Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie

Wat is jou ergste crash???

Geen erge crash gehad
81
20%
Spullen kapot
167
40%
Ontwrichte arm
19
5%
Gebroken botten
18
4%
Bewusteloos geraakt
11
3%
Tanden uit de mond
2
0%
Combinatie van bovenstaande
37
9%
Anders....
80
19%

Totaal aantal stemmen: 415

Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Bericht door Ridge255 » do okt 08, 2009 9:06 pm

ha ha,

zo ben ik eens over een gans heen gesurfd!

(lang geleden ik was 15/16)
Was helemaal niet de bedoeling, zaten een aantal gansen precies in de lijn die ik wilde surfen, dus ik dacht die vliegen wel weg...
Dat deden ze allemaal behalve 1, die ging precies in mijn lijn voor me uit zwemmen :roll: ik kon niet meer stoppen en surfde zo over hem heen, voelde hem ook nog tegen mijn skeg komen, beest komt boven helemaal pissed natuurlijk, kleine veertjes overal, hoop gekwaak ...

vond het wel zielig, heb zoiets ook nooit meer gedaan

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » zo nov 01, 2009 9:21 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit als gevolg van een simpele:

Afbeelding

:+ :+

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: 62 tot 84 liter - 3.3 tot 5.3
Contacteer:

Bericht door danielh » do nov 12, 2009 10:49 am

ik zoek dat icoontje van: this thread is worthless without pics!

absoluut niet mn hardste crash, maar wel een op (helaas niet al te goede) foto:

Afbeelding

een onbedoelde onefooter..
dat uitsteeksel rechts is mn been, maakte een flinke aarscrash :D

Niels
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Quad, Tabou Freestyle, JP FSW, Neilpryde Combats

Bericht door Niels » do jan 28, 2010 10:03 pm

Haha mijn crash is nogal om te lachen :P

Ik had een mooi surfdagje op het lauwersmeer (@hoek van bant) en er stond een wind rond de 30 knopen. Ik was niks vermoedend op volle snelheid aan het surfen en ineens een harde crash. Ik hoor mijn vin kraken en mijn giek komt op de neus van mijn plank (gelukkig niks kapot,alleen logo van prolimit). Maar ik kwam met mijn hoofd op mijn mast en had mijn schouder verrekt. Na een paar minuten bijkomen weer terug gegaan. Flinke bult op mijn hoofd en last van mn schouder. Dat gaat vanzelf weer over,ik was allang blij dat niks kapot was. Ik vroeg me af hoe dat kwam aangezien ik daar wel vaker surf. Er was een brok hele harde klei dat ongeveer 1m bij 1m was en 30 cm hoog. Iedereen surfde daar gewoon overheen maar aangezien dat ik een vin van wel meer dan 40cm was dat een dat een beetje teveel :+

Hopelijk hoef ik niet weer zoiets mee te maken :P Mooi verhaal en een deuk in mn ego aan over gehouden :wink:

PowerZone
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Attitude sails, F2 boards

Bericht door PowerZone » do mar 25, 2010 3:14 pm

Was lekker aan 't varen met m'n broer en m'n neef op 't Lauwersmeer.
Het was schuin aflandige wind, dus om nog een beetje golfjes te pakken maar midden op 't meer gaan varen.
Voer met een 4.7 en in de vlagen behoorlijk overpowered. M'n neef kwam op me af varen en zette een (soort van een) backloop in die al gedoemd was om te mislukken.
Op een of andere vage manier bleef hij met de nagels van zijn tenen in het zeil haken en maakte een aardige klap op 't water.
Ik zat verbaasd naar hem te kijken toen ik een sprong inzette en hard in de katapult ging en zo hard op het water klapte dat mijn trapeze (3 surfsessies oud) aan de zijkant afscheurde en niet meer te gebruiken was. Toen ik beduusd bovenkwam zag ik het gezicht van m'n neef, gevolgd door een hangloose teken en hard gelach van ons beide.
Kreunend en steunend samen terug gevaren naar de kant, iets links van de grote sluis. Na het laatste obstakel van de rotsen op komen daar zagen we mijn broer aankomen rijdend met de auto om ons te helpen.

