Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Grootste miskoop

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

M.Kooy
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Pure Gecko 265 89Ltr, North Sail Drive 2005 6.4, Gunsail Mega Race 5.2, Broken F2 Max2Air.

Bericht door M.Kooy » vr okt 20, 2006 6:32 pm

Grootste miskoop dat tog nog een perfecte koop is geworden :)

Toen ik van het deur zeilen overstapte naar het gevorderde zeilen,., had ik dus mijn Fanatic Pure Gecko 89Lt Gekocht.. das nu een jaar terug,

Toen ik er voro het eerst mee heb proberen te surfen.. ging het helemaalniet.. ik zonk.. flikerder iederekeer.. kon niets..

maarjah.. Van vallen leer je.. dus ik oefenen oefenen en ging steeds stukje beter.. en nu gaat het prima;)

stefan2511
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP/Starboard/Mistral/Goya

Bericht door stefan2511 » ma nov 20, 2006 9:44 pm

Mijn eerste plank was meteen, althans voor mij, een miskoop... Ik had een F2 max2air 115 liter gekocht, maar die bleek dus ongeveer 2 kg te zwaar te zijn. Maar goed daarna ging het alleen nog maar beter aangezien ik nu heel erg veel plezier heb van m'n Go e.d. Verder kwam ik er laatst achter dat m'n eerste wetsuit wat ik kocht nogal duur bleek te zijn voor een overjarig pak (20,- boven de adviesprijs) en na een paar keer gebruiken al begon te pluizen... Bij nader inzien had ik trouwens beter meteen een 5/4 kunnen kopen aangezien ik nu toch in de winter wil kunnen surfen. Dus nu heb ik een 1 mm shirtje, een 3/2 en een 5/4...

Maar goed ik mag niet klagen :z

edit: sorry, ik zie nu pas dat dit topic niet echt recent meer is...

H20
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door H20 » za mei 19, 2007 4:24 pm

Mijn miskoopje was een ophaalkoord van NP, na letterlijk 5x varen begaf deze het onder een 8.5 zeil. Leuk zo'n rubbere binnenlaag ;( . Ken dus beter gewoon een iets goedkoper touw kopen, daar doe ik inmiddels al 4 jaar mee.

verder niks te zeuren hiero, hoewel mijn maui magic surfboots ook wel erg snel scheurde vond ik... een seizoen (=20x surfe) en dat voor 60 euro mwah kan beter.

henky
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: past niet ;)
Contacteer:

Bericht door henky » wo jun 20, 2007 10:38 am

np search (nooit meer) een klein onschuldig golfje van 3 cm hoog in het bovenlijk pats een scheur door bijna het hele zeil :-?

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » do jun 21, 2007 8:19 pm

henky schreef:np search (nooit meer) een klein onschuldig golfje van 3 cm hoog in het bovenlijk pats een scheur door bijna het hele zeil :-?
Ik nooit geen NP Saber meer 3 jaar en een lichte schuiver over het zeil en 3 scheuren er in :cry: :x
En een tiki junior set met carbon mast.
Na 1 jaar door de kinderen gebruikt te hebben 5 scheuren in het zeil, waarvan 2 zeker weten spontaan gebeurt is. :x :x

Sietses
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard Sonic, JP Super-X , F2 Missile, The Loft, North Sails, Neilpryde

Bericht door Sietses » di jul 24, 2007 12:28 pm

Een veel te duur gekochte 2de handse Arrows zeil, die ik voor het eerst oprolde en meteen spontaan scheurde!! :x

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » wo jul 25, 2007 9:38 pm

klepper 272 incl zeil,, dat zeil was een partij bagger.
Board was okee, zeil na 1 keer varen omgeruild voor een Mistral world cup race 6.0m2.

Board op de eerste rak op het Veerse meer over een strekdam ( net onder water ) heen gejaagd, en tadaaaa de komplete skeg kast eruit geragt ipv alleen de vin afbreken.

