Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie

Wat is jou ergste crash???

Geen erge crash gehad
80
20%
Spullen kapot
164
40%
Ontwrichte arm
18
4%
Gebroken botten
18
4%
Bewusteloos geraakt
11
3%
Tanden uit de mond
2
0%
Combinatie van bovenstaande
37
9%
Anders....
80
20%

Totaal aantal stemmen: 410

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » ma mei 20, 2002 11:02 pm

Vertel!!

The Wizzard
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Nooit genoeg
Contacteer:

Bericht door The Wizzard » di mei 21, 2002 10:22 am

Dat is bij mij toch echt een katapult in de lucht. Wat voelt dat fantastisch aan als je gelanceerd wordt en daarna niks raakt.

JR...
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic Vivace 275, NP MK III 5.7,North Voodoo 4.7,Tomahawk 5.6,Total flow F1 7.0
Contacteer:

Bericht door JR... » di mei 21, 2002 10:37 am

Mooiste:
Ik maakte met volle vaart een sprong (m'n eerste), maar ik hing teveel voorover zodat m'n neus van m'n boardje eerst het water raakte. Het gevolg was een harde zwieper voorover en gelukkig had ik niks.

Hardste:
Ik wilde op volle snelheid een gijp inzetten en in de draai kreeg ik een totaal onverwachts een spin out. Ik vloog toen met m'n boardje dwars over een golf en smakte snoeihard op het water dat als beton aanvoelde. Omdat m'n voet in de voetband was blijven zitten had ik m'n enkel verdraaid.

Braby
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Titan 255, Neilpryde, North tss 8.0 en 3.8
Contacteer:

Bericht door Braby » di mei 21, 2002 11:37 am

Voorlopig zwaarste is die van de vorige topic
7Bft en 5.5 dus een beetje overpowered en dan opeens een katapult en stuiteren op het water. Gevolg wiplash in de nek (stijve nek voor een hele week) en moeten zwemmen om het boardje te pakken te krijgen...

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » di mei 21, 2002 11:56 am

Pijnlijkste: Een soort zwaar overpowerde backloop!! die echt heeel vreemd ging! gevolg mijn gezicht lag open! :smile: en de tandarts vandaag :sad: :sad: :sad: #$%$^$&%$!!!!
Hardste: Tijdens een sprong vet naar voren gelanceerd!! Gevolg kon mijn arm een week niet omhoog bewegen :smile:
Mooiste: Na heel veel gedraai enzo, ik weet geneens hoe. Volop op mijn bortskas geland! Dan heb je best wel mooite met ademhalen :smile:
En achter af denk je YEAHHHHHHHHHH!!!! :smile: :smile: :smile:

Submarine Action
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: PD, Quatro, Loft

Bericht door Submarine Action » di mei 21, 2002 4:49 pm

Hardste:

Volle snelheid op strandje af, spinout en voorover klappen met mijn hoofd eerst, recht de blubber in. Gevolg: Week lang moeite met hoofd bewegen. Echt niet leuk.

Mooiste(heb niks tegen kiters)
Volle snelheid gijp inzetten, en verstrikt raken in de lijnen van een kiter.....
Een waar dieptepunt, maar omstanders vonden het erg grappig...ik wat minder.

Bastiaan
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: AHD free speed 109 liter arrows irokee6.2&5.0 en nog een gaastra echo 7.0
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di mei 21, 2002 5:27 pm

ik werd op zo ver gelanceert door een hele harde windstoot dat ik op het putje van mijn mast teregt kwam ik had helemaal niks

Ripped
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic saxo 2.70 / neilpryde RAF supernova/
Contacteer:

Bericht door Ripped » di mei 21, 2002 9:20 pm

probeerde een nose first move, in dit geval een airjibe op horst, raakte mn neus de bodem :sad: ook zo ondiep op horst.

cya

Ripped
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic saxo 2.70 / neilpryde RAF supernova/
Contacteer:

Bericht door Ripped » di mei 21, 2002 9:21 pm

gevolg dat ik mn enkel een paar weken had verstuikt en aardig hard tegen mn mast klapte met mn hooft, zou niet weten hoe ik t gedaan heb.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate98+skate110, highwinds 60L speedboard, North+loft+arrow

Bericht door To surf or not to surf » di mei 21, 2002 9:28 pm

Oh deze is echt ST*M!

