Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie

Wat is jou ergste crash???

Geen erge crash gehad
80
20%
Spullen kapot
164
40%
Ontwrichte arm
18
4%
Gebroken botten
18
4%
Bewusteloos geraakt
11
3%
Tanden uit de mond
2
0%
Combinatie van bovenstaande
37
9%
Anders....
80
20%

Totaal aantal stemmen: 410

Remko
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 | Fanatic | North |Deboichet | Select | Hurricane

Bericht door Remko » wo mei 09, 2007 2:31 pm

crash, of wel katapult

Tijdens de vlucht er achterkomen dat je nog ingehaakt bent... het zooitje maar vasthouden (anders had ik meer schade gehad)

in het water terecht komen en even niet meer weten wat onder of boven is... proberen los te komen, en er dan achter komen dat je trapeze halverwege je knieen hangt, en die zat toch vrij strak...

Je materiaal bekijken en gelukkig geen schade :D maar 1/2 uur later er toch achter kome ndat er een (kleine 5cm) scheur in de neus van het board (falcon 131) zit :x

roel.13
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Simmer - Fanatic

Bericht door roel.13 » wo mei 09, 2007 2:31 pm

Vorige week hele giek-kop eraf gerukt :-? :o En al een x me arm tussen mast en board gehad had ik onder arm gebroken :cry:

f2 bullit surfer
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: fanatic ultra rat simmer sail vusion 7.4 m2
Contacteer:

Bericht door f2 bullit surfer » wo mei 09, 2007 3:50 pm

8)

en weer eens 4 ribben zwaar gekneusd, het oefenen van een air jibe is leuk maar het wil nog niet echt lukken.........

Bericht door en weer eens 4 ribben zwaar gekneusd, het oefenen van een air jibe is leuk maar het wil nog niet echt lukken......... » wo mei 09, 2007 7:01 pm

en weer eens 4 ribben zwaar gekneusd, het oefenen van een air jibe is leuk maar het wil nog niet echt lukken.........

Jasper
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: simmer icons, mistral twin 92 en fanatic allwave 72

Bericht door Jasper » ma jun 04, 2007 4:03 pm

Op dit moment zit ik in het gips want heb vrijdag 2 weken terug ook een aardige crash gemaakt.
We waren lekker aan het varen op Wijk en ik sprong een aardig hoge forward die ik overroteerde... met de landing was het knak en mijn kuitbeen was gebroken + mijn enkelbanden gescheurd...
Moet nog 4 weken gips :lol: als we het doen dan doen we het goed.... :-?

henky
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: past niet ;)
Contacteer:

Bericht door henky » ma jun 18, 2007 8:35 pm

pijnlijkste
een katapult in me 4.7 search en een snee in wang
oogkas gebroken door neus ( neus wel kapot daardoor trouwens)

leukste

rubber van diabolo scheurd in een aireal best lagge met een los zeil in de hand door de lucht landing was minder ovrigens :lol:

Pim H360
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: H360
Teamrider: GO4WATERSPORT.NL
Surf spul: FANATIC QUAD & SKATE NS HERO 3,7/4,2/4,7/5,2
Contacteer:

Bericht door Pim H360 » ma jun 18, 2007 10:19 pm

Met prongelijk ingehaakte airjibes ben ik ook al een paar keer hard gecrashd.

Surfjunky
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Boardkings - JANGA
Surf spul: MUF/FLIKKA/5-OCEANS-mXr-NP
Contacteer:

Bericht door Surfjunky » di jun 19, 2007 11:05 pm

mijn ervaring met flinke crashes: zijn er helaas ook te veel.

die keer dat ik tijdens n nosedive mijn voorste voet brak (zijkant voet KrRak) mijn nieuwe wetsuit was bespaard gebleven door deze zelf maar uit te trekken om daarna richting ehbo te gaan :P

-die ene keer dat ik tijdens een hoge backloop op wijk alles losliet in de rotatie, maar mijn rechtervoet bleef erg naar' vast zitten waardoor ik met de landing op 2 plaatsen in mijn lichaam iets voelde knakken. Mijn knie en heup tegelijkertijd verdraaid. 3jr problemen van gehad ,half jr fysio. en ik ben er nog steeds mee bezig..

