Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

117 hectare natuuromgeving aan het Veerse Meer voorgoed opgeofferd voor massarecreatie

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 TurboGT 8.1

117 hectare natuuromgeving aan het Veerse Meer voorgoed opgeofferd voor massarecreatie

Bericht door theArthurrrr » ma jun 10, 2019 10:44 am

Tja,

Het grote geld dendert maar door.
In mijn beleving helpen "ze" Zeeland zo wel heel erg naar de klote.
Zelf vaar ik er nooit, maar of die surfspot nog goed bereikbaar blijft is ook nog de vraag.
Voor wie vandaag niets te doen heeft -> Neem even de moeite om te tekenen.

https://www.petitiestarter.nl/petitions ... arecreatie

Afbeelding

https://www.pzc.nl/walcheren/nieuwe-eig ... ~ac4cf62c/

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: 117 hectare natuuromgeving aan het Veerse Meer voorgoed opgeofferd voor massarecreatie

Bericht door Reindt » ma jun 10, 2019 12:54 pm

Misschien wel bereikbaar Tuur, maar er blijf slechts een paar m2 over om te staan dus is het wel zo’n beetje gedaan als deze debiele ideeën door gaan. En men moet het artikel maar eens lezen. Men is zelfs een procedure begonnen om het achtergelegen vliegveld Midden Zeeland anders te positioneren zodat de op stijgende vliegtuigen niet boven het vakantie park vliegen maar dan juist over de huizen en omringende dorpen, hoe verzin je zo iets, dat is toch gewoon lak hebben aan alles en iedereen... dus dit mag dus om diverse redenen nooit door gaan.

Ironnsonic
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: 117 hectare natuuromgeving aan het Veerse Meer voorgoed opgeofferd voor massarecreatie

Bericht door Ironnsonic » ma jun 10, 2019 2:55 pm

Hopelijk blijft de weg langs het water behouden kan her slecht zien op de afbeelding
Anders wordt het druk op de punt bij Fase 1B🤨

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Vapor8.6, GSR7.9, Hornet 7.2, Helcat6.2

Bericht door Kanarie » ma jun 10, 2019 3:05 pm

Ik ben er van de week nog geweest, het was zooo ontzettend stil.
Alles stond leeg. Blijkbaar is het hoogseizoen rendabel genoeg om de rest van het jaar lege huizen te hebben staan.

Jammer deze ontwikkelingen….

Flowmaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster » ma jun 10, 2019 3:47 pm

Getekend en fel tegen de plannen, het is ook niet mijn surfspot maar ik ben klaar met die grote bouwplannen voor een minderheid met veel poen. Ga lekker naar pittoresk België, dat is immers lekker volgebouwd aan de kust echt genieten joh.

Bolus2.0
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bolus2.0 » ma jun 10, 2019 4:28 pm

Getekend. Kom er regelmatig afhankelijk van windrichting. Opstappen bij fase 1C, de spot van nu, lijkt lastig te worden.
Manmanman, ik mag hopen dat de provincie en gemeente zich niet mee laten slepen hier in.
Zeeland is (met alle respect) vol zat in het seizoen.
Brouwerseiland gaat vooralsnog niet door, dan maar hier proberen lijkt

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » ma jun 10, 2019 9:21 pm

Reindt schreef:
ma jun 10, 2019 12:54 pm
Misschien wel bereikbaar Tuur, maar er blijf slechts een paar m2 over om te staan dus is het wel zo’n beetje gedaan als deze debiele ideeën door gaan. En men moet het artikel maar eens lezen. Men is zelfs een procedure begonnen om het achtergelegen vliegveld Midden Zeeland anders te positioneren zodat de op stijgende vliegtuigen niet boven het vakantie park vliegen maar dan juist over de huizen en omringende dorpen, hoe verzin je zo iets, dat is toch gewoon lak hebben aan alles en iedereen... dus dit mag dus om diverse redenen nooit door gaan.

