Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

A sharks tale!

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: super_ik, christiaan1111, Jeroensurf

Plaats reactie
Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: 99 Chameleon 85L w/ Ezzy Wave Panthers
Contacteer:

Bericht door Julian » do sep 29, 2005 3:10 pm

Skep schreef:op zich is dat uitmoorden van de witte haai wel iets eerder begonnen dan Jaws, maar de film heeft het er zeker niet beter op gemaakt. Als je je in het territorium van een roofdier begeeft moet je oppassen en rekening houden met het feit dat je wel eens een prooi kan worden. Je gaat toch ook niet huppelend in je zebratenue de savanne over, vlak voor een leeuwentroep? De goden verzoeken, noemen ze dat.
ben het helemaal met je eens! ik ga toch ook niet in water met piranjah's (hoe schrijf je dat woord eigenlijk, nooit bij stilgestaan ;)) zwemmen om dan te zeggen dat piranjah's gevaarlijk zijn! die haaien doen het vanwege hun aard, enig idee hoeveel mensen wel niet door andere mensen doodgegaan zijn?

dan wordt het straks nog gevaarlijk om de stad in te gaan :lol:

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » do sep 29, 2005 6:53 pm

leuke photoshops jongens :P

Chilling Surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: AHD / Neilpryde / MFC
Contacteer:

Bericht door Chilling Surfer » ma nov 14, 2005 7:18 pm

Ik zou me toch echt de pleures geschrokken zijn, zo in zo al zie ik zo een vis ( heb een witvis trauma )

Kzat namelijk is te vissen, keek ff naar me hengel...

Zie in het water een enorm beest zwemmen, ik dacht er dus niet bij dat die wel is voor me aas zou kunnen gaan..

En jawel hoor, ik keek even naar me hengel, en die schoot dus het water in :P

Khad hem die dag daarvoor voor °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬60,- gekocht, en dan heb ik het nog niet eens over de molen die erop zat....

Aangezien ik 14 ben, en geen baan heb... Is dat toch best wel een trauma :P

In ieder geval, al had ik zoiets groots gezien, zou ik over het water heen, zijn weg gerend :P

Dat was mijn verhaaltje :lol: :oops:

Rocketeer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: TABOU ROCKET 69LTD / JP FWS84 Zeilen: Cosmic 8,0 & 7,0 Jet 5,9 Alpha 5,4 Zone 5,0 en 4,4
Contacteer:

Bericht door Rocketeer » ma nov 28, 2005 10:22 pm

deze is vast al eens langs geweest maar nu we het toch over haaien hebben......
linke haaien of haaien link

wel even wachten tot na het reclame filmpje

Rocketeer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: TABOU ROCKET 69LTD / JP FWS84 Zeilen: Cosmic 8,0 & 7,0 Jet 5,9 Alpha 5,4 Zone 5,0 en 4,4
Contacteer:

Bericht door Rocketeer » wo feb 08, 2006 5:40 pm

hilarische uitvoering van Jaws..

http://www.angryalien.com/0804/jawsbunnies.asp

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » wo feb 08, 2006 5:51 pm

Smile you son of a... :D

Deed me gelijk denken aan Happy Tree Friends (voor mensen met iTunes, je kan je nu gratis abboneren op de Podcast van Happy Tree Friends!!!)

poolpaal!
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: north sails prisma (tx) 6.5 simmer style race 6.25 np z1 7,4 np combat4.7 ns essy 5.5 blackpoint 3.5
Contacteer:

Bericht door poolpaal! » wo feb 08, 2006 7:53 pm

het ergste wat ik heb gezien is een levensgevaarlijke forel op het veerse meer. oja ik ben ook een keer aangevallen door zwaanen
wow wel erg. word je gebeten hap been er af, geloof me dat is lastig waterstarten

JP Speed
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Boards: JP Freeride Carve 104, JP X-cite ride 135, Mistral Flow Custom 105, Bic Calypso, Sails: NP

Bericht door JP Speed » wo feb 08, 2006 9:10 pm

Heeft niemand gisteren naar national geographic gekeken ...

Het ging over een kerel die al verscheidene keren was aangevallen door een haai ...

=> reden ... die kerel plaste in zijn wetsuit ( tot wel 5 x per surfsessie ) ...

de haaien ruiken die vanop 100'en meters afstand => urine => bloed => sharks ...

Dus moraal van het verhaal ... plas niet in je wetsuit en je hebt geen last van haaien !

( dit is geen grap ! )

GRtz JP Speed !

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » wo feb 08, 2006 9:43 pm

JP Speed schreef:Heeft niemand gisteren naar national geographic gekeken ...

Het ging over een kerel die al verscheidene keren was aangevallen door een haai ...
=> reden ... die kerel plaste in zijn wetsuit ( tot wel 5 x per surfsessie ) ...
de haaien ruiken die vanop 100'en meters afstand => urine => bloed => sharks ...
( dit is geen grap ! )
Klopt helemaal , ik heb het ook gezien!
Ze vermoeden dat het aan het vaak plassen lag maar het blijft natuurlijk gissen.

