Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie

Wat is jou ergste crash???

Geen erge crash gehad
80
20%
Spullen kapot
164
40%
Ontwrichte arm
18
4%
Gebroken botten
18
4%
Bewusteloos geraakt
11
3%
Tanden uit de mond
2
0%
Combinatie van bovenstaande
37
9%
Anders....
80
20%

Totaal aantal stemmen: 410

giorgioj
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 SX, Fanatic, Point-7 AC-1
Contacteer:

Re: Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Bericht door giorgioj » di nov 05, 2013 1:05 pm

Op volle snelheid, over het veerse meer, ik dacht; ik zal nog eens wat meer in mn trapeze gaan hangen.. Pang mast door midden. Eerst met mn reet 10 meter over het water gewakeboard, toen een giga katapult gemaakt. Ik wist even niet meer wat boven en onder was... haha :crazy: :crazy:

JesseDoorduijn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wave Warrior 'Looney Spooney' vapor technora 6.0

Bericht door JesseDoorduijn » wo nov 20, 2013 5:16 pm

Die weet ik nog goed :oops: in het eerste jaar dat ik surfte voer ik overpowered en werd vervolgens gelanceerd waarna ik de mast bovenop mn rug kreeg. Die heb ik nog een paar weken goed gevoeld

axxis rider
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door axxis rider » wo nov 20, 2013 6:08 pm

Onlangs op zonnemaire. Ik liet me afschieten tegen 63 km/h vol downwind in de chop, opeens klikt mijn mastvoet los van de base (de tackstrap trok denk ik aan het knopje om de mastvoet te lossen) en crash ik vol op mijn spullen. Gevolg: een stevige schram over mijn oog een ik kon even niet meer zien met het rechteroog. Wanneer ik terug doorheb waar ik ben zie ik dat ondertussen mijn board al 20 m is afgedreven, het dreef bijna even snel weg als ik kon zwemmen maar na een tijdje kon ik het inhalen en terugzwemmen naar het zeil. Enkel seconden voordat dit zonk kon ik het ook pakken en terug aan het board bevestigen.

wel even een schokje voor het vertrouwen!
Nu vaar ik altijd met een helm!

JesseDoorduijn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wave Warrior 'Looney Spooney' vapor technora 6.0

Bericht door JesseDoorduijn » wo nov 20, 2013 6:38 pm

nog een geluk bij een geluk dat je niet vol op je baseplate bent gevallen

Jorw
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Jorw » ma sep 18, 2017 10:52 pm

Kan toch niet dat er al zolang niemand meer gecrash is? :z :lol:
Ik heb nog niet echt een uitgesproken hardste crash, maar vorige week op het Veerse Meer toch heel wat katapults gehad door al die chop :oops:

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » di sep 19, 2017 12:22 pm

Het slopen van mezelf lukt aardig de laatste tijd.

Pijnlijkst, een harde ingehaakte katapult waardoor mijn trapeze zo hard tegen mijn ribben aan drukte dat ik ze gekneusd heb. Zelfs de haak van mijn trapeze was krom getrokken (ik heb wel sterke trapeze lijntjes :P !)

laatste keer een poging van een forwardloop. Tijdens de afzet trok ik zo hard het zeil naar voren en naar mijn gezicht dat ik letterlijk met mijn neus de giek in kroop. KRAK, vol mijn neus tegen de giek en daardoor mijn neus gebroken.... Een paar dagen later werd hij rechtgezet in het ziekenhuis... FU#%@&CK! wat was dat pijnlijk!!!!