ALLER PIJNLIJKSTE:(toen ik net begonnen was)
Met best een grote snelheid je voeten in de voetbanden proberen te proppen(toen ik dat nog niet echt kon).Ik had de achterste voet erin en ik wilde net de voorste erin schuiven toen de achterste voetband losschoot en ik met het ene been rechts,en het andere been linkst van de mast naar voren schoot door een windvlaag en de mast meetrok terwijl ik achterover viel....
Ik praatte ineens een heel stuk hoger:P

Lolligste:
Toen ik heel hard op het strand afkwam pasgeleden en net voor het strand een spin out kreeg tegelijk met een rukwind en mijn board zijwaarts in een golf omklapte waardoor ik het strand op gelanceerd werd.Ik maakte een soort achterwaartse rol:D(judorol).
en mijn spullen lagen 8m verderop het strand.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: To surf or not to Surf,Wets the question op 2002-05-21 21:38 ]</font>

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » di mei 21, 2002 9:34 pm

Mislukte Willy Skippers zijn zwaar irri!! Ik heb dan nog welis dat ik mijn benen om de mast heen vouw! :sad: En ik kan je vertellen, Je klokken luiden dan heel hard!! oeoeoeoeoeoe!!

Nard the Windsurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: AHD/Neilpryde/Northsails/
Contacteer:

Bericht door Nard the Windsurfer » di mei 21, 2002 9:57 pm

Ik heb zelf nog niet veel harde crashes gehad :smile: Wel een hele gave, Ik was opweg naar een strandje,(goed harde wind) toen ik uit mijn voetbanden gleed en een onbedoelde bodydrag maakte. Alleen liet ik toen de giek los, en maakte ik een mooie buikschuiver recht het strand op! (en het strand lag vol met mensen) Dikke Afgang!! Maar dat hoort erbij! Achteraf is het wel vet cool, om op zo'n manier af te stappen.

Mzzls Nard

Nard the Windsurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: AHD/Neilpryde/Northsails/
Contacteer:

Bericht door Nard the Windsurfer » di mei 21, 2002 10:00 pm

Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die golfsurfen of bodyboarden? Maar als je het wel doet, dan ken je het gevoel wel, dat je net op een lekkere golf zit, en dan net je punt van je board te ver in het water duwt, en dan over de kop slaat, en dan wordt je lekker overspoelt door de golf (de wasmachine) en een minuut later kom je boven en giert de adrenaline nog door je lijf.

Mzzls Nard

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » di mei 21, 2002 10:24 pm

Oehhh ja dat ken ik wel!! vooral een keer met bodyboarden in de shorebrake! Ze hadden net het strand opnieuw opgehoogt waardoor er een shorebrake van zo'n twee meter stond! Bijna mijn Nek gebroken!! Maar ja, bijna is goed :smile: :smile: :smile: Maar ik heb het ook nog weleens met mijn windsurfsetje! :smile: Enige voordeel is dat je niet vastzit aan een touwtje, zodat als weer boven komt je board niet tegen je aan komt! :smile:

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Bericht door RonvO » di mei 21, 2002 11:48 pm

Spectaculairste:(zie teven ander topic)Op een jetski geklapt. Zijn schuld. Giek, mast en vinnetje gebroken. En m'n nek bijna. Plank had wonder boven wonder niks. Heb nog 2 weken met m'n nek in zo'n band gelopen.

Pijnlijkste: Weet nog steeds niet wat er precies gebeurde. Heb waarschijnlijk een golfje vekeerd gepakt ofzo. Afijn het resultaat was in iedergeval dat ik met m'n hoofd plat op het water klapte. Beide trommelvliezen gescheurd. Heb nog naar de kant weten te zwemmen. Maar was geen pretje. M'n vriendin schrok zich rot toen ze me het water uit zag waggelen. Bloed uit m'n oren en zelfs uit m'n ooghoeken. Zag er echt vreselijk uit. Erger dan het eigenlijk was. Maar deed wel pijn, ben nog zeker 2 dagen duizelig geweest. En het ergste was nog wel dat ik 3 weken niet het water in mocht.
Mijn "vacation from hell".

Markos
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
Contacteer:

Bericht door Markos » do mei 23, 2002 11:29 am

Ik was te veel opverpowered, kon m'n boardje niet meer controleren eigenlijk. nou ja niet meer goed. en ik zet keihard de gijp in en kan mijn plankje net op dat golfje niet voldoende drukken waardoor ik heel hard voorover ging.

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » zo jun 02, 2002 2:04 pm

Ik heb gister (zaterdag) weer wat mee gemaakt.

Natuurlijk de gebruikelijk katapulten waarvan er 1 in m'n giek die nu krom is.Een andere met m'n hoofd bijna in de modder. 'T was iets van een meter diep en ik ging werd dus niet naar boven of naar voren gelanceerd maar naar beneden, vraag me niet hoe.

Ook nog een keer uit gegeleden net na de strand start.

