Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Amstelmeer 15 september board doormidden. nood

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie
Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Genoeg om met elke wind teknallen.surf gear voorbinnen water en zee

Bericht door Raymond D » za sep 15, 2012 10:53 pm

Vandaag heb ik me vriend .na 2,5 uur van het water gekregen.
Ik miste frank al een tijd ..wat bleek achteraf dat hij BIJ de eerst move al .
formula carbon wood door midden had gekatapult..

Hij heeft dus 1,5 uur afgedreven en zitten zwemmen met achterkant board en 8.5 meter zeil.
Zijn kind wat er ook was....die is op lutjesstrand gebleven en ik met de surfcamper rond het meer gereden.
Door sloten gezwommen om weer bij de dijk te komen..nergens was hij de zien.
Wel een surfer met race zeil.. tweemaal heen en weer.
Jongen met een neilpryde RS zeil. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Me vriend was dus vrij dicht in de buurt bij hem ..me vriend heeft erg zitten roepen om hulp.
Maar de bewuste surfer..heeft hem laten zitten.
tot twee maal toe.

Ik zelf die onraad had ivm de tijd dat hij weg was. en dus op zoek gegaan.
En mensen met en verre kijker benaderd.
Ben naar huisjes gegaan om te vragen of iemand een boot had.

uiteindelijk is hij met de boot opgehaald na 1,5 zwemmen. na 2,5 uur weer op de kant.
Dat hij terug was hoopte hij nog de bewuste surfer te spreken om hem een paar klappen te geven.
Als iemand in nood zit haal je hulp of help je zelf. maar je laat iemand net vechten voor ze leven.
Als iemand zwaait met de armen niet denken wat een aardig iemand he hij zwaait naar me .NEE HIJ HEEFT HULP NODIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen dus opgelet er zijn dus surfers die een ander laten zitten op het water op het amstelmeer.
DIE ER DUS SCHIJT AAN HEBBEN AAN DE ANDER !!!!!!!!

gister was een kitte surfer zijn board kwijt ..ook die man is laten barsten door twee helm surfers zwarte helm en een blauwe./ man is na uren van het water gekomen ik sprak hem vandaag.

Dit kan allemaal niet..of wil je zelf een keer verzuipen om te voelen wat het is. JA DENK !!!!!

Ik moest het even van me afschrijven ..ik heb het zelf een keer mee gemaakt en na 6 uur vechten voor je leven terwijl de ander denkt ach die red het wel SCHANDE SCHANDE.

Raymond

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Re: Amstelmeer 15 september board doormidden. nood

Bericht door Bartsurft » zo sep 16, 2012 9:54 am

Heftig verhaal! Gelukkig is het toch allemaal nog goed gekomen..

Bart-Jan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Goya quad 104 en 84 en Goya sails

Bericht door Bart-Jan » zo sep 16, 2012 10:13 am

Als iemand hulp nodig heeft, kan je dat tenminste aanbieden. In dit geval helpt een spellingscontrole al heel veel.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » zo sep 16, 2012 10:46 am

Klote verhaal, zeker niet bepaald netjes om iemand aan zn lot over te laten met kapotte spullen
Aan de andere kant begrijp ik de paniek niet helemaal. Het is nog warm en zo groot is het Amstelmeer ook weer niet, ook wel het eea gesloopt daar maar je hoeft er echt geen anderhalf uur over te doen om de dichtstbijzijnde kant te bereiken. Had ie zn zeil niet afgetuigd? Tegen de wind in aan het paddelen? Als de nood echt hoog is drop je je spullen toch.

Ta
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Kombat 96/ Neilpryde Combat 5.0 \nnn/

Bericht door Ta » zo sep 16, 2012 10:53 am

Nou idd, hoe heftig het verhaal misschien ook was.
Het wordt teniet gedaan door de ongelofelijk beroerde manier van schrijven.

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Puls Boards
Surf spul: Pulsboards

Bericht door Martijn K. » zo sep 16, 2012 12:05 pm

Inderdaad heel slecht dat de mensen niet helpen.. Wat betreft die kiter. Het zyn kiters, maar ook hun mag je best helpen, want een kiter die jou helpt is erg makkelijk..

Maar was je maat niet in staat om naar de kant te zwemmen? Hij lag zeker helemaal middenop.

