Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Liftende kwallen.... :-X

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Gesloten
Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Liftende kwallen.... :-X

Bericht door Tidalwave » vr mei 02, 2003 4:18 pm

Dit jaar zijn de kwallen er al vroeg bij, de hele kust lijn lag vol met die beesten :x
Dus dan loop je daar zo leuk tussen als je het water in en uit gaat...$%#$%
K heb gewoon een paar X op zo'n beest gestaan :x :x :x :x :x :x
Echt Ranzig!!!!!!!
en dat gevoel :r

Maar X stap ik op mijn board en ik wil net in mijn voetband springen...LIGT ER EEN KWAL in mijn voetband :x :x :x
Dus na weet ik hoe vreemd springen :oops: op mijn board dat beest er gelukkig weer af gekregen :roll:
Maar k ken me leukere lifters voorstellen :lol:

Spannerz
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Arrows trixx, Hifly semi zinkertje, North natural, Mistral screamer

Bericht door Spannerz » vr mei 02, 2003 6:50 pm

Eleke zomer in Spanje zit het helemaal vol met die beesten. Je hebt daar de witte en de bruine. Die witte wil je niet tegenkomen, die prikken als de $(*&^&^%)( . Best vaak meegemaakt, niet leuk, en dan is de beste medisch spul....plas...Dus je moet jezelf op die plek nat plassen of iemand anders :-? Echt niet leuk. Maar het help wel. Die beesten zitten daar echt overal, echt vies gewoon..

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » vr mei 02, 2003 7:46 pm

tja ...teveel oostenwind gehad lately ..... komen die krengen altijd voor de kust hangen :cry:

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » ma mei 19, 2003 7:56 pm

Vraag maar aan Koffie!
Die planneerde gewoon vanaf de kant tot op de kant :lol: :lol: :lol:

En ik ben de °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n-na-laatste dag gepakt :( Kutbeest :( gewoon 5 meter uit de kant, hij gebruikte de schaduw van mijn formula board om ongezien te blijven :x

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » ma mei 19, 2003 9:19 pm

Remco schreef:En ik ben de °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n-na-laatste dag gepakt :( Kutbeest :( gewoon 5 meter uit de kant, hij gebruikte de schaduw van mijn formula board om ongezien te blijven :x
Dan kan het wel een kwal van 1 vierkante meter geweest zijn!! :lol:
En dat klopt inderdaad, die beesten zwemmen onder je setje door. Op een gegeven moment stond ik ook tot m'n heupen in het water te wachten op een vlaag om weg te kunnen. Keek ik naar beneden zag ik 2 van die beesten erg vlakbij. Gelukkig zag ik ze net op tijd, anders was ik nu net zo rood als RonvO... :lol:

Snowie
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: RRD avantglide M, F2 max2air 254, F2 wave 254 en 7 zeilen van 3.2 tot 8.5

Bericht door Snowie » ma mei 19, 2003 9:49 pm

ik wilde op een gegeven moment net mijn zeiltje weer optrekken na een crash toen ik zo'n beest onder mij door zag zwemmen... heb dus een minuut stil op mijn plank gezeten tottie weg was.. brrr

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Bericht door Sven » ma mei 19, 2003 10:36 pm

Waren het daar in Zuid-Frankrijk echt van die paarse die een leuke steek achterlaten met een EHBO behandeling als gevolg, of viel het wel mee?

Snowie
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: RRD avantglide M, F2 max2air 254, F2 wave 254 en 7 zeilen van 3.2 tot 8.5

Bericht door Snowie » wo mei 21, 2003 10:23 pm

brrr.... vdaag ongeveer 120 stukken lever gepaneerd en gebakken... en ik iedere keer maar denken dat ik in een kwal zat te grijpen :r bleh

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Sven » do mei 22, 2003 9:17 pm

snowqueen schreef:brrr.... vdaag ongeveer 120 stukken lever gepaneerd en gebakken... en ik iedere keer maar denken dat ik in een kwal zat te grijpen :r bleh
Hehe, ken het gevoel ja. Werk in een slagerij :P

Svintges
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard, F2, Gaastra, Neilpryde
Contacteer:

Bericht door Svintges » do mei 22, 2003 10:13 pm

Die paarse die noemen ze toch "Portugees galjoen" oid? Die zijn echt link, maar die hebben ook nog eens tot 50 mtr (!!!) aan tentakeldingen!

Zee-anemonen zijn ook irri, in ZF zat er een op mijn buik na een crash. Wordt ook fijn rood en gaat jeuken enzo, echt irri!

