Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

50,63 knopen nieuw wereldrecord gevaren bij Makkum

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
Bigfoot
Freeride pro
Freeride pro

50,63 knopen nieuw wereldrecord gevaren bij Makkum

Bericht door Bigfoot » za apr 16, 2005 11:33 pm

7 april j.l.
Ik heb eindelijk een middag vrij kunnen nemen om eens lekker te kunnen gaan varen op het IJsselmeer bij Makkum. Er is flink wat wind voorspelt zodat ik m'n geleende zeil kan uit proberen een RS6 6,5 mtr.
Om +/- 14.30 uur kom ik aan en zie al een groot aantal surfers bezig op het water. Snel optuigen, omkleden en het water op. Na een uurtje lekker overpowert heen en weer knallen werd ik overvallen door een gigantische vlaag. Ik denk ...dit is m'n kans...vast blijven houden. De trapeze lijnen stonden zo strak dat je er gitaar op kon spelen. Voor m'n gevoel accelereerde is sneller dan een Hajabusa (voor de niet kenners dit is een hele snelle motor). De adrealine gilde door m'n lijf.
Deze vlaag heeft zo'n 40 seconden geduurd en achteraf dacht ik gelijk.....Yes ik heb m'n GPS bij me.
Direct terug gevaren en de GPS uitgelezen op m'n Laptop..........snelste run 50,63 knopen over 500 meter....ik wist niet wat ik zag en stond te trillen op m'n benen van opwinding.
Tot ongeveer 17.30 uur heb ik alleen maar voor me uit zitten staren. Het begon al donker te worden. Snel aftuigen..omkleden en naar huis.

Ik ben inmiddels zeker 1,5 uur aan het rijden en begeef me op een binnenweggetje ergens in de polder. Nog steeds onder de indruk van mijn prestatie wordt ik afgeleid door een vreemd geluid en tegelijkertijd overvalt me het gevoel dat ik achtervolgt wordt. Na een kwartier is dit gevoel nog steeds niet weg en ik besluit mijn auto langs de weg stil te zetten en uit te stappen. Het laatste wat ik me kon herinneren was dat er een groot ovaal voorwerp boven mijn auto zweefde. Om 1.30 uur s'nachts werd ik 400 meter verderop wakker in een weiland.
Thuis aangekomen wist ik me te herinneren dat ik op een soort onderzoekstafel lag met een aantal vreemde figuren om me heen.
Maar dat was niet het ergste.....waarschijnlijk door het magnetische veld van de UFO was alle informatie van de GPS en de Laptop gewist.
Nieuw wereldrecord naar de kloten.....bedankt E.T.

Echt gebeurt,kan het alleen niet bewijzen....echt waar!!!!!

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: fanatic quads + gaastra manics + IQs 3.7 t/m 5.3

Bericht door Windsurfer14 » zo apr 17, 2005 8:52 am

Ik was gister ook aan het varen op jaws wel te verstaan het waaide een lekkere 40 knopen dus had ik mijn 4 half maar opgetuigd 8) .
Toen ik al wat golfridjes had gemaakt er het was wel een beetje choppy met golven van 16 meter dacht ik was als je nou een vol over zo'n golf zou springen dus ik full speed (op mijn Gps zag ik dat ik zo'n 40 knopen voer)
met mijn 40 liter waveboard over zo'n golf toen ik op het op hoogste punt zat zetten ik een triple forward in.maar toen ik die triple forward gedraaid zat ik nog zo'n 15 meter boven de grond dus dacht wat als ik nou nog een super man kan doen dus ik die super gemaakt en ik lande hem ook nog nose first waardoor ik 3 meter onder water schoot.
Jammer was er niemand om dit te filmen. :cry: :cry: :cry: anders had ik als eerste een triple forward into superman gemaakt :cry: :cry: :cry:

Bigfoot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Bigfoot » zo apr 17, 2005 10:22 am

he windsurfer

goed man!!!!!! :lol:

Manfred
Wind Stoot 2005-2006
Zeilnummer: NED-1001
Teamrider: H2O ProjeX
Surf spul: Speed/Slalom/Wave met KA Race en Kaos
Contacteer:

Bericht door Manfred » zo apr 17, 2005 9:30 pm

Duidelijk dat er weer een tijdje niet veel gevaren is, heerlijk dit soort verhalen :lol:
Op naar de 60 knopen zou ik zeggen, hopen op de goede windrichting en dan het kanaal er naast maar eens opzoeken, mooi vlak!