Triest verhaal met goede afloop, maar het had ook anders kunnen aflopen..

tomahowk
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic, GA-sails

Bericht door tomahowk » zo sep 16, 2012 1:43 pm

Raymond D schreef: Dat hij terug was hoopte hij nog de bewuste surfer te spreken om hem een paar klappen te geven.
Misschien nog wel erger om met die insteek iemand te willen opzoeken/ontmoeten. Wat als de desbetreffende surfer het daadwerkelijk had gezien als zwaaien? Tegen de zon inkeek? Ergens anders naar zat te turen?

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo sep 16, 2012 4:19 pm

Hey Tokkie,

1 leer fatsoenlijk Nederlands schrijven.

2 ik kan je uit ervaring vertellen dat surfers behoorlijk dichtbij langs kunnen varen en je simpelweg niet zien. Als je op je board zit of staat zonder zeil ben je behoorlijk onzichtbaar ook al zwaai je.

3 hem meppen zal zeker niet helpen.

4 het is natuurlijk kut dat je zo'n situatie komt maar dat kan gebeuren. En als het echt zo erg was had hij zijn zeil wel afgekoppeld of losgelaten en gaan peddelen. Shit happens! Maar Reageer niet af op een ander!

Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Raymond D » zo sep 16, 2012 4:58 pm

Bedankt voor de reakties die echt betrokken zijn. en weten wat het is in de nood zitten.
Dat zijn ook echt de goede.!!!

(Zijn er die nog wat vragen hebben.. zo als was er zon...of peddelen zonder board :-? .....of je surft zo langs iemand en je ziet hem niet :roll:
Nou..hoop toch niet dat iemand zo surft dat hij zo over je heen.........surft
(wil) er iemand mij hulp bij het schrijven willen geven..ik sta er voor open!) of gaat het enkel om even ..tezeggen dat kan ik beter. 8)

Gelukking is alles goed afgelopen en de hulp dan de mannen van de boot was geweldig.
Ik wil hun erg danken voor hun snelle hulp..en dat door Oudjes geregeld.!!!

**carlos**
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket, Fanatic Shark, NeilPryde, Gaastra

Bericht door **carlos** » zo sep 16, 2012 7:43 pm

Paar weken geleden ook zoiets gehad, zie:
Zondag 26 augustus Amstelmeer
Moet geen gewoonte worden.
@ diegene die het verhaal zo afzeikt, we hebben niet allemaal HBO, bovendien is het verhaal met emotie geschreven wat zeer begrijpelijk is.
Getuigd niet van enige empathie en saamhorigheid waar de meeste surfers zo prat op gaan.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo sep 16, 2012 8:09 pm

Sinds wanneer heb je daar HBO voor nodig? En ik vind de situatie nog steeds onduidelijk. Zoals al gezegd je moet niet te ver weg zijn anders zie je het gewoonweg niet. Om dan maar beschuldigingen te gaan roepen vind ik ook niet netjes. Daarnaast lijkt "levens bedreigend" mij sterk overdreven. Zolang je drijft op een meer met deze temp moet er heel wat gebeuren wil het echt fout gaan. Ik denk gewoon dat de soep niet zo heet geserveerd wordt (of begrijpen de niet HBO'ers dat niet???).

**carlos**
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door **carlos** » zo sep 16, 2012 8:17 pm

iSonic schreef:Sinds wanneer heb je daar HBO voor nodig? ...........(of begrijpen de niet HBO'ers dat niet???).
I rest my case.

Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Raymond D » zo sep 16, 2012 9:25 pm

Lees mijn stuk maar eens wat ik bij bijzondere ervaringen hebt geschreven.
Dan heb ik het nog niet over 15 revalidatie na herseninfarct wat ik helaas hebt gehad. geeft nie jo...
Jammer dat het toch niet nog ernstiger is geweest..was je echt bevrijd geweest van een slechte schrijver.

En (klappen) uitdelen...ik kan niet beoordelen wat hij daar mee maakte.
Enkel had ik vrezelijk de zenuwen.. en daar had ik redenen voor.
ivm mijn eigen ervarigen..
Goeloe lha lan nou nounoe na alla alla alla. paha paha paha,, god wat begin ik vreemd teschreven zeg.
Zelfs (honden) kunnen het niet meer lezen.

Maar goed een dooie uit het water halen is voor sommige minder erg. nood is nood !! of niet.
Ik werd er destijds niet zo blij van... toch raar gezicht hoor doen ze met zo'n haak.

