Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schaatsen of surfen

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
vichelli
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starb. Kombat-87, NP Zone/Alpha, ,tect.select

Schaatsen of surfen

Bericht door vichelli » za feb 28, 2009 8:26 am

De week voorafgaande aan 31 januari was een winterweekje dat twijfelde.
's Nachts kwam het kwik vaak nog wel redelijk onder nul, maar overdag was het nogal wisselend.
Omdat er voor die bewuste zaterdag toch best redelijk wind werd afgegeven (20 knp.) maakten Jason en ik toch plannen om te gaan surfen.
Voordat ik daadwerkelijk op pad kon moest ik eerst nog wel flink met de ijskrabber in de weer.
Rond half 10 reed ik thuis weg.
De thermometer op het dashboard gaf nul graden aan.
Vanwege de windrichting besloten we bij de steiger aan de dam te gaan staan.
Bij de Veerse dam stond een snijdend koude wind uit ONo, die dwars door mijn dikke jas en fleece trui heen ging.
Helaas was het nog niet meer dan 15 knp. dus besloten we eerst maar even koffie te drinken.
Na een half uurtje nog maar eens gemeten, 18 gemiddeld met vlagen van 22.
We keken elkaar aan en besloten om toch te gaan varen.
Tijdens het optuigen had ik al koude tengels. (en daar heb ik eigenlijk zelden last van)
Toen we met onze setjes naar het water liepen lag er op een plas water op het strandje nog een laag ijs van enkele centimeters maar wie A zegt moet ook B (rrrr) zeggen.
In totaal hebben we die dag ruim drie-en-een-half uur op het water gestaan toen we gingen aftuigen werd het al weer schemerig.
Afgezien van de 3 keer dat er weer gevoel in mijn handen kwam (normaal hoef je daar maar 1 x doorheen) heb ik een heerlijke dag gehad.
In het donker, met de verwarming op max. en met een heerlijk rozig gevoel reed ik weer naar huis.
Toen ik de volgende dag bij mijn schoonouders op de koffie ging hoorde ik dat een oom in de Biesbosch nog geschaatst had.
Welliswaar zou een wetsuit voor hem ook een uitkomst geweest zijn, want net toen hij ging stoppen was hij er tot aan zijn middel ingezakt.
Ook die kreeg het predikaat (prettig) gestoord.
Wel mooi, dat op hetzelfde moment de een gaat windsurfen en de ander zijn noren onderbindt voor een schaatstochtje.

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Re: Schaatsen of surfen

Bericht door Bartsurft » za feb 28, 2009 10:09 am

Mooi verhaal...
Ik heb jullie nog zien staan die bewuste dag toen ik over de Veersegatdam reed en dacht nog: 'die zijn gek.. :wink: '

vichelli
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starb. Kombat-87, NP Zone/Alpha, ,tect.select

Re: Schaatsen of surfen

Bericht door vichelli » za feb 28, 2009 10:48 am

Bartsurft schreef:Mooi verhaal...
Ik heb jullie nog zien staan die bewuste dag toen ik over de Veersegatdam reed en dacht nog: 'die zijn gek.. :wink: '
Laten we het op "prettig gestoord" houden

Plaats reactie