Ze zijn helemaal gestort daar als dit zo door gaat.
En zeker dat met de vliegveld. Zolang de mensen in de huisjes maar geen last hebben.
Gewoon te gestort voor woorden als dit doorgaat .En de gemeente ziet alleen maar dat klote geld .Verder kijken ze nergens na.Lekker zakken vullen over de rug van normale bevolking. die laten ze stikken

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 TurboGT 8.1

Bericht door theArthurrrr » di jun 11, 2019 7:39 am

De gemeente Middelburg had z'n verlies moeten pakken en zich nooit met dit soort dingen bezig moeten houden. Nu heeft een handige project ontwikkelaar een voet tussen de deur gekregen.
Ik ben niet van Groen Links, maar ik zou er bijna op gaan stemmen.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » di jun 11, 2019 9:25 am

:wtf: Als ik het goed begrijp, gaan ze dus de surfspot Oranjeplaat helemaal dichtbouwen?

Ironnsonic
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ironnsonic » wo jun 12, 2019 11:09 pm

Naar de bijeenkomst geweest alles is nog in begin fase en of het ook allemaal doorgaat en of de surf spot verdwijnt is nog maar de vraag
Iedergeval wij die er waren (4 man onder de windsurfers )🤨
Hebben onze vragen voorgestelt en deze worden zeer zeker meegenomen in het plan

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/113 ... Arnemuiden

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Vapor8.6, GSR7.9, Hornet 7.2, Helcat6.2

Bericht door Kanarie » do jun 13, 2019 12:08 am

Alles om de centen. :)

Flowmaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Flowmaster » do jun 13, 2019 7:57 am

Zouden we dit draadje kunnen blijven gebruiken om elkaar goed te informeren, eerdere aankondigingen van inloopavond e.d. hebben in ieder mij maar zo ik lees velen gemist. Ik zou graag bij een volgende wel aansluiten.

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door theArthurrrr » do jun 13, 2019 1:49 pm

Ironnsonic schreef:
wo jun 12, 2019 11:09 pm
Iedergeval wij die er waren (4 man onder de windsurfers )🤨
Sorry,

Ik was helemaal vergeten dat dat gisteravond was, en had zelfs tijd om te gaan.

Ironnsonic
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ironnsonic » do jun 13, 2019 7:52 pm

Ja staat je goed als starter hier van dit onderwerp😉😂
Er komen zeker nog inloop dagen want is nu een hot item geworden
Omroep Zeeland heeft vanmiddag weer gefilmpt op de O-spot ,wordt vandaag weer uitgezonden🤙

Claus2
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Claus2 » do jun 13, 2019 11:07 pm

Ja das wel zonde zeg. Ik begrijp het ook niet goed. Er is toch een tekort aan gekwalificeerde vaklui in de bouw om voldoende huizen te kunnen bouwen in Holland, Utrecht en Brabant? En dan gaan ze wel huizen bouwen die een groot deel van het jaar leeg staan. Ik begrijp er niks meer van.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » vr jun 14, 2019 8:12 am

:roll: Ik krijg geen antwoord op mijn vraag maar ik veronderstel dus dat ze de O-spot helemaal gaan dichttimmeren.

Ik stel die vraag overigens ook niet zomaar; ik kan de Franstalige windsurfers ook mobiliseren in België (zeer actieve protestvoerders, al was het vanop afstand :9 ) maar dan moet ik wel de juiste info krijgen. Heb dat al met succes gedaan voor Brouwerseiland; wij Belgische surfers zijn erg gehecht aan de weinige surfspots in Zeeland.

Hydrograaf (Bas)
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Hydrograaf (Bas) » vr jun 14, 2019 10:07 am

Wisecoonie schreef:
vr jun 14, 2019 8:12 am
:roll: Ik krijg geen antwoord op mijn vraag maar ik veronderstel dus dat ze de O-spot helemaal gaan dichttimmeren.

Volgens de investeringsmaatschappij is er nog veel onzeker. Er zou wel een 'strandje' overblijven denkt de woordvoerder..

