Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Stuiterende surfgear op de a67 gesingnaleerd...

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
airX
Freeride pro
Freeride pro

Stuiterende surfgear op de a67 gesingnaleerd...

Bericht door airX » zo aug 14, 2005 1:36 pm

Na een het openen van een topic over de snelheid waarmee je veilig je spullen kon vervoeren op het dak van de auto dacht ik klaar te zijn voor mn eerste vakantie alleen (nouja + vriendin) naar het gardameer... Helaas kwam ik bedrogen uit, hoe ironisch... ik vertel:

Vannacht om 4 uur vertrokken van huis. Auto vol, spullen op het dak. Ik had mn hypersonic in boardbag op het dak. Tevens een streamlinebag van NP met 4 zeilen, 4 masten, 3 gieken en wat overig gerij. Een behoorlijke bag dus...

Na de verhalen op het forum over de snelheid met surfspullen op het dak had ik besloten het rustig aan te doen. Para als ik ben check ik bij de 2 opvolgende tankstations of alles nog goed vastzit alvorens ik duitsland in rijd. Na Eindhoven ga ik richting Venlo op een Pikke donker stuk snelweg, het valt werkelijk met bakken uit de lucht. Ik zag geen reet. Met een snelheid van 120 km/u cruise ik lekker richting Torbole.... tot zover allemaal prima.

Op een gegeven moment hoor ik POK. Alarmlichten aan en vol in de ankers de vluchtstrook op. Mijn vriendin schreeuwt terwijl ze uitstapt dat alles (!!) van het dak is.

Stel je dus voor. Het is pikke donker en valt met bakken uit de lucht. Je weet niet waar je spullen terecht zijn gekomen. Andere auto's razen voorbij en seinen. Tsja daar sta je dan. Lekker begin van de vakantie!

Ik loop in t-shirt over de vluchtstrook maar kan niets vinden omdat ik gewoonweg niets zie in het donker. Vervolgens keer ik terug naar de auto en probeert mn vriendin het. 200m verderop ligt het hele pakket (hyper + bag nog vastgebonden op de dragers) in de middenberm van de snelweg. Op haar weg terug trekt ze een sprintje en komt in aanraking met een hectometerpaaltje :roll: . Resultaat: een doorweekte vriendin met spetters modder op haar gezicht en een bruine trui. Toch is ze dolenthosiast dat ze de spullen heeft gevonden 8) . Ik besluit de snelweg over te steken en sleep het hele pakket terug naar de auto.

Ik verwachtte een ravage aan te treffen. Wonder boven wonder heeft alleen mn hyper een barst in de achterzijde. Op datzelfde moment arriveren mn ouders welke ik had gebeld. We pakken de bag uit en stouwen de auto vol. Een uur of anderhalf later staan we gewoon weer thuis op de oprit...

Wat blijkt achteraf; de drager is gewoon doorgebroken! bezweken onder het gewicht van waarschijnlijk de natgeregende streamlinebag waardoor alles is gaan vliegen. Gelukkig op een prima plaats terecht gekomen en weinig schade aan de spullen. Geluk bij een ongeluk.

Vannacht volgt poging twee... ditmaal zonder surfspullen. Ik huur daar wel, heb ik iig geen zorgen over eventuele vliegende delen :roll: ... wish me luck

M1ch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: AHD Maui Force, Mistral MTX, Starboard Formula & NS/Gaastra-zeilen

Bericht door M1ch » zo aug 14, 2005 1:51 pm

jezussss, voor dat soort dingen ben ik ook altijd bang... maar goede kwaliteit dakdragers moeten toch wel flink wat kilo's kunnen hebben!! Waren ze oud of van een b-merk?

sterkte met poging 2, maar dat moet lukken zonder gear op t dak 8) fijne vakantie!

T-o-M-M-i-E-J
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Exocet, F2, Gaastra, Select + Overig.

Bericht door T-o-M-M-i-E-J » zo aug 14, 2005 1:52 pm

Man dat is een kutbegin van je vakantie! :( Ik was er toch ook steeds voor op mn hoede tijdens mijn vakantie, gelukkig ik geen problemen gehad...

Balen van je Hyper. maar toch geluk dat het daarbij is gebleven... :o

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » zo aug 14, 2005 5:27 pm

ik heb dit verhaal toch wel even twee keer gelezen, wat een geluk dat het rustig was op de snelweg!!! Stel je voor dat het op je achterligger was gekomen... In ieder geval mooi dat het nog redelijk goed is afgelopen, en heel veel plezier op vakantie. Laten we hopen dat je het ergste hebt gehad.

Sebastiaan Mulder
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: NoveNove StyleWave99 // JP Single Thruster 82 // Challengersails 4.0 - 7.8
Contacteer:

Bericht door Sebastiaan Mulder » zo aug 14, 2005 10:14 pm

ik heb ook jaren met een imperial gereden, maar de ene en de andere imperial scheelt nogal eens wat.

Wel flink balen zeg. Gelukkig is de schade alleen maar materieel en kun je dus nog op vakantie.

Succes.

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » zo aug 14, 2005 11:29 pm

Zo das wel effe schrikken !
Al met al is het gelukkig nog goed afgelopen.
Ik kan me voorstellen dat je het even hebt gehad met een imperiaal op je dak.
Een fijne vakantie voor morgen.

Xantos
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Xantos » ma aug 15, 2005 9:00 am

Shit man... Je hebt echt geluk gehad. Begrijp je nu mijn reactie in je vorige topic? Wel typisch.. Maak je een topic aan met een vraag over hoe hard je kunt rijden en dan gebeurt er dit.. :( :(

Wij vertrekken a.s. Vrijdag naar Torbole. Ik heb besloten om °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n board thuis te laten. Dat had ik trouwens al bedacht voordat ik jouw verhaal las. Misschien zien we elkaar nog...
Laatst gewijzigd door Xantos op ma aug 15, 2005 12:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma aug 15, 2005 9:09 am

Dat is echt balen...
Mijn spullen gaan altijd in de auto, op de boards na dan.
Ik gebruik de standaard dragers van Halfords, deze doen het ook goed op hogere snelheden.

Iig nog veel plezier en meer geluk met de rest van je vakantie :D

northsearipper
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door northsearipper » za aug 27, 2005 11:29 am

Tip:
Spanbandje door de auto heen trekken en je raakt je spullen nooit kwijt.
Doe het al jaren zo en nog nooit echt problemen meegehad

DD
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: formula, freestyle, wave zie
Contacteer:

Bericht door DD » ma sep 19, 2005 7:00 pm

wij hebben ook met 140 door duitsland gereden met alle zooi op het dak (2 planken, 1 in boardbag en buis met alle zeilen, masten enz) terwijl het zijkte van de regen. er stond egt een half meer in de boardbag en die zal dus best zwaar zijn geweest dus het had ons ook best kunne gebeuren. t zet je wel aant denke dat soort dinge...

Plaats reactie