Maar goed wie mij dus niet aanstaat ga lekker met een grote boog om me heen..ik mis je niet.
Ik ben al gewend dat niemand je help..dat uit me ervaring op zee!!!!

Of kom een praatje maken..als je me ziet en gezellig koffie. het is maar hoe je het wil hebben.
En inderdaad de soep word niet zo heet gegeten als hij opgedient word..klopt :)

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 17, 2012 9:14 am

Raymond D schreef:Hij heeft dus 1,5 uur afgedreven en zitten zwemmen met achterkant board en 8.5 meter zeil.
Dat is best heftig, maar ook een pietsie eigenwijs. Je kan in zo'n situatie natuurlijk ook je 8.5 losmaken en met een halve plank naar de lage wal drijven, dat gaat toch een streepje vlotter.
Windsurfen is een kwestie van onthechten, als je meer aan je tuigage hecht dan aan je gezondheid heb je m.i. niet de juiste prioriteiten.
De surfende voorbijganger wordt ws. deze week ook niet "redder van de week" maar met of zonder hulp van buitenaf: wie zichzelf bewaart, bewaart geen rotte appel.

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » ma sep 17, 2012 10:24 am

Topic vol tips voor materiaalbreuk op het water:

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... riaalbreuk

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft Wave 83 + Haka ST 98 / Starboard Futura 101+122 / Ezzy Elite & Lion

Bericht door edwingr » ma sep 17, 2012 10:49 am

De nadruk komt inmiddels misschien wat erg op de taalfouten te liggen, maar het is natuurlijk vooral die opmerking over "een paar klappen geven" waarmee je je bericht een nogal rottige toon meegeeft. Want net zo goed als er gevraagd wordt om een beetje inlevingsvermogen in jouw situatie, zijn er voor ons (lezers) ook allerlei redenen te bedenken waarom die andere surfer jouw maatje over het hoofd gezien zou kunnen hebben (wie weet was 'ie wel gewoon slechtziend ?)

Bovendien begrijp ik uit je verhaal je maatje tijdens zijn "gevecht voor zijn leven" ook nog zijn tuigage aan het meesjouwen was ?

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » ma sep 17, 2012 12:32 pm

Sterk verhaal... van het midden naar de kant is op het Amstelmeer max. 1 km.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 17, 2012 12:52 pm

EdwinR schreef:Sterk verhaal... van het midden naar de kant is op het Amstelmeer max. 1 km.
Da's met een 8,5 achter je aan en tegen de wind in natuurlijk wel een p* eind.

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma sep 17, 2012 1:15 pm

Gisteren zelfde soort verhaal van Wolgang Drachner (GER-3333) gehoord, die was op Domburg bezig vorige week. Breekt zijn mast... En niemand die stopt om te helpen of vragen of het lukt!

Het moet inderdaad niet de norm gaan worden dat we elkaar niet meer gaan helpen.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 17, 2012 1:28 pm

Surfrider schreef:Het moet inderdaad niet de norm gaan worden dat we elkaar niet meer gaan helpen.
Beter van niet :) maar dat laat onverlet dat je ook je eigen broek op moet kunnen halen.
En als we toch gaan haten op omstanders: was het niet slimmer geweest als de topicstarter was uitgevaren en de plas downwind had verkend op zoek naar zijn verloren maatje.
Ik heb vorig jaar nog de halve Grevelingen op een freestyle boardje afgezocht naar mijn maatje (en zoon) die uiteindelijk in het kommetje iemand de beachstart aan het leren was 8)
We moeten er ook niet op uitkomen dat "het" altijd de schud/fout/nalatigheid is van de toevallige passant.

Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Raymond D » ma sep 17, 2012 5:49 pm

Huug schreef:
EdwinR schreef:Sterk verhaal... van het midden naar de kant is op het Amstelmeer max. 1 km.
Da's met een 8,5 achter je aan en tegen de wind in natuurlijk wel een p* eind.
Hij zelf maakt er ook niet zo groot punt van. ja boos was hij en blij tegelijk.
Hij zij ook tegen mij ik wist gewoon dat er hulp zou komen.
Dat is toch een goed gevoel waar je mee zwemt naar een boei.

