Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Julianadorp - spotinfo

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, Patagonia

Julianadorp - spotinfo

Bericht door Barbatruc » do okt 12, 2017 1:10 pm

Komend weekend logeer ik op 't strand bij Julianadorp. Weet iemand of je daar een beetje wordt gewindsurfd? En heeft iemand spotinfo? Is varen veilig dasr? (Ik ben 3x op Wijk geweest, ging daar lekker, maar in NH schijnt t water harder te stromen en ik wil niet verzuipen... Alle info welkom!)

(Ik heb gezocht, maar niet gevonden)
Laatst gewijzigd door Barbatruc op za okt 14, 2017 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lenes Junior
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard / NeilPryde

Re: Julianadorp - spotinfo?

Bericht door Lenes Junior » do okt 12, 2017 2:01 pm

Ik ben voor werk soms in Petten. Bij goede wind probeer ik dan vaak na het werk nog een avond sessie te doen. Meestal Egmond, Bergen, Hargen aan zee. Omdat de kust meer noord/zuid in het Noorden ivm Wijk is de wind vaak aanlandiger en dat maakt het wat lastiger. Qua stroming wat meer dan wijk wellicht (bij de pier) maar ook niet anders als scheviningen of zandvoort etc.

Je komt echt weinig windsurfers tegen, meestal ben ik de enige. Maar er zijn wel altijd kiters, en na een babbeltje letten die ook wel op je. De spots zijn niet druk dus van de kiter/windsurfer problematiek merk ik nooit iets van.

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Barbatruc » do okt 12, 2017 7:48 pm

Ik zou mezelf nog geen kenner durven noemen, maar als ik op Wisuki kijk lijken de condities morgen relatief prima te doen:
  • eb om 18:25 uur
  • 19-28 kn op piek 17 uur (is voor mij stevig, maar normaliter lekker te doen
  • ZW wind
  • golven óók uit ZW
(ik weet niet of t fijn is als die richting hetzelfde is eigenlijk, qua Wind lijkt t me prima)

Ik neem mn 84l board mee, dan zie ik t wel!
Bijlagen
2017-10-12_20.42.42.jpg

rvdhorst
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door rvdhorst » do okt 12, 2017 7:56 pm

Succes Huub! En vergeet niet, je kunt altijd nog naar Wijk komen. Ik ben daar vanaf 3 of 4 uur :)

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Barbatruc » za okt 14, 2017 8:00 pm

Spotupdate: vandaag heb ik weer gevaren. Elke 200m heb je onderwatergelopen strekdammen. Omdat je met ZZW/ZW schuin de branding door gaat kom je ergens bij de kop uit. Op zich vaar ik prima qua niveau denk ik, maar na het lezen van deze link denk ik dat windsurfen hier onverstandig is:
http://muien.nl/nl/harde-kust/permanente-muistroming/
Ik zag ook dat de golven op veel plekken 'raar' breken, de vanuit ZW binnenkomen golven botsen daar met de stroming welke in schuintegengestelde richting (W) naar buiten gaat. Ik moet er niet aan denken dat ik mn setje eens zou hebben moeten loslaten.

Voor windsurfen moet je dus niet naar Ooghduyne.
Bijlagen
PANO_20171015_095527.jpg
2017-10-14_21.13.09.jpg

Barbatruc
Freeride pro
Freeride pro

Re: Julianadorp - spotinfo

Bericht door Barbatruc » zo okt 15, 2017 8:47 pm

Nog een update. Met dank aan de input van Erik van de lokale golfsurfschool Foamball:
De strekdammen bij ons zijn goed voor het surfen, want het behoud ons van stroming van de zijkant en zorgt er voor dat de golven veel rustiger aankomen.

Gaat een onwetend persoon direct naast de strekdammen zwemmen met afgaand tij. Dan kan het mis gaan.
Dus: beslis zelf, misschien ook afhankelijk van seizoen (of er kustwacht aanwezig is, na september niet meer)

Plaats reactie