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » di sep 19, 2017 12:58 pm

Dan liep je twee maanden geleden op Bruinisse wat foto's te maken?
Ik herken dit verhaal van iemand die dat toen vertelde. :)

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di sep 19, 2017 3:21 pm

Haha, wat een leuk topic.... wie kan hier niet iets schrijven 😉
Paar weken geleden een surfmaatje van ons hard gecrashed, nu thuis, geopereerd aan een complexe sleutelbeenbreuk 😳
Dan heb ik een jaar geleden net iets meer geluk gehad, voorover en in aanvaring met mijn giek, die giek is sterk, heel sterk 😉 (Carbon).
IMG_1032.JPG
IMG_1031.JPG
IMG_1030.JPG

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » di sep 19, 2017 5:09 pm

Klopt Kanarie, ik ben toen idd foto's weze maken. Dan maar paar plaatjes schieten he als je even uit de running bent :p

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di sep 19, 2017 9:54 pm

stylo schreef:
di sep 19, 2017 5:09 pm
Dan maar paar plaatjes schieten he als je even uit de running bent :p
Jep. Dat wordt over het algemeen zeer gewaardeerd heb ik gemerkt. Ik ben zo'n 2 maanden uit de running geweest, een paar hele mooie dagen gemist, maar heb toen het uitkwam wel mooie plaatjes kunnen schieten. :) :)

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Bericht door agr64 » vr sep 22, 2017 9:03 am

Niet m'n ergste, maar wel m'n engste! Vorig jaar op m'n raceboard in vol plane vaar ik een vlaag in waar de wind een flink aantal graden was gedraaid en wordt ik als een beginner achterover het water ingedrukt. In eerste instantie was de 45 naar 0 km/h al niet fijn, maar ik lag onder m'n zeil (10m2) en nog in de voetbanden en ben bijna verzopen voordat ik uit de voetbanden (gaat bijna niet met zo'n dik board!) en onder het zeil weg was! Was blij dat ik m'n drijfvest niet aan had.

... en een weekje last van m'n enkels gehad.

Guus
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Rocket 145LTD + 95, Starboard carve 111 en NP zeilen

Bericht door Guus » wo okt 04, 2017 9:32 pm

auww als ik er aan terug denk.

met ruime wind met de neus van mijn plank zo de achterkant van een golf in gevaren.
Stond direct stil.
Schade: scheur in zeil, achterste voetbandplug kapot en mijn enkelband in de vernieling!

:confused:

Surfpunk
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: een Goya 81, Freewave 105CWS en een drietal Ezzy wave zeiltjes en een schuur vol oude zooi
Contacteer:

Bericht door Surfpunk » di jun 05, 2018 11:43 am

Na twee dagen rijden aangekomen op de camping aan het etang van Leucate. Een dikke zeven, kleine acht...

Auto leeggeklapt in de stacaravan die voor een week mijn huis zal zijn. Door naar het water...

Daar vier-tweetje op en 81 liter. Heerlijk! Helder blauwe lucht, warm en wind. Veel wind.

Mijn board is (waarschijnlijk door mijn manier van varen) gevoelig voor spin-outs. In een volle vlaag schiet mijn board onder mijn voeten weg, ik corrigeer door druk op mijn neus, maar blijkbaar iets téveel...

Mijn board 'hapt' en ik laat mijn linker hand los (zeilhand), mijn trapeze is nog vol ingehaakt. Mijn hand slaat in het water terwijl ik doorgesleurd word door het zeil. Voor ik in het water lig, weet ik dat het foute boel is.......

Afbeelding

... ik kan hier staan en check mijn vitale onderdelen. Gelukkig, niet uit de kom. Schoentje teruggevonden en voorzichtig terug naar de overkant (tuurlijk gebeurt zoiets aan de overkant). Surfen gaat wonderwel oké. Terug aan 'mijn' kant, gijp ik zelfs om door te varen, maar ergens komt snel het besef dat dat misschien niet slim is. Dat rust, een ijszak en een koud biertje beter zijn; ik heb immers nog een week knallen voor de boeg. Twee windstille dagen waar ik zo goed als kwaad probeer de toerist uit te hangen (bezoekje aan Défi bijvoorbeeld), voor ik door ga krijgen dat er echt iets kapot is.....

