Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

backloops gedraaid!!!!

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

backloops gedraaid!!!!

Bericht door Ridge255 » zo aug 02, 2009 10:37 pm

Jawel ik ben sinds 4 sessies backlloops aan het proberen en op de 3de dag heeft een maatje van me deze gefilmd met een helmet cam 8)

De landing krijg ik nog niet helemaal voor elkaar, maar ik draai (de meeste) wel behoorlijk rond. Als ik niet goed genoeg over mijn schouder kijk dan kom ik tot ongeveer 3/4 en komt de wind op het laatst OP mijn zeil i.p.v. er onder en dan betekent dat dat je uit de lucht gedrukt wordt, maaarrr ook leuk :P

Ik denk dat ik aan het eind mijn benen meer moet strekken en dat ik meer achterover moet leunen... tips zijn welkom!!

zie filmpje van enkel een backloop hier:

langere film van dezelfde dag is:

Film van een week later met min of meer dezelfde omstandigheden en ook paar (vanwege een terrible koppijn) mindere pogingen, maar wel leuk:

Allen op de Slufter/ Maasvlakte 3de trap

Robert J
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: 4x4 Lodge
Surf spul: North Sails
Contacteer:

Re: backloops gedraaid!!!!

Bericht door Robert J » do aug 13, 2009 12:04 am

ziet er vet uit die filmpjes mooi beeld man die helm camera :devil:

Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Ridge255 » do aug 13, 2009 8:35 am

Dank!

wij vinden de kwaliteit wat minder (640 x480 en beeld was elke keer best donker en erg korrelig), maar de shots zijn wel cool..

Camera is 30-7 overleden, dus we zijn nu op zoek naar 1 met meer resolutie..

the stimorolman
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door the stimorolman » wo sep 23, 2009 3:08 pm

Ik heb je filmpje ff bekeken en inderdaad je stickt hem bijna op het filmpje!! :D

Als tip wil ik je wel meegeven:

Je springt nu (in dit filmpje) nog niet zo hoog en daarom is een redelijk snelle rotatie nodig maar als je dit (deze techniek) op een hogere golf gaat doen gaat het waarschijnlijk mis.
Je zal te ver doordraaien en om dit te voorkomen zul je dus je techniek moeten aan passen.

Probeer recht tegen de wind in omhoog te springen en kruip in je spullen (maak je dus klein....vergeet ik ook nog te vaak omdat ik dan zo hoog mogelijk wil komen en dus mijn benen krachtig strek) vlieg dus gecontroleerd recht omhoog en op het hoogste punt kijk je over je schouder (hierdoor open je het zeil automatisch iets en roteer je een halveslag). Als het goed is heb je nu geen voorwaardse snelheid meer en begin je met dalen....hou je zeil dicht en giek onder je oksel (trek je achterste been een beetje in) en ga recht met je neus het water in...strek dan je achterste been en open je zeil voor de laatste 1/4draai en je kan weer verder varen hahahaha :D

ik heb ook heel lang zomaar wat achterover gesprongen en altijd gedacht dat ik hem bijna maakte maar er later achter kwam dat ik hem nooit goed ging springen als ik niet mijn techniek ging aanpassen.

Het blijft een lastige move!!

Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Ridge255 » wo sep 23, 2009 7:03 pm

ah dat zijn de tips waar ik op zat te wachten, dank!!

Zal er zeker aan gaan werken! :devil:

Plaats reactie