Van de surfshop wel een nieuwe en betere trapeze gekregen :9

Kortom, een mooie surfdag! 8)

Pim H360
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: H360
Teamrider: GO4WATERSPORT.NL
Surf spul: FANATIC QUAD & SKATE NS HERO 3,7/4,2/4,7/5,2
Contacteer:

Bericht door Pim H360 » di mar 30, 2010 6:34 pm

Shakacrash met mijn 3,0 doekje
Afbeelding

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door danielh » di mar 30, 2010 7:19 pm

die is nice! op de kop t water in :D
zal wel een flink windje zijn geweest, omhoog geblazen op vlak water met 3.0!

BramZ
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: NED-150
Teamrider: SurfArt
Surf spul: Starboard / North Sails
Contacteer:

Bericht door BramZ » do apr 01, 2010 6:30 pm

mooie crash van mijn eerste airjibe pogingen op Makkum :lol:

Afbeelding

superfreakske
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: tabou pocket wave 93 team edition, superfreaks 3.5, 4.0, 4.7, 5.3

Bericht door superfreakske » zo apr 04, 2010 9:08 pm

het was niet echt een crash met hoge snelheid, maar deed toch zeer veel pijn, zeker als je nog maar 8-9 jaar bent. was lekker aan het varen op de brouwersdam helemaal ten einde (bij het kommetje). ik vaarde toen nog vaak in het kommetje, die dag dus ook. meestal als het vloed is, die keer niet dus. aan de kant liggen er allemaal oesters. ik knal er los tegenaan, kon nog net draaien, kom je terug in plan°¨, net nog één oester waar ik tegenaan ging, 21 sneeën in m'n voet, n hechten maar

axxis rider
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door axxis rider » do mei 06, 2010 7:21 pm

raarste: ik ging volle snelheid en ik wil de gijp inzetten dus ik ben al uitgehaakt. dan weet ik niet wat er gebeurde maar de punt van men plank gaat ineens onder en ik rem dus zeer hard. mijn zeil vliegt hierdoor uit mijn handen maar i.p.v. dat het plat op het water vliegt gaat het een meter naar beneden en vliegt dan terug omhoog recht in mijn handen, ondertussen is de punt van mijn plank terug boven water en kan ik gewoon verder varen.

P.S. dit is niet echt een crash, maar toch :lol:

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Puls Boards
Surf spul: Pulsboards

Bericht door Martijn K. » do mei 06, 2010 9:38 pm

Hardste : Tijden geleden, BFT 6, hadden ze bij ons aan de plas net een stuk extra aan gegraven. Gevolg, ondieper water.

Vol ruime wind gaan, vergeten dat het nu een stuk ondieper was. vastlopen op de grond, crashen in ondiep water. giek kapot, zeil kapot. zelf vervolgens 1 week op bed gelegen met een zwaar zere rug. Omdat ik dus plat met mn rug op de bodem terecht ben gekomen.

Raarste : zwaar overpowered, spinout, en leek wel of ik ongeveer 5 keer om mn as draaide onderwater; p

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » ma mei 17, 2010 10:23 pm

Ergens rond 1998: Een megaklapper op een steiger.

Ik voer ruime wind op absolute topsnelheid op de kant af. De chop die schuin op de kant stond klotste weer terug. Een vette spinout als gevolg!! Da's niet lekker op enkele meters van de kade. Ik ben vol de kant op gecrashed. Ik weet er niet veel meer van want ik had een vette hersenschudding. De vinkast en vin van mijn Tiga Bump 'n Jump 269 heb ik nooit meer terug gevonden. Plank was gelukkig verzekerd en is uiteindelijk volledig vergoed.