Ik besluit dat ik liever in NL de medische molen in ga dan in FR en besluit op het gemak terug te gaan rijden (ja, tuurlijk, ik was helemaal alleen). Thuis met een verwijzing Cuff Ruptuur door naar radiologie. Daar echo en x-ray en de meningen zijn nog verdeeld. Het is of een gescheurde pees, of diezelfde pees heeft zo'n klap gehad dat er een stukje bot van de schouderkop is losgescheurd. Dat beide kapot zijn, kan eigenlijk niet volgens mijn orthopeed (de eerste dokter die na 3(!) weken de tijd neemt om uit te leggen wat er aan de hand is); zo hard gaat het nooit....

Met een beetje geluk mag ik over drie weken voorzichtig beginnen bij de fysio. Tot die tijd mag ik niets. Niet autorijden, fietsen, sporten of wat dan ook.

Mijn windsurfseizoen is waarschijnlijk afgelopen voor het goed en wel begonnen is..... op naar 2019!

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » di jun 05, 2018 1:19 pm

Wat een auw topic!

Ik heb er wel meerdere gehad, inclusief door mn zeil heen vliegen maar nog vastzitten in mn trapezelijntjes aan de andere kant en zo vastzitten onderwater, en tijdens een gijp mijn vin in mijn been gezet, 4 hechtingen...

Maar mijn ergste crash was op Workum. Lekker speeden achter de zandbank, moest ik uitwijken voor een gevallen kiter die met zijn zooi de hele strook vaarwater blokkeerde. De zandbank bij workum loopt een beetje in een V, met een uitstulping in het midden, daar dus vollebak met +/-65km/h tegenaan gevaren. Ik lag sneller dan ik kon verwerken met mijn hoofd op de grond, de bank loopt heel steil omhoog tot 2mm onder het wateroppervlak... Toen ik een beetje verdwaasd rechtop ging zitten zag ik dat mijn mast in 3 stukken lag en de vin een paar cm korter. Eenmaal weer op het droge vertelde een surfvriend van me dat ik flink aan het bloeden was. Tripje naar het ziekenhuis en jawel, kapotte oogkas, wat haarscheurtjes in het bot... De dokter (ook een windsurfer) zei dat de mast waarschijnlijk mijn val gebroken had, anders had ik misschien de rest van mijn leven in een rolstoel gezeten. Dagje later met wat plastic de wond dichtgeplakt en weer gaan varen, wel geleerd op te letten met kiters, workum vaar ik nooit meer. Ik ga ook een stukje minder dicht bij de kant tegenwoordig, liever safe dan een GPS record.
Bijlagen
IMG-20160626-WA0002.jpeg

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » di jun 05, 2018 3:22 pm

Grappig dit en doet me denken aan old days....surf inmiddels alweer 31 jaar, vroeger veel op de Gouwzee (met Peter Volwater) daarna veel op Wijk en in het recente decennium alleen maar Gouwzee.
- 1 keer vol gas op een Tiga 268 met een Neilpryde slalom mk2 waarbij ik steeds meer druk kreeg en niet op tijd kon ontdekken wat het nou was....krak, giek bij de kop op volle snelheid gebroken...rotklap, schrik en gescheurd trommelvlies.
- Na een landing van een sprong schoot mijn masttrack los en werd ik ingehaakt meegesleurd aan het zeil en lag ik even verderop in paniek onder het zeil te spartelen (Tiga 268 met een Art slalom zeil)
- vorig jaar kocht ik een vin van Peter de Wit met daarbij de vermelding dat de vin snel maar onvoorspelbaar was :think:. 1 week later overpowered met een 7.0 en slalom board vanuit het niets het board aan de dwarrel en 1 seconde later met mijn kop in het zeil...liep goed af maar wel maanden met een zere nek gelopen en had zeker verkeerd af kunnen lopen. PS vin heb ik met hetzelfde advies maar verkocht

Best gek gedaan in al die tijd en als dit de schade is valt het best mee.