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door theArthurrrr » vr jun 14, 2019 10:50 am

Wisecoonie schreef:
di jun 11, 2019 9:25 am
:wtf: Als ik het goed begrijp, gaan ze dus de surfspot Oranjeplaat helemaal dichtbouwen?
Ik heb geen idee.
Als ik het kaartje bekijk wordt er niets gedaan met het gedeelte tussen Fase 1B en Fase 1C. Dat zal dus toegankelijk moeten blijven, maar dat is een aanname (assumptions are the mother of all f*ck ups).

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » vr jun 14, 2019 4:52 pm

OK, nu zie ik het pas.... had het kaartje fout geïnterpreteerd. Duh. Ze bouwen het meer zelf niet vol maar de oever errond.

Mja, het is idd nog maar de vraag wat er met de Muidenweg gaat gebeuren. Nooit grote fan van de Ospot geweest (zo ontzettend vlagerig), maar het is er wel mooi en gezellig vertoeven en voor vele Belgen bovendien de dichtst bijzijnde surfspot in NL. Hopelijk geraakt het daar niet afgesloten, zou een groot verlies zijn voor de toch al weinige surfspots in Zeeland. :x :thumbdown:

MIjn avatar-foto is trouwens op de Oranjeplaat genomen...

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » vr jun 14, 2019 5:02 pm

Hydrograaf (Bas) schreef:
vr jun 14, 2019 10:07 am
Wisecoonie schreef:
vr jun 14, 2019 8:12 am

Volgens de investeringsmaatschappij is er nog veel onzeker. Er zou wel een 'strandje' overblijven denkt de woordvoerder..
Alweer dezelfde nep-argumenten als die welke we al gehoord hebben bij Brouwerseiland op de Grevelingen. "Er zijn wél mensen die daar blij mee zijn". Lees: we gaan hier lekker veel poen mee scheppen. En het is goed voor de werkgelegenheid (terwijl dat haast onmogelijk te becijferen valt). Dat dénken ze ten minste toch bij gemeente Middelburg. Als daar 7000 man bij komt in het hoogseizoen, hoe druk wordt het daar dan wel niet?

Het zijn vooral de projectontwikkelaars, de gemeente (= belastingen) en enkele lepe zelfstandigen die er beter van zullen worden. De inwoners zelf en recreanten zijn de klos.

Het ranzigste argument is wel, "jaaaaa, ik hoor wel dat de inwoners van Arnemuiden niet zo blij zijn, maar het is niet alsof er hier in de buurt nog niets is op recreatief gebied". Wel, reden te meer om zo'n megalomaan project vooral niét te laten doorgaan! Wat een onzin zeg.

Flowmaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Flowmaster » za jun 15, 2019 11:14 pm

Het is hetzelfde effect als bij aankoop van....laten we zeggen een auto, een nieuw board heeft andere redenen in uitleg naar de wederhelft.
Men zoekt de redenen bij elkaar om de aankoop of investering te onderbouwen, lees, waarom het goed is dit te doen.
Voor de aankoop van een nieuw board is dat natuurlijk duidelijk, alle andere keuzes vraagt een onderbouwing, dus...…

Men moet ook wel, als je deel uitmaakt van de selecte groep die advies geeft/verantwoordelijk is voor gemeentelijke uitgaven, natuurlijk heb je de juiste keuze gemaakt dat is je professie.
Punt alleen is, dat er lui zijn die dit doen, zonder dat het lijkt dat men werkelijk eerst onderzocht heeft wat het betekent voor de mensen die hun gekozen hebben en uiteindelijk betalen, wij allemaal dus. Zij zouden ons allen moeten vertegenwoordigen, wat niet of onvoldoende gebeurt is het gevoel.
twee dingen, ze luisteren niet of onvoldoende of we laten niet of onvoldoende horen wat we denken/willen .
Je hebt dan dus de keuze, zij doen het niet goed.... of wij zouden wat meer.

Heel eerlijk...ik denk beide.

Plaats reactie