Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

A sharks tale!

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie
Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

A sharks tale!

Bericht door Tidalwave » ma jan 17, 2005 8:19 pm

Ik ben terug uit winderderig en warm Zuid Afrika met natuurlijk een goed sterk verhaal.

"Na 3 weken rippen rondom kaapstad nog geen groter beest gezien dan een zeerob..........tot dat ene moment dat je aandacht verslapt is!

Op een zekere winderige dag met leuke golven, een altijd lekker zonnetje boven de bol, leuk uitzicht op de tafelberg was ik samen met wat vrienden lekker aan het rippen op Sunset beach (wat een naam he 8) ). De omstandigheden waren super en niemand maakte zich ergens zorgen om, behalve dan om de mastjes :roll: Op een gegeven moment vaar ik terug, zie ik opeens 20 meter voor me in de branding een vin uit het water komen... een moment later zie ik er een meters lang lichaam onder! Nog geen 2 seconden later is het gevaarte weer onder. Op de een of andere manier had ik een vage bui en dacht dat het misschien een dolfijn is. Dus ik loef meteen op en volg het spoor van de vis, op dat moment dacht ik 'shit hij is weg'. Eenmaal bij de kant maakte ik een backwindjibe en voer de hele middag nog lekker verder zonder nog aan de vis te denken.

Avonds aten we in een restaurant waar nog een paar Nederlanders waren. Zei begonnen meteen met het verhaal dat ze een grote witte haai hadden gezien bij sunset beach. Het kwartje viel meteen, dus met een hele vage big smile....ohhh was dat geen dolfijn? :lol: Zei waren dus meteen van het water af gegaan :z "

Zo zie je maar weer, haaien doen geen kwaad :wink: :lol: :oops: :D

(Voor de duidelijkheid, wij voeren iets verder dan de rest van de surfers en ik was de enige van ons groepje die de 'vis' had gezien.)

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » ma jan 17, 2005 8:43 pm

Op de een of andere manier moet ik bij zulke verhalen gelijk aan iemand z'n avater denken waarin je een haai in een golf zie. Wat haaien betreft ben ik blij dat we hier in Nederland er totaal geen last van hebben. Heftig hoor wees blij dat je niet in het water lag te wachten op een beetje wind voor een waterstart.

airX
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door airX » ma jan 17, 2005 9:16 pm

haai of geen haai, ik was het water uit gegaan! maar ik ben dan natuurlijk ook een mietje ;(

toch even schrikken he?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma jan 17, 2005 9:23 pm

Dus na die dag stond iedereen 100% van zijn moves en gijpen? :wink:

Vette shit hoor! Het aantal haai aanvallen is de laaste jaren schrikbarend opgelopen, voornamelijk onder golf surfers. Maar ik herinner het verhaal van die kerel op Maui (Sprecks geloof ik) die even het water in sprong om zijn uithaler een haal te geven en toen gebeten werd.
Maar een hebt een recht haaien vin of een krome dolfijnen vin , jij zag het verschil niet? ( wel wat meer National Geographic kijken hoor! ) :wink:

En ja waar robben of zeehonden zitten zijn is ook "Die Wiitte Doed" aanwezig.(dus niet zwemmen niet) :+

Mark M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Exocet S4, Starboard S-type 104, NP Expression 5.2, North sails Daytona 6.0, 7.3, 8.3

Bericht door Mark M » di jan 18, 2005 10:22 am

Op de een of andere manier moet ik bij zulke verhalen gelijk aan iemand z'n avater denken waarin je een haai in een golf zie. Wat haaien betreft ben ik blij dat we hier in Nederland er totaal geen last van hebben. Heftig hoor wees blij dat je niet in het water lag te wachten op een beetje wind voor een waterstart.
deze bedoel je :) . het is een plaatje van internet dus het zal wel niet echt zijn

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » di jan 18, 2005 12:06 pm

Nelis schreef: Maar een hebt een recht haaien vin of een krome dolfijnen vin , jij zag het verschil niet? ( wel wat meer National Geographic kijken hoor! ) :wink:
Mark, dat Nat Geograpic is nog best leuk hoor.....