Maar hij begreep er geen bal van waarom die surfer niet naar hem toe kwam.
En ,,paar klappen geven..ach is meer emotie taal ,praktijk is anders.
En ja ..ik neem toch aan dat de surfer inderdaad slechtziens is..!?
Je kunt het pas inderdaad pas echt weten als je de surfer spreek.
Zou hij dan bv zeggen ..wat ik niet denk hoor maar van ..je redt je kont maar...zal toch niet?
Nou dan is er altijd nog tijd om de bewuste surfer ..wat meer bewust te maken van..oorzaak en eventueel de nare gevolgen...
Maar ja volgens mij heb ik meer in angst gezeten als hij???
Bij mij ging alles door me hoofd dat ik hem de hele tijd niet kon vinden.
Ik dacht aan meerder scenario's.
Nu zat me maat wel in een klote hoek van het meer het breedste gedeelte.
Met zwemmen zag ik hem geen meter vooruit zien komen later met de vere kijker.

En spullen weg gooien ..had hij wel gedaan als ....(.)....hij heeft dat op zee ook een keer gedaan.
Alles was hij toen kwijt. Egmond begonnen en Hargen aan zee..weer aan de kust gekomen..wel aardig onderkoelt.
Dus hij is best wel wat gewend.
Hij was iedergeval wel heel blij dat de boot aan kwam !!

Ik had dit alles ook niet kunnen schrijven..maar ja wat leren we er met ze alle dan van ?????

We zijn toch allemaal surf maatjes als het zo uitkomt.
Ik vind het over het algemeen pretig volk.
Ik merk iedergeval als iemand een mooie actie maakt en ik heb het gezien dan is de kick compleet.
En drempel met contact maken is zeer laag. dat merk je hier al.

Mvg Ray

Zodiax
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Zodiax » ma sep 17, 2012 6:27 pm

IK begrijp de reactie wel, eerst ongerust, dan hoor je dat er een surfer langs is gevaren zonder te helpen, dan snap ik ook wel dat je kwaad wordt.

Maar het verschil zit hem nou net in dat je niet de andere kant van het verhaal weet, daar gaat het vaker fout, niet alleen bij windsurfen, maar ook in het algemeen bij het leven, men trekt te snel conclusies en daardoor komen er misverstanden.

Laatst las ik eens kitesurf forum door, was geloof ik op de brouwersdam een kitesurfer tegen geparkeerde auto aan geslagen na controle verloren te hebben over de kite.
Terwijl meneer bloedend tegen de gedeukte auto aanligt stormt er een Windsurfer op hem af die door zijn dak gaat, zit te schelden en te dreigen.
Het kwam bijna op een handgemeen met omstanders die het niet snapten dat die windsurfer die gewonde man zo aanviel verbaal.

Wat blijkt later, nadat de man tot rust is gekomen en met een andere kitesurfer had gepraat was dat de man al vaak genoeg had gezien hoe kitesurfers gevaarlijke capriolen uithalen, en dat dit keer die kitesurfen bijna tegen zijn kleine dochter smakte.
Dan schrik je flink als vader en kan ik begrijpen dat je even wat buiten zinnen bent, zo'n verhaal heeft natuurlijk ook 2 kanten, omstanders denken dat die windsurfer geschift is om zo te keer te gaan, maar aan de andere kant is het ook wel een beetje begrijpelijk dat die windsurfer opgefokt was.
Hij zat er al aan te denken om zijn kinderen niet meer mee te nemen vanwege de kitesurfers.

Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Raymond D » ma sep 17, 2012 7:41 pm

Huug schreef:
Surfrider schreef:Het moet inderdaad niet de norm gaan worden dat we elkaar niet meer gaan helpen.
Beter van niet :) maar dat laat onverlet dat je ook je eigen broek op moet kunnen halen.
En als we toch gaan haten op omstanders: was het niet slimmer geweest als de topicstarter was uitgevaren en de plas downwind had verkend op zoek naar zijn verloren maatje.
Ik heb vorig jaar nog de halve Grevelingen op een freestyle boardje afgezocht naar mijn maatje (en zoon) die uiteindelijk in het kommetje iemand de beachstart aan het leren was 8)
We moeten er ook niet op uitkomen dat "het" altijd de schud/fout/nalatigheid is van de toevallige passant.
Nou Frank had ze formula board...en ik net isonic..met 8m..
Ik bakte er niet wel van ..kwam niet erg ver vooruit :roll: . en gezien mijn conditie..zou dat ook niets uitgehaald hebben.
Nee dan moet ik toch goed getrainde surfers er bij hebben..
Viel niet mee die hoek waar hij zat..was ook alleen dat de bewuste surfer daar ook vaarde zag verder niemand daar.
Het is juist dat frank mij helpt weer te durven surfen. na 15 jaar ........me verhaal..
Heb wel sterke oude verhalen maar dat was vroeger.. ben nu 48 en heb de conditie als een lamme koe.
in me hoofd wil alles nog wel. :D
Gelukkig had ik met allemacht toch het één en ander geregeld .
En was er geen boot man geweest .had ik gewoon een boot gepakt ..dat noemen ze noodweer geloof ik.
Al o wel ik ook geen vere kijker had en die mensen al daar wel.!!!

