Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Spullen kwijt :/

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
W1llem
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: 2 hele oude setjes...

Spullen kwijt :/

Bericht door W1llem » za okt 17, 2009 4:34 pm

Het was het begin van de vakantie.. Een dag met mooie wind.. kon niet beter dacht ik :)

Ik was zo snel mogelijk naar huis gegaan karretje opgetuigt en naar de mooie nel gefietst. Eenmaal daaraangekomen was de wind een beetje ingekakt (dacht ik) dus tuigde ik maar mijn 5.3 op. Eenmaal opgetuigt en wel was ik het water ingegaan. Wat een beetje lastiger was dan anders omdat het waterpeil heel laag stond en de gemalen ook. Wegkomen was een drama want ik starte vanaf een windluwte, er waren voor mij geen andere opstap plekken.
Eenmaal buiten heb ik 1 rakje van 10 seconden kunnen varen echt zwaaaaaaaaaar overpowert. toen lukte het me niet meer om terug te komen. + dat het nog steeds kouder werd.. ik heb geen goed pak en het had al 2 avonden gevroren dus was het water lekker koud + een snijdende wind. Uiteindelijk gestrand op een eilandje midden in heb ik heel even nagedacht over wat ik zou doen. Terugvaren was geen optie. Andere boot aan roepen? nope. Ik besloot om mijn spullen af te tuigen en terug te peddelen met mijn boardje. Ik had mijn spullen veilig neergelegt zodat ze niet wegkonden drijven of waaien. Toen ik terug ging peddelen voelde ik mijn voeten en handen echt niet meer. Zo koud heb ik het nog nooit gehad. Na ongeveer 15 minuten peddelen kwam ik doodop aan om mijn begin plek. Toen nog gewacht of de wind zou gaan liggen en ik terug zou kunnen varen maar dat gebeurde niet. Er kwam ook geen bootje aan dat ik kon aanroepen. Dus besloot ik naar huis te gaan en de volgende dag mijn spullen op te halen. want ze lagen toch wel veilig. -.-

Vandaag daar aangekomen vroeg in de ochtend. Zie ik dat het waterpeil een cm of 30-35 gestegen is. dus waren al mijn spulen weggedreven. Vaarwel spullen.. 1 Nieuwe mast van 150 euro. 1 2e hands zeil van 50 euro nieuwe mastverlenger + mastvoet van 80 euro :(

andreaszg
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Spullen kwijt :/

Bericht door andreaszg » do okt 22, 2009 9:40 am

dit is echt vervelend voor je man, was er niemand in de buurt voor de rest dan? geen andere surfers of zeilers?

misschien dat het net is afgezonken vlak bij waar je het hebt neergelegd maar ik denk dat je al goed gezocht hebt.

balen voor je :r

Plaats reactie