De hele zooi ingerolen voor een Gaastra RAD wave 5.0 en een Gaastra world cup wave 4.1m2 en een North giek en vertrokken naar Hawaii.. :lol: ( moge duidelijk zijn dat er nog wat geld bij moest )
Laatst gewijzigd door Joshua op ma feb 11, 2008 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn Daal
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Stoke 116, Strepper, Naish Evolution 7.0, Arrows Craze 5.0

Bericht door Martijn Daal » wo jul 25, 2007 10:55 pm

Mijn miskoop ooit is mijn tiga slr, het board waar geen volume meer in de neus zit. Ik heb er nog nooit een fatsoenlijk stuk op kunnen varen. Hij ligt al jaren bij mij in de schuur echt zonde. Ze schijnen onverwoestbaar te zijn.

jelte_wiersinga
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards:Starboard sonic (2001), Zeilen: F2 4.0, North Sail 5.7,Arrows Trix 6.4,Arrows Speedster 7.1

Bericht door jelte_wiersinga » di nov 13, 2007 7:18 pm

mijn ergste miskoop: een hele oude klepper met epoxie mast en twee zeilen + snelsluit giek voor 175.- euro eigenlijk was het zetje max. 25.- euro waard en dan heb ik het alleen noch maar over de zeiltjes :D waarvan ik nu ook nochsteeds 1 zeilte vaar :P

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » za dec 22, 2007 10:14 pm

Een fanatic Gecko ,
Wat een dweil van een board .
Was in het tijdperk NoNose .
Erg onrustig bij veel wind .
Snel weer weg gedaan ,

Mr Boom Bastick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Funstyle S 2004/ starboard wave 77
Contacteer:

Re: Grootste miskoop

Bericht door Mr Boom Bastick » zo feb 10, 2008 7:51 pm

Mijn grootste miskoop was mijn eerste monofilm zeil. Het zeil heeft me iets van 50 euro gekost, en was van het merk neilpryde, type weet ik niet meer. Maar hij was helemaal scheurloos toen ik hem kocht. Na 6 keer gevaren te hebben zitten er nu 7 scheuren in :P hebben toen het zeil omgedoopt tot ''het neilprut zeil''. Hij is na veel ellende in de container gegooid.

10o
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Skate 99L; Fanatic Freewave 86L; NP Zone 5.0, Gaastra Poison 5.3, Gaastra Poison 5.8

Bericht door 10o » ma feb 11, 2008 2:06 pm

Een Neilpryde mast verlenger, de X3 UXT versie, wat een drama ding is dat zeg.

Ga je lekker varen moet je even omtuigen naar een kleiner zeil druk je hem los van je base en jawel drukknopje vast...ken je weer gaan pielen met een schroevendraaier.

Gelukkig hebben ze genoeg van die drukknopjes bij de brouwersdam maar toch is niet fijn :+ :+

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » wo feb 20, 2008 10:58 pm

Naish redline,Vaart fantasties heerlijk zeil tuigt super op. Maaaaaaar sinds mijn eerste ervaringen met 1 superfeak wil ik alle zeilen er van :cry: :evil:

marcel merkx
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: neil pryde solo 7.0 neil pryde V5 5.9 Bic vivace 290 Mistral flow 96L Gun speed slalom 4.8

Bericht door marcel merkx » ma mar 03, 2008 9:02 pm

Mijn atan mast is mijn grootste miskoop! is natuurlijk ook geen kwaliteit merk.
Maar je mag toch wel verwachten dat een mast tegen het optuigen van een zeil in de italiaanse zon kan.

Nadat ik aangekomen was op de camping italië wilde ik nog even mooi de wind van die dag meepikken. In plaats daarvan kon ik direct een nieuwe mast gaan kopen. Mast gescheurd tijdens het optuigen! :x Ik heb wel eens een beter begin van mijn vakantie gehad!

verheul
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP Freestyle Pro 90, Severne Blades en Freek

Bericht door verheul » do mar 13, 2008 9:53 pm

een oude bic saxo 85 liter wave boardje....achteraf veel te klein om echt lekker op te leren maarja

freek1992
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: RRD Twintip 100, HSM Fire 4,5, HSM Bolt 5,0, HSM Bolt 5,6, HSM Bolt 6,2

Bericht door freek1992 » do apr 03, 2008 1:26 pm

Ik heb nog niet echt een grote miskoop gedaan op het surfgebied, maar als ik er dan eentje moet bedenken is het toch mijn eerste board, de Magnum Fun, wat was die plank onstabiel voor een deur! Kon er helemaal niks mee.. Ik heb deze toen erg goedkoop kunnen krijgen, heb hem gekocht omdat het nog niet zeker was of ik echt door wilde gaan met surfen. Maar aangezien ik nu toch een addicted surfer ben had ik beter meteen de F2 Powerglide kunnen kopen die ik daarna kocht. Toen ik dat ding had ging het surfen meteen een stuk makkelijker! :+

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » vr mei 02, 2008 1:04 pm

Het is me nog nooit overkomen, maar nu is het dan toch prijs, F2 SX91 2dehands gekocht.
Had bij de koop wel gezien dat hij een beetje zacht was, maar dat het zo erg was, dat ik het gemist heb...
Board is gewoon gaar, ingeruild op een nieuw board, krijg bijna niks meer voor. Moet voor honderde euro's
worden opgeknapt.