Mark M
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Exocet S4, Starboard S-type 104, NP Expression 5.2, North sails Daytona 6.0, 7.3, 8.3

Bericht door Mark M » di jan 18, 2005 1:13 pm

oke :D

weer wat geleerd :)

Willy B18
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: Bel-18
Contacteer:

Bericht door Willy B18 » do mar 10, 2005 11:13 pm

Mark M schreef:
deze bedoel je :) . het is een plaatje van internet dus het zal wel niet echt zijn
Echt of niet, het is geen geval een haai, wel een dolfijn :wink:

Bogus
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard - F2 - AHD - Gun XR/XS - Nautix - MFC
Contacteer:

Bericht door Bogus » do mar 10, 2005 11:29 pm

Volgens mij is't een dolfijn die even "Ha(a)i" komt zeggen!!!

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » do mar 10, 2005 11:30 pm

Op Zandvoort had ik wel eens gehoord dat er heel af en toe een zeehond te zien was. Ik geloofde geen kont van tot ik me een keer flink de kolere schrok , en een zwart ding zag opduiken, en ja hooor een zeehond!!
Wel erg grappig maar ze zijn ook zo weer weg. Ik surf al bijna 7 jaar op z voort maar ik heb slechts 4 x een zeehond gezien.

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: fanatic quads + gaastra manics + IQs 3.7 t/m 5.3

Bericht door Windsurfer14 » vr mar 11, 2005 7:49 am

liever een zeehond dan een haai :P

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » wo apr 13, 2005 7:42 pm

Haaien..

Ze doen niets, je ziet er niet uit als voer als je op je plank staat of in het water ligt met je boardje en je zeil. Op 150 meter uit de kant in de middelandse zee ben ik ook een haai tegen gekomen van een meter of 3.
En de stranden vol toeristen. Op Hawaii [Oahu en Maui] wel haaien gezien, white tip reef sharks, erg agressieve beestjes. Geen probleem als je er maar niet achteraan zwemt. Zowel in Kailua Bay Oahu als op Kanaha Maui zijn net voor mijn vakantie daar 2 mensen aangevallen en overleden, laatste was pas getrouwde vrouw.In Z.Afrika gaan er zelfs zonder kooi tussen de witte haaien zwemmen. Een beet is meestal ff voelen tja ze hebben geen handjes maar tandjes en met een kaakdruk van tonnen per cm2 kun je je wel indenken wat er van je overblijft na een knauw.
In de Noord Zee voor de kust van Engeland hoogte London, word elk jaar ook een dikke witte haai gezien. Witte haaien. paaien of gebruiken het als kraamkamer, de Adriatische zee, voor voormalig Yoegoslavi°ƒÆ’°‚© = Middellandse zee. Ze eten hier de Tonijn en ook bij het vangen van tonijnen bij Griekenland of Malta worden regelmatig witte gezien. dat er steeds meer aanvallen zijn ,erg logisch, de wereld raakt over bevolkt en het voedsel van de witte of uberhaupt alle haaien vissen wij weg, dus dan eten ze ons maar. The cirkle of life zou ik maar zeggen.
Op Starboard forum stond laatst nog een stuk van een windsurfer die net over het rif op Kanaha in het water viel door geen wind en weinig volume, hij dreef tussen enkele flinke haaien, waarschijnlijk Tijger haaien. de wind nam toe en hij waterstarte en ging weer weg zonderdat de haaien reageerden..zoals Stephen Spielberg zegt de slechtste film die hij ooit heeft gemaakt is JAWS. Door deze film is de haai en met name de witte enorm bejaagd. Onzin de zee is voor de vissen, elk jaar sterven er tig keer meer mensen door een wespen steek.

Maar neemt niet weg dat je je erg rot schrikt als je zo'n haai ziet ongeveer 1000 kilo weegt een gemiddelde witte. alleen jammer dat veel het liefst zien dat er geen haaien in zee zwemmen.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Bericht door Ilja85 » do apr 14, 2005 8:43 am

Joshua schreef:Haaien..

Ze doen niets, je ziet er niet uit als voer als je op je plank staat of in het water ligt met je boardje en je zeil.

Dit is niet helemaal juist.
Haaien kunnen je aanzien voor een spartelende gewonde zeehond :lol:

Vooral als je op je board ligt! (golfsurfers)

En idd, veel mensen vergeten dat er in het verkeer elke dag doden vallen....

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » do apr 14, 2005 9:48 am

Er staat ook met je board en ZEIL..