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon 104, Sailworks NX 7.8, Boss 38.
Contacteer:

Bericht door Barbie » di mei 18, 2010 1:53 am

Tijdje terug begon het rond het middaguur te waaien, liep tegen het eind van m'n sessie op tot 14 knopen, niks bijzonders, gewoon lekker free-ride briesje voor de 8.2.

Op 1 van m'n laatste rakjes richting het strand zag ik voor me een sliert in het water. We krijgen af en toe dagen met zeewier, dus ik dacht in een flits dat ik er wel doorheen kon knallen. Helaas, het bleek een lang stuk touw te zijn, waarschijnlijk van een schip. Ik vlamde er bovenop en ging uiteraard ass-over-tit, knalde vol in m'n zeil. Op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat het paneel dat de klap op ving zelf niks mankeerde maar wel voor driekwart compleet uit de stiksels werd gerukt.

R.I.P. 8.2. Hello 8.3 :)

Afijn, lachen was dat mijn surf buddy me van ver zag vliegen en al grinnikend voorbij kwam surfen. Maar omdat het touw nog onder m'n vin zat, zag hij het niet snel genoeg en lag hij een moment later naast me, haha.

B

windsurferdy
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: H-540
Surf spul: RRD twintip 100, Witchcraft 83, Simmer Blacktip - 3.7 4.2 4.7 5.3

Bericht door windsurferdy » vr mei 21, 2010 10:52 am

Ik gijpte fullpower en kwam na een forward en nog wat moves over me giek hier uit:

Afbeelding

Crashen als het niet pijn doet is leuk :)

superfreakske
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: tabou pocket wave 93 team edition, superfreaks 3.5, 4.0, 4.7, 5.3

Bericht door superfreakske » di mei 25, 2010 9:08 pm

was weer lekker aant varen in spanje, denk je: warm water, als er iets gebeurd niet zo erg, zijn er ook met wat meer op he. waren ook zeer hoge golven (4.0 soms niet meer te zien). opeens zo'n steker, ok even lekker springen dacht ik, niet dus, vloog meters de lucht in (niets erg) maar schoot ondertussen uit mn voetband. gevolg knal op het water, plank beetje gebarsten. n ik een beetje een zere voet.

danielh
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door danielh » di jun 08, 2010 12:30 am

is een lekker wasbeurtje door gebrek aan power en verkeerde positie ook goed?

[/youtube]

:lol: gelukkig kon ik mn giek vasthouden en weer snel wegwezen

Remco87
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Remco87 » do sep 16, 2010 10:58 am

Ik heb tot nu toe nog geen erge crash gehad, maar dat komt ook nog omdat ik pas begonnen ben.. Ik wordt wel een beetje bang van de antwoorden in de poll: 'tanden uit je mond'.. Hoop toch niet dat ik zo'n erge crash zal maken dat zoiets gebeurd..

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » do sep 16, 2010 7:08 pm

wees gerust.
je leest hier alleen de extreemste crash van iedereen die op dit forum actief zijn.

99,9% van de keren dat je valt loopt je ego de grootste deuk op :)
Eventueel wat blauwe plekken maar thats it.

Doede001
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP superX, Drops cw91, Starboard Flare 98, F2 Rebel 63, P7 AC1-2, Sado, GA.Remedy, Severne Blade

Bericht door Doede001 » do sep 16, 2010 7:51 pm

2 weken terug.
Ik voer met mijn 5.0m² en was flink overpowered in een bui en had maar weinig controle..
De neus van mn plank dook net in een golfje waardoor alles op eens stil stond.
Ik maakte een flinke katapult maar ik had mn giek wat te lang vast waardoor ik achter mijn zeil aanging en met mijn gezicht vol in mn zeil klapte, dat net iets eerder op het water lag.

