Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfer overleden op veluwemeer

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
JesseV
Deur-surfer
Deur-surfer

Windsurfer overleden op veluwemeer

Bericht door JesseV » di jun 14, 2011 1:59 pm

Wij vonden de man en alarmeerden het KNRM.

Laat dit a.j.b. een waarschuwing zijn voor alle watersporters!!

http://www.uwartikel.nl/sport-recreatie ... fer-vonden

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Windsurfer overleden op veluwemeer

Bericht door Huug » di jun 14, 2011 2:26 pm

JesseV schreef:Wij vonden de man en alarmeerden het KNRM.
Goed werk Jesse! De afloop is triest, maar jullie hebben gedaan wat menselijk maar mogelijk was. Het moet ongetwijfeld een aangrijpende ervaring zijn om iemand zo te vinden.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Windsurfer overleden op veluwemeer

Bericht door Nelis » di jun 14, 2011 2:45 pm

Goed dat jullie geholpen hebben! Chapeau! En heel attent om zo alles opzij te zetten om een vermiste surfer te gaan zoeken! Ik snap alleen de redactie niet van de krant dat er een conclusie aan moet zitten. Er is namelijk geen conclusie en met hartfalen (als dat de oorzaak al is geweest) in een individuele sport is het zoiezo lastig.

Conclusie had wellicht moeten zijn: SURF NOOIT ALLEEN! Maar dan nog, als ik het aan mn rikketik krijg op zee in het najaar met windje veel en mijn surfmaatje ziet het gebeuren dan zal het ook nog zeer lastig worden om mijn en zichzelf in veiligheid te brengen.

Conclusie:

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Neem waarschuwingen serieus! Deze man was op vakantie en had en was er niet op bedacht dat hij voor de laatste keer op zijn plank stapte.

Voor alle passagiers bij ons aan boord is dit een gebeurtenis geweest die ons altijd bij zal blijven. Tevens is het voor ons als fanatieke watersporters een levensles geweest die ons op de realiteit heeft gewezen en ons in de toekomst de ervaring geeft om soortgelijke gebeurtenissen nog beter aan te pakken.

Ik heb in mei van dit jaar mijn eerste windsurf set gekocht en ben begonnen aan mijn eerste seizoen als windsurfer. Je berijpt dat ik voortaan de nodige voorzichtigheid in acht zal nemen.

Aan alle (wind)surfers en watersporters:

Deze man is waarschijnlijk onwel geworden en direct met zijn hoofd onder water gekomen. Dat concludeer ik aan het feit dat hij zijn zonnebril nog op zijn neus had op het moment dat we de man aantroffen. Daarnaast denk ik dat een windsurfer altijd zijn best zal doen om bij zijn plank te blijven.
Sterkte hiermee!!

Plaats reactie