-of nogvoor die tijd, toen ik een Jesus christ [tabletop hand los van de giek] inzette dat ik op t hoogste punt ook maar eens losliet en mn spul verticaal naar beneden vloog waardoor ik met mijn hiel precies op mijn vin landde!!! Hoe krijg ik het voormekaar :roll: heel wat dagen op mijn tenen verder gelopen :P

-tijdens n fijne spoelgang een vin door mijn wetsuit heen krijgen, die zich nestelde in mijn bovenbeen.

-of mn pijnlijke ribben, toen die ene keer dat n table top mislukte ik mijn trapezehaak boorde in het middelste gedeelte van mijn board.

de laatste klapper was afgelopen 1 november 2006, te ijmuiden met die hoge bakken, de gene die er waren weten het wel haha oeff wat n fijn dagje dat was !
ik besloot om achterin n flinke jetser van katoen te geven, ik ging voor n verticale off the lip, tegen n te hoge bak, en moest het bekopen met een ritje naar spoedeisende hulp om vervolgens de hele week op krukken te lopen.

maar we blijven volhouden :wink:

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: fanatic quads + gaastra manics + IQs 3.7 t/m 5.3

Bericht door Windsurfer14 » vr jun 22, 2007 11:58 am

door de jaren heen heb ik heel wat leuke crash fotos opgespaart :+

hier een kleine selectie :

arieal duckjibe ging niet helemaal goed :P
Afbeelding

willyskipper net niet :roll:
Afbeelding

deze weet ik niet meer maar wel een leuke foto :wink:
Afbeelding

airjibe ging niet helemaal goed :oops:
Afbeelding

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: DaCurve79,Quadster91l,Tabou3s106, 5.7/4.4 zone,3.7 Voodoo, 4.7/5.3 ManicHD, 4.2 Blade

gisteren

Bericht door Erwin2 » wo jun 27, 2007 7:59 am

gisteren (26-06-2007) had ik een lompe crash...
dikke wind, 4.0 en voor wat binnenwater betreft, dikke bakken.
Het waren 4.0 omstandigheden, maar ik had nog ff een 4.4-tje... ik zie een dikke golf voor me en ik denk 1 van de hoogste sprongen ooit op het binnenwater te maken, klapt die golf net om... toch doorgaan, ik zet af, volledig out-of-control, vervolgens haakt m'n trapeze achter m'n giek en maak ik 1 van de raarste smakkers ooit. Raar genoeg niets gebroken, maar wel 1 van de heftigste crashes die ik heb meegemaakt.

VZPaulus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Explosion 280 103l 1998, Neilpryde V8 6.0m2 1997

Bericht door VZPaulus » ma jul 02, 2007 7:03 pm

7 jaar geleden op Corsica was ik beginnend trapeze surfer. Een dikke windkracht 5 met een 6 meter zeil zorgt dan natuurlijk wel voor de paar nodige katapultjes, waarvan ik er een met mijn borstbeen vol op de punt van mijn board landde. Uiteraard zonder wetsuit bij een zonnetje en 30 graden. En ja,... destijds was een punt nog gewoon een punt :)

r-j
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Xantos 290 II, Naish Hokua 4.0/5.0, North Natural 6.2,

Bericht door r-j » di jul 03, 2007 5:56 pm

DirkB
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard/NP/MFC/F-One
Contacteer:

Bericht door DirkB » ma jul 30, 2007 12:23 am

ergste..

2 weken terug: dikke 6 bft, veel te groot zeil 7.0, overpowered, vliegend op teveel liters, geen controle meer. :-?
M'n plank sprong (ongepland) en werd omgeslagen de ene kant op, ik ging de hele andere kant op, klinkt raar, maar het ging allemaal heel snel. Het enige kloterige was dat ik nog in de voetbandjes zat. :oops: resultaat: een gekneusde enkel een enkel (in)gescheurde enkelbanden. :x :x

Lompste..

