Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Grootste miskoop

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Chilling Surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: AHD / Neilpryde / MFC
Contacteer:

Bericht door Chilling Surfer » vr mar 03, 2006 5:00 pm

Gaus schreef:Maar op deze manier leer je wel veel
Tja... Als je het eenmaal onder de knie hebt. Gaat het dan wel harder, als je 't mij vraagt.

Maar je kan met bijna elk zeil wel beginnen! Het zit 'm in de maat.

Of heeft iemand is een andere mening over?? :-? :roll:

daantjuh
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: zie profiel

Bericht door daantjuh » vr mar 03, 2006 5:13 pm

nou ik zou niet met een zwaar camberzeil beginne :P :lol:

twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: ouwe zooi, gestopt met windsurfen in Nl

Bericht door twalis » zo mar 05, 2006 1:53 pm

Mijn grootste miskoop ondanks het feit dat ik het merk een warm hart toe draag: een naish lava 8.3m2 uit 1999.
Het zeil was super volgens de testen, maar wat een drama op het water.
Als je in de vaargeul viel dan verzoop je zowat zoveel water liep er in de mastslurf.
Daarnaast was het zeil zeer drukpunt onstabiel, als je maar iets aan de trim veranderde dan veranderde het vaargedrag van het zeil.
Snel ingeruild tegen een Np v8.

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Pro-Intro windsurfschool
Contacteer:

Bericht door Jip » vr jul 07, 2006 9:21 pm

Ergste miskoop-

Tijd terug, beschadigde tabou 3d style met oog op maken en freestylen.. wondje s op de neus en 1 kleine dek schade..

bleek na openmaken dek een gat ter groote van een beker van dek tot bodem in te zitten.. 100 euro reparatie kosten..
Maar wel topboard nu)ondanks dat ie onderhand lek is..

Beste koop, naish wave comp 2002, in 2004 gekocht voor 350 euries, zat geen krasje op. nu nog steeds top conditie

Jip

Rocketeer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: TABOU ROCKET 69LTD / JP FWS84 Zeilen: Cosmic 8,0 & 7,0 Jet 5,9 Alpha 5,4 Zone 5,0 en 4,4
Contacteer:

Bericht door Rocketeer » do aug 10, 2006 11:55 am

dit Speed zeil van ter heege maatje 5,0 is mijn grootste miskoop geweest

dit zeil was eigenlijk veel te extreem voor mij.
zeer nerveus en zeer moeilijk om de juiste invalshoek te vinden bij het aanplaneren
maar als ie dan ook ging........ ging ik als een kogel.
echter......... de mastvoet van mijn Tiga 2.60 slalom kon niet ver genoeg naar achteren voor een optimale trim. ik heb er dus nooit echt lekker mee gevaren .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Pro-Intro windsurfschool
Contacteer:

Bericht door Jip » do aug 10, 2006 6:31 pm

Nieuwe beste koop.

Als nieuw uitziende Fanatic skate 110 2005 voor 540 euries...

Jip

NED-873
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NED-873 » vr aug 11, 2006 12:12 am

Miskopen: ik kan er wel enkele bedenken.

F2 Sputnik 290. Gekocht als low-wind board. Nou...... dus niet: door de extreme (mislukte) no-nose shape komt ie pas bij 5 beaufort op gang. En dan is het board weer veel te groot. Elk windgat duikt ie in. Bijna elke vlaag een catapult. Goh wat heb ik dat board vervloekt.

Up 5.7: volgens Van den Berg ging dat prima met mijn Alu North mastje. Nou...... dus niet: op de harde manier het verschil tussen flex top en constant curve geleerd.

Simmer Cyberrace 8.3 (zo eentje met een dunne topverlenger). Zeil is niet op te tuigen zonder dat de cambers eraf ploppen. Vrijwel nooit mee gevaren omdat topverlenger elke keer kapot ging.

Maar dit is allemaal al weer enkele jaren geleden. Les die ik ervan heb geleerd: 1. geen spullen die de grenzen van nieuwe ontwikkelingen overschrijden. 2. Eerst testen, dan kopen!