Mich
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow 276, Simmer ZeroFive 5.4, NP Spirit 6.6, Gaastra GTX 7.5

Bericht door Mich » di jun 17, 2003 8:38 pm

Eleke zomer in Spanje zit het helemaal vol met die beesten. Je hebt daar de witte en de bruine. Die witte wil je niet tegenkomen, die prikken als de $(*&^&^%)( . Best vaak meegemaakt, niet leuk, en dan is de beste medisch spul....plas...Dus je moet jezelf op die plek nat plassen of iemand anders Echt niet leuk. Maar het help wel. Die beesten zitten daar echt overal, echt vies gewoon..
Ik ben overtuigt! Ik ga deze zomer een zooi potjes volplassen, en als "wondermiddel tegen kwallensteken" verkopen! 8)
En voor een bonus wil ik ook wel langkomen voor een "individuele behandeling" :+

Yellow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tiga, Arrows, Pacific Sails.

Bericht door Yellow » di jun 17, 2003 8:50 pm

svintges schreef:Die paarse die noemen ze toch "Portugees galjoen" oid? Die zijn echt link, maar die hebben ook nog eens tot 50 mtr (!!!) aan tentakeldingen!
Portugese oorlogsschepen. Tentakels van maximaal 40 Meter :x :x

Maar dit soort bestaat uit heel veel kleinere diertjes. Ongeveer net als koraal alleen dan iets gevaarlijker :wink:

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » di jun 17, 2003 10:48 pm

svintges schreef:Die paarse die noemen ze toch "Portugees galjoen" oid? Die zijn echt link, maar die hebben ook nog eens tot 50 mtr (!!!) aan tentakeldingen!

Zee-anemonen zijn ook irri, in ZF zat er een op mijn buik na een crash. Wordt ook fijn rood en gaat jeuken enzo, echt irri!
Die heten toch alleen zo omdat ze op een Portugees galjoen lijken he en niet in Portugal voorkomen? :x

Yellow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tiga, Arrows, Pacific Sails.

Bericht door Yellow » di jun 17, 2003 11:31 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De naam Portugees oorlogsschip stamt uit de 18de eeuw. Zeelieden kwamen toen met verhalen dat zij een dier gezien hadden dat er uitzag als een Portugees schip.

Het Portugese oorlogsschip is een zeer complexe levensvorm. Verschillende poliepengroepen vormen kolonies waarbij iedere groep zijn eigen taak heeft. Ze werken samen om te kunnen zwemmen, eten en voortplanten.

AFMETINGEN
Lengte: lichaam 9-35 cm. Vangarmen gewoonlijk 15 m, maar een enkele keer kunnen ze tot 50 m lang worden.

VOORTPLANTING
Vermeerdering: meestal ongeslachtelijk door knopvorming. Poliepen scheiden zich af van de hoofdkolonie om nieuwe kolonies te vormen

LEEFWIJZE
Gedrag: ze laten zich in zee drijven
Voedsel: alle kleine vissen
Levensverwachting: enige maanden

VERWANTE SOORTEN
De staatkwallen kennen vele ondersoorten waaronder een hele rij die bekend staan onder de naam Portugees oorlogsschip. Alleen al het Middellandse Zee gebied kent minstens 20 soorten. Nauw verwant zijn de zeilkwallen.
Laatst gewijzigd door Yellow op di jun 17, 2003 11:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » di jun 17, 2003 11:33 pm

ik dacht dat ze het meeste op quincho voorkwamen :evil: :evil: :evil:

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Sven » wo jun 18, 2003 9:16 pm

yellow schreef: AFMETINGEN
Lengte: lichaam 9-35 cm. Vangarmen gewoonlijk 15 m, maar een enkele keer kunnen ze tot 50 m lang worden.
Wow, dat is best wel lang! Als je zo'n kwal splet met je vin dan hangt daar nog zo'n sliertje aan van 50m :-? Voor dit soort situaties toch ook maar een wiervin aanschaffen dus :P

yellow schreef:LEEFWIJZE
Is dat nou even vervelend Koffie! :evil: :evil: :evil:

Mich
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow 276, Simmer ZeroFive 5.4, NP Spirit 6.6, Gaastra GTX 7.5

Bericht door Mich » wo jun 25, 2003 10:37 pm

Ach gewoon je vin goed scherp slijpen.. meteen ook handig met table-tops in de buurt van kiter-lijnen :evil:

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » do jun 26, 2003 12:16 am

Sven schreef:
yellow schreef:LEEFWIJZE
Is dat nou even vervelend Koffie! :evil: :evil: :evil:
Ik mene dat er ook nog een goudvisje op het forum rond zwemt?!...... ah, wat zal die het zwaar krijgen. :+ :lol:

SeaLight
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: Mistral Echo, Arrows Trixx 6.4, F2 Thommen, F2 ride, Mistral Electron, Neilpryde Shock 5.2, etc. etc

Bericht door SeaLight » za jul 05, 2003 10:23 am

JA!!! dat heb ik laatst op discovery gezien meestal zitten ze in kolonies maar als er storm is word dat uit elkaar gedreven dat is dan ook hun grootste vijand.... het weer maar eh het ziet er goor uit maar wel grappig om te zien hoe dat ding werkt er leven kleine spinnetjes in die tentakels en die vallen een beest aan dat te dicht in de buurt komt en in ruil daarvoor krijgen ze eten van die grote kwal... leuk verhaal he haha :lol: :lol:

Speed By Force
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer, Topsails 4.5, EasyRider 5.1,Gaastra 6.0. Mistral 6.8, Weichart giek.North Alumast

Bericht door Speed By Force » wo jul 16, 2003 1:12 am

Spannerz schreef:Eleke zomer in Spanje zit het helemaal vol met die beesten. Je hebt daar de witte en de bruine. Die witte wil je niet tegenkomen, die prikken als de $(*&^&^%)( . Best vaak meegemaakt, niet leuk, en dan is de beste medisch spul....plas...Dus je moet jezelf op die plek nat plassen of iemand anders :-? Echt niet leuk. Maar het help wel. Die beesten zitten daar echt overal, echt vies gewoon..
Ehm, toen ik in Australie was hadden ze daar overal langs de noordelijke stranden flessen AZIJN in hokjes op paaltjes staan. Dit wordt daar als levensreddend middel gebruikt tegen steken van de zogenaamde "box-jelly-fish", een dodelijke kwal die volgens mij verwant is aan dat Galjoen beest dat al genoemd is.
Dus: als je volgende keer niemand bereid kan vinden om je af te zeiken :x , zorg dat je een fles azijn bij je hebt! :)

Mazz
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2,Bic, North, fanatic, neilpryde
Contacteer:

Bericht door Mazz » wo jul 16, 2003 12:05 pm

Dat van dat flesje Azijn klopt! heb ik laatst ook op Discovery gezien!!! Die gast werd door zo'n kwal gebeten, deed die met opzet!!! Om te laten zien dat je met azijn de beet tegen kan gaan! werd nog wel rood, maar de gast die ze eerder lieten zien was meer dan alleen maar rood!! :x :x

Funboarder_Xland
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard carve 131, f2 spuntnik, north duke 5.4, 6.2, neilpryde 6,7 naish 4.75, gaastra 7,5

Bericht door Funboarder_Xland » vr aug 22, 2003 1:49 pm

ik zou het niet zo fijn vinden om over mn eigen voet heen te plassen :r :r . op de grevelingen zijn bijna geen kwallen, alleen van die lastige mensen (ook kwallen). :lol:

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » ma mei 02, 2005 6:48 pm

Klopt het trouwens dat er in de Grevelingen ook kwallen ronddrijven. Ik meende vorige week maar ook gister er toch echt een aantel te zien in het water.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » vr mei 06, 2005 4:11 am

AnMo schreef:Klopt het trouwens dat er in de Grevelingen ook kwallen ronddrijven. Ik meende vorige week maar ook gister er toch echt een aantel te zien in het water.

Kwallen komen op hun beurt ook boven drijven (jaja leuk bruggetje): Anmo, het klopt dat er in het Grevelingenmeer kwallen voorkomen (ook in het water :P ).

Vroegah (als klein joch gingen wij vaak naar ' Gors (Grevelingen) zag je ook erg erg veel krabbetjes maar dat zijn er een stuk minder geworden.

Vorig jaar zomer zaten er trouwens op een gegeven moment erg veel kwallen in het Grevelingen maar wel wat dieper in het water: sinds de opkomst van de Formula en de daarbij behorende lange vinnen van 70 cm hebben de kwallen ook door gekregen dat ze iets dieper wat veiliger zitten (of is dit een sterk surfverhaal aan het worden) :+

nico1
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door nico1 » zo nov 13, 2005 6:01 pm

op vakantie lag er een kwal van ongeveer 1.5 m op 1.5 m :r :r

en in mei ben ik ook een in een kwal getrapt :r :r
een verschrikkelijk gevoel

Gesloten