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro, Fanatic skate 98, f2 wave, highwinds speedboard.

Bericht door To surf or not to surf » ma apr 18, 2005 10:25 am

Windsurfer14 schreef:Ik was gister ook aan het varen op jaws wel te verstaan het waaide een lekkere 40 knopen dus had ik mijn 4 half maar opgetuigd 8) .
Toen ik al wat golfridjes had gemaakt er het was wel een beetje choppy met golven van 16 meter dacht ik was als je nou een vol over zo'n golf zou springen dus ik full speed (op mijn Gps zag ik dat ik zo'n 40 knopen voer)
met mijn 40 liter waveboard over zo'n golf toen ik op het op hoogste punt zat zetten ik een triple forward in.maar toen ik die triple forward gedraaid zat ik nog zo'n 15 meter boven de grond dus dacht wat als ik nou nog een super man kan doen dus ik die super gemaakt en ik lande hem ook nog nose first waardoor ik 3 meter onder water schoot.
Jammer was er niemand om dit te filmen. :cry: :cry: :cry: anders had ik als eerste een triple forward into superman gemaakt :cry: :cry: :cry:
Ik lande laatst op jaws ook 3 meter onder water, alleen dat was na een double-pushloop into triple-forward-superman.....
Deed wel pijn aan mijn enkelbanden.... :roll:

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Windsurfer14 » ma apr 18, 2005 3:58 pm

heb je die op film staan :P :+ :roll: :wink:

Joost M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Maui Project 8,4"/ Fanatic Goya FW95 / Gaastra Manic-Poison-Echo

Bericht door Joost M » ma apr 18, 2005 6:16 pm

Bigfoot, dude!

Was jij die gast die harder dan die auto's over de afsluitdijk voer!!!

Petje af hoor!

Zag je mij nog over je heen loopen? Ik zette een stalled forward in, over de afsluitdijk. Doe 'k wel vaker met harde wind, overspringen -al dan niet met loop- van zoet naar zout (en weer terug).

Tjillll....

Melle
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja
Contacteer:

Bericht door Melle » ma apr 18, 2005 6:26 pm

he...

er probeert hier iemand een serieuse gebeurtenis te plaatsen. en wat gebeurd er? iedereen gaat er op anekdoteren, alsof het plankzeilen een nieuwe dimensie heeft gekregen.

bigfoot, gefeliciteerd...

echt dik respect. die spietdudes kunnen jou iniedergeval als voorbeeld gebruiken

Bigfoot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Bigfoot » ma apr 18, 2005 7:30 pm

Oh ja.....was ik nog vergeten te melden,
Mijn 'speciaal voor mij ontworpen zilverkleurige speed pak met bijpassende druppelvormige helm" is sinds die avond ook verdwenen.

Ik denk dat ZIJ die hebben meegenomen.

Melle
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja
Contacteer:

Bericht door Melle » ma apr 18, 2005 8:28 pm

ik hoorde daarnet dat de eerste onderwater flaka is gemaakt.

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Windsurfer14 » di apr 19, 2005 3:07 pm

Bigfoot schreef:Oh ja.....was ik nog vergeten te melden,
Mijn 'speciaal voor mij ontworpen zilverkleurige speed pak met bijpassende druppelvormige helm" is sinds die avond ook verdwenen.

Ik denk dat ZIJ die hebben meegenomen.
balen voor je :+ :P

Plaats reactie