Geen tanden eruit maar wel flink last van mn gezicht.. Gelukkig m'n zeil heel, en niemand die het zag. :P

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » di sep 21, 2010 1:21 pm

4 weken geleden, eindelijk weer is egte wind. Met 7 bft. en een 4.4 wat voor mij nog te groot was het goeie moed het water op. De eerste 20 minuten wel zwaar overpower gevaren 8)
Maar toen.... Ik kreeg een harde windvlaag kreeg een ingehaakte katapult werd over mn zeil heen geslingert en met gevolg dat mn trapeze in mn ribben drukte...helaas zo hard dat ik gekneusde ribben heb en dat is best pijnlijk...

Zelfs de haak van mn trapeze is krom getrokken, dus de rest van mn val hebben mn ribbetjes opgevangen ;(

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon 104, Sailworks NX 7.8, Boss 38.
Contacteer:

Bericht door Barbie » do sep 23, 2010 4:33 am

Hoezo je trapeze? Zal eerder je giek of mast zijn geweest, niet?

Anyway, ouch! Heb 2 x gekneusde ribben gehad door katapults. Ben je wel een maandje zoet mee. Denk erom, niet niesen en niet hoesten :)

Sterkte.

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » do sep 23, 2010 1:23 pm

Hey Barbie,
Gelukkig kan ben ik al weer een stuk flexibeler nu na 4 weken. Maar idd slapen, niesen, hoesten was het pijnlijks van allemaal.

Nee het kwam egt door mn trapeze. Door de katapult viel mn zeil in het water (eerst de mast) Omdat ik nog vollevaart had en nog ingehaakt was werd ik meegetrokken over mn zeil heen. Mijn zeil lag uiteraard (stil) int water en ik vloog er zo hard overheen dat ik zegmaar al over mn mast heen was. de trapeze trok schuin mn rug in zodat de onderste ribben aan de achterkant van mn rug de klap opvingen. ik had ook beter mn trapeze koortjes kunnen braken haha maar kan nu wel zeggen dat ik heel goeie en sterke trapeze koortjes heb :lol:
En nadat ik het water uit was zag ik dat mn haak ongeveer 3/4 cm is verbogen.

Maar ik hoop dat ik volgende week weer helemaal de ouwde ben, want ik wil naar de pwa in Sylt. Om te kijken, en misschien als de omstandigheden niet te bruut zijn zelf knalle :)

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Bericht door Ilja85 » za sep 25, 2010 8:07 pm

Ik heb eigenlijk nog nooit een crash gemaakt waarbij ik materiaal of iets van mezelf heb gesloopt.... Ik surf nu zo'n 11 jaar... Ooit eens op mn giek gevallen bij een jump die iets weg had van een halve forward.. klein beetje spierpijn.
De laatste katapult is ook al enkele jaren geleden. :) Ik pleur wel vaak bij duckgijpjes oefenen of gewoon gijpen in volle chop, maar dan gebeurt er helemaal niets.

Vind dat er hier lompe crashes worden gemaakt zeg! :o

Terug_in_de_vaart
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: tweedehandse shizzle

Bericht door Terug_in_de_vaart » di okt 05, 2010 10:57 pm

Ok, ok, ik kan niet achterblijven. Ik surf niet vaak per jaar, maar heb toch een keer een mooie crash op Horst gemaakt. Ik denk twee jaar geleden, einde middag/avond sessie na het werk. Lekker windje, GTX 7.5 beetje overpowered en vlagerige (noorden) wind zoals meestal op Horst. Kan niet echt goed springen maar vindt het leuk :D , dus ga er vol voor in de vaargeul. Wil net afzetten, maar krijg op de top van het golfje een vlaag waardoor ik controle kwijtraak en een indrukwekkende combinatie uitvoer van sprongetje en katapult tegelijk.
Pats boem crash, au en beetje confuus. Na het bijkomen blijkt mijn mast bottom in 3 delen en ikke geluk te hebben gehad dat ik met mijn heup de mast raakte ter hoogte van mijn trapeze. Die heeft prima als schokdemper gefungeerd. Twintig centimeter hoger en ik had met mijn zij om de mast heen gehangen, en dat was vast minder prettig geweest, nu alleen beetje blauw en pijnlijk.
Na een halfuurtje terugstrompelen naar de kant in het schemerdonker geprobeerd om mijn mastbrokjes uit de mastslurf te peuteren. De top zat nog vol op spanning klem bovenin het zeil, ben bijna een uur bezig geweest om hem eruit te wurmen, lang leve de cambers :roll: . Met autolampen erop gericht uiteindelijk gelukt, dus schade viel uiteindelijk mee...

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS » di okt 12, 2010 9:47 am

Vorig jaar op vakantie,
Lekker hard planeren, en ineens een windvlaag die ik niet zag aankomen.
Dus ik krijg een katapult, en ik zat in gehaakt, dus volg op me mast.
Dus na de pijn sta ik op zie ik dat m'n trapezehaak er af is :-?
Maar gelukkig lag die op mn zeil:)

Torthuga
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 145L-Mistral shredder 126L-Tushingham Lightning 8.5-North Sails Spectrum 7.0

Bericht door Torthuga » wo dec 29, 2010 11:29 am

Op de Oolerplas, in die bocht te dicht langs de kant..viel er niet erg hard vanaf.
Maar die keien daar!!AUW!! sprong er zo boven op...grote teen in de kreukels ;(
Was gelukkig wel de laatste dag dat we zouden gaan,was al best koud toen, dat scheelde met de pijn met terug naar het haventje komen. :oops:
Ik maak trouwens alleen maar crashes..da's ook het vette aan surfen :9

Ridge255
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Ridge255 » wo feb 02, 2011 9:13 pm

Ik herinner me ineens nog een hele grappige crash.. eens kijken hoe ik dit ga uitleggen..

Het was op de Slufter/Maasvlakte tussen 3e en 4e trap, hoog water en er konden dan hele leuke stijle golven van een kleine meter vlak bij de kant komen te staan.

Ik kom terug gevaren en vaar met een leuk setje mee, rij een golf en zie een nog mooiere gooi mijn board in de bottum-turn zit op de lip en zie dat het achter de golf DROOG zuigt :o Ik kijk beter en zie dat ik zo bezig was met de golf dat ik niet doorhad dat het de kant al was..

Een soort uit reflex laat ik de hele boel los en mijn hele set vliegt het strand op en ik vlieg er achteraan...setje valt een meter of 5 van een gezin die net aan kwam wandelen en ik land met mijn benen vooruit en met mijn reet in het zand...mijn surfpak is op plekken geweest waar nog nooit iemand geweest is :+

Je had de ogen van die mensen moeten zien en ik kreeg de slappe lach!! :lol: :lol: :lol: Wel paar dagen beetje rot kunnen zitten :devil:
Laatst gewijzigd door Ridge255 op wo feb 02, 2011 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

TomH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish, HTS, Neilpryde, gaastra, unifiber

Bericht door TomH » wo feb 02, 2011 9:36 pm

Lac de serre poncon,zomer 2010
Italiaan komt me schuin voorbij geplaneert, raakt de controle kwijt, springt van z'n plankje af :-? en laat zn zeil met de mast op mn schouder vallen...
Was misschien niet MIJN crash, maar wel mijn PIJN, zo'n 3 dagen last van gehad, dus viel mee.. :+

MONOTOM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MONOTOM » za feb 05, 2011 10:57 am

Een compleet ongecontroleerde willy skipper landen, met je stuitje op de punt van je board.... gebroken natuurlijk

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » za feb 05, 2011 1:27 pm

Ja maar die is dan ook niet van Carbon-Kevlar sandwich!!!

Plaats reactie