Ecco
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ecco » do jun 07, 2018 2:42 pm

Vorig jaar Brouwersdam op zee: lekker op snelheid; gecrashed. Geen idee waarom. Pols gebroken.
IMG_9443.JPG

Kartman
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: KA Sails
Surf spul: Seatrend, F2, Haleakala, Exocet + KA

Bericht door Kartman » zo jul 08, 2018 2:00 pm

Tja , ik surf alweer een heel tijdje, heb dus de nodige crashes al meegemaakt :)
willekeurig : Zoetermeer 1990, ik klap op een balk die overdwars op mijn vaarrichting ligt, hap uit mijn vin, trapezehaak volledig van trapeze afgerukt, detail : vin had daarna nooit meer last van spinout :D ,zelf een weekje last gehad van zo'n beetje elke spier in mijn lijf;
Greveligendam 1998, na verrassenderwijs de eerste heat van het NK Speed te hebben gewonnen, draait de wind van ZW naar ZO en neemt toe, dus kleiner zeil en board, eentje waar ik nog weinig mee gevaren had, raak aan het eind van mijn 1e run in een spin out en word onder water weer wakker, mastje gekopt, stijf van de adrenaline vaar ik weer terug naar het aanloopgebied, een maatje zegt me : he er loopt bloed uit je kop !, mijn reactie daarop : komt wel ik moet nog 2 runs , deze was k*t ! , na mijn 3e runnetje maar richting kant voor een pleister :D Tja helaas was het ergste dat er nooit een prijsuitreiking kwam vanwege onenigheid in het wedstrijdcommitee :( (1e en 3e, 1e overall);
Gruissan 1999, word neergemept door een windvlaag uit een andere richting, ook hier weer trapezehaak van mijn trapeze verdwenen, zelf 2 verschover rugwervels opgelopen, iets waar ik nog steeds wat hinder van heb, een Franse fysio kon mij toen uitleggen hoe ik ze evt zelf terug kon laten schieten : aan een traptrede hangen, knieen om de beurt omhoog trekken, zodra je valt, weet je dat er 1 teruggeschoten is , AUW ;) , ruim 2 jaar last gehad met niezen, leek dan alsof ik een schop in mijn rug kreeg, nu gaat het wel redelijk, alleen met gebogen rug niezen is nog steeds erg gevoelig; Het alternatief was manuele therapie , eigenlijk met geweld de wervels terugdrukken, dan had mijn vakantie erop gezeten en liep ik risico op blijvend letsel ...
Stichtse Brug 2006, na mijn knie verdraaid te hebben op mijn werk in 2005, besluit mijn board door een golf ineens haaks rechtsaf te gaan, ik verdraai die knie weer, kan na een week bijna niet meer lopen, artsen constateren niets , ook niet aan de hand van de genomen foto's, rust zeggen ze komt wel weer goed, kniebanden opgerekt denken ze , na ongeveer 3 maanden springt mijn kat onverwachts op bed, ik trek mijn benen in om pijn te voorkomen, daardoor juist een steek, na een week pijn compleet weg en lopen gaat steeds beter, nacontrole op het zieken huis levert op dat bij de eerder genomen foto's de stand van mijn knie 6 graden gedraaid stond, knie is door de lange tijd in een verkeerde stand te hebben gestaan flink versleten van binnen, ik moet dus ook nu nog steeds uitkijken met wat ik doe , kan de knie ook niet voldoende buigen, slechts 109 graden ten opzichte van de 135 graden van mijn andere knie ( is dus wel een puntje met bv waterstarten, de ene kant op gaat beduidend soepeler dan de andere kant op ) Ander punt uit deze crash is dat ik vooral in dat board met golfslag geen vertrouwen meer heb, daardoor vaak ook geforceerd ga varen als de omstandigheden rauwer worden .. en een bloedhekel aan brede boards heb gekregen !!
Meest stomme : Fuerteventura, 2004 WC Speed, de wedstrijdleider zou aangeven waar de ingang naar de geul lag die leidde naar de wedstrijdbaan, was helaas even iets weggelopen om een andere deelnemer te vermanen, dook toen met 60+ op de zandbank waar hij ons omheen moest leiden, giek verbogen, gekneusde rib ...,

Plaats reactie