Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

WindsurfRodeo op Fuerteventura

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie
Uluwatu
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JPFSW85 Alpha'07 4.7,5.4,6.2 F2Powerglide280 V8 8.5

WindsurfRodeo op Fuerteventura

Bericht door Uluwatu » di jun 26, 2007 2:19 pm

Ik ben net terug van een weekje windsurfen op Fuerteventura, Sotavento beach (Pro center 2 voor de kenners), schuin aflandige wind met een heerlijke relaxte brandinggolf.

Vreemde wind gehad, eerste 2 dagen gewoon geen wind! Om vervolgens een ultra-vlagerige 8 Bft. voor je kiezen te krijgen!

Ik stond op een 84l F2 Guerilla met een 3,5 Neil Pryde Zone, een groter zijl was geen optie omdat dat bij vlagen die door de 9 Bft. schoten niet te hanteren was. Maar omdat die wind telkens terugviel in de 4 °ƒÂ¡ 5 Bft. was het eigenlijk geen doen.

Maar goed je zit daar maar een weekje en wilt alles eruit halen, dus surf je door. Of surfen, het is meer ploeteren en vechten op die manier. Ga je net als een speer valt die druk weer weg en ga je in je balans-act om de boel overeind te houden en die neus niet op te laten loeven. Vervolgens beukt die wind er weer vol in en heb je al je adrenaline nodig om niet richting Afrika geslingerd te worden..

Het leek meer op Rodeorijden op een wilde stier dan op windsurfen. De volgende dag (mijn laatste) was het iets rustiger, rond de 7 maar bleek een van de spieren in mijn middel, de schuine buikspier, er de brui aan te geven, verrekt door het geworstel.

Zit nu weer thuis, gefrustreerd naar buiten te kijken hoe de wind op de bomen beukt, surfen is voorlopig geen optie met die pijnlijke blessure, niezen ook niet overigens ;)

De groeten,
Leo

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » di jun 26, 2007 2:49 pm

Ben jij dit?

http://www.stehsegelrevue.com/pod/20070604221600/

Maar wel waardeloos die vlagerige wind, maar daar staat deze spot ook om bekend. Waarom niet een auto huren en naar het noorden toe? Dikke golven maar wel veel minder wind, prima om te golf rijden.

Uluwatu
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JPFSW85 Alpha'07 4.7,5.4,6.2 F2Powerglide280 V8 8.5

Bericht door Uluwatu » do jun 28, 2007 12:15 pm

Nelis schreef:Ben jij dit?
Nee dat ben ik niet, ik zat er van 17 t/m 23 juni.

Ja die vlagerige wind was geen succes. Ik had voor 6 dagen surfmateriaal geboekt bij Egli Pro center, zou je dan materiaal mee kunnen nemen met een huur auto?

paddy o' denneboom
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: wave sjeit........
Contacteer:

Bericht door paddy o' denneboom » wo sep 12, 2007 1:34 pm

Daar trappen ze volgens mij niet in... Vorig jaar heb ik dat op Lanzarote ook geprobeerd!

Overigens vertrek ik eind september naar Fuerteventura..... Dat Sotovento ziet er uit als een speedspot... waar zijn de golven?!? Ik ben benieuwd naar die spot in het noorden... waar is dat dan en zit daar ook en verhuur centrum

grzzz paddy

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » za sep 15, 2007 2:48 pm

Volgens mij mag je spullen mee nemen naar een andere spot toe.

Plaats reactie