En de mooiste komt nog, eerst ff hoe en wat.
Ik was dus lekker in oostvoorne aan het surfe, achter een stel strek dammetjes waar lekker vlak water was. Dat ging allemaal super goed. En toen d8 ik, ik ga eens over de golven stuiteren :smile:. Ik dus van de andere kant van dat vlakke stuk lekker vaart maken. Kom ik super hard aan planeren bij de doorgaan tussen de dammetjes. En daar kwamen die golfjes, de eerste gingen goed tot dat ik bijna uit ballans raakte en it m'n trapeze schoot omdat ik m'n zeil hard naar me toe haalde met m'n armen.
Tijdens het op nieuw in haken kwam er weer een golf die ik niet zag en er voor zorgde dat m'n achterste voet uit m'n band schoot. Stond ik dus op 1 voet te balanceren en toch nog lekker door planeren. Toen ik m'n voet weer terug zette gaf ik te veel druk op m'n achterste voet en de plank draaide tegen de wind in. Tijdens dat draaien kreeg ik weer een katapult...

Gert
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 vega - GTX(03)6.0 + GTX(02)7.5

Bericht door Gert » ma jun 03, 2002 3:36 pm

Mooiste ein pijnlijkste tegelijk was toen ik met bijna 9bft met mn 5,7 ging, zwaar overpowerd dus, ik werd me toch een eind gelanceerd, kon bijna nix meer met mn rug en mn nek...

EdNoName
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: 2.55 tot 3.10, 3.2 tot 9.8

Bericht door EdNoName » ma jun 03, 2002 11:21 pm

Hoeveel punten krijg je in dit forum als je bij de Veersegatdam op zee hebt gevaren met een 5,7 zeil bij Bft. 6-7 en je het in de coole surf niet doorhad dat het weer omsloeg en het binnen een uurtje Bft. 9 gaf met stoten van ca. 11 en je je droogpak scheurde, waardoor je al helemaal niet meer overeind kon blijven en, de uitputting nabij, door vrienden 'gered' werd, terwijl zeil+plank van 1 van hen ongeveer 200 meter wegwaaide en gelukkig in het prikkeldraad bleef hangen en jij dat zooite bij je verzekering claimde en je het nog vergoed kreeg ook??? En de reddingsbrigade die voor nix kwam opdagen omdat je allang door je vrienden gered was??? En jij vrolijk een ander pak aantrok en je 3 meter zeiltje pakte om het toch nog even te proberen (was niet lukte: het waaide echt best wel heeeel hard...)

Jaja, lieve kinders, allemaal echt gebeurd, back in 1985 ofzo, toen Naish nog de absolute koning was (of nog moest worden?) en je een vette bikkel was als je een Mylarziel en voetbalvin had... (Of ben ik nu een ouwe rukkuh?)

Surfystefan
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 air 260 Gaastra 5.5 ,6.4

Bericht door Surfystefan » wo jun 12, 2002 4:45 pm

Tot nu toe mijn enigste, ik had schoentjes aan (het was erg koud) en ik denk in mijn voetbanden te stappen , maar dat ging dus fout. Een voet gleed uit de banden (mijn achterste) en ik liet mij zeil maar los, maar toen trok mijn board me een eindje mee want ik hing nog in mijn andere voetband.
(erg pijnlijk en een tijdje niet kunnen surfen, :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Surfystefan op 2002-06-12 16:46 ]</font>

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » wo jun 12, 2002 4:54 pm

Koude voeten is inderdaad klote. Je hebt weinig gevoel meer. Hierdoor ben ik afgelopen najaar ook een paar keer ongenadig hard gestuiterd... :sad: Je planeert aan, je voorste voet zet je in de voetband. Dan maak je wat meer vaart en zet je blind je achterste voet erbij. Steek je je voet net iets te hoog en glij je weg oid, in elk geval geen controle meer en hoppa, daar ga je. Eventjes een half uurtje in de auto zitten voetjes opwarmen en ik kon weer. Even later ging ik weer een paar keer flink op m'n bek en toen was het genoeg geweest. volgende keer schoentjes meegenomen.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » wo jun 12, 2002 5:39 pm

Nooit last van!!
Wel dat ze bevroren zijn maar voor de rest geen problemen. Laat ze maar lekker bevroren blijven!! Gaan ze tenminste niet tintelen!!!

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » vr jun 28, 2002 7:51 pm

Nog ff terug komend op de crashes. Ik heb er vandaag (vrijdag) ook weer een hele reeks gemaakt.

De ergste koste me m'n punt van m'n board. Op °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n of andere manier raakte ik me evenwicht kwijt vlak voor een windvlaag, gevolg een lekkere katapult..... Giek kop komt net op het puntje terecht, en toen hoorde ik iets wat niet goed klonk. Gevolg --> puntje is een cm lager als waar ie hoort en langs de zijkant gescheurd.

