Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

weggewaaide plank....

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Gesloten
R0b
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard 165LGaastra charger 5.5+NP supernova 6.9
Contacteer:

weggewaaide plank....

Bericht door R0b » di sep 14, 2004 9:45 pm

DAMN ik ging vandaag surfen, heb alles lekker opgetuigd, komt een lekker regen buitje aan, lekkere wind, ik keek ff naar de lucht, hoor ik een vreemd geluid, waait me plank weg :( :( gelukkig rende een andere surfer er 8eraan, en ik daarna ook, dat ding maakte wel 20 saltos in de lucht of zo, gelukkig is me skeg niet afgebroke :roll: even later waait het zeil van thijs erachter aan, ook daar achteraan rennen:Pmaar het werd tog nog een geslaagde surfdag..

Michiel
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: FX V / F90 / F125 / Loft Blade

Bericht door Michiel » di sep 14, 2004 11:32 pm

altijd voorzichtig met je spullen wat dit betreft. Als het ff kan alles in de luwte leggen. Gelukkig kan dat altijd wel bij m'n home spot.
als dat niet lukt je zeil en board aan elkaar laten zitten en ze tactisch neer leggen zodat het setje door de wind op z'n plaats word gehouden.

Snuitje goes ...
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 / AHD / Gaastra

Bericht door Snuitje goes ... » wo sep 15, 2004 10:13 am

De essentie van luwtes.

R0b
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard 165LGaastra charger 5.5+NP supernova 6.9
Contacteer:

Bericht door R0b » wo sep 15, 2004 11:25 am

oke bedankt:Pik heb ook al geleerd dat je je tail in de wind kan leggen

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » wo sep 15, 2004 11:34 am

Dat werkt alleen als er geen vin onder zit. Als er wel een vin onder zit pakt de wind hem juist eerder, dan kan je beter de punt in de wind leggen. Maar vastleggen aan je zeil, met het onderlijk in de wind en je board onderste boven erop werkt het beste.

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » wo sep 15, 2004 11:48 am

gaan naar een dierenwinkel en koop z'n haak die je in de grond kunt draaien om een hond aanvast te leggen, hang met een touwtje je giek er aan vast en hij gaat echt niet meer weg...

Eddey
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Custom 266, Simmer Wave comp 3.7, OS wave 4.7, Gun Energy 5.8, Simmer Fusion 6.8

Bericht door Eddey » wo sep 15, 2004 12:07 pm

Zolang het spul aan mekaar gekoppeld is zal het niet snel gaan vliegen. Dat is mij in ieder geval nog nooit overkomen.

Maar losgekoppeld is het uitkijken idd. Ik heb m'n zeil ook wel eens laten vliegen. Was alleen maar de uithaler aan het vastknopen. Dag zeil, knalde 15 meter verderop met de giekkop op de grond. Niets aan de hand gelukkig.

En ik ben zelf eens bijna geraakt door een vliegend zeil. Slik...

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » wo sep 15, 2004 12:46 pm

Een aan elkaar gekoppeld zeil/plank combo zal niet snel helemaal weg vliegen, maar verkeerd neergelegd kan het wel op/om waaien, en op die manier behoorlijk schade aanrichten of beschadigd worden (en zelfs als je het goed neerlegd door een plotselinge windraaing) dus ook daarmee uit kijken....

Nooit een los zeil laten liggen, evt op een zand strand de zeiltop in het zand graven. Een board (als je de vin er al in hebt zitten, met de neus in de wind op de vin neer zetten, als het kan de vin een beetje in het zand drukken.

Matt-Fuerte
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: 3.7 4.2 4.7 5.3 Gaastra Manic , Naish Global Wave 78, Fanatic Freewave 86

Bericht door Matt-Fuerte » wo sep 15, 2004 1:45 pm

Als je een lieve schoonmoeder hebt met een beetje gewicht wil dat ook wel hebben om die mee te nemen en op je materiaal te laten zitten...
:+

maarre.. inderdaad.. als het hard waait... kamikaze.. blijf om je heen kijken als je op het strand loopt, leg aub je spullen goed neer,
zie je iemand zijn setje gevaarlijk in de wind leggen, help hem eventueel, of leg het setje zelf goed neer.
Doe je het niet om zijn materiaal te redden, doe het dan voor je eigen veiligheid.
Zelf ook wel eens de boards om mijn oren zien vliegen en daarna de surfer die er met zijn zevenmijlslaarzen nog achteraan kwam denderen...

hang loose

Thijs
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Freewave 96(05), Starboard Surf 72, Renegade 4.2m²(06), Blade 4.7m²(04), Renegade 5.3m
Contacteer:

Bericht door Thijs » ma sep 27, 2004 9:23 pm

oeh das niet zo best! Gat in je zeil! Mijn zeil is gellukig heelhuis gebleven :P toen hij door de struiken waaide door de wind, ik keek even de andere kant op en toen; windvlaag, WOESJH en toen hoop kabaal met die bosjes :P

Joke_name
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Pocketwave84 Tabou 3S106, Superfreak-6,3-5,3-4,5 HSM Crossfire 7,1
Contacteer:

Bericht door Joke_name » ma sep 27, 2004 9:29 pm

Met Formula board moet je pas uitkijken. Die gaan echt snel vliegen. eerst wat ik heb geleerd met een formula board neus in de wind. Het is nu ook bij mij autmatisch geworden om alle boards met de neus in de wind te leggen.

Een zeil als je aan het optuigen bent met de mast dwars op de wind kan er niks gebeuren. Dat leer je ook wel snel als je surfinstruteur bent. Want dan moet je de hele tijd die mensen verbeter. Dus dan ga je bij je zelfs er ook beter opletten.

Thijs
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Freewave 96(05), Starboard Surf 72, Renegade 4.2m²(06), Blade 4.7m²(04), Renegade 5.3m
Contacteer:

Bericht door Thijs » di sep 28, 2004 2:16 pm

Mijn mast lag ook in de wind! Dat is het rare, maar het was ook zo'n harde windvlaag :x ( 3.2 zeiltjes vliegen snel de lucht in he :P )

Joost_GaastraPulse17
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: arrows impact 5.3,gaastra pulse 6.3 , nylpryde v8 7.2 ,bic sport saxo(l95) , mistral custom flow(120

Bericht door Joost_GaastraPulse17 » di okt 05, 2004 8:02 am

2 Weken geleden was Ik ook me zeiltje aan het optuigen op me gemakkie maar er stond een aardig windje! Hoor ik ineens hard geschreew KIJK UITTTT dus ik kijk zo naar die gene zie ik een mooi 6.3 zeiltje op me af komen :S Maar kon gelukkig net op tijd weg duiken :P

dus mij raad ga nooit achter iemand zeil zitten ook al is het best wel aardig eindje weg zorg dat je uit zijn windrichting ligt en wees alert haha:)

Broadcaststorm
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic E-Ray 145, Tiga 275, North Sails Natural 5.4 / 7.5, North Sails Disco 6.4, NP Slalom 6.1
Contacteer:

Bericht door Broadcaststorm » di okt 05, 2004 11:37 pm

Onlangs zag ik bij Schellinkhout ook 2 zeilen de dijk opvliegen..dan is het dus link dat je zeil in een auto klapt...kan je inderdaad beter een goede verzekering hebben voor zowel zeil als auto...

Maar ik zie het eigenlijk de laatste tijd best vaak gebeuren.
Tot nu toe bij mij nog nooit gebeurd, en laat ik hopen dat het ook niet gaat gebeuren.

Corriesurf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Corriesurf » wo okt 06, 2004 8:40 am

Onlangs zag ik bij Schellinkhout ook 2 zeilen de dijk opvliegen..dan is het dus link dat je zeil in een auto klapt...kan je inderdaad beter een goede verzekering hebben voor zowel zeil als auto...
Ik heb onlangs een huis gekocht en toen moest ik een verzekering afsluiten voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Deze verzekering verzekert zelfs de dingen die mijn vriendin sloopt aan de auto van de buren.

Dekt zo'n WA-verzekering het ook als bijvoorbeeld mijn plank besluit op te stijgen en een auto te slopen, of als ik door iemands zeil heen vaar?

(Ik wilde het onder het topic verzekering doen, maar dat ging over een materiaalverzekering :roll: )
Laatst gewijzigd door Corriesurf op ma okt 11, 2004 9:27 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Matt-Fuerte
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: 3.7 4.2 4.7 5.3 Gaastra Manic , Naish Global Wave 78, Fanatic Freewave 86

Bericht door Matt-Fuerte » zo okt 10, 2004 10:28 pm

volgens mij bestaat er ergens in de wet een regeltje waarin staat dat als je surfplank niet apart hebt verzekert (hij valt namelijk voor de wet onder vaartuigen), je iemand op het water na een aanvaring of ongeval niet aansprakelijk kan stellen. (ik geloof voor maximaal 35gulden was het toen)

Weet alleen niet hoe het nu is. praat over het theorieboekje wat ik toen kreeg bij mijn eerste en enige surflesdag. (15 jaar geleden)

maar... beter gewoon goed opletten....
voorkomen is altijd beter dan ducktapen :+

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » zo okt 10, 2004 11:01 pm

Ik sprak vandaag aan de Grevelingendam een Belg aan over zijn zeil wat los lag voor onze caravan, of hij hier aub mee uit wilde kijken. :(
Mijn woorden waren nog niet uit mijn mond of BEEEEENG het zeil klapte vol tegen onze caravan.
Leuk hoor die los liggende zeilen, :-? sommige leren het echt nooit. :(

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

Bericht door VolvoSurfer » zo okt 10, 2004 11:04 pm

Grondhaken zijn nu zelfs te koop bij surfzaken! Vorige week heb ik ze zien hangen bij de surfshop aan de kabbelaarsbank. Ik was verbaasd toen ik de prijs zag, 7.95. Net zo duur als bij een diernspeciaalzaak!

Mike Mevissen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Kijk Profiel maar
Contacteer:

weggewaaide plank....

Bericht door Mike Mevissen » di jun 21, 2005 7:16 am

Mijn plank is ook een keer weg gewaaid ! :r waaide hij over een schuurtje en wat bleek alleen neus schade :razz: beetje docterdings er over en toch nog een leuk dagje gehad! waaide 7 bft ongeveer

DD
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: formula, freestyle, wave zie
Contacteer:

Bericht door DD » ma sep 19, 2005 7:03 pm

ik maak mn setje altijd met het ophaalkoord vast aan een boom, dat werkt echt perfect

Had het zelf laatst ook nog, windkracht 6, ik wou de plank in het water leggen (nog los van het setje, dom dom...). Hield de plank iets te hoog, whoppa, daar ging die, kon nog net een voetband vasthouden gelukkig, maar anders was ie weg geweest. Mn vad

Bericht door Had het zelf laatst ook nog, windkracht 6, ik wou de plank in het water leggen (nog los van het setje, dom dom...). Hield de plank iets te hoog, whoppa, daar ging die, kon nog net een voetband vasthouden gelukkig, maar anders was ie weg geweest. Mn vad » ma sep 19, 2005 8:18 pm

Had het zelf laatst ook nog, windkracht 6, ik wou de plank in het water leggen (nog los van het setje, dom dom...). Hield de plank iets te hoog, whoppa, daar ging die, kon nog net een voetband vasthouden gelukkig, maar anders was ie weg geweest. Mn vader kreeg nog een mast tegen zijn hoofd door een andere surfer die niet oplette, die kon ook achter zn zeil aan rennen.

Old skool
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: H---

vlieg erin

Bericht door Old skool » di sep 20, 2005 8:42 am

Surfrider schreef:gaan naar een dierenwinkel en koop z'n haak die je in de grond kunt draaien om een hond aanvast te leggen, hang met een touwtje je giek er aan vast en hij gaat echt niet meer weg...
Op zich een goed idee alleen op zee met vloed wordt het lastig...... :lol:

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » wo sep 21, 2005 8:51 pm

Ik kijk gewoon alijd naar hoe de rest zijn setje heeft neergelegd 8)

waisjawel
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD / simmer

Bericht door waisjawel » za sep 24, 2005 1:18 pm

komt er net iemand uit het water met zn 14.0 zeil, tekt hem gewoon over mn nieuwe Axxis heen :x :x volgende keer leg ik hem op de kop met de vin er nog aan 8)

KLM
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 sxm sxxs missile, ns warp, select
Contacteer:

Bericht door KLM » zo sep 25, 2005 2:57 am

zeil uitrollen met vette wind kan ook tot schade leiden, laatst het laatste raampje kapot geklapperd, beter meteen de mast erin proppen

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha » ma sep 26, 2005 5:44 pm

Omdat wij aan de grevelingendam altijd in de wind op aan het tuigen zijn heb ik me gewoon aangeleerd het zeil maar een stukje uit te rollen, dan de mast er voor een deel in en dan pas de rest van het zeil uitrollen, over de grond, dus zonder wapperen. Voordeel; zeil waait niet al klapperend half weg terwijl je het in de lucht uitrolt dus het waait niet kapot en komt niet op andermans spulllen terecht.

Dat laatste erger ik me nogal eens aan; dat mensen hun zeil 'uitwapperend' ontrollen en dat ze vergeten dat een flink eind van hun de top terecht komt en dan is dat toch wel erg vaak op een plaats waar al wat ligt. Da's niet netjes en zo'n zeiltop is nog steeds niet van gewatteerd materiaal, dus kan ook de nodige deuken veroorzaken.

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft w/ Ezzy

Bericht door Julian » ma sep 26, 2005 6:18 pm

kijk en dan ben je toch wel weer blij met je eigen indoor optuigspot :D

ik kom aan op me club, rol het zeil op mijn gemakje uit in de hangar, tuig hem easy way op, zonder dat iemand last van me heeft, en vervolgens ongestoord knallen :)

patrickbaghus
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2, Severne, SecretSails, Gaastra, Enemii, Aeron

Bericht door patrickbaghus » do sep 29, 2005 6:55 pm

altijd gewoon m'n board met de neus in de wind, en de vin iets het zand in duwen, meestal leg ik het zeil met de bolling naar de grond, en de mast richting de wind, (mast loskoppelen van je board. )

dan waait je setje niet meer weg.

wat ik ook een keer zag, is dat een vader z'n zoontje gwoon zand over zijn monofilm liet gooien, misschien dat dit ook was tegen het wegwaaien :+

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » do sep 29, 2005 7:58 pm

patrickbaghus schreef:mast loskoppelen van je board.
De manier om je setje te laten wegwaaien. Als je de keus hebt, ALTIJD vast laten zitten. Boardje met de onderkant dwars in de wind, klaar.

patrickbaghus
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2, Severne, SecretSails, Gaastra, Enemii, Aeron

Bericht door patrickbaghus » do sep 29, 2005 8:17 pm

oke zal t onthouden... 8) :lol:
hoewel t nog nooit weg is gewaaid..maar misschien omdat ik het bij horst altijd uit de wind leg....
:P

Gesloten