Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Geen brouwerseiland, veranderd jachthaven v. Toekomst

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Geen brouwerseiland, veranderd jachthaven v. Toekomst

Bericht door Reindt » vr jun 30, 2017 7:36 pm

De link werkt niet Jeroen !

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » vr jun 30, 2017 8:54 pm

inter171 schreef:
wo dec 07, 2016 9:19 pm
Eerlijk gezegd mis ik in dit topic nogal de factchecking inzake het windsurftechnische verhaal. Geklets over de 'rijken' tegen de 'armen' etcetera maakt het topic er niet interessanter op. Ik neem aan dat een paar lui die hun camper altijd precies in de windbaan op de landscheiding tussen haven en baai parkeren hun geliefde parkeerplek kwijtraken, ik kan daar persoonlijk niet rouwig om zijn, het is erg om door niet-surfers van je wind berooft te worden, maar door mede-surfers die beter zouden moeten weten vindt ik nog een graadje erger. Verder de kaart erbij gepakt: die haven en dus die geplande villawijk ligt West-Zuid-West van de baai, dus bij die windrichting heb je last van de nieuwe bebouwing, bij Zuid-West tot Zuid-Oost (de fijnste windrichtingen van de spot) heb je geen last. Dan het verhaal over die 400 jachten die heen en weer zouden gaan varen: uit ervaring kan ik je verzekeren dat deze uithoek van Grevelingen de minst fijne plek is om te varen met een jacht, die 500 jachten die in Scharendijke liggen op 3 minuten planeren zie je ook nooit op het water. Je kunt met een jacht alleen in de vaargeulen varen, dat heb je na een paar keer ook wel gezien, en het uitzicht rondom is lelijk, als jachtschipper ga je zo gauw mogelijk richting de veermansplaat, is ook alleen maar vaargeulvaren maar dan heb je tenminste nog een weids uitzicht. Voor de zelfbewuste miljonair die zo'n huisje koopt is dat nog een graadje erger; die gaat niet met een lullig 10meter jachtje voor de deur liggen, maar met minstens een 12 meter jacht, die lekker 2.70 diep onderwater steekt, zodat die zelfs nog moet oppassen in de vaargeulen niet aan de grond te lopen. Maar zulke bootjes worden alleen gebruikt voor borrelen en netwerken, die gaan we heel weinig op het water zien. Ik snap trouwens niet dat je als Brabo-miljonair hier gaat zitten met je houten huisje, altijd file, het vaarwater voor jachten is KUT, hordes toeristen in het weekend en je bent voor de locals alleen maar een wandelende pinautomaat, als je in Scharendijke naar de supermarkt gaat voelt het aan als beroofd worden zo belachelijk hoog zijn de prijzen daar.
En nog altijd actueel voor de relativering..... :angel: :whip:

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » za jul 01, 2017 10:11 am

Allemaal de NRC kopen vandaag en de column van Youp lezen. Ook relativerend maar dan de andere kant op. Citaatje: "De surfers en natuurliefhebbers, die het prettig vinden als men van sommige plekken domweg afblijft omdat er niks mis is met een stukje ongerepte natuur, hebben verloren van de vastgoedcowboys. Hoewel?"

Veel leesplezier en voor vandaag ook surfplezier want het waait!

harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harrie11 » zo jul 02, 2017 1:15 am

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » di jul 04, 2017 10:31 am

Radical Rob schreef:
vr jun 30, 2017 8:54 pm
inter171 schreef:
wo dec 07, 2016 9:19 pm
Eerlijk gezegd mis ik in dit topic nogal de factchecking inzake het windsurftechnische verhaal. Geklets over de 'rijken' tegen de 'armen' etcetera maakt het topic er niet interessanter op. Ik neem aan dat een paar lui die hun camper altijd precies in de windbaan op de landscheiding tussen haven en baai parkeren hun geliefde parkeerplek kwijtraken, ik kan daar persoonlijk niet rouwig om zijn, het is erg om door niet-surfers van je wind berooft te worden, maar door mede-surfers die beter zouden moeten weten vindt ik nog een graadje erger. Verder de kaart erbij gepakt: die haven en dus die geplande villawijk ligt West-Zuid-West van de baai, dus bij die windrichting heb je last van de nieuwe bebouwing, bij Zuid-West tot Zuid-Oost (de fijnste windrichtingen van de spot) heb je geen last. Dan het verhaal over die 400 jachten die heen en weer zouden gaan varen: uit ervaring kan ik je verzekeren dat deze uithoek van Grevelingen de minst fijne plek is om te varen met een jacht, die 500 jachten die in Scharendijke liggen op 3 minuten planeren zie je ook nooit op het water. Je kunt met een jacht alleen in de vaargeulen varen, dat heb je na een paar keer ook wel gezien, en het uitzicht rondom is lelijk, als jachtschipper ga je zo gauw mogelijk richting de veermansplaat, is ook alleen maar vaargeulvaren maar dan heb je tenminste nog een weids uitzicht. Voor de zelfbewuste miljonair die zo'n huisje koopt is dat nog een graadje erger; die gaat niet met een lullig 10meter jachtje voor de deur liggen, maar met minstens een 12 meter jacht, die lekker 2.70 diep onderwater steekt, zodat die zelfs nog moet oppassen in de vaargeulen niet aan de grond te lopen. Maar zulke bootjes worden alleen gebruikt voor borrelen en netwerken, die gaan we heel weinig op het water zien. Ik snap trouwens niet dat je als Brabo-miljonair hier gaat zitten met je houten huisje, altijd file, het vaarwater voor jachten is KUT, hordes toeristen in het weekend en je bent voor de locals alleen maar een wandelende pinautomaat, als je in Scharendijke naar de supermarkt gaat voelt het aan als beroofd worden zo belachelijk hoog zijn de prijzen daar.
En nog altijd actueel voor de relativering..... :angel: :whip:
Relativering zou leuk zijn als het niet zo'n onzin is wat hierboven wordt geschreven:

