Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Veluwe meer 2 en een halve week geleden

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
D-Y
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: VdB Slalom/ fanatic falcon 262 / Formula Warp 5,3 / Select 26 cm / Maui Slalom 32 cm

Veluwe meer 2 en een halve week geleden

Bericht door D-Y » za jun 24, 2006 12:03 pm

Tijdje terug ging ik met de flow en matchrace 8.0 het water op om lekker te cruissen. Het was een mooie warme dag met een zonnetje erbij en een redelijk briesje om lekker te kunnen planneren. Rustig aan de 8.0 opgetuigt en de flow klaargemaakt. Ik pak het spulletje op en loop richting het water. Op mijn weg richting het water merk ik dat ik de controlle over het spulletje verlies omdat mijn voorste voetband afscheurt. Opzich geen ramp natuurlijk, ik leg mijn board op de grond en ik vervolg mijn weg richting het water door het spulletje aan de mast mee te slepen. Eenmaal in het water bij horst, waar overigens een stukje van mijn vin was afgebroken toen ik deze (per ongeluk) over een steen sleepte, stapte ik op mijn board. Nee, het was niet echt stappen, het was een vlot sprongetje. Wat mij direct opviel, was dat toen ik op mijn board kwam, mijn achterste hak een kleine 2 cm in mijn board was verdwenen wegens het feit dat mijn board iets aan de poreuse kant is. Een gat en een scheur langs de rail waren het gevolg. Maar dit kon de pret natuurlijk niet drukken! Bij de eerste vlaag die ik pak schiet ik v°ƒÂ³°ƒÂ³r de wind om zo in plannee te komen. Dit lukt wel, maar door het ontbreken van de voorste voetband lukt het niet lekker om iets meer hoogte te lopen. Voor de wind is daarom ook de koers die ik blijf volgen. Na een halve minuut varen merk ik wel dat mijn board wat logger en zompig wordt. M°ƒÂ¡°ƒÂ¡r na een stevige vlaag voel ik het board weer versnellen en ik vervolg mijn avontuur richting de vaargeul. Plotseling hoor ik mijn zeil klapperen en tot mijn verbasing glijden langzaam mijn latten uit mijn zeil. Eerst de bovenste en dan langzaam aan naar beneden. Het plonzen van de latten in het water brengt een vrolijke glimlach op mijn gezicht. Het zeil was wel iets minder stabiel maar prima te varen. Ik kom de eerste oranje boei tegen en weet dat ik op de vaargeul ben aangekomen. Vrolijk dansen de golven tussen de boten en de springende dolfijnen. Toen uit het niets "BAF" een crash, even verdwijnt het licht uit mijn ogen en mijn longen drijgen zich te vullen met het stinkende water van het veluwe meer. Ik hoest en proest en zwem naar mijn setje. Wat is er nou gebeurt? Na 1 blik is het al duidelijk dat mijn pees van mijn platteau is gebroken en het onmogelijk is zeil en board te koppelen. Omdat ik natuurlijk met het mooie weer in mijn zwemboek was kreeg ik het vrij snel koud. Ik kan me alleen herinneren dat ik wakker werd verpakt in zilverfolie.

Wie-o-wie weet wat er die bewuste dag (06-06-'06) gebeurt is? Hoe ben ik bij de kant gekomen? En heeft iemand mijn setje toevallig gezien? De surfspullen hebben sterk emotionele waarde voor mij, de eerlijke vinder zal ik doormiddel van een zelfgeschreven pb hartelijk danken.

Bedankt voor jullie aandacht!

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » za jun 24, 2006 9:07 pm

schitterend.
Doet me een beetje denken aan de verhalen die "professor" hier ook altijd neerschreef :)

Keep it up !!!

T-o-M-M-i-E-J
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Exocet, F2, Gaastra, Select + Overig.

Bericht door T-o-M-M-i-E-J » zo jun 25, 2006 12:28 pm

Die waren inderdaad wel mooi, ook een heel topic over La Chouffe... :P

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » zo jun 25, 2006 4:36 pm

oh, waren dat jouw spullen. Ik heb ze voor een kleine 2000 Euro kunnen verpatsen aan een kleine driftige roodaangelopen mannetje met kleine hoorntjes op zijn kop. Was echt een mafkees, soort rare bokkepootjes had ie ook.

Ik heb ze eerlijk gevonden, vond ik eerlijk gezegd. Vier zeehonden hadden de spullen naar het strand geduwd. Ze konden er niets mee, of ik het asjeblieft van ze wilde overnemen. Dus ja, is goed zeg ik. Maar dan moet je wel even wat aluminium folie klaar leggen, zeiden ze toen, want er komt nog een wel een jongen in een zwembroek aan. Een paar lokale horst-kannibalen wilden eigenlijk de kookpot gebruiken om je op te warmen en waren al bezig met bomen kappen. Dat heb ik ze uit het hoofd kunnen praten maar de bomen zijn daar nu dus wel weg.

Mocht ik dat rooie mannetje nog tegenkomen, dan stuur ik hem wel even door.

Bigfoot
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Bigfoot » di aug 08, 2006 1:33 pm

Skep schreef:oh, waren dat jouw spullen. Ik heb ze voor een kleine 2000 Euro kunnen verpatsen aan een kleine driftige roodaangelopen mannetje met kleine hoorntjes op zijn kop. Was echt een mafkees, soort rare bokkepootjes had ie ook.

.
Goh.............dat die hans Kleingeld nog zoveel voor die spullen heeft willen betalen? :-? :evil:

Plaats reactie