Jep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: 2 tencate deuren tot 1tje geknutseld, 2 North pseudo-camber zeilen (krijgertjes)

Bericht door Jep » zo aug 13, 2006 7:08 am

Grootste miskoop was een fietskarretje om eens een kast ofzo te vervoeren.. Kreeg er namelijk een plank plus zeilen bij en die kostte me zee°ƒÂ«n van tijd en spierpijn in m'n hele lijf.
En nat dat ik ervan werd! :9~

G-Rider
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard S-type 104 en Futura 133/Neilpryde Saber en V8/Severne Overdrive /Select

Bericht door G-Rider » zo aug 13, 2006 10:32 am

Mijn grootste miskoop achteraf was de
Arrows WB racing 8.4.
Wat een zwaar zeil was dat. Eenmaal in het water kreeg je hem er nauwelijks uit.

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 & , Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force, Alpha's & Combat, MauiSails Gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime » do aug 17, 2006 1:01 pm

Stuk of 3.

Als eerste een knalgele Klepper 285. Vaarde als de brandweer (ondanks de gele kleur). 8) Maar de kwaliteit was zo slecht. De naden sprongen open, de skeg kon je met kast en al zeker 5 cm heen en weer bewegen. :x Heb er 3 in 1 jaar gehad (alles garantie en klepper failiet).

Toen werd het een Fanatic BOA. Vaarde ook weer helemaal super de lekker. :D Ook wat meer op zee. Maar weer problemen met de kwaliteit. :x
Er zaten stringers in die onder de voetpad liepen. Tenminste tot maat 42, ik stond met mijn hielen net buiten de stringer en scheurde het dek ter plaatse. Ook weer 2 van gehad (alles garantie).

Later nog een keer een AHD 255 wave. Tja als ie vaarde was ie wel leuk, maar 76 liter en 53cm breed, met mijn 83 kilo toch wat aan de kleine kant. :cry:
Als je door de branding golf even in de 'parkeer' stand werd gezet, zonk je meteen een meter de diepte in. :-? Kon gelukkig nog ruilen voor een AHD 260 wave. (nu heb ik nog even 2 seconden voordat ie begint met zinken. :razz: )

Oja, nog een nummertje 4:
Een north zeta 4,7. Onverwoestbaar perfect zeil, maar niet voor mij. Vaargevoel en handling was een wereld van verschil met de Neil Prydes die ik had, ik vaarde er gewoon niet lekker mee. Dus maar weer door verkocht.

DD
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: formula, freestyle, wave zie
Contacteer:

Bericht door DD » di aug 22, 2006 12:07 pm

mastvoet van surfcenter-brouwersdam

in september dit jaar mastvoetje gekocht bij surfcenter-brouwersdam, niet met een rubber joint maar met met een zo een koppeling met 2 scharnierpunten (hoe noem je zo iets??) waardoor de mastvoet in alle richtingen kan bewegen.
(zal proberen een foto te posten)

na een half jaar was ik met aflandige wind aan het surfen op het ijsselmeer toen mn mastvoet plotseling brak. gelukkig was ik net weer een paar baantjes upwind aan het gaan met de formula, daardoor kon ik nog net staan. wat bleek?? de pin van de mastvoet zit vast met een m8 slotboutje, en deze was doormidden.
mn broer had een paar weken voor dit gebeurde de zelfde mastvoet gekocht, en wat blijkt? na <10 keer varen is de zelfde schroef zo'n 5 graden gebogen, en ook hard op weg kapot te gaan.

dus: koop niet deze mastvoet bij zeil en surfcenter brouwersdam, en wie er al een heeft, controleer voor je gaat varen of de schroef niet gebogen is!!!

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » di aug 22, 2006 6:42 pm

Mijn grootste miskoop was een spik splinter nieuwe HI FLY FREE 262, gekocht in 2003 maar weer weggedaan na 1 seizoen.
Wat gebeurde er; de voetbanden schoten er bij het minste of geringste uit de pluggen met schroeven zeg maar en de mast rail pleurde er ook uit bij toeren.
En wat zei de surfshop; Jij bent te ruig met je board, nou weet ik niet wat ruig is met een board, maar als je alleen op en neer gaat, gijpt, en een paar sprongtjes maakt op het IJsselmeer dan weet ik het ook niet meer!!
Laatst gewijzigd door Marco op ma okt 06, 2008 10:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

djekos
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Thommen Protex 155 liter, Simmer Style ZeroFive zeil 5.9, de rest weet effe niet :$
Contacteer:

Bericht door djekos » wo aug 23, 2006 8:17 pm

me xbox 360 speel er veeste weinig op. van me surfspullen weet ik het nog niet aangezien ik net ben begonnen met een curcus sinds maandag en me eigen zetje nog niet heb kunnen testen miss komt daar zondag/maandag verandering in.