Net nieuwe plank gekocht, 3e keer varen ofzo :( . Katapult, geen giekkopbeschermer natuurlijk en beurse punt dus. :x Balen natuurlijk, maar nog veel harder balen toen ik m'n plank omdraaide en besefte dat er een barst was ontstaan van +/- 20 cm. :x :x

f2 xantos surfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door f2 xantos surfer » do aug 16, 2007 10:58 pm

ik was aan het proberen te body draggen ...
en ik was mijn trapeze vergeten uit te haken , en ik was zwaar over powerd. en in een keer een harde ruk wind en werd gelanceerd. :(
gelukkig had ik en me setje niks :)
ik denk dat er hier nog wel zijn die dit hebben mee gemaakt ..?
grtz jelle

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » di sep 04, 2007 9:11 pm

het is aardig rustig de laaste tijd met de mooiste hardste duikelingen

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » wo sep 05, 2007 12:46 am

Mijn hardste crash tot nu toe heeft een gesneuvelde Pro-limit assault giek die bijna in zijn kleinste stand stond opgeleverd.

Afgescheurd aan de giekkop en een dikke knik in de buis.

WiertOmta
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic - Naish - Maui Magic - North Sails - Arrows

Bericht door WiertOmta » wo sep 05, 2007 9:04 pm

Het meest pijnlijke wat ik heb gehad was een giekkop tegen mn voorhoofd, ik dacht: die giek staat wat hoog, dus ik doe de klem los en duw hem naar onder. Schiet dat ding ineens los en dan knalt ie best wel hard naar voren :P

Casper1988
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Manta en NP RS EVOII/RS6

Bericht door Casper1988 » vr sep 07, 2007 5:58 pm

Afgelopen zondag voor het eerst proberen te loopen. Ging erg goed, kom ongeveer tot driekwart nu.
Maar wel hard op mijn rug gevallen, stuk of 10 keer :D. Dus die was 3 dagen erg gevoelig... :)

Larsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Twintip 105, JP Freestyle-wave 86, Neilpryde expression en Search, NS ICE 4.0

Bericht door Larsurf » vr okt 05, 2007 5:14 pm

niet mn hardste, maar de foto's zijn wel aardig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeFrYsK
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Bericht door DeFrYsK » ma aug 11, 2008 8:42 pm

Mooiste crash tot nu toe is toen ik opsurfde met een maat van me en dat we zo dicht bijelkaar kwamen dat onze zeilen elkaar raakten. Hierdoor raakten we beide in onbalans en crashten hard op 't water. Wonder boven wonder was alles ongedeerd (materiaal + onszelf). Hoe het kon gebeuren kan hij denk ik beter vertellen dan ik dat kan ;)

Mrdude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Naish supercross 112 l, North superfreak 4.0, North Dr.x 4.4, North Dr.X 5.0 enz.

Bericht door Mrdude » di aug 12, 2008 12:41 pm

Ik heb meer een genante crash..
Als beginnend trapeze gebruiker (3e keer ofzo) voer ik in planee op de kant af waar een leuke dame zat te kijken (vooral naar de mooie jumps van mijn medesurfers). Dacht, ook even wat positieve aandacht trekken. Toen ik bijna bij de kant was wilde ik mijn zeil iets naar achter doen en met mijn voeten druk te geven zodat ik snel tegen de wind in draaide, een splash maakte en relax kon afstappen...

Op het moment dat ik mijn zeil naar achter wilde doen en tegelijk druk zetten mijn mijn voeten verloor ik de controle en werd ik half gelanceerd, omdat ik de giek bleef vasthouden en nog ingehaakt was kwam ik vrij vreemd terecht.
Toen ik opstond (twas bij de kant, dus ondiep) voelde ik al dat de trapeze erg strak zat. Ik stond naast mijn mast en de trapeze koordjes waren echt onder volledige spanning (ze zijn niet heel lang...) Het enige wat ik kon doen om uit te haken was over de mast en het zeil heen gaan liggen om zo bij de trapeze te komen.. Maarja die dame zit daar en kijkt nog steeds.. en dat ziet er niet uit.. Staat iemand daar in het water, gaat ie ineens op zijn zeil liggen...