Nu moet ie gerepareerd worden, iemand nog tips???

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » za jun 29, 2002 1:54 am

Vandaag enkele keren tijdens een lay-down jibe. Goed overpowered en maximale snelheid (ik weet niet hoe snel dat is, maar met een race setje wel hard. las ergens dat Rob met soortgelijk setje de 50 km/h wel haalt) Zet je de jibe in, vervolgens een kleine onbalans, zeil raakt het water en weg controle. Setje valt ineens stil en jij staat dan 'rechtop' op je board. En dan ...FOP... eindje door de lucht, keertje over het water stuiteren en dan erin. Sjeez... daarna even het gevoel of je hele borstkas ingeklapt was... gelukkig niet... 8)
Ik moet 'n techniek nog maar wat bijschaven. Of een wat kleiner zeiltje opzetten... :-?

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » ma jul 15, 2002 10:08 am

Nou komt er weer eentje. Gisteren naar de kant surfen (planerend) om even de schroeven van de voetbanden wat vaster te draaien. Op een gegeven moment wordt het ondiep. Beetje oploeven om wat vaart te minderen. Wil ik net naar de voorkant van mijn board stapen om de 38 cm vin uit het water te tillen zodat deze de bodem niet raakt.... FOP... BAM... op mijn bek. Net te laat dus. Ik zat nog ingehaakt. Daar lag ik dan op m'n rug bovenop het zeil. Lijkt me geweldig om te zien als je aan de kant staat!! :lol: ... Ik hoop ook dat ik al die mensen die zaten te kijken hebben genoten, heeft het toch nog zin gehad. Ik baalde wel ff moet ik zeggen.

Bonkill
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Goya Pro LW 255; 6.0 Gun Target; 5.3 Gun WAVE mc; 4.7 North Tripple XXX
Contacteer:

Bericht door Bonkill » ma jul 15, 2002 1:03 pm

Zelfde situatie hier. Surfde gister in IJmuiden. 7.5 race zeil. Vriendin stond aan de kant te kijken. Ik voer dus net ff te lang door. In volle vaart raakt vin (40cm) de bodem. Plank stil, ik ging door. Leuke klapper.

Fin gelukkig nog heel :lol:

deGoudvis
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro, North Sails

Bericht door deGoudvis » wo jul 17, 2002 11:38 pm

mijn hardste crash was dat ik met volle snelheid over een lijn ging.
Je weet wel zo'n lijn om zwemmers binnen een bepaald gebied te houden.
Ik kwam met volle snelheid aangecruised :D
ik dacht ik geef ff wat meer druk op mijn voorste voet, zodat mijn vin achter ff wat meer ruimte had.
Het was me wel een aantal keren gelukt om eroverheen te komen...
Maar deze keer haakte ik snoeihard met mijn vin in het touw.
Ik zat gelukkig niet in mijn trapeze, maar ik werd me toch afgeschoten.
Stel je eens voor... binnen 1 sec van volle snelheid naar complete stilstand.
Ik werd zo gigantisch gelanceerd!
Ik geloof dat ik 6 meter verder weer in het water kwam.
Echt wat een lompe actie.
Wel mijn eigen schuld natuurlijk, maar toch rottig :D :D
Wonder boven wonder was er nix stuk. Dus dat was wel meer mooi meegenomen.
Het enigste wat ik had, was een gigantische bult op mijn voet.
Waardoor weet ik nog steeds niet.

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » za jul 20, 2002 12:04 am

Tijdje geleden ook heel mooie crash gemaakt.
Ik had ff een oude hifly van iemand geleend en ging daar op funnen.

Maak ik een redelijke vlakwaterjump, denk een metertje ofzo de lucht in, en trek ik gewoon ineens de voorste voetband los.

Was op zich wel een heel mooie one-footer, maar m'n plank wees ook meteen naar beneden. De neus pakt een klein golfje, en ik wordt weggekatapulteerd. Heb geen idee hoe ver ik heb gevlogen, maar kon toch zeker twee mastlengtes terugzwemmen naar m'n setje.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » za jul 20, 2002 1:54 pm

Ik had een tijdje terug een super relaxte golf te pakken!
Dus ik de backloop in zetten, werd het een vette overgeroteerde Pushloop!!
Mijn hele setje kwam megahard op mij terecht met natuurlijk precies de giek tegen mijn borstkas!
Ademhappen!!!!!!!!! :o
na een paar minuten bijkomen in het water was het allemaal weer ok!

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » za jul 20, 2002 11:29 pm

zo ben ik 2 weken terug met die 7`s knetterhard op mn giek geklapt , loop nog steeds naar lucht te happen, zijn weer prettig gekneusd die ribbetjes....... :cry: :cry: :cry:

Plaats reactie