martijnzx9r
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 stoke, np search 4.7 np nr 5.4 np supernova 6.0 np expression 6.9

Bericht door martijnzx9r » za sep 30, 2006 10:36 pm

heb ooit (lang geleden) een northsails spectro 5.5 gekocht, in die tijd voer je dat ding als een 4.5. echt balen voor dat geld. ik heb nu alles van np. doet het een stuk beter 8)

Roelof Gunnink
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: hifly, fanatic, arrows, gaastra

Bericht door Roelof Gunnink » zo okt 01, 2006 7:46 pm

marko schreef:Mijn grootste miskoop was een spik splinter nieuwe HI FLY FREE 262, gekocht in 2003 maar weer weggedaan na 1 seizoen.
Wat gebeurde er; de voetbanden schoten er bij het minste of geringste uit de pluggen met schroeven zeg maar en de mast rail pleurde er ook uit bij toeren.
En wat zei de surfshop; Jij bent te ruig met je board, nou weet ik niet wat ruig is met een board, maar als je alleen op en neer gaat, gijpt, en een paar sprongtjes maakt op het IJsselmeer dan weet ik het ook niet meer!!

Greetz Marko
Ik heb ook een hilfy 262 (volgens mij uit 2002) Het idd een vrij kwetsbaar boardje, maar heb afgelopen zomer in Roses 5 andere mensen gezien en gesproken met een hifly free en deze waren allemaal zeer tevreden.
En zeker geen verhalen over pluggen die uit het board vlogen.

Afbeelding

mark master windsurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: zoek een lechner 380 rond bodem !!!
Contacteer:

Bericht door mark master windsurfer » di okt 17, 2006 3:45 pm

f2 freestyle planie ! :o dat is niets voor een race,er :z

keevinn
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Angulo Amigu 7'8, f2 wizzard en vaar met arrows trixx, Hawk, North Sails Trans AM Simmer Vision

Bericht door keevinn » do okt 19, 2006 12:37 pm

ik heb gelukkig nog geen ervaring met miskopen..
wat ik meestal doe is voordat ik een plank koop laat me goed informeren.. bedenk bijmezelf.. wat ik ermee wil doen en of de plank makkelijk kapot gaat..

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: 99 Chameleon 85L w/ Ezzy Wave Panthers
Contacteer:

Bericht door Julian » do okt 19, 2006 1:29 pm

Een gewaarschuwd man telt voor twee, daarom lees ik °ƒÂ©°ƒÂ©rst dit topic voor ik iets ga kopen!

Nee ik informeer me gewoon goed en ga geen extreme combinaties proberen / dingen met mijn spullen doen waar ze eigenlijk niet voor bedoeld zijn. En als ik dat maar blijf doen, heb ik het voordeel dat als er dan w°ƒÂ©l iets misgaat, ik gewoon garantie heb (en anders springt CB wel bij ;))

Leukste ervaring: Varen met een zeiltje van onze zeilschool. Was altijd al het ramp-exemplaar geweest en ik dacht: ach, toch eens proberen.

Gevolg: ALLE latten vielen eruit :+

joris_teamrider8813
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel
Contacteer:

Bericht door joris_teamrider8813 » do okt 19, 2006 1:37 pm

Starboard Acid 94 2003,,

Leek leuk in het begin,, maar het enige wat je erop kunt is rechtuit varen (langzaam) en gijpen... Board was voor mij te groot om te springen en ik kon het ook niet als supercross board gebruiken... Oftewel verkocht :P

Brokkie22EHV
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral Edge (92L.), Fanatic Gecko (135L.), Gaastra 7.5 6.5 5.5 4.3

Bericht door Brokkie22EHV » vr okt 20, 2006 3:07 pm

Om na 10 jaar zonder surfen meteen weer op een semi-zinker (Mistral Edge) te gaan staan is niet verstandig. Heb de eerste 2 jaar nauwelijks op dit board kunnen surfen. Nu kan ik er redelijk mee overweg, maar als ik nu pas een kleiner board gekocht had zou ik waarschijnlijk wel wat nieuwers kunnen kopen voor hetzelfde geld.

Uiteindelijk valt het dus nog wel mee qua miskopen, alles wat ik de laatste 2,5 jaar gekocht heb voldoet nog en is nog zonder schade.

Plaats reactie