Zat al te denken als me surf kar klaar is opblaas boot op het dak met motor mee.
Zo ding kost ook niet zo veel tweedehands. en als er nood is.......

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » ma sep 17, 2012 8:51 pm

Is er een reddingsboot dichtbij die watersporters in nood kan helpen?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan het surfcenter van Nick.
Komt er bijvoorbeeld een boot van de KNRM op het Amstelmeer?
In mijn beleving niet. Zelf vaar ik om die reden graag op het Markermeer.
Niet omdat ik graag de blitz wil uithangen, om met de boot van de KNRM aan land te worden gebracht, maar ik vind het wel prettig dat deze mensen altijd aanwezig zijn op het water.
Dit is ook een van de reden dat veel surfers bang zijn om naar het Amstelmeer te gaan.
Maar misschien een optie om een motorboot bij Nick neer te leggen voor dit soort zaken.
Ik denk dat er vast wel donaties gedaan worden voor de aanschaf. (Surfcenter Kater, opbrengst van de parkeergelden, surfvereniging Lutje.... of particuliere giften).

**carlos**
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door **carlos** » ma sep 17, 2012 9:41 pm

Vaart een bootje van W.V. Amstelmeer.

DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Bericht door DouweM » do sep 20, 2012 9:12 pm

**carlos** schreef:Vaart een bootje van W.V. Amstelmeer.
Deze nog nooit gezien en vaar hier toch al wel een aantal jaartjes :wink: . Blijft natuurlijk gewoon raar dat er niemand bij deze persoon is wezen kijken. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste van het verhaal.

WilcovanderMei
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP australia wave 84 , hi fly matrix, NS ego, gaastra

Bericht door WilcovanderMei » zo dec 16, 2012 1:14 pm

Ook nog nooit gezien! Maar maakt verder niet uit.

Waarschijnlijk is het de surfer niet opgevallen(ik kijk ook geen 500 meter naast me of iemand zijn plank kapot heeft!)
Het is kut! Maar niks aan tedoen.

**carlos**
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door **carlos** » zo dec 16, 2012 4:39 pm

douwe meijer schreef:
**carlos** schreef:Vaart een bootje van W.V. Amstelmeer.
Deze nog nooit gezien en vaar hier toch al wel een aantal jaartjes :wink: . Blijft natuurlijk gewoon raar dat er niemand bij deze persoon is wezen kijken. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste van het verhaal.
Afbeelding

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » ma dec 17, 2012 8:45 am

WilcovanderMei schreef:Ook nog nooit gezien! Maar maakt verder niet uit.

Waarschijnlijk is het de surfer niet opgevallen(ik kijk ook geen 500 meter naast me of iemand zijn plank kapot heeft!)
Het is kut! Maar niks aan tedoen.
500m is een beetje ver, maar als er iemand in het water ligt te spartelen kijk ik altijd even of hij/zij hulp nodig heeft. Meestal zwaaien ze wel en dan weet je eigelijk al genoeg ook van 500m.

Raymond D
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Raymond D » ma dec 17, 2012 7:00 pm

Maakt verder niet meer uit ..zal wel zo zijn niet gezien..wel opmerkzaam nog even gevraagd was hoogstens 15 Meter afstand tot twee maal toe hevig schreeuwen en zwaaien met twee handen.
Maar goed zijn ook surfers die behoorlijk slecht zien..en soms geen contact lenzen in hebben of bril of hoe zeg je dat.
Er zijn dus inderdaad meer dingen mogelijk waarom iemand niets ziet.

Maar ook dat zie bv mijn ervaring op zee iemand je gewoon in je sopgaar laat zitten.
je red je reet maar. maar 99 % help.! of minder ?

Plaats reactie