Hij is zelfs 1 keer door 2 haaien tegelijk aangevallen.
De beet zat in zijn board en hij had alleen een beet in zijn hand.
Je zag die gast gewoon door de lucht vliegen door de klap.

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » wo feb 08, 2006 10:02 pm

Zwanen bijten geen benen eraf, maar lichaamsdelen breken kunnen ze zeker! Ga nooit een zwaan f*kken want hij breekt je arm zonder moeite

En dat is ook lastig waterstarten kan ik je vertellen...

Pikey
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP FSW86/254 (+ MFC Freewave 25), Zone 4.0, Aerial 5.0 , Flow 0 X 6.0

Bericht door Pikey » ma feb 13, 2006 1:38 pm

Julian schreef: ben het helemaal met je eens! ik ga toch ook niet in water met piranjah's (hoe schrijf je dat woord eigenlijk, nooit bij stilgestaan ;)) zwemmen om dan te zeggen dat piranjah's gevaarlijk zijn!
Ik zeg: Pira°ƒÆ’°‚±a's

Ik ben het ook eens met Julian en Skep. Je neemt t risico natuurlijk als je het water in gaat.
Maar toch: autorijden is ook gevaarlijk, en dat doet ook iedereen... :)

Bjorn+
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Bjorn+ » zo dec 10, 2006 7:29 pm

Joshua schreef:Haaien..

Ze doen niets, je ziet er niet uit als voer als je op je plank staat of in het water ligt met je boardje en je zeil. Op 150 meter uit de kant in de middelandse zee ben ik ook een haai tegen gekomen van een meter of 3.
En de stranden vol toeristen. Op Hawaii [Oahu en Maui] wel haaien gezien, white tip reef sharks, erg agressieve beestjes. Geen probleem als je er maar niet achteraan zwemt. Zowel in Kailua Bay Oahu als op Kanaha Maui zijn net voor mijn vakantie daar 2 mensen aangevallen en overleden, laatste was pas getrouwde vrouw.In Z.Afrika gaan er zelfs zonder kooi tussen de witte haaien zwemmen. Een beet is meestal ff voelen tja ze hebben geen handjes maar tandjes en met een kaakdruk van tonnen per cm2 kun je je wel indenken wat er van je overblijft na een knauw.
In de Noord Zee voor de kust van Engeland hoogte London, word elk jaar ook een dikke witte haai gezien. Witte haaien. paaien of gebruiken het als kraamkamer, de Adriatische zee, voor voormalig Yoegoslavi°ƒÆ’°‚© = Middellandse zee. Ze eten hier de Tonijn en ook bij het vangen van tonijnen bij Griekenland of Malta worden regelmatig witte gezien. dat er steeds meer aanvallen zijn ,erg logisch, de wereld raakt over bevolkt en het voedsel van de witte of uberhaupt alle haaien vissen wij weg, dus dan eten ze ons maar. The cirkle of life zou ik maar zeggen.
Op Starboard forum stond laatst nog een stuk van een windsurfer die net over het rif op Kanaha in het water viel door geen wind en weinig volume, hij dreef tussen enkele flinke haaien, waarschijnlijk Tijger haaien. de wind nam toe en hij waterstarte en ging weer weg zonderdat de haaien reageerden..zoals Stephen Spielberg zegt de slechtste film die hij ooit heeft gemaakt is JAWS. Door deze film is de haai en met name de witte enorm bejaagd. Onzin de zee is voor de vissen, elk jaar sterven er tig keer meer mensen door een wespen steek.

Maar neemt niet weg dat je je erg rot schrikt als je zo'n haai ziet ongeveer 1000 kilo weegt een gemiddelde witte. alleen jammer dat veel het liefst zien dat er geen haaien in zee zwemmen.
ja je hebt gelijk ik hbe contact gehad met iemand uit hawaii en ik ben namelijk beetje bang voor haaien [denk bijna iedereen wel :P]
maar ik had gevraagd hoe het in hawaii zat met haaien, die man zei dat er misschien in een jaar maar 5 aanvalleen zijn, en er zijn elke dag duizenden mensen in het water...
hij zei ook nog dat het gevaarlijker is om in een auto te rijden dan tussen de haaien te zwemme,,,
dusja ik geloof hem wel maar het blijven gevaarlijke beeste...

[als ik wat ouder ben misschien al over 2 jaar vertrek ik eens naar hawaii:D:D] dat zijn mijn plannen.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » ma dec 18, 2006 7:35 pm

Zeker gaan, je zult de tijd van je leven hebben, en er de rest van je leven op terug kunnen kijken.

Tip, ALS stel ALS je dan toch je gevreesde haai tegenkomt, zwem er recht op af, dit zijn ze niet gewend en zullen terug deinzen. Maar zoals je info uit Hawaii al meld, niks te vrezen. Oversteken is gevaarlijker.

Plaats reactie