Uiteindelijk toch maar zo gedaan... Volgende keer beter..

wessel1994
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Zie biografie

Bericht door wessel1994 » wo sep 03, 2008 9:50 pm

ik laatst nog, ik ga vol in plane redelijk overpowered, me voorste voet staat al in de voetband. wil me achterste erin doen en opeens komt er een keiharde windvlaag!! ik katapult vol en land met me hoofd 30 cm naast de mast! dan besef je wel dat je ff geluk hebt gehad

Jaapjxs
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: T1 MWX 74 3.0 + Goya One 85 + Fanatic Skate 102 - Simmer Icons
Contacteer:

Bericht door Jaapjxs » wo sep 03, 2008 11:32 pm

M'n mooiste crash:
Afbeelding
Afbeelding

8)

re-entry
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic AW 82 &FW 105, GunSails 4.1/4.7/5.3/6.0
Contacteer:

Bericht door re-entry » vr okt 10, 2008 11:00 am

Mijn ergste crash... Afgelopen weekend op het ijselmeer. Een forwardloop poging moeten bekopen met een gebroken sleutelbeen. Had net sinds enige tijd de spinloop redelijk onder de knie en wilde die dag vooral steeds hoger de loop inzetten. OP een mooi chop golfje van een dikke meter de lucht in gegaan op het hoogste punt de loop ingezet. Meteen het gevoel dat het niet goed zou gaan en (stom, stom, stom)mijn spullen losgelaten.. Land dus vervolgens net boven mijn giek op de mast met mijn linker schouder. Had het overigens nog niet direct in de gaten en pas bij het waterstarten en mijn zeil weer wind ving toen mijn schouder uitelkaar werd getrokken kwam de pijn echt binnen. Toch nog vast gehouden totdat ik aan de kant was want, zwemmen, dat leek me ook geen goed plan. Kortom, een fijne crash die er nu voor zorgt dat ik dit seizoen kan afshrijven en dat ik dit bericht met 1 hand moet tikken.!@#$%%%%%%$ :x

Verder dit jaar nog een gebroken teen opgelopen doordat ik met de teen achter een voetbband bleef hangen.

Al met al een goed jaar :-?

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » ma okt 13, 2008 11:14 am

Niet de mooiste, maar wel een "leuke". Aanvaring die door de GPS vastgelegd is:
http://www.surfforum.be/viewtopic.php?p=291402#291402

Webserver waar de afbeeldingen op staan heeft even kuren. Nog heel even geduld..

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb » ma okt 13, 2008 11:24 am

Vorig jaar oktober in La Franqui, ff speeden met 10 bft...volgens de GPS 67 km/h op het moment van de crash

Afbeelding

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » di nov 11, 2008 7:16 pm

http://anne.messageboard.nl/20617/viewt ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat ook een mooie! :D
Niet van mij, maar wel iemand die altijd bij ons aan het strand te vinden is!

( Foto's zijn van Kabbelaarsbank weekend)

Sorry Maarten, maar dit soort acties moeten wereld kundig gemaakt worden

Jeroen Schuitema
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Angulo / KA sails

Bericht door Jeroen Schuitema » do nov 13, 2008 9:19 am

Da's echt een mooie foto serie. Je zou bijna zeggen dat het in scene gezet is :+ :+

Nick_
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: freeride, wave, en luchtsup cruiser

Bericht door Nick_ » do nov 20, 2008 6:46 pm

Een jaar of 10 geleden surfte ik vaak bij Durgerdam (kan nu niet meer, er is een groot hek geplaatst.) Ik was daar een keer heel relax langs het riet aan het cruisen toen ik plotseling het water in geslingerd werd. Aan het wegtrekken van de eerste desoriëntatie realiseerde ik me dat ik tegen iets aan gevaren was. Ik besefte ineens ook dat ik allemaal dingen in het water voelde. Bleek ik tegen een steiger aan gevaren te zijn waarvan alleen het deel dat boven het water uitstak was weggehaald. Ik lag precies tussen allemaal houten paaltjes. Bijna gespietst!

DanielMeijering
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiga 285 / JP Freeride 270, Arrows Zest 6.2 / Neilpryde Zone 5.0

Bericht door DanielMeijering » di nov 25, 2008 5:46 pm

Hehe, dan zal ik ook maar es wat toevoegen :9
ik kon nog geen voetbanden varen, en ik voer wel op 'n redelijke snelheid, dus ik denk, ff bandjes proberen,
alleen ik was dus vergete dat ik m'n achterste voet positie nog evn wat moest veranden, waardoor m'n voeten te dicht bij elkaar kwamen, en dan heb je geen zeebenen XD, dus een katapult ingehaakt, op m'n zeiltje :9

Plaats reactie