Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Mega wipeout: schouder uit de kom

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie
manoah
Deur-surfer
Deur-surfer

Mega wipeout: schouder uit de kom

Bericht door manoah » do sep 12, 2019 2:06 pm

Je kent het wel: alles op alles zetten om iemand perse voorbij te gaan. Ietwat ruime wind, op de zijkant van je boardje, helemaal loslaten en op de vin van golftop naar golftop laten stekkeren en zeil superstrak trekken. Tsja. Dat kan ook fout gaan.

In 33 jaar windsurfen heb ik al talloze crashes meegemaakt, maar de smak tegen het water met 60 km/h van gisteren was van een andere orde. Dat bleek wel, want toen ik na de explosie van wit water bovenkwam wist ik instinctief dat m'n linkerschouder uit de kom lag. Even voelen.. een gapend gat onder mn sleutelbeen.. crap.

Ik heb een half uur kreunend liggen dobberen in het water, proberend al zwemmend de jachthaven waar ik zou aanspoelen te vermijden, voordat een surfer genaamd Mart mij opmerkte en de boot van Thijs Surfschool ging halen. Toen ontstond er een reddingsplan waar je u tegen zegt. Een paar gasten van Thijs Surfschool, waaronder Philip (Filip?) en, je verzint het niet, een Curacaose student geneeskunde uit Rotterdam ontfermden zich over me, haalden me naar de kant, tuigden mn gear af, laadden mn aanhanger vol en sloten mn auto af. Legden me op een tuintafel en verzorgden me, tot de ambulance kwam en ik in een intense morphine- en keta trip in het ziekenhuis belandde. Daar onder narcose hebben ze met 4 man sterk op me staan sjorren om alles weer in het gareel te krijgen. M'n broer Mat Thijs (al 5 (VIJF) keer arm uit de kom gehad) kon t niet aanzien en moest de kamer verlaten.

Alles is nu weer ok, mitella time, revalideren en surfseizoen '19 zit erop voor deze knul, enige balen is dat ik dus blijkbaar met de bovenkant van mn schouder op mn board ben geklapt (je ziet de schram zitten) en er zodoende een fikse deuk in m'n armbot is gekomen. Deze krakkemikkige opa moet dus ws. onder het mes hiervoor.

Anyway, das bijzaak. Waar het om gaat is dat ik, ondanks dat ik altijd ten zeerste mn eigen boontjes wil doppen, me door dit voorval besef dat er situaties ontstaan die je echt nevernooit zelf kunt oplossen. En dat er dan mensen zijn die voor niks noppes, gewoon uit behulpzaamheid en naastenliefde een ander uit de brand helpen is echt een fantastisch besef!

Foto's:

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Mega wipeout: schouder uit de kom

Bericht door Reindt » do sep 12, 2019 2:23 pm

Sodan!
Niet echt lekker maar fijn dat je er hoe dan ook een goede ervaring aan over hebt gehouden, ik wens je veel sterkte en succes met je herstel 👍

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 CrossX 97 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s
Contacteer:

Bericht door Ouwe » do sep 12, 2019 8:48 pm

Tso, dat is niet prettig.Heel veel sterkte en toch een spoedig herstel.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf » do sep 12, 2019 8:55 pm

Crap.

Hoe is het met je board? :wink:

Sterkte!

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL125 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » do sep 12, 2019 11:00 pm

Sterkte met je herstel!
Mega wipeout geweest poe hee

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » vr sep 13, 2019 11:02 am

Wat een verhaal man! Gelukkig zit alles weer op zijn plek. Zou er een beetje misselijk van worden. Hopelijk valt de eventuele operatie mee...

En top dat iedereen zo goed geholpen heeft :clap:

Claus2
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Claus2 » vr sep 20, 2019 2:15 pm

om te zorgen dat je na het herstel weer op je plank klimt vond ik het volgende filmpje

How I accomplished my quest: the Forward Loop!

Plaats reactie