen want de vinbout is krom na het surfen. Ik wil nu een Deep Tuttle Box in deze plank *laten* bouwen zodat er een zo groot mogelijke Deep Tuttle Vin hierin kan. Maakt het veel uit wat voor een Deep Tuttle Box want ik zie dat er verschillende te koop zijn:
KING TUT
https://www.kingspaddlesports.com/produ ... tuttle-box
Normale Deep Tuttle Box rechts
http://shop.fiberglasssupply.com/Sailbo ... in_Bo.html

Mijn board *lijkt* op het gele board op de foto maar dan sterker en zwaarder met nu nog een powerbox erin. Wel volgens mij van dezelfde ontwerper Tinho Dornella's, zijn naam staat niet op het board dus weet ik dat niet zeker:
https://calema.com/forums/viewtopic.php?id=608

Wie heeft hier ervaring mee? Het bouwen is belangrijker dan de box zelf? Wie kan dit?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Re: Board Powerbox ombouwen naar Deep Tuttle Box

Bericht door WhiteofHeart » za sep 01, 2018 9:53 pm

Bovenste boxen zijn voor foilen, die daaronder prima maar duur. De meeste mensen gebruiken een standaard deeptuttle van chinook, is van hard plastic en zo'n 20€. Je kan natuurlijk altijd een vol carbon box erin bouwen, moet je zelf weten (:

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » zo sep 02, 2018 7:57 am

remie schreef:
zo aug 19, 2018 1:46 pm
Ik heb een epoxy windsurfboard van 290 cm lang, 90 cm breed, 12 cm dik bij de vinkast en een volume van 220 liter bij 20 kg.
Weet je zeker dat je board geen water heeft opgenomen? 20 kg is wel bijzonder veel voor zo'n board!

remie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Gaastra Matrix 8.5
Contacteer:

Bericht door remie » ma sep 03, 2018 9:20 pm

Board heeft altijd 20 kg gewogen en is een board wat sterker is dan een moderner board. Op het water heb ik geen last van die 20 kg en bij iets meer wind volgens mij een voordeel want meer waterligging. Nadeel trekt iets minder snel op, net zoiets als Mercedes 500 SEC. Wordt toch een Tuttle box want dat past toch beter bij het board. Nou nog een slappe (Light wind) Tuttle box vin zoeken. Liefst gebogen indien mogelijk. Want moet speels zijn :D

Plaats reactie