Pimm1
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Supersport, North ram F9
Contacteer:

Bericht door Pimm1 » vr jun 20, 2008 4:43 pm

Een Tiga 126 uit het jaar 2000 of zo..
Onstabiel, onrustig en niet vooruit te branden...

Hmmmm.... kon destijds ook aan mijn kwaliteiten gelegen hebben :oops:

InterEric
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: EW1
Surf spul: JP FS 99-JP Single Thruster 82-North X7.3-Duke6.3/5.4-Hero4.7/5.6-Naish session4.2-NP TheFly3.6
Contacteer:

Bericht door InterEric » do jun 26, 2008 11:44 am

Ooit in de vorige eeuw, rond 1990, een Tiga Gun gekocht. Een van de toen weinige "onverwoestbare :( " kevlar planken.
Met mijn toenmalige manier van sprongen leren heeft tie het een week volgehouden totdat de scheuren erin kwamen. Na wat reparaties maar snel weer de deur uitgedaan.
Plank liep wel knijterhard!

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: fanatic quads + gaastra manics + IQs 3.7 t/m 5.3

Bericht door Windsurfer14 » ma okt 06, 2008 10:42 am

severne freek 1 seizoen mee gevaren en was hij bijna totall los

vliegeraar
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral Tarifa; thommen F1 135,
Contacteer:

Bericht door vliegeraar » di okt 21, 2008 2:17 pm

Een aantal van jullie lijk wel wat ruig met de spulletjes. haha.

Ik heb eens goedkoop een partijtje surfspullen gekocht. Een paar dingetjes kon ik er zelf van gebruiken en ik had bedacht dat de rest dan weer doorverkocht kon worden. Aangezien het avond was en niet superlicht heb ik het spul niet goed kunnen bekijken en de verkoper vertrouwd dat het goed was.

De volgende dag bij daglicht nog eens goed gekeken en er konden twee planken meteen al met het grof vuil mee. Het zeil moest gestikt, maar is nu weer perfect. en de vinnetjes die er bij zaten hebben ook nog wat liefde nodig. Gelukkig zat er een splinternieuwe trapeze bij en wat andere dingen die ik weer door heb verkocht al met al viel de schade nog wel wat mee, maar een partijtje kopen doe ik dus niet weer.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » di okt 21, 2008 9:08 pm

Top 9 van grootste miskopen...

1. Tiga 268 slr bump en jump tot je er bij neervalt... De eerste no nose was meteen een no way. Na 2 maanden meteen verkocht

2. NP V8 8,0 2005. Dacht ook een wat snelller en stabiel zeil te kopen. Dat klopt, maar wat was ie zwaar... En onmogelijk om mee te waterstarten. 2 x nat geweest en weg ermee. Sindsdien alleen nog maar camberloze speedzeilen (hotsails!)

3. Windurfer rocket 88. Begin jaren 80. Tri fins, ultra kort en alleen in beweging te krijgen bij meer dan 24 knopen.... Wel een hele stoere plank voor die tijd...

4. Sailboard 295 eind jaren 80 dacht ik. Mega board als het vaart. Eerste echte funboard van die tijd. Maar gingen allemaal kapot. Heb er geloof ik 4 gehad. Telstar werd er ook gek van...

5. Die automatische mastverlenger van north. tig touwtjes erdoor gejaagd. Werkt bij niet... Geen geduld denk ik. Voor een haut medoc 1999 af te halen...

6. Mistral Hookipa. Need i say more...

7. Wiervin lessacher 24 cm. Beetje veel te klein. Ongebruikt in de tas

8. Horloges om tijdens surfen. Waterdicht, maar toch liggen er 8 op de bodem van de atlantische oceaan. Als je om ongeveer 7.30 in de buurt van Pozo vaart en je hoort een luide piep... Neem een duik en je mag de horloge houden...

9. Gelpack om mijn rug in de wintermaanden warm te houden, begin jaren 80. Werkte te goed. Rug zo warm dat de vellen eraf vielen...Litteken nog steeds zichtbaar...

ned130
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: on race 289 starboard formula 168 gaasta nitro 7,0 warp f2005 11,9 besman 7,8 ask coure race 380

Re:

Bericht door ned130 » ma nov 03, 2008 9:21 pm

mark master windsurfer schreef:f2 freestyle planie ! :o dat is niets voor een race,er :z

das een oude post .. maar klopt nog wel alleen nu onder een andre naam :D

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Bericht door danielh » di nov 04, 2008 11:49 am

nouja ik denk dat ik toch wel kan stellen dat mijn minst verstandige aankoop een mistral mtx105 was vorig jaar zomer.
ik had jaren geen surfboard meer aangeraakt, en voetbanden had ik sowieso nog nooooit gevaren..
mtx ging absoluut razendsnel, maar was voor mij veel te kwetsbaar om op te 'herintreden', en bovendien niet geschikt om te jumpen en raggen (wist ik veel wat slalom was :P) ..
board is inmiddels verkocht, in de plaats een max2air 103 liter, en dr bij een f2 mauiproject 78l. , stukken sterker en veel meer fun!