1/ die campers verstoren de wind, ok. Daar hebben we bij W/ZW allemaal last van als we "de kom" komen binnengevaren. Alleen gaan die campers nu verdreven worden in de richting van het surfcentrum, want daar mogen ze dus in de toekomst niet meer parkeren. Gaan we dus met een hoop surfers nog méér op een kluitje samen gaan zitten? Als je daar dan "niet rouwig" om bent, sta je gewoon niet stil bij de gevolgen van je "factchecking". Het is niet omdat die campers voor jou een persoonlijke ergernis zijn, dat de privatisering van die oever iets is om vrolijk van te worden. Integendeel, je vervloekte campers worden vervangen door huizen én een stiltemuur op de dam die je wind helemaal gaan blokkeren ipv verstoren. Maar goed, van die campers ga je in de toekomst alvast geen last meer hebben, hoera. Duh-huh. :roll:

2/ Neem je kaart er maar opnieuw bij en kijk er eens beter naar, want bij Z/ZW/W, de beste windrichtingen om op de kabbelaarsbank te windsurfen, gaat het daar totaal onbevaarbaar worden. De eilandengroep van Brouwerseiland komt overigens veel verder in het meer dan je zou denken, die stopt heus niet keurig bij de huidige ligging van die verlaten werkhaven: hoe denk je anders 325 huisjes te kunnen neerpoten op een meer? :-? Bij ZO zou het "wellicht" kunnen meevallen, alleen mag je dan niet op die punt tov het surfcentrum gaan parkeren, vanwaar je het makkelijkst weggeraakt bij die windrichting (net als bij Z overigens). Maar je vervloekte campers staan er niet meer, dat is een geruststelling. Nogmaals, foute factchecking.

Over die bootjes ga ik me niet uitspreken, geen ervaring mee. Maar of ze nu uitvaren of niet: ze zullen er wél liggen en hier wordt gewoon uitgegaan van de veronderstelling dat we er geen last van gaan hebben. Dat noem ik géén factchecking, een veronderstelling is nog geen feit. We weten allemaal dat Brouwerseiland nooit het "Dubai" gaat worden dat de projectontwikkelaars zo graag voorspiegelen, maar het licht is nu op groen gezet en het *komt* er. Of het een fiasco wordt of niet (zie ook: Punt west, zie ook: Inspiratiecentrum, zie ook: Port Zelande, enz enz.), het kwaad is tegen dan geschied en de surfstek is verloren, punt.

Hier valt niks te relativeren.

Ameland
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD firewave 92ltd RRD firewave 102 ltd Kona mini tanker TT Kona11.5 TT Ezzy elite 4.2 4.7 5.3 5.7
Contacteer:

Bericht door Ameland » di jul 04, 2017 1:54 pm

@Wisecoonie, ik wist het wel http://surfersparadise.be/

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » vr aug 25, 2017 6:17 pm

Zo op tv bij een vandaag!

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » vr aug 25, 2017 7:09 pm

Retep
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Goya Bolt/Ezzy sails

Bericht door Retep » ma mar 19, 2018 8:39 pm

Het weer tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen. Heeft weinig met onze sport te maken zou je zeggen.
Nou, niet helemaal maar toch wel een aanzienlijk deel. Ik bedenk me wel twee keer dit jaar waarop en op wie ik stem. Het is wellicht verstandig om de gebeurtenissen van afgelopen jaren, programma's en propaganda van partijen eens door te nemen en de ware kapitalisten van onze samenleving te onderscheiden. Hoe zat dat ook al weer met brouwerseiland?

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/schouw ... ~ad7cc658/

Plaats reactie