Alleen met board als golfsurfer, was je op dat moment waarschijnlijk gebeten, je sparteld en ziet er vanuit de diepte uit als een zeehond of schildpad, dan komen ze vanuit de diepte en klabam, ze pakken je op heup hoogte, daar zitten bij een zeehond slagaders en is het verst van de kop van daan zodat ze zelf niet gewond raken, dan wachten ze tot de zeehond niet meer beweegt, doodgebloeid, en komen terug om het op te eten. De witte komen met zo'n snelheid aan dat ze zichzelf helemaal uit het water gooien, net als een dolfijn, maar net anders. Heb zelf ook gegolfsurft, behalve dat dat vies tegen valt, had ik ook het idee dat ik in de gaten werd gehouden, je hangt er boven een rif waar de golven opbouwen, das ook de plek waar de haai rond hangt. en je ligt op je boardje of zit er op met je voeten naar beneden, voelde niet altijd even lekker, laatst nog op Kaua°ƒÆ’°‚¯ [Hawaii] een meisje haar arm eraf gebeten, was een aanstormend talent, ze is na revalidatie weer opnieuw begonnen.

Maar goed het gaat hier over Tidal zijn ervaring, en geloof mij als je zo'n beest ziet en je weet dat het een haai is..Mhwa zoek je de kant wel op.

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Bericht door Marco B » za apr 16, 2005 12:55 am

Nelis schreef:Maar ik herinner het verhaal van die kerel op Maui (Sprecks geloof ik) die even het water in sprong om zijn uithaler een haal te geven en toen gebeten werd.
En toen die zekere Sprecks aan de kant kwam heeft ie zeker snel de XT-verlenger uitgevonden? (De bekende trimtool waarmee je je uithaler tijdens het varen kan verstellen) :wink: :razz:

Conclusie : de XT is uit NOOD geboren :+

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » wo mei 04, 2005 10:00 pm

jij blij dat je niet gebeten was! :wink:

of je surfspullen natuurlijk :P

anne01
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: neilpryde soul 5.4, gaastra echo 7.0, AHD Free Diamond 70, Gaapstra GTR 8.5

Bericht door anne01 » wo mei 25, 2005 3:19 pm

To surf or not to surf schreef:
Joshua schreef:Haaien..

Dit is niet helemaal juist.
Haaien kunnen je aanzien voor een spartelende gewonde zeehond :lol:

Vooral als je op je board ligt! (golfsurfers)

ZE zien je niet als een zeehond maar als een rog want die zit er het zelfde uit van de onder kant. Volgens discover channel dan h°ƒÆ’°‚© :P

Sebastiaan Mulder
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: NoveNove StyleWave99 // JP Single Thruster 82 // Challengersails 4.0 - 7.8
Contacteer:

Bericht door Sebastiaan Mulder » wo mei 25, 2005 9:28 pm

AnMo schreef:Wat haaien betreft ben ik blij dat we hier in Nederland er totaal geen last van hebben.
We hebben er in Nederland inderdaad geen last van maar je zult nog opkijken hoeveel haaien we in de noordzee hebben :lol: Maar dan dus vaak de ongevaarlijke soort.

NED-166
Windsurfbabe
Windsurfbabe
Surf spul: FANATIC, KATER, RS:X
Contacteer:

Bericht door NED-166 » vr aug 05, 2005 6:19 pm

Nelis schreef:Maar ik herinner het verhaal van die kerel op Maui (Sprecks geloof ik) die even het water in sprong om zijn uithaler een haal te geven en toen gebeten werd.
:+
Het verhaal dat ik hoorde toen ik op Maui was, was dat deze persoon kilometers uit de kust was en erg lang op zijn plank zat om zijn zeil aan te trekken.

Maar ik voelde me er ook niet echt lekker bij hoor. Wij kwamen een ochtend aan het water bij Kanaha toen de lifeguard zei dat er 's morgens een kanoer in paniek van het water was gekomen. Die had een haai gezien van zo'n 50 cm...............breed. Dan ga je ook niet lekker het water op. De ochtend nadat wij vertrokken waren van het eiland is een golfsurfer zijn been afgebeten en doodgebloed. Dit was rond 7 uur 's morgens. Etenstijd voor de haai.

Hier nog wat tips als je het risico een haai tegen te komen wilt verminderen:
1. Draag geen kleding met felle contrasterende kleuren en schitterende sieraden
2. Etenstijd is bij schemering, dus rond zonsopgang en rond zonsondergang
3. Als het veel geregend heeft is het water modderig. Dan zijn er meer haaien omdat de vissen die zij eten minder zicht hebben (in Hawaii zie je dan ook geen golfsurfers op het water als het water modderig is).
4. Veel gespetter in het water werkt ook niet bevorderend schijnt.