Jasper
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: simmer icons, mistral twin 92 en fanatic allwave 72

Bericht door Jasper » wo nov 05, 2008 10:23 am

Een Starboard acid 2002 is mijn grootste miskoop geweest. welliswaar had ik het board 2e hands gekocht emaar hij leek in goede staat.
Na 2x varen was het board doormidden :)

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti » do jan 01, 2009 10:11 pm

ik heb ooit om op zee te leren surfen een wave boardje gekocht, geen idee wat voor merk. rechte achterkant.
wit met dolfijnenstickers en een mastrails nog net niet op de neus...
vaarde ech nie heb ik de mastrails naar achter geplaatst....was t eigenlijk prima te doen!!!
maar ik had er beter iets bij kunnen leggen,
na een paar maanden maar een tigaatje 250 vr gekocht... da wa ff beter

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » za jan 03, 2009 6:16 pm

merk marlin denk ik
jeti schreef:ik heb ooit om op zee te leren surfen een wave boardje gekocht, geen idee wat voor merk. rechte achterkant.
wit met dolfijnenstickers en een mastrails nog net niet op de neus...
vaarde ech nie heb ik de mastrails naar achter geplaatst....was t eigenlijk prima te doen!!!
maar ik had er beter iets bij kunnen leggen,
na een paar maanden maar een tigaatje 250 vr gekocht... da wa ff beter

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » za jan 03, 2009 8:33 pm

Toevallig een Marlin 007?
Even off topic: Een super geweldig board! Mijn eerste kleine zinker gekocht ergens in de begin jaren '90 voor maar 100 DM ( Deutschen Mark :z ) Jaren later begin '00 mijn ex-vriendin nog les gegeven op een Marlin. Een ander type weet niet meer welke. Zij ging mij op een gegeven moment voorbij, en daarbij eindigde ook de relatie :+ :devil: 8)

Mijn miskoop was een ART MAX. Zag er leuk uit maar voer voor geen meter. Wat een zakdoek was dat zeil!

Jello
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Curve 79, Naish Supercross 250, Tabou Rocket 105 LTD, Tabou Rocket 135 LTD, North Sails

Bericht door Jello » ma mar 19, 2012 7:32 pm

En 3 jaar verder gaan we gewoon weer door...
De Marlin 007 was een superboardje, heb ik veel lol aan gehad. 2m40 lang wat erg kort was toen (denk '83 of zo) en de mastvoet idd iets van 60 cm van de neus. Enige nadeel was dat ie vier voetbanden op een rij had, dus heb r 2 pluggen voor bij gezet zodat de voorste schuin konden. 700 gulden voor een nieuw board! Wel polyethyleen maar dus sterk. Lange blauwe lexan vin liep goed hoogte maar heeft me meerdere vinkasten (gelukkig te verwisselen) gekost.
Je had ook de Marlin 007 727 737 en 747, later of eerder werd het Black Marlin Red Marlin etc.
Zeker geen miskoop.

Mijn miskoop was de F2 Axxis 272 95 ltr. van 1998. Ik heb nog nooit zo rot gevaren als met dat board. Dacht al dat het aan mij lag, maar m'n vrienden hadden gelukkig hetzelfde.
Jaren later zag ik nog s iets geels varen en typisch op z'n bek gaan met gijpen, even naar toe en ja hoor, een 272.

Heb daarna een Mistral Flow 260 83 ltr. '99 gekocht en alles ging weer, duckgijp/powergijp/springen offplane balans, alles weer in orde!

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » di mar 20, 2012 11:18 pm

Mijn miskoop: een HT 2.90 custom, ergens midden jaren '90, 2de hands als mijn eerste 'semi-zinker' gekocht op surfbeurs samen met een Black point sails (loodzwaar en loefgierig) en nog wat meuk voor 500 gulden. Bleek dat ding bij nadere inspectie een stuk of 20 barsten te hebben.... Wel goed geleerd om met epoxy te werken :)

Plaats reactie