Om de pret niet te bederven kun je maar beter niet teveel naar die verhalen luisteren en niet teveel naar Jackass kijken als ze met witte haaien gaan zwemmen.

Cindy
http://www.ned166.nl

GeAApt
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Syncro 104, Starboard Evo 83, Ezzy wave se, rdm, HPL!!!
Contacteer:

Bericht door GeAApt » vr aug 05, 2005 7:35 pm

Gouden tip!

Stel je wilt naar Kaapstad. Dan hou je het nieuws voortdurend in de gaten. Net zolang tot het nieuws vrijkomt dat er weer een Nederlander is gepakt door een haai. Dan meteen een reis boeken!!! De kans is nu -statistisch gezien - zo klein dat er weer een Nederlander gepakt wordt. Nu kun je ook in de avond rippen bij schemering, want dat geeft toch de beste plaatjes :wink:

anne01
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: neilpryde soul 5.4, gaastra echo 7.0, AHD Free Diamond 70, Gaapstra GTR 8.5

Bericht door anne01 » vr aug 05, 2005 10:44 pm

De kans is groter dat je een kokosnoot op je kop krijgt dan dat je gebeten wordt door een haai.... :D

Dus ik zou ook nie meer onder de palmbomen lopen als het waaid :-?

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: 99 Chameleon 85L w/ Ezzy Wave Panthers
Contacteer:

Bericht door Julian » vr aug 05, 2005 11:21 pm

Nelis schreef:Vette shit hoor! Het aantal haai aanvallen is de laaste jaren schrikbarend opgelopen
Klinkt raar misschien, maar ik maak me meer zorgen om de haaienpopulatie dan die paar gevallen waarin een haai een surfer bijt.

Die haaien doen het namelijk uit hun wil om te overleven, de mens uit luxe.

Is het dan de surfers hun schuld en verdienen zij gebeten te worden? Nee natuurlijk niet, maar ik kan wel janken dat de na°ƒÆ’°‚¯ve mens na Jaws gelijk massaal haaien is gaan uitmoorden. Dan denk je van: Spielberg waar ben je mee bezig geweest jongen?

Skep
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Classic 276 (103l), Ace 258 (75l) Sailworks Style 4.0, 4.8, 5.2, Craze 5.7, Flow 7.0, V8 7.1

Bericht door Skep » za aug 06, 2005 12:19 am

op zich is dat uitmoorden van de witte haai wel iets eerder begonnen dan Jaws, maar de film heeft het er zeker niet beter op gemaakt. Als je je in het territorium van een roofdier begeeft moet je oppassen en rekening houden met het feit dat je wel eens een prooi kan worden. Je gaat toch ook niet huppelend in je zebratenue de savanne over, vlak voor een leeuwentroep? De goden verzoeken, noemen ze dat.

patrickbaghus
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2, Severne, SecretSails, Gaastra, Enemii, Aeron

Bericht door patrickbaghus » wo sep 28, 2005 5:26 pm

wie zegt dat haaien geen oog voor surfers hebben :+ 8)
zorg dus dat je goed kan springen als je op zee surft :+

Afbeelding

anne01
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door anne01 » wo sep 28, 2005 6:32 pm

net echt... :wink:

patrickbaghus
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrickbaghus » wo sep 28, 2005 8:16 pm

denk je dat maui de ideale spot is :roll:

:+ :+
Afbeelding

patrickbaghus
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrickbaghus » wo sep 28, 2005 8:18 pm

wat die rotjochies tegenwoordig allemaal wel niet op afstand bestuurbaar hebben :+ :wink:

GeAApt
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Syncro 104, Starboard Evo 83, Ezzy wave se, rdm, HPL!!!
Contacteer:

Bericht door GeAApt » wo sep 28, 2005 9:05 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ach, ze zijn best lief!!!

Afbeelding

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » do sep 29, 2005 10:24 am

Hmm, vorig jaar op Sunset in Kaapstad toch ook een meet-and-greet met een haai gehad, en dat is best schrikken. Maar snel nog een stuk doorgevaren, gijpje, en hem op de terugweg weer tegengekomen! Hij zat ongeveer 20 meter bij me vandaan en hield zich rustig, maar ben als een gek naar het strand gevaren om daar even pauze te nemen. Na 5 minuten toch maar weer het water opgegaan (bedacht me dat ik op zo°ƒâ€š°‚´n fantastische dag toch niet op het strand ga staan) en de rest van de